akü almaktan bıktım öneriler lütfen!

Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
slm arkadaşlar. 2005 model titan es biniyorum. Ve her ay bir akü bitiriyor. Her ay akü almaktan bıktım. Aküleri hep sıfır alıyorum 12 volt 5 amper. Motor elektrik üretiyor farlar sinyaller ve kornalar düzgün çalışıyor.eskiden kontak açtığımda çalıştırmadan farları direk aküden yakabiliyodum. Aküyü yemesin diye motora direk bağlattım. Yani ön far sadece motor çalışınca yanıyor. En son iki hafta önce akü aldım. Şimdi zayıfladı. Bazen çeviriyo bazen çevirmiyo motoru. Problem ne olabilir? Aküye elektrik geliyo motordan ona eminim ama biraz zayıf geliyo gibi sanki. Cevaplar için şimdiden teşekürler.
 
Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
2,951
Motosikleti
Suzuki GSX-S 1000 F ...S..... CGSUKİ 250 MELEZ KROSS
akünüze elektrik geldiğinden yani şarj sisteminizin düzgün çalıştıgından emin iseniz...
akünün + kutup kablosuna bir adet röle takın...motoru stop ettiğiniz röle ile motorun tüm elektriğini kesin...bu sayede dolu olan akünüz boşalmaz... ayrıca akünüz boşaldıgında neden yeni bir tane alıyorsunuzki...elektrikçiye verin şarj etsin...en fazla 5 tl alır...
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
röle yi nerden bulabilirim? Şarj işi iyiymiş teşekürler. Bide şöyle bişe aklıma geldi aküyù arabanın aküsüne baglasam şöyle bi yol yapsam akü dolmazmı? Hemde bedavaya? :)
 
Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
2,951
Motosikleti
Suzuki GSX-S 1000 F ...S..... CGSUKİ 250 MELEZ KROSS
röle yi nerden bulabilirim? Şarj işi iyiymiş teşekürler. Bide şöyle bişe aklıma geldi aküyù arabanın aküsüne baglasam şöyle bi yol yapsam akü dolmazmı? Hemde bedavaya? :)
elektrikçilerde röle bulursun...
ben motosiklet aküsünü kamyonda şarj etmiştim...
arabanızın elektrik sistemi 24 volt değil ise tabikide şarj edebilirsiniz...
not:24 volt tesisatlar genelde bağzı kamyonlar-otobüslerde oluyor kafa karıştırmayayım...
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
aldıgın akunun garantısı yok mu bnm bıldıgım 2 yıl garantılıdır satanın gıdıp kafasına atsana:)
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
aldıgın akunun garantısı yok mu bnm bıldıgım 2 yıl garantılıdır satanın gıdıp kafasına atsana:)
Güldürdün beni :) daha çok garantiden değiştirsene bekliyodum. Ya adamın kafası patlarsa :) hapiste motosiklet sürdürürlermi acep? :)
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
Güldürdün beni :) daha çok garantiden değiştirsene bekliyodum. Ya adamın kafası patlarsa :) hapiste motosiklet sürdürürlermi acep? :)

anladın ıste kafasına at kısmı konuya sert gır kı yan cızmesın egerkı senın sarj sıstemınde sorun yoksa onun sarjı tutmasında sorun vardır sataana gıt sen satana:)
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
kısa mesaferde yol yapıp,sürekli marşa basıyormusunuz.en kötü akü bile daha dayanıklı olması lazım
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
anladın ıste kafasına at kısmı konuya sert gır kı yan cızmesın egerkı senın sarj sıstemınde sorun yoksa onun sarjı tutmasında sorun vardır sataana gıt sen satana:)

anladım anladım :) önce akü biterse bi arabada sarj etcem sarj tutarsa sorunu motorda arıyacam. Tutmazsa aküyü garantiden değiştircem.
 
Katılım
22 Şub 2012
Mesajlar
109
büyük ihtimalle şarj sisteminde sorun vardır ya da elektrik hattında kaçak vardır. bi elektrikçiye kontrol ettirmeniz daha iyi olur.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
kısa mesaferde yol yapıp,sürekli marşa basıyormusunuz.en kötü akü bile daha dayanıklı olması lazım

dün 60 km yaptım. Farlarıda kapattım sırf akü sarj olsun diye. Bugün 3 kere marşla çalıştırdım. 4 cüde çevirmedi. Ayak marşıyla çalıştırıyom artık.
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
dün 60 km yaptım. Farlarıda kapattım sırf akü sarj olsun diye. Bugün 3 kere marşla çalıştırdım. 4 cüde çevirmedi. Ayak marşıyla çalıştırıyom artık.

bir oto elektrikçiye gidip,altörnatörün ürettiği elektriği ölçtürsen iyi olur,sorun aküde değil gibi.60 km yol ile o akünün hemen hemen dolması lazım.
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
akünün neden bittiğini bulmadıktan sonra diğer çareler anlamsız.

bir adet voltmetre edinin.

akünüzün şarj seviyesi iyi iken, motor çalışır durumda ve rölantide akünün kutup başlarına voltmetreyi tuttuğunuzda 12,5 - 13,5 volt civarı değerler okumalısınız.

devir saatinin redline'ı saymadan yarısına kadar gaz verdiğinizde, şarj voltajı 14,5 volta kadar yükselmeli.

14.5 voltu geçmemeli. ama mesela atıyorum 5000 devirde 13,5 volt ölçüyorsanız bu bir sorun değildir.

önemli olan motor çalışırken akünün kutup başlarından volt metre ile rölantide en az 12.5 volt ve üzerini, motor hangi devirde olursa olsun, en fazla 14.5 voltu görmeniz gerek.

eğer bu değerleri sağlamıyorsa sorun motorun sargılarında veya konjektöründedir büyük ihtimalle.

akü bittiğinde yeni akü almayın tabi :) şarj etmek daha mantıklı. ama bitmiş akünün voltajını ölçtüğünüzde 10 volttan daha düşük ise, şarj ederek zaman harcamanın anlamı yok. akü ölmüş sayılır.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
sezsizsakin arkadaşım çok tşkr ederim elimde bitane voltmetre var ama kulanmasını pek bilmem. Kullanmaya çalışmaya uğraşcam sağol.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------

bi deneyeceğim gece. Nöbetteyım zaten eğer ölçebilirsem gece bura değerleri yazcam. yarın bi bakıp bana yardımcı olabilirmisin sessiz sakın arkadaşım?
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
sezsizsakin arkadaşım çok tşkr ederim elimde bitane voltmetre var ama kulanmasını pek bilmem. Kullanmaya çalışmaya uğraşcam sağol.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------

bi deneyeceğim gece. Nöbetteyım zaten eğer ölçebilirsem gece bura değerleri yazcam. yarın bi bakıp bana yardımcı olabilirmisin sessiz sakın arkadaşım?

voltmetreler çok çeşitli. kullanmanın da bir standart'ı yok :)... o yüzden tarif edemiyorum.

voltmetren dijital veya analogtur sonuçta. ona göre internetten nasıl kullanılır arayabilirsin.

sen,
kontak kapalı iken,

kontak açık motor çalışmazken,

motor çalışırken rölantide,

motor çalışırken farklı devirlerde,

voltaj değerlerini ölç buraya bi yaz bakalım. ona göre durumu yorumlarız.
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
geçmiş olsun
sessizsakin arkadaş açıklamış aslında olayı

akü bitmesinin sebepleri
1-dinamo arızası
2-dogrultmaç(konjektör )arızası
3-olası tesisattaki kaçak veya kısa devre(kısa devre kablo-alarm v.s harici güç çeken alet bağlı ise)
4-dinamodan gelen kabloda arıza
5-konjektör'den gelen kablo arızası veya soket'in elektrik iletmemesi(oksitlenme gibi)
bu tarz arızaları ölçü aleti kullanmasını biliyorsanız kolayca bulabilirsiniz,bilmiyorsanız dogruca ustaya müracat yoksa yapayım derken sağlam olanda bozuluyor genelde.
birde olayın diger boyutu yeni akü hemen bozulmaz sadece şarj seviyesi düşer,şarj seviyesi düşen aküyü'de darbeli şarj cihazı ile min 3 saatte şarj edebilirsin.hızlı şarj cihazları aküye zarar verir.
bir akü bayisi arkadaşım söylemişti tek marş yaptığın zaman marş motorunun O anki harcadığı enerjiyi aküye geri depolaması en az motosiklet ile 30 km yol yapman gerekli dedi.hesabını sen yap 2 marş 60 km yol demek daha az yol yaparsan akün toparlamaz hazırdan yer.
sen en iyisi kenarda dursun ara sıra lazım olur ATABA darbeli akü şarj cihazı al fiyatı 25 tl.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
1,782
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
akünün neden bittiğini bulmadıktan sonra diğer çareler anlamsız.

bir adet voltmetre edinin.

akünüzün şarj seviyesi iyi iken, motor çalışır durumda ve rölantide akünün kutup başlarına voltmetreyi tuttuğunuzda 12,5 - 13,5 volt civarı değerler okumalısınız.

devir saatinin redline'ı saymadan yarısına kadar gaz verdiğinizde, şarj voltajı 14,5 volta kadar yükselmeli.

14.5 voltu geçmemeli. ama mesela atıyorum 5000 devirde 13,5 volt ölçüyorsanız bu bir sorun değildir.

önemli olan motor çalışırken akünün kutup başlarından volt metre ile rölantide en az 12.5 volt ve üzerini, motor hangi devirde olursa olsun, en fazla 14.5 voltu görmeniz gerek.

eğer bu değerleri sağlamıyorsa sorun motorun sargılarında veya konjektöründedir büyük ihtimalle.

akü bittiğinde yeni akü almayın tabi :) şarj etmek daha mantıklı. ama bitmiş akünün voltajını ölçtüğünüzde 10 volttan daha düşük ise, şarj ederek zaman harcamanın anlamı yok. akü ölmüş sayılır.
pek sessiz sakinmissin valla dostum..sen bu yazıyı teknik servise bir başlık açıp yerleştir ihtiyacı olan okur..her seferinde tekrar tekrar yazmaktan usandırıyorlar insanı:)
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
elımde bi volt metre var. İki çubuklu 4 girişli çubukların biri siyah biri kırmızı.kırmızı acaba artımı? 4 giristen 3 ü kırmızı.biri beyaz. İlk kırmızıda 10 a yazıyo. 2 ci kırmızıda mA yazıyo.3 cü beyaz giriş com yazıyo. Dördüncü gene kırmızı giriş v-hz gibi bişey yazıyo . Şımdi kırmızı + siyah çubuk - mi? Hangi girişe hangi renk çubuğu bağlıcam? Bide düğme konumu hangi konumda olcak tskrler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:30 ----------

voltmetreler çok çeşitli. kullanmanın da bir standart'ı yok :)... o yüzden tarif edemiyorum.

voltmetren dijital veya analogtur sonuçta. ona göre internetten nasıl kullanılır arayabilirsin.

sen,
kontak kapalı iken,

kontak açık motor çalışmazken,

motor çalışırken rölantide,

motor çalışırken farklı devirlerde,

voltaj değerlerini ölç buraya bi yaz bakalım. ona göre durumu yorumlarız.

eğer voltmetreyi çalıştırabilirsem hepsini yazacam. Yanlız kontağı açtığmda motor çalışmazken far kapalı konumda parklar yanıyo ön park arka lamba.gösterge ışıklarıda yanıyo ama düşük ışık. Kontak kapalı motor çalışmıyo farları açtığımda parklar sönüyo ama gösterge ışıkları kuvvetleniyo. Çalıştırınca farlar yanıyo. Şimdi kontak kapalı durumda aküyü ölçsem bide kontağı açtığımda ölcsem kontağı açtığımda bıkac far yanacağı icin biraz düşük çıkacaktır ama genede ölcmeye calıscam.
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
pek sessiz sakinmissin valla dostum..sen bu yazıyı teknik servise bir başlık açıp yerleştir ihtiyacı olan okur..her seferinde tekrar tekrar yazmaktan usandırıyorlar insanı:)

sitede teknik servis sorumluluğum yok :) ben yazmayı seven bir insan olarak sıkılmıyorum pek. sıkılırsam da zaten yazmam. Eğer değerli bulduysan alıntı yapıp teknik servis bölümünde belki sen açmak istersin konuyu.


elımde bi volt metre var. İki çubuklu 4 girişli çubukların biri siyah biri kırmızı.kırmızı acaba artımı? 4 giristen 3 ü kırmızı.biri beyaz. İlk kırmızıda 10 a yazıyo. 2 ci kırmızıda mA yazıyo.3 cü beyaz giriş com yazıyo. Dördüncü gene kırmızı giriş v-hz gibi bişey yazıyo . Şımdi kırmızı + siyah çubuk - mi? Hangi girişe hangi renk çubuğu bağlıcam? Bide düğme konumu hangi konumda olcak tskrler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:30 ----------



eğer voltmetreyi çalıştırabilirsem hepsini yazacam. Yanlız kontağı açtığmda motor çalışmazken far kapalı konumda parklar yanıyo ön park arka lamba.gösterge ışıklarıda yanıyo ama düşük ışık. Kontak kapalı motor çalışmıyo farları açtığımda parklar sönüyo ama gösterge ışıkları kuvvetleniyo. Çalıştırınca farlar yanıyo. Şimdi kontak kapalı durumda aküyü ölçsem bide kontağı açtığımda ölcsem kontağı açtığımda bıkac far yanacağı icin biraz düşük çıkacaktır ama genede ölcmeye calıscam.

voltmetreden voltmetreye değişir işte o dediklerin. görmeden bilinmez. internette araştırman gerekecek bu kısmını.

eğer motosikletlerin devir ibresi gibi bir göstergesi varsa, analog voltmetredir. eğer hesap makinası gibi elektronik bir göstergesi varsa dijital bir göstergedir.

kırmızı artı, siyah eksi anlamına geliyor.

cihaz üstünde kabloların takıldığı deliklerden, yanında sağında solunda eğer COM yazan varsa o eksidir. kırmızı bağlantılar genelde artıyı ifade eder.

bir kaç dene yanıl yap istersen. motosikletteki voltajlarla voltmetreyi bozamazsın. rahat ol :).
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
dijital voltmetre. Analog değil. Uğraşcam

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------

evet arkadaşlar ölçtüm değerleri yazıyorum.
Kontak kapalı=12.02 volt
kontak açık motor stop durumunda görterge ışıkları açık durumunda=11.60 volt
rolanti farlar kapalı =11.80 volt
rolanti farlar açık=11.58
yarım gaza yakın farlar kapalı=12.5 volt
tam gaza yakın farlar kapalı=13.3 volt. Değerler bunlar arkadaşlar. Bu duruma göre akü şarj olurmu olmazmı? Gece çalışıp gündüz uyuyorum. Yarın akşama doğru bakacam. Ayriyetten ilgilenen ilgilenmeyen tüm mt ailesine teşekür ederim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst