akü almaktan bıktım öneriler lütfen!

Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
arkadaşım bu degerlere göre sorun KONJEKTÖR'ünde görünüyor,
yeni bir konjektör al ve akünüde Şarj ettir,
sonrasında tekrar ölçüm yap ve sonuclar,
boşta rolantide en düşük,
12..8.. olmalı,
gaz verdıkce bu deger artmalı ve farlarım yanık şekılde ıken uzun yaktıgında bu deger 13. volt'un altına ınmemelıdır,
uzun lafın kısası,
motorun hiçbir şekilde 12,8,,,13 volt'un altına ınmemelıdır...

aldıgın KONJEKTÖR'ün kablolarını kontrol et,
sanıyorum senın konjektorum kabloları SARI,KIRMIZI,YEŞİL,SİYAH,PEMBE olmalıydı,
ayrı kabloların içinde PEMBE DEGİLDE BEYAZ OLAN'ı var,
bu 1 renk dahi farklı olsa degerlerde degişim olabılıyor ve sorun yapabılıyor,
elektronık parcanın degişimi ve iadesi olmaz,
alırken kendı parcanı kontrol et oyle al...
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
dijital voltmetre. Analog değil. Uğraşcam

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------

evet arkadaşlar ölçtüm değerleri yazıyorum.
Kontak kapalı=12.02 volt
kontak açık motor stop durumunda görterge ışıkları açık durumunda=11.60 volt
rolanti farlar kapalı =11.80 volt
rolanti farlar açık=11.58
yarım gaza yakın farlar kapalı=12.5 volt
tam gaza yakın farlar kapalı=13.3 volt. Değerler bunlar arkadaşlar. Bu duruma göre akü şarj olurmu olmazmı? Gece çalışıp gündüz uyuyorum. Yarın akşama doğru bakacam. Ayriyetten ilgilenen ilgilenmeyen tüm mt ailesine teşekür ederim.

benim scarabeo şarj ederken rölantide 14.2 veya 14.3v gösteriyordu,motor stop edilmişken ise 12.6v gözüküyordu bu değerlere göre karşılaştırılırsa şarj etme durumunuz iyi değil
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
kontak kapalı 12 volt idare eder.

kontak açık, sadeece gösterge ışıkları 11.6 ya düşmesine sebep olmamalı. bu iyi değil.

rölanti, farlar kapalı yada açık, 12 voltun üstünde bir değer okumalıyız.

yarım gaz civarlarında en azından 13 volt okumalıyız.

şimdi bu uzun süredir olan birşeyse, ve akü değiştirdiğin halde düzelmiyorsa şunu soralım?

aküyü kendiniz mi değiştiriyorsunuz?

yeni aküler boş gelir. ve araca bağlanmadan önce bir kez tam şarj edilmesi gerekir.

ilk şarjı doğru yapılıyor mu?

ilk şarj doğru yapılmışsa,
------------------------------

basit şarj problemleri çoğu zaman oksitlenmeden kaynaklanır.


hele ki, elektrik tesisatı hiç bakım görmemiş yaşlı motosikletlerde daha çok başımıza gelir.

bu durumda şunu yapmak en iyisi.

akü bağlantılarını söküp iyice temizleyip yeniden bağlayın.

ardından konjektörün bağlantılarını kontrol edip, soketlerini sökerek bir güzel temizleyin.

yeniden bağlantıları yapıp, 30 - 40 km yol yapın.

yukarıdaki şekilde bütün voltaj testlerini yeniden yapın.

önceki değerlerinize göre daha yüksek değerler alıyorsanız, akünüz zaman içerisinde toplar ve problem oksitlenmedir.

eğer problem kablo tesisatlarında yada rölelerde olsaydı, bazı elektrikli donanımlar düzensiz çalışır yada hiç çalışmazdı.

böyle bir sorun yok ise,

geriye ya konjektör yada stator sargılarındaki bir arıza kalıyor.

bu durumda en kolayı stator sargılarından gelen voltajları ölçmek. eğer stator sargılarından gelen voltajlar olması gereken değerlerde ise, konjektör bozuktur.

eğer stator sargılarından gelen voltajlar olması gereken değerlerde değilse, stator zaten bozuktur ama, konjektörün de yanında bozuk olma ihtimali vardır.

her iki arıza durumunda da size servis yolu görünüyor.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
konjektörü orjinal. Bikere yıkandığında tüm elektrik sistemi faul olmuştu. Yani çalışmıyodu. Yaptırdım ama bukadar oldu. Konjektörü değiştirsem düzelirmi? Konjektör dediğiniz bu dönen manyetonun içindeki elektrik üreten sargılar zandedersem. Doğrumu?elektririk sistemi su aldığında bu konjektör arızalanmış olabilirmi? Teşekürler.
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
konjektör manyeto içinde dönen sargılar değil.

o sargılardan çıkan kabloların bağlandığı kutudur. o kutudan da elektrik tesisatına elektrik gider.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
kontak kapalı 12 volt idare eder.

kontak açık, sadeece gösterge ışıkları 11.6 ya düşmesine sebep olmamalı. bu iyi değil.

rölanti, farlar kapalı yada açık, 12 voltun üstünde bir değer okumalıyız.

yarım gaz civarlarında en azından 13 volt okumalıyız.

şimdi bu uzun süredir olan birşeyse, ve akü değiştirdiğin halde düzelmiyorsa şunu soralım?

aküyü kendiniz mi değiştiriyorsunuz?

yeni aküler boş gelir. ve araca bağlanmadan önce bir kez tam şarj edilmesi gerekir.

ilk şarjı doğru yapılıyor mu?

ilk şarj doğru yapılmışsa,
------------------------------

basit şarj problemleri çoğu zaman oksitlenmeden kaynaklanır.


hele ki, elektrik tesisatı hiç bakım görmemiş yaşlı motosikletlerde daha çok başımıza gelir.

bu durumda şunu yapmak en iyisi.

akü bağlantılarını söküp iyice temizleyip yeniden bağlayın.

ardından konjektörün bağlantılarını kontrol edip, soketlerini sökerek bir güzel temizleyin.

yeniden bağlantıları yapıp, 30 - 40 km yol yapın.

yukarıdaki şekilde bütün voltaj testlerini yeniden yapın.

önceki değerlerinize göre daha yüksek değerler alıyorsanız, akünüz zaman içerisinde toplar ve problem oksitlenmedir.

eğer problem kablo tesisatlarında yada rölelerde olsaydı, bazı elektrikli donanımlar düzensiz çalışır yada hiç çalışmazdı.

böyle bir sorun yok ise,

geriye ya konjektör yada stator sargılarındaki bir arıza kalıyor.

bu durumda en kolayı stator sargılarından gelen voltajları ölçmek. eğer stator sargılarından gelen voltajlar olması gereken değerlerde ise, konjektör bozuktur.

eğer stator sargılarından gelen voltajlar olması gereken değerlerde değilse, stator zaten bozuktur ama, konjektörün de yanında bozuk olma ihtimali vardır.

her iki arıza durumunda da size servis yolu görünüyor.
Aküleri şarj olmuş tam dolu vaziyette aldım hepsini. Ama giderek zayıflıyor. Ve çok az şarj oluyor. Pazartesiye kadar motoru vereceğim tamire. Statörü değiştircem. Başka değiştirmemi önerebileceğiniz bi yeri varmı? Teşekürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------

konjektör manyeto içinde dönen sargılar değil.

o sargılardan çıkan kabloların bağlandığı kutudur. o kutudan da elektrik tesisatına elektrik gider.
Konjektör ve statöre baktırcam yani. Doğrumu anlamışım?
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
Aküleri şarj olmuş tam dolu vaziyette aldım hepsini. Ama giderek zayıflıyor. Ve çok az şarj oluyor. Pazartesiye kadar motoru vereceğim tamire. Statörü değiştircem. Başka değiştirmemi önerebileceğiniz bi yeri varmı? Teşekürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------


Konjektör ve statöre baktırcam yani. Doğrumu anlamışım?

evet.

önce stator'a bakcaklar. stator değerleri normalse, konjektör arızalıdır.

stator değerleri normal değilse, hem stator hem de konjektör arızalı olabilir. test edilcek tek tek.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
bence ilk önce konjektör e baktır zaten sorun onda değilse statör e bakarlar ama adam gibi bi ustaya git tırı vırı yerleri söker takar 2 gün uğraşır ve senden dünyanın parasını alır bu işler herkezin şak diye tespit edebileceği arızalar değildir o yüzden güzel usta bulmam senin yararına olacaktır
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
statör ve konjektör ikisinede küstüm kalbimi çok kırdılar :) ikisinide çıkartıp çöpe atacam. Yenilerini taktırcam. Hepinize çok çok teşekür ederim. Özellikle sessiz sakin arkadaşıma. Bi çok şeyi bana öğrettiniz. Bu motoru tamirciye bırakıp garajda yatan diğer 96 model titanıma bincem :) yanlız bi sorun var 96 modelinde aküsü bitik :) yanlız o eski model olduğundan istersen aküyü sök at gene çalısır. Tekrardan teşekürler.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
yanlız adem sana parça olursa honda servisi seni güzel bi bağırtır benden demesi titan ın parçaları pahalıdan da pahalı sen benden daha iyi biliyorsundur orj cg parçaları ne kadar..
anes motora bi grank sormuştuk 1200 civarı demişti komple
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
bence ilk önce konjektör e baktır zaten sorun onda değilse statör e bakarlar ama adam gibi bi ustaya git tırı vırı yerleri söker takar 2 gün uğraşır ve senden dünyanın parasını alır bu işler herkezin şak diye tespit edebileceği arızalar değildir o yüzden güzel usta bulmam senin yararına olacaktır

yok tek bi ustam var zaten. Hep ona yaptırırım. Para mevzu bahis değil. Neden derseniz ustam 50 yaşlarında ve benim samimi arkadaşım. Param olmasa bile yapıverir. Zaten yapamazsa para mara vermem :) ama kesin yapar çok zeki dir kendileri :) kesinlikle hondanın servisine vermem. Yarı fiyatına garantili bi şekilde ustama yaptırırım. Teşekürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------

yanlız adem sana parça olursa honda servisi seni güzel bi bağırtır benden demesi titan ın parçaları pahalıdan da pahalı sen benden daha iyi biliyorsundur orj cg parçaları ne kadar..
anes motora bi grank sormuştuk 1200 civarı demişti komple

sağol deminde yazdım hondanın servislerine kesinlikle güvenmem. Tıtanı ilk aldığımda 2002 de bikaçkere gittim kazıklanmaktan başka bişe görmedim. Motorlarımı ustama yaptırdım. 2005 titanda ybr ibresi var motor yağına su katılan ve motoru kitlenen bendim. Yeniden rektefe oldu. Rektefeden önce 155 cc di. Şimdi kaç oldu bilmiyom :) ybr ibresiyle 3 cü viteste 125 e fırladı. 4 te 135 e çıktı düzde daha devri bitmeden.heme iki kişi. Ya ibre hatalı yada gözlerim. Motoru sıkıştırmıyom bile daha rodajda. Motordan iyi anlar ustam teşekürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------

madem ustan iyi anlar niye yazdın diye soran olabilir. Ustanın anlaması önemli değil, benim anlamam önemli.motoru yaptırınca sonuçları gene yazcam buraya tekrardan teşekürler.
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
bence ilk önce konjektör e baktır zaten sorun onda değilse statör e bakarlar ama adam gibi bi ustaya git tırı vırı yerleri söker takar 2 gün uğraşır ve senden dünyanın parasını alır bu işler herkezin şak diye tespit edebileceği arızalar değildir o yüzden güzel usta bulmam senin yararına olacaktır

o modelin konjektörünü bilemem tabi. ama pratikte, statorun arızalı olup olmadığını anlamak çok daha kolaydır. dolayısı ile, eğer stator sağlam ise konjektörü test etmeye gerek kalmaz.

zira konjektörü test etmek için gayet kaliteli bir ohmmetre ve servis manuel'indeki kesin değerler gerekli. servis manuel'i temin edilememişse, değerler bilinmiyorsa, veyahutta elimizdeki ohmmetrenin başarısından emin değilsek konjektörü test etmek doğru bir kanaat sağlamayabilir.

bununla beraber, konjektör arızalanmış olsa bile, test değerleri normal çıkabilir.

ama stator'u test edip stator'un sağlam olduğuna kanaat getirirsek konjektöre küfür neyim edebilirik :D..

tabi daha önce yaşadığım tecrübelerden yola çıkarak diyorum ki, ya stator arızası, yada konnektörlerdeki oksitlenmeler. iyice temizleyince sorunun düzeleceğine inanıyorum.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
eveet gelelim bugünkü sonuçlara
kontak kapalı=12.7 volt
kontak açık=12.5 volt
rölanti=12.6 volt
hafif gaz=13.3 volt
yarım gaz(motor rodajda boşta tam gaz vermeye kıyamadım)=13.9 volt.
Yeni değerler bunlar. Usta analog voltmetre ile ölçtü. Gazı açtığında 15 volt gibi bi şey gördüm. Ölçüm şekli şuydu=akünün - (eksi) kutup başını söktü. Voltmetrenin artı ucunu akünün artı ucuna değdirdi. Eksi ucunu motorun herhangi bi şaseye değdirdi ve gaz verdi baya bi 15 volt gibi yükseldi (akünün eksi ucu takılı değildi) şarj edişi güzel dedı yeni ölçümleride yazdım. Bu değerlere göre şarj olurmu aküm? Teşekürler.
 
Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
2,951
Motosikleti
Suzuki GSX-S 1000 F ...S..... CGSUKİ 250 MELEZ KROSS
statörün çalışıp çalışmadıgını çok kolay kendınde kontrol edebilirsin...
statörden cıkan 3 tane kablo vardır...genelde hepsi aynı renk olur...
o kabloları konjektörden cıkart ve bırısının ucuna bır lamba bagla....lambaya bı kabloda şaseden bagla...
motor çalıştır ve lambanın yanıp yanmamasına bak...
normalde çok gaz verirsen o lamba patlar...
bu işlemi 3 kablo içinde dene...rölantide bile lambanın canlı yanması lazım...gaz verincede her zaman patlıyor...
buda statörünüzde sorun yok demek oluyor...
gerçi elinizde voltmetre var...lamba patlatmaya gerek yok...onunla daha iyi ölçüm yapabilirsiniz...
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
eveet gelelim bugünkü sonuçlara
kontak kapalı=12.7 volt
kontak açık=12.5 volt
rölanti=12.6 volt
hafif gaz=13.3 volt
yarım gaz(motor rodajda boşta tam gaz vermeye kıyamadım)=13.9 volt.
Yeni değerler bunlar. Usta analog voltmetre ile ölçtü. Gazı açtığında 15 volt gibi bi şey gördüm. Ölçüm şekli şuydu=akünün - (eksi) kutup başını söktü. Voltmetrenin artı ucunu akünün artı ucuna değdirdi. Eksi ucunu motorun herhangi bi şaseye değdirdi ve gaz verdi baya bi 15 volt gibi yükseldi (akünün eksi ucu takılı değildi) şarj edişi güzel dedı yeni ölçümleride yazdım. Bu değerlere göre şarj olurmu aküm? Teşekürler.

değerler normale dönmüş görünüyor
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
değerler normale dönmüş görünüyor

akü almaktan kurtulmuşum gibi görünüyor :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------

statörün çalışıp çalışmadıgını çok kolay kendınde kontrol edebilirsin...
statörden cıkan 3 tane kablo vardır...genelde hepsi aynı renk olur...
o kabloları konjektörden cıkart ve bırısının ucuna bır lamba bagla....lambaya bı kabloda şaseden bagla...
motor çalıştır ve lambanın yanıp yanmamasına bak...
normalde çok gaz verirsen o lamba patlar...
bu işlemi 3 kablo içinde dene...rölantide bile lambanın canlı yanması lazım...gaz verincede her zaman patlıyor...
buda statörünüzde sorun yok demek oluyor...
gerçi elinizde voltmetre var...lamba patlatmaya gerek yok...onunla daha iyi ölçüm yapabilirsiniz...
Eğer aküm kısa bi sürede biterse bu dediklerinizi uygulayacağım. Teşekürler
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
akü almaktan kurtulmuşum gibi görünüyor :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------


Eğer aküm kısa bi sürede biterse bu dediklerinizi uygulayacağım. Teşekürler


motor çalışırken aküyü devre dışı bırakmak iyi fikir değildir!

bir kere, akünün eksi kutbunu bağlamazsan, artı kutubunun bağlı olmasının bir anlamı yok. akü sistemde bir işe yaramaz.

15 volt görmek iyi değildir. aşırı voltajla şarj demektir akü için.

aküyü şarj etmekten daha çok pişirir bu voltaj. ölür kısa zamanda akü.

yani ustanın mantığını anladığımı söyleyemem. akünün eksi kutbunu çıkartıp ölçüm yapmanın bana göre mantıklı bir tarafı yok kesinlikle :)

statordan gelen üç kabloyu 2'şerli olarak voltmetrenin AC voltaj ayarında ölçerseniz, her 2 kablo arasındaki voltajın eşit olması gerekir. yada birbirine çok yakın.

30 volt
32 volt
33 volt ölçtünüz diyelim. bu iyidir.

ama

30 volt
32 volt
16 volt ölçtünüz. gibi sonuçlar aldınız diyelim.

stator cortlamış demektir.

ama dikkat edin. statordaki voltaj alternatif akımdır. gaz verdiğinizde 70 - 80 volta çıkabilir. yanlışlıkla o voltaja çarpılırsanız tıbbi müdahale gerektirebilir. bu deneyleri yaparken kesinlikle sol elinizi kullanmayın ( tabi kalbiniz sağ tarafta değilse )... alternatif akım kalbin üzerinden geçtiğinde kalp kaslarını düzensizleştiriyor ve kalp krizine sebep olabiliyor. biraz ürkütücü olmuş olabilirim ama, tedbirde fayda var. doktorların şu paketi 3 - 5 lira olan latex eldivenlerinden taksanız en iyisi.

ustanın ölçüm sonuçlarına güvenemedim ben.

benim gt650'de de klasik şarj problemi vardı. stator yanmıştı. konjektör de bozuktu.

stator'un bobinlerini kendim yeniden sardım. konjektörün orjinalinden buldum. bir kaç kablo modifikasyonu yaptım ve sonuçta şu an şarj son derece başarılı. ama şarj uzun süre sıkıntılı olduğunda özellikle sulu aküler fazla dayanmıyor.

bir çok konjektör, akü devrede değilken şarj'ı keser. voltajı dengesizleşir. 15 volt da olmaması gereken bir voltaj. normalde 14.5 volt bile fazla sayılır.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
motor çalışırken aküyü devre dışı bırakmak iyi fikir değildir!

bir kere, akünün eksi kutbunu bağlamazsan, artı kutubunun bağlı olmasının bir anlamı yok. akü sistemde bir işe yaramaz.

15 volt görmek iyi değildir. aşırı voltajla şarj demektir akü için.

aküyü şarj etmekten daha çok pişirir bu voltaj. ölür kısa zamanda akü.

yani ustanın mantığını anladığımı söyleyemem. akünün eksi kutbunu çıkartıp ölçüm yapmanın bana göre mantıklı bir tarafı yok kesinlikle :)

statordan gelen üç kabloyu 2'şerli olarak voltmetrenin AC voltaj ayarında ölçerseniz, her 2 kablo arasındaki voltajın eşit olması gerekir. yada birbirine çok yakın.

30 volt
32 volt
33 volt ölçtünüz diyelim. bu iyidir.

ama

30 volt
32 volt
16 volt ölçtünüz. gibi sonuçlar aldınız diyelim.

stator cortlamış demektir.

ama dikkat edin. statordaki voltaj alternatif akımdır. gaz verdiğinizde 70 - 80 volta çıkabilir. yanlışlıkla o voltaja çarpılırsanız tıbbi müdahale gerektirebilir. bu deneyleri yaparken kesinlikle sol elinizi kullanmayın ( tabi kalbiniz sağ tarafta değilse )... alternatif akım kalbin üzerinden geçtiğinde kalp kaslarını düzensizleştiriyor ve kalp krizine sebep olabiliyor. biraz ürkütücü olmuş olabilirim ama, tedbirde fayda var. doktorların şu paketi 3 - 5 lira olan latex eldivenlerinden taksanız en iyisi.

ustanın ölçüm sonuçlarına güvenemedim ben.

benim gt650'de de klasik şarj problemi vardı. stator yanmıştı. konjektör de bozuktu.

stator'un bobinlerini kendim yeniden sardım. konjektörün orjinalinden buldum. bir kaç kablo modifikasyonu yaptım ve sonuçta şu an şarj son derece başarılı. ama şarj uzun süre sıkıntılı olduğunda özellikle sulu aküler fazla dayanmıyor.

bir çok konjektör, akü devrede değilken şarj'ı keser. voltajı dengesizleşir. 15 volt da olmaması gereken bir voltaj. normalde 14.5 volt bile fazla sayılır.
Çok çok sağolun. Ustanın voltmetresi analog el yapımıydı muhtemelenve akünün eksi kutup başı söküktü. Ben dijital voltmetreyle kutup başlarını sökmeden okuduğum değerler benim değerler doğru olan. Benim değerlere göre düzgünmü? Teşekürler
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
Çok çok sağolun. Ustanın voltmetresi analog el yapımıydı muhtemelenve akünün eksi kutup başı söküktü. Ben dijital voltmetreyle kutup başlarını sökmeden okuduğum değerler benim değerler doğru olan. Benim değerlere göre düzgünmü? Teşekürler

senin ölçüm şeklin, ustanınkine göre daha sağlıklı. ama senin ölçümlerin ise düşük işte :)... yani şu şartlarda şarj problemin devam edecek gibi görünüyor.

siz benim daha önce bahsettiğim gibi konjektörden aküye giden kablo bağlantılarını ve akü başlarını kontakt spreyle temizlediniz mi?

bunu mutlaka yapın. değişik marka temizleyici spreyler mevcut. WD40 bu konuda başarılı olmasına rağmen, yağlama özelliği de olduğundan iyi değildir. balata spreyleri gibi, yüzeyi temizledikten sonra uçup giden spreyler var.

bunlarla bağlantıları bir güzel temizleyip, taa ilk başta yaptığınız ölçümleri bir daha yapın.

özellikle kış aylarında yağmurda kaldı ise, kabloların içine su sızmışsa korozyon yapmıştır.

bağlantıları güzelce temizledikten sonra ölçüm sonuçları değişmezse konjektör yada stator'un derdine düşersiniz.

ustanızın yaptığını kesinlikle tekrar yapmayın. araçların elektrik sistemleri, akü daima devreye bağlı olacak şekilde tasarlanır. akü olmadığında bi aksilik daha kötü arızalar oluşabilir. akünün bağlantısını kesmeye de tek kutbunu sökmek yeter...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst