Vicdani Ret uygulaması görüşmeye açılıyor

Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
yahu gönülsüz yapılan iş, iş olmakdan çıkar vesselam

Bakınız polis teşkilatı için devlet mecburi hizmet mi şart koşuyor? Hayır peki polissiz mi kaldık? Hayır. Askerlik zorunlu olmasa askersiz mi kalacağız? e yine hayır. Peki günümüz savaşları nükleer silahlarla ekonomik zorlama ve ambargolarla olurken tabur tabur ot yoldurulan en uyduruk silahlarla donanımlı askere sahip olsan ne yazar? Adam senin memleketini 1 saat içinde cehenneme çevirecek teknolojiye 1 hafta içinde ekonomini batıracak güce sahip oldukdan sonra senin okadar askerinin olması neyi ifade ediyor? Evet askerde lazım ancak herkes asker olacak diye bir kaide yok, olmamalıda bence.

Sen tut askere al gencecik insanı sonra albay hanımlarına saç yapsın komutanın şöförü olsun yada yazlık kamplarında mangal yapma yerlerine gelenlere yardımcı olsun yada bar bölümünde barmen olarak çalışsın bi kısmıda 2 3 ay hatta belki daha az eğitim alıp doğuda dağlarda çatışsın her hafta bi arkadaşını teröre kurban versin psikolojisi bozulsun belki hayatını kaybetsin ve arkasında ailesini karısını çocuğunu bıraksın

Başka bir konuda doğuya rütbeli (örn.albay) askerlerin dahi gitmediği yada gitmek istemediği bir yere ben neden gideyim. Neyse bu konu biraz farklı o nedenle bu kısmı burda keseceğim

Peki sizce bu adil mi? Yapılanların her 2sinide vatani görev olarak mı görüyorsunuz? Hani bazıları demiş ya yok efendim kuaföre bilmem neye de ihtiyaç var diye. Neden devlet askere maaş vermiyor mu da gidip ordu evinde 1tl ye saç kestiriyorsunuz? yada madem konu ihtiyaç görmek o kadar şa şalı ordu evleri yazlık kamplar neden?

Sonra hala gelip buraya yok askerlik böyledir şöyledir eğer siz doğuda görev yapanla batıda ordu evinde çalışanı aynı kefeye koyuyorsanız ne diyeyim.

Tüm bunları geçtim ben devlet için zoraki çalışmaya mecbur tutulmamalıyım. Devlet kendi ayak işleri için aradığı ucuz işçi daha doğrusu köle neden ben olayım? Paşa bebeleri siyasetçi kuzuları niye yapmıyor? Ama yok onlar paralı zengin ya hemen bir tezgah kurulur ve sorun hallolur.

Neyse umarım sistem komple değişirde bizde rahat bir nefes alırız....
 
Katılım
18 Eyl 2009
Mesajlar
392
yahu gönülsüz yapılan iş, iş olmakdan çıkar vesselam

Bakınız polis teşkilatı için devlet mecburi hizmet mi şart koşuyor? Hayır peki polissiz mi kaldık? Hayır. Askerlik zorunlu olmasa askersiz mi kalacağız? e yine hayır. Peki günümüz savaşları nükleer silahlarla ekonomik zorlama ve ambargolarla olurken tabur tabur ot yoldurulan en uyduruk silahlarla donanımlı askere sahip olsan ne yazar? Adam senin memleketini 1 saat içinde cehenneme çevirecek teknolojiye 1 hafta içinde ekonomini batıracak güce sahip oldukdan sonra senin okadar askerinin olması neyi ifade ediyor? Evet askerde lazım ancak herkes asker olacak diye bir kaide yok, olmamalıda bence.

Sen tut askere al gencecik insanı sonra albay hanımlarına saç yapsın komutanın şöförü olsun yada yazlık kamplarında mangal yapma yerlerine gelenlere yardımcı olsun yada bar bölümünde barmen olarak çalışsın bi kısmıda 2 3 ay hatta belki daha az eğitim alıp doğuda dağlarda çatışsın her hafta bi arkadaşını teröre kurban versin psikolojisi bozulsun belki hayatını kaybetsin ve arkasında ailesini karısını çocuğunu bıraksın

Başka bir konuda doğuya rütbeli (örn.albay) askerlerin dahi gitmediği yada gitmek istemediği bir yere ben neden gideyim. Neyse bu konu biraz farklı o nedenle bu kısmı burda keseceğim

Peki sizce bu adil mi? Yapılanların her 2sinide vatani görev olarak mı görüyorsunuz? Hani bazıları demiş ya yok efendim kuaföre bilmem neye de ihtiyaç var diye. Neden devlet askere maaş vermiyor mu da gidip ordu evinde 1tl ye saç kestiriyorsunuz? yada madem konu ihtiyaç görmek o kadar şa şalı ordu evleri yazlık kamplar neden?

Sonra hala gelip buraya yok askerlik böyledir şöyledir eğer siz doğuda görev yapanla batıda ordu evinde çalışanı aynı kefeye koyuyorsanız ne diyeyim.

Tüm bunları geçtim ben devlet için zoraki çalışmaya mecbur tutulmamalıyım. Devlet kendi ayak işleri için aradığı ucuz işçi daha doğrusu köle neden ben olayım? Paşa bebeleri siyasetçi kuzuları niye yapmıyor? Ama yok onlar paralı zengin ya hemen bir tezgah kurulur ve sorun hallolur.

Neyse umarım sistem komple değişirde bizde rahat bir nefes alırız....

Ayen katılıyorum, ağzına sağlık...
 
Katılım
17 Eyl 2007
Mesajlar
374
Motosikleti
Sym symphony ST 200i
vicdanı red met tanımam,her vatandaşın askerlik yapması şart mademki bu vatanda yaşıyorlar,gerektiğinde bu vatanı savunmak için ön ayak olmalılar,hiç kimse vatan savunmasından kaçmasın derim. bu vatan hepimizin
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Askerliğini yapmayana kız verilmeyen bir ülkedeyiz.
Yarın isteğe bağlı yapılsa gitmesi gerekenin %90 ı gitmez. kalanında yarısı mahalle baskısından gider. Bunu hepimiz biliyoruz.
Şahsen beni almıyorlardı kendi isteğimle gittim. Şimdi olsa gitmezdim belkide. Daha ilk gece Allahım burası nasıl bir rezaletmiş diye düşünmekten sabaha kadar uyuyamamıştım. Dün gibi hatırlıyorum.
Sonlarına doğru çok keyifli oldu. Çünki artık keyfini çıkarmayı öğrenmiştim. Artık kaçınılmazdı.
Hakikaten bu subay lar maaş almıyorlarmı neden onların pis işlerini yada özel işlerini bedavaya yada bedavaya yakın paraya biz yapmak zorundayız ? Vefa borcumuzmu var hangi savaşları kazanmış memleketi kimden kurtarmışlar ? Bunu gerçekten çok merak ettim.
Neden tüm işler için sivil personel almıyorlar biraz olsun işsizliğe katkıları dokunur belki. yıl sonu geldiğinde bütçelerindeki fazla paraları nasıl harcayıp bitireceklerini şaşırıyorlar. Ertesi yıla sarkmasın diye. Neden Erzürümün orta yerinde garnizon komutanına havuzlu villa yapıyorlar. Erzurumda o havuza ne zaman kim girecek. Yazık değilmi o paraya.

Allah aşkına tutulacak neresi varki. Peygamber ocağıdır (yalnız hangi peygamber onu da söyleseler iyi olucak benim kafam karışmıştıda . Allah adını yasaklayan bir kurum hangi peygambere tabii ) kutsaldır vatan borcudur. Bunlar dışında tutulur bir yerini birisi yazabilirmi.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Vicdanı ret.

'Silah tutmak istemiyorum'. 'Peki, o zaman askere git, patates soy, silah tutmak zorunda değisin'.'Emir altına girmek istemiyorum. Emirle patates soymak, emirle buna benzer ayak işlerini yapmak istemiyorum askerlik kısvesi altında'.

Tamam.Buraya kadar sorun yok. Gayet tutarlı.

Ama durup biraz düşünelim.

Savaşları emir verenler, emir altında olanlar, veya silahlar mı çıkartıyor ? Yoksa herşeyin para olduğu, herşeyin para için yapıldığı sistem mi çıkartıyor ?:)

Petrol, doğal kaynaklar ve güç mücadelesinde milyonlar biçilirken (ve daha nicesi biçilecekken) 'ben savaşa karşıyım, o yüzden vicdani ret' demek ne kadar mantıklı ? Acaba savaşları çıkartan bu sisteme koşulsuz biat ederken yapılan bu ikiyüzlülüğün farkında mısınız ?

Birazcık düşünelim. Ama askerde emir altında olmayı ağır görüp, amerikanın ağzından çıkacak bir sonraki sözü kemik bekler gibi bekleyenler, şeyhinin eteğini öpmek için sırada bekleyenler lütfen düşünmesinler. Zira bu saatten sonra düşünseler de bi cacık olmaz onlardan.

Bu vicdani ret dalgası bataklık kenarındaki bir eve giren 3-5 sineğe sinek ilacıyla girişmeye benziyor. Bataklığa kurutmaya yönelik bir düşünce kesinlikle yok.

Ayrıca çok açık ve net bu yasa çıkarsa, Türkiye'de çoğu insan gerçekten hümanist olduğu, silah tutmak istemediği için değil keyfinden gitmeyecek askere. Savaş kötü birşeydir. Kimse savaşa gitmek istemez. Ama ecdad vatanını savunmak için savaşmak mecburiyetinde kaldığında 'banane yeaa, başkası gitsin' dememiştir. Ülkeyi savunma mecburiyeti olduğu sürece bu görevi birileri üstlenmek zorunda kalacak. Ne zamanki savaşların çıkmasını engelleyecek toplum bilincine sahip olursunuz, işte o zaman kimse savaşıp ölmek zorunda kalmaz.

Tabii ki bunu yobazlar ve pkk'ların anlamasını beklemiyoruz. Böyle çarpık bir sistemde eğer ki sözde vicdani ret hakkı yasallaşırsa vatanını gerçekten seven insanlar askere gidip hayatlarından az da olsa zaman ayırırken yobaz/pkk'lı tayfası tercihini gitmemekten yana kullanıp bu zaman kaybına uğramayacak.

Üstteki paragrafta 'vicdani ret hakkı' diye bir ifade kullandım. Çünkü ideal bir dünyada böyle bir hakkın olması gerektiğini düşünüyorum. Ama bizimkisi gibi kokuşmuş olanında değil.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Aha da suraya yaziyorum.
Yakinda gazetelerde söyle bir haber okuruz.:)

Vicdani ret dilekçesi için askerlik şubesi önünde kuyruğa giren gençler arasında çıkan sıra tartışmasi silahlı çatışmaya dönüştü.

Hatta vicdani ret hakkindan yararlananlardan kaç tanesinin üzerine kayitli ruhsatli silah çikacagi konusunda tahmin yarismasi bile yapabiliriz.
Ne diyeyim hayirli olsun.:p
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Sistem o kadar kokuşmuş ki askerlik hakkında fikir dahi beyan edemiyoruz...


Yeni TCK 318
1- Halkı, askerlik hizmetinden soğutacak etkinlikte teşvik veya telkinde bulunanlara veya propaganda yapanlara altı aydan iki yıla kadar hapis cezası verilir.
2- Fiil, basın ve yayın yolu ile işlenirse ceza yarısı oranında artırılır.

peygamber ocağı zaten olmuş kokuşma ocağı...bu memleket için ne askerlik yaparım (ki seve seve yaptırdılar) ne yapmak istemeyeni yadırgarım yargılarım...profesyonel askerliğe geçiş hızlansın isterim...aslında s...olup gitmek istiyorum başka diyarlara ama beyhude çabalar olacak...

durumu özetlersek taktiksel anlamda basiretsiz acz içindeki üst rütbeli subayların ahmaklıkları yüzünden onca eve kor düşmektedir...
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Başbakan Erdoğan'dan vicdani ret açıklaması

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, bedelli askerliğin şartlarını açıkladıktan sonra vicdani ret iddialarına da açıklık getirdi. Başbakan Erdoğan şöyle konuştu:

“Vicdani ret olarak adlandırılan bir düzenleme Hükümetimizin gündeminde asla olmamıştır. Bu konuda çıkan haberler spekülasyondan öte bir anlam ifade etmiyor. Askerlik bu milletin, bu topraklar için en kutsal vazifelerden biri olarak kabul edilmiştir. Biz askerimize 'Mehmetçik' derken bunun bir anlamı var; bu “Küçük Muhammed” anlamındadır. Biz askerliği Peygamber Ocağı olarak görmüşüz. Tabii birçok spekülasyonlara neden olmuş şeyler olmuştur, olabilir.

Ama biz, bu millet, bunu böyle biliriz. Görmeyenler yok mu? Var. Ama bu milletin kahir ekseriyeti bunu böyle bilir. Askerlik hizmetinin ciddiyetinin zedelenmesine de istismara da asla müsaade etmedik, asla müsaade etmeyiz. Bedelli askerlik uygulamasının ülkemize, milletimize, gençlerimize, onların ailelerine hayırlı olmasını diliyorum.”

Kaynak: Hürriyet

İlk bedelli kredileri çıktı

Bedelli askerlik koşullarının belirlenmesinden sonra bankalar "bedelli askerlik kredisi" vermeye başlıyor. :p Kaynak



.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Başbakan Erdoğan'dan vicdani ret açıklaması

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, bedelli askerliğin şartlarını açıkladıktan sonra vicdani ret iddialarına da açıklık getirdi. Başbakan Erdoğan şöyle konuştu:

“Vicdani ret olarak adlandırılan bir düzenleme Hükümetimizin gündeminde asla olmamıştır. Bu konuda çıkan haberler spekülasyondan öte bir anlam ifade etmiyor. Askerlik bu milletin, bu topraklar için en kutsal vazifelerden biri olarak kabul edilmiştir. Biz askerimize 'Mehmetçik' derken bunun bir anlamı var; bu “Küçük Muhammed” anlamındadır. Biz askerliği Peygamber Ocağı olarak görmüşüz. Tabii birçok spekülasyonlara neden olmuş şeyler olmuştur, olabilir.

Ama biz, bu millet, bunu böyle biliriz. Görmeyenler yok mu? Var. Ama bu milletin kahir ekseriyeti bunu böyle bilir. Askerlik hizmetinin ciddiyetinin zedelenmesine de istismara da asla müsaade etmedik, asla müsaade etmeyiz. Bedelli askerlik uygulamasının ülkemize, milletimize, gençlerimize, onların ailelerine hayırlı olmasını diliyorum.”

Kaynak: Hürriyet

İlk bedelli kredileri çıktı

Bedelli askerlik koşullarının belirlenmesinden sonra bankalar "bedelli askerlik kredisi" vermeye başlıyor. :p Kaynak



.

Aha, uyanmış... Vicdani ret uygulamasını bedelliden önce çıkarırsan, bedelliden beklenilen gelir ne kadar düşer bilin mi sen :)
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
12 ay yedek subay olarak askerlik yaptım; bugün çağırsalar tekrar gider tekrar yaparım (hamaset değil, yapmazsam ailemin yüzüne bakamam). Gözlerim 14 dereceden fazla bozuk olduğu halde çürüğe çıkmamak için uğraştım, 5 ay yerine 12 ay askerliği kendim istedim.

Kimsenin canı, sırf 20 bin TL parası var ve 30 yaşın üstünde diye 20 yaşındaki fakir bir gençten daha değerli değildir!

Bedelli askerliğe karşı çıkmamın temel nedeni bu. Beyim 20 bin lira verecek, parası olmayan sınırda canını riske atacak! Bu mu eşitlik?

Zorunlu askerlik kaldırılsın, çatışmalardan uzak bölgelerde 1-3 aylık temel askeri eğitim merkezlerinde eğitim almak zorunlu olsun, kabul; ama "parası neyse vereyim, benim yerime fakir ölsün" diyen adam benim gözümde yüzsüzün önde gidenidir.

Vicdani red de benim gözümde (Budist kardeşlerimizi saymazsak) doğrudan PKK'ya hizmettir, nokta.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Zenginsen canin sagolsun.
Fakirsen,vatan sagolsun.....
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Vicdani red de benim gözümde (Budist kardeşlerimizi saymazsak) doğrudan PKK'ya hizmettir, nokta.

Budistleri neden hariç tuttun?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------

Zenginsen paranı ver,canın sağolsun....

Fakirsen canını ver,vatan sağolsun...

sağolan şeyler için gerekenleri yazmadan olmaz değilmi??:wiinkk:

Ya paranı ya canını diyorsun yani :)

Soygun repliği değil miydi bu? Duruma uymuş :)
 
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
175
''Parası olan bastırıp kurtulacak, parası olmayan da askerlik yapacak... Ben bu vebalin altına giremem. Gerekirse seçimden sonra referanduma götürürüz."

Recep Tayyip Erdoğan
16 Mart 2011

ve bedelli çıktı...alın size vicdan, iyi akşamlar.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
721
Vicani red, bedelli askerlik konuları tabii ki çok karışık, çok tartışmaya açık konular.

Bizim milletimiz, davul zurna ile askere giden, dünyada başka bir benzeri olmayan bir milettir.

Eğer bir benzerimiz daha var ise, ki ben bilmiyorum, tanımıyorum, duymadım, görmedim.

Bu nitelik aslında çok büyük ve önemli bir nitelik.

Ama malasef, çok çok üzülerek söylüyorum ki, bu niteliği faydamıza kullanamadık.

Davul zurna ile askere giden evlatlarımızı, biz koruyamadık.

Ne doğru düzgün teçzizat verdik, ne doğru düzğün yerlerde konumlandırdık (akınız akütün karakolu), ne doğru düzgün eğittik, ne de doğru düzgün istihbarat ile ellerini güçlendirdik.

Artık donanımsız, yeterince eğitim almamış 600bin askerimiz olacağına, sapa sağlam 100bin askerimiz olsun.

Ben askerliğimi Çorlu'da yaptım, 3 kurşun sıktım. Biraz daha sıkayım, bir şeyler yapayim, bir şeyler ile uğraşayım atlayayım zıplayayım diye uğraşmama rağmen (zamanında Avrasyada 42km maraton koşan biriyim, askerde kilo aldım) askerliğim bilgisayar başında geçti. Eminimki buradaki bir çok arkadaşında askerliği hizmet şeklinde geçmistir.

vatan hizmeti yalnızca askerlik ile olmaz. Vicdani redde bu şekilde yürümez. Siz vicdani redçi iseniz, o zaman askerlik yerine başka bir hizmette bulunursunuz.

Gidersiniz hastanelerde hizmet verirsiniz, gidersiniz yaşlı insanların rahatı için çalışırsınız, gidersiniz ücra köylerde öğretmenlik yaparsınız vs vs.....

Ben 6.5 sene yurtdışında yaşayan biri olarak, askerde komutanın eşinin aldığı dikiş makinasının kullanım klavuzunun çevirisini yapacağıma, isteyen ama durumu elvermemiş bir çok insana matematik, ingilizce, Türkiye coğrafyası, finans vs gibi şeyler öğretseydim daha faydalı olmazmıydım mesela? O kadar çok konu vardıki insanlara yardım edebileceğim, öğretebileceğim. Kendi çapımda askerde bunları yapmaya çalıştım.

Vatan borcunu, vatana hizmet ile ödersiniz. Vatan hizmeti yalnızca askerlik ile yapılmaz.

Almanya'da Alman vatandaşlığına geçip, oradaki Türk lobisinin, olası seçimlerde, bir tane daha fazla oy verme hakkına sahip olması bile, bence vatana hizmettir, çok önemlidir.

Bedelli askerliğe gelince.

Malasef askerlik işi tüm dünyada ''fakir'' işidir. Zorunlu askerlik olan ülkeler haricinde zaten paralı olan adam askerlik yapmaz. Asker olmak ister, çünkü ihtiyacı vardır.

Malasef bu pislik dünyada para her kapıyı açar, bizde de açacak.

Çok alakasız farklı bir konu ama, eşitlik'ten bahsederken, Araplar Kabe'nin yanına 6-7 yıldızlı gökdelen Hotel'leri dikiyorlarsa bence zaten artık bu dünyada herşeyin cılkı çıkmış demektir.
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,961
Motosikleti
Mondial Virago 50i
Onların başı kel.

:)

Vicdani ret insani olabilir, AB ulkeleri icin uygun olabilir fakat bize uygundegil! Once teroru cozersin, pro. Orduya gecersin, askerlik suresini makul surelere dusurur ondan sonra antimilitaristleri dusunursun. Bedelli askerlik ise buram buram acgozluluk ve ordu dusmanligi kokuyor!
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst