sis farı uygulaması ( CBF 150)

Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Hepinize selam arkadaşlar umuyorum iyisinizdir :)

uzun zamandır elimde duran ve zamanında benim (buggyy) ye takılı olan mercekli farları zamanında çıkarmıştım, bir gün lazım olur diye , hatta bir ara hurdalıkta gezinirken ayağıma aynısından birtane daha takılınca onuda diğer kardeşlerinin yanına bıraktım ve bir tane daha denk gerlirse 4 tane olacaklar :)

fazla uzatmadan konunun özüne inmek istiyorum :) cbf nin mevcut orjinal aydınlatmasını sanırım cbf kullanıcıları iyi bilirler , ve bu konu ile alakalı kimbilir ne kadar topik açılmıştır , aydınlatma ve led farı yada sis farı vs. adı altında :)

ki yağışlı havalarda yolunuz hem virazlı hemde hava karanlık ise işte o an isyan ediyorsunuz :pr::pr::pr: hondaya lanet yağdırasınız geliyor bu nasıl bi rezilliktir , yamaha ybr de 10 numara yanan ampul , hondada neden göz kırpa kırpa YANAR ?

Bunun sebebi çoğumuzunda bildiği gibi ön farımızın direkt dinomodan aldığı elektirikle çalışıyor olmasıdır ,hondanın kendine göre vardır bir düşündüğü , bürokrosiside .... kardeşim kaza yapacaz önümüzü göremiyoruz :farao:

yeni kasa dediklerinde yeni devir saatli modelllerde bu sorunun halledildiğini söylüyorlar , ön farda 35 wt lık ampul kullanılmış :) yine yetersiz yavvvvv şu yamaha yamaha deyip durmak istemiyorum , koy kardeşim şuna 55 watlık sağlam bi aydınlatma ,sistemide ona göre kur ama yokkkkk

illla uğraşacaz ..... takviye far takmakla 4 lü sinyal yapmakla , zenon ve led far yapmakla.... çünkü aydınlatma,yetersiz ...


bu arada yine elim elektirik işine değmişken çakmaklık hariç 4 lüleride bi kalemde aradan çıkarıverdim iyi oldu , neyse konuyu çok y uzatmadan resimlere geçeyim ama hatırlatma yapmak istiyorum son larak:)


yapılan paylaşımdan , resimlerden umarım yabancısı olan arkadaşlarım bir şeyler öğrenir ve faydası dokunur :)

işin ehli arkadaşlarımın aklınada hemen şu soru gelecek :) yav irfan sen 2 adet 55 watlık mercekli far kullanmışsın iyi hoş etmişsinde kardeşim sistemin bunu kaldırmaz, diyeceklerini hissediyoru şimdiden :)

onun için peşinen cevap hakkımı kullanıyorum :) sadece ben istediğim zaman sağ tarafımdaki lamba sürekli yanacak , diğeri yani sol taraftaki uzun hüzmelere bağlı, yani uzunlaeı yaktığımda yanıyor , zaten sadece sağ taraftakide 55 watlık iyi bir aydınlatma sağlıyor , ama ayarlarını gece olunca yola göre yapacağım ,

bu arada sürekli ampul değiştirmekten usandığım için ön far aydınlatmasına bir anahtar koydum artık ampul ömrü daha uzun olacak ve ben istediğim zaman yanacak , olup olmadık zamanda boş yere yanıyor gündüz şehir içinde bile :) israfa gerek yok fazla enerji cebimizde kalsın artık kullanacak yerim var :) :p ve yakacak dörlü sinyallerimde oldu :)

tamam tamam diyorum ama ha bire yazıyorum neyse umarım tüm gönül dostlarına yardımcı olur düşüncesiyle ,tüm mt yi, saygıyla selamlıyorum kalın sağlıcakla....:rendeer:







önce farları koruma demirlerine sabitlemeye yarayacak aparatları yapmakla işe koyuldum, bayağı uğraştırdılar , fakat farları taktıktan sonra ayar çekebilmem mümkün olacağı için uğraştım , yoksa direkt farların üerindeki deliklerden koruma demirlerine mıhlardım ama o işin kolaycılığı olur :)























kulaklarını, kıyısını köşesini kesip tıraşlayınca biraz kibarlaştılar :) birde boyadıkmı tamamdır elimde mat siyah yarım sprey vardı , fakat haddinden fazla matmış :cherry: bir ara güzel bir siyaha boyarım :)






aslında resim çok ama gerekenleri koyup fazla konuyuda kasmasın :) şimdi, birzazda 4 sinyal takılırken çektiklerimden koyayım :)


























normalde 3 adet anahtar kullandım iç kısımdaki, yani alttaki anahtar sağ tarafımdaki sis lambası için, meraklı veletler ben yokken basıp aküyü boşaltmasın diye görünmeyecek yerde :), diğer üstteki 2 anahtardan biri 4 lüler diğeride ön farı açmak için ,

tabiki yine kendi işim gibi titiz ve uyuz davrandım :cherry: motosikletin orjinal tesisatından sadece 2 adet gereksiz yerden kabloyu kesmek zorunda kaldım kendi motorum olduğu için :)

sistemi akıllı kullanırsanız mis gibi kullanılır sorun olmaz , ama yok ben hava atacam derseniz hepsini aynı anda yaktığınızda hayal kırıklığını uğrayabilirsiniz, cbf ler için konuşuyorum :)



umarım bir nebze ihtiyacı olup yapmayı düşünen arkadaşlara yardımcı olmuştur şimdiden zaman ayırdığınız için teşekkür ederim :)

başka paylaşımlarda görüşürüz hoşçakalın...:rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
İrfan aga , neler yaptın yine.. hemide ben yokken:silent:
eline emeğine sağlık güzel olmuş.. bana diyordun zaten yapacağım diye.. keşke beni bekleseydin..neyse çakmaklık yapmamışsın..onuda birlikte yaparız ..şekerim güzel olmuş :cherry:
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
İrfan aga , neler yaptın yine.. hemide ben yokken:silent:
eline emeğine sağlık güzel olmuş.. bana diyordun zaten yapacağım diye.. keşke beni bekleseydin..neyse çakmaklık yapmamışsın..onuda birlikte yaparız ..şekerim güzel olmuş :cherry:

çakmaklığı sana ve sona bıraktım şekerim beklerim seni sorun yok :cherry: ama tesisatını hazır ettim yani rahat ol yani :cherry:
 
Katılım
20 Eyl 2009
Mesajlar
1,475
abi acayip becerikli bir insansın tebrik ederim valla. Tuşlarda çok güzel olmuş. Keşke bizim denizlideki motor ustaları en az senin kadar becerikli olsalardı. Tebrik ederim. Selamlar...
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
abi acayip becerikli bir insansın tebrik ederim valla. Tuşlarda çok güzel olmuş. Keşke bizim denizlideki motor ustaları en az senin kadar becerikli olsalardı. Tebrik ederim. Selamlar...

İrfan aga işini gönülden yapıyor, herşeyini veriyor..ömürlük yapmaya çalışıyor
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
tamam aga.. bugün beni aradın bunlarla uğraşıyordun demek.. seni gidi seni.. :pl:

len olm dedimya atölyede uğraşıyorum diye :cherry: yalnız römork için ışıklandırma hattıda çektim onu unuttum söyleyeyim asıl amacım oydu sora gördüğün farlar elime ayağıma dolandı :cherry: lan dedim madem kolları sıvadım şu farları da takayım , sonra uğraşırken aklıma geldi dedim 2 dakkada 4 lüleride yapayım , hatta çakmaklığıda yapayım dedim demesine emmeee elimde olmayınca öle kaldı :)

römorkun kaplaması var daha sırada şekerim adam her daim lazım bana :cherry::queen::p yani muhabbet için :)
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
güzel bir çalışma.
merak ediyorum baştan savma bir işi ne zaman yapacaksın.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
abi acayip becerikli bir insansın tebrik ederim valla. Tuşlarda çok güzel olmuş. Keşke bizim denizlideki motor ustaları en az senin kadar becerikli olsalardı. Tebrik ederim. Selamlar...

estağfurullah...... sağolasın bayramcım insan işini severek yapmalı bütün sır burada :) yoksa ustalara laf söylemek haddime düşmez :) bu arada benim kayınpederin soy adıda duran akrabamısınız yoksa :cherry::p
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
len olm dedimya atölyede uğraşıyorum diye :cherry: yalnız römork için ışıklandırma hattıda çektim onu unuttum söyleyeyim asıl amacım oydu sora gördüğün farlar elime ayağıma dolandı :cherry: lan dedim madem kolları sıvadım şu farları da takayım , sonra uğraşırken aklıma geldi dedim 2 dakkada 4 lüleride yapayım , hatta çakmaklığıda yapayım dedim demesine emmeee elimde olmayınca öle kaldı :)

römorkun kaplaması var daha sırada şekerim adam her daim lazım bana :cherry::queen::p yani muhabbet için :)

tamam hava yağmasın yeter geliyorum yanına..hemide sabah erkeenden :)

---------- Post added at 18:11 ---------- Previous post was at 18:08 ----------

irfan aga diyelim aynı resimdeki gibi sisler lambalar full açık..karamürselden istanbula gideceksin..e5 ten..200 km.. öyle açık bir vaziyette gitsen sistemine bi zarar verirmi?
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
güzel bir çalışma.
merak ediyorum baştan savma bir işi ne zaman yapacaksın.

selam ... valla agam baştan savma yapacaksam o işide hayatta yapmam buraya konu açayım insanlar görsün diye değil :) elimde olmayan huyumdan dolayı her yaptığım işi genelde kendim beğenmedemmi olmaz :) önce kendi içime sinmeli yapılan işki benim iç,ime sinerse herkezinkine siner :)

manisaya sevgi ve hürmetler...
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
tamam hava yağmasın yeter geliyorum yanına..hemide sabah erkeenden :)

---------- Post added at 18:11 ---------- Previous post was at 18:08 ----------

irfan aga diyelim aynı resimdeki gibi sisler lambalar full açık..karamürselden istanbula gideceksin..e5 ten..200 km.. öyle açık bir vaziyette gitsen sistemine bi zarar verirmi?

benim sistemime zarar veremez :cherry: şöyleki bunu ilk defa yaptığım için deneme yanılma olacak 1 tanesi çok rahat görütürür garanti ama ikinciyi sürekli yaktığında bir müddet sonra akü zayıflayacaktır ama sorun olmaz aslında üretilen elektiriğin tüketilenle eşdeğer olması gerekli ,

yoksa ne demek istediğini anladım biz işin havasında civasında değiliz şekerim bi tane yansın sağlam yansın 2 si 110 wat eder ve bunun üzerine birde sistemin kendi harcadığı var biraz ağır olmak lazım motorunda, canı var daaaaa:cherry:

---------- Post added at 18:21 ---------- Previous post was at 18:18 ----------

Honda seninle gurur duyuyor :bounce:

ama ben onlarla gurur duyamıyorum kanki ne olcek ????:cherry:
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
benim sistemime zarar veremez :cherry: şöyleki bunu ilk defa yaptığım için deneme yanılma olacak 1 tanesi çok rahat görütürür garanti ama ikinciyi sürekli yaktığında bir müddet sonra akü zayıflayacaktır ama sorun olmaz aslında üretilen elektiriğin tüketilenle eşdeğer olması gerekli ,

yoksa ne demek istediğini anladım biz işin havasında civasında değiliz şekerim bi tane yansın sağlam yansın 2 si 110 wat eder ve bunun üzerine birde sistemin kendi harcadığı var biraz ağır olmak lazım motorunda, canı var daaaaa:cherry:



anladım aga..kral sensin.. hayat sana güzel..istediğini yapabiliyorsun :cherry:
 
Katılım
20 Eyl 2009
Mesajlar
1,475
estağfurullah...... sağolasın bayramcım insan işini severek yapmalı bütün sır burada :) yoksa ustalara laf söylemek haddime düşmez :) bu arada benim kayınpederin soy adıda duran akrabamısınız yoksa :cherry::p

Valla olabilir mi acaba bir akrabalık :) Sizin işinizi severek yaptığınız her şekilde belli oluyor zaten. Diğer çalışmalarınızda da bu açıkca gözüküyor. Ne diyim devamını dilerim. Allah işlerinizi rast getirsin. Saygılar...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst