Kışın motosikletle işyerine gidip gelmek?

Katılım
19 Tem 2009
Mesajlar
35
Merhaba arkadaşlar,

Çok kısa bir süre önce motostikletimi aldım ve şimdi de ehliyet kursum bitmek üzere. Motorda oldukça acemiyim. Motosikleti şehir içinde, işyerinden eve gidip gelmek için kullanmak istiyorum. Google maps'den baktığımda araç yolu ile ev ile işyerim arası tam 7km. Motosikletim zn125

Bir acemi olarak kışın işyerinden eve motosikletimle gidip gelmek doğru olur mu sizce? Henüz sürüş deneyimim yok denecek kadar az.
 
Katılım
20 Eki 2011
Mesajlar
82
riskli bir iş gibi gözüküyor deneyim yoksa sakat arkadaş birde yamurda çamurda.
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
806
Sürüş deneyimi çok fazla yoksa yağmurlu havalar ve kaygan yollar büyük risk ben karda kullanmaya çalışmıştım 10 metre hareket edememiştim :) çok dikkatli olmaniz lazım böyle havalarda..
 
Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
7 Km ise hiç birşey rahat rahat gidip evine dönebilirsin, günde git gel 80 km sağanak yağış rüzgar dinlemiyorum :p
 
Katılım
19 Tem 2009
Mesajlar
35
Yeni olduğum için ve motorumun da çok kaliteli olmadığı için (marka olarak, motoru 0 aldım) biraz çekinceliyim. Çok teşekkür ederim yorumlarınız için.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motorun kalitesi kış açısında bir şey değiştirmez ama özellikle yağmurlu havalarda daha güvende olmak için 100-150 TL masraf yapıp lastiklerini kaliteli bir şeyle değiştirmeni öneririm.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Yeni olduğum için ve motorumun da çok kaliteli olmadığı için (marka olarak, motoru 0 aldım) biraz çekinceliyim. Çok teşekkür ederim yorumlarınız için.

Sen benim motoru ilk aldığımdaki halimi ve durumumu, nasıl götürdüğümü görecektin...Neyse

Çok dikkatli sür, yavaş yavaş git, 1kere ileri 2kere aynalardan geriye bak, sağdan soldan bağlanan yolları sürekli göz ucuyla kontrol et. 1 hafta sonra normale dönersin, tecrübe başka nasıl kanılır ki zaten...
 
Katılım
19 Tem 2009
Mesajlar
35
Motorun kalitesi kış açısında bir şey değiştirmez ama özellikle yağmurlu havalarda daha güvende olmak için 100-150 TL masraf yapıp lastiklerini kaliteli bir şeyle değiştirmeni öneririm.

Öneriniz için teşekkürler, ilk fırsatta lastikleri değiştireceğim.

Sen benim motoru ilk aldığımdaki halimi ve durumumu, nasıl götürdüğümü görecektin...Neyse

Çok dikkatli sür, yavaş yavaş git, 1kere ileri 2kere aynalardan geriye bak, sağdan soldan bağlanan yolları sürekli göz ucuyla kontrol et. 1 hafta sonra normale dönersin, tecrübe başka nasıl kanılır ki zaten...

Çok teşekkür ederim yorumunuz için. Kesinlikle söylediklerinizi dikkate alacağım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ağu 2011
Mesajlar
225
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
7km için motora binilirmi? Bisiklete bi kaslarından kuvvetlensin.
 
Katılım
26 Şub 2010
Mesajlar
1,071
Yağışsız havalarda motosiklet kullanarak başlamanızı tavsiye ederim. Tecrübeli kullanıcılar için bile büyük risk teşkil eder böyle havalar. Unutmayın hem daha çok kayar, hem de daha az görünürsünüz böyle havalarda. Özellikle acemiyken hem yağışlı hem karanlıksa motoru bırakıp minübüsle devam etmenizi öneririm. Motosikletiniz söylediğiniz gibi kalitesiz se soğuk ve yağışlı havalarda arıza yapma ihtimali de artacak ve canınızı sıkacaktır.
 
Katılım
8 Haz 2010
Mesajlar
245
kışın kullanmak problem değil, yağmurda kullanmak problem... yağmur yoksa iyice giyinip çıkarsın... mecbur kalmadıkça yağmurda kullanma.. en kaliteli motor olsa bile lastikler uygun değilse kayarsın zaten.. iş lastiklerde bi de senin sürüşünde bitiyor... mecbur olmadıkça kullanma ama mecbursan:
- ani manevralardan kaçın
- arka freni çok az kullan
- devirli kullanma
- şerit çizgileri de ekstra kaygan olur yol tutuşunu bozar mümkünse şerit değiştirirken aralarından geç, üstünden geçme
- hızlı gitme

kenardan kenardan yani anlayacağın :)
 
Katılım
7 Ağu 2006
Mesajlar
163
Merhaba,
Ankara soğunda kar yağışı, buzlanma ve ciddi/sağanak düzeyinde yağmur yağışı olmadıkça ben de kışın motor kullanıyorum. Yani aralık, ocak, şubat ve belki mart başı gibi yatıyor yalnızca motorum. Arkadaşların dediği gibi daha fazla dikkat, tedbir ve özellikle kışa uygun sağlam ekipman (lastik, mont, koruma vb.) gerektiriyor. Motor lastiklerini mutlaka iyi bir marka ile değiştirmen, seni soğuk ve yağıştan koruyacak eldiven, mont, içlik vb. ekipman alıp kullanman olmazsa olmaz unsurlardır. Bir de hava durumunu gün ve gün takip etmeni öneririm, mesela sabah çıktığında hava açıktır ama seyir halinde birden yağmura, kara yakalanırsan işin zor olur. Sürüşte ise daha yavaş, sakin ve özellikle fren, durma ve kaymama zorluklarını bilerek motoru kullanmak lazım, motorun kayma riski kışın her zaman daha fazladır hava koşulları nedeniyle. Bir de hızlı sürüş yerine daha sakin, yavaş kullanım üşüme olayında da lehe olur. Benim yaşıma gelince kışın bilinçsiz kullanıp soğuk yemenin acısı insanın bacaklarından ve akcigerlerinden fazlasıyla çıkıyor. Yolun açık olsun ...
 
Katılım
23 Tem 2011
Mesajlar
492
madem acemisin 70 le 6 dakikada gideceğine 35 ile 12 dakikada git ama sağlam ve tek parça git.zaten sonra sonra kendine güvenin gelecektir.
 
Katılım
8 Eki 2011
Mesajlar
14
Ben de aynı motoru aldım ayrıca ben de acemiyim. ve kışın nasıl süreceğim diye kara kara düşünüyorum. Lastiklerini değiştiricem. Yine de acemi olduğum için yağmurlarda motoru çıkartmıyorum. Bir kere denedim yağmurlu havada sürmeyi feci kaydım. Çabuk toparladım düşmedim ama yine de ders oldu bana. Gözünü korkutmak istemem ama aynı motorun kullanıcısı ve acemi bir sürücü olarak işinle evin arasında özellikle yokuşlar varsa yağmur ve karda sürmemeni tavsiye ederim.
 
Katılım
25 Eyl 2011
Mesajlar
98
Kışın 7 km fazla bir yol değil fakat yola göre değişir yani e-5 vs. gibi bir yolda 7 km kullanmanız gerekicek ise acemiliğinizi atana kadar bence kullanmamalısınız,hem kendi hemde diğer sürücülerin güvenliğini tehlikeye atabilirsiniz..
Eğer bu 7 km sokak,yoğun trafik olmayan cadde vs. yollar ise yavaş ve ani manevralardan kaçınarak kullanmak çok sorun çıkartmayacaktır..
Keyifli ve güvenli sürüşler dilerim..
 
Katılım
6 Ara 2010
Mesajlar
2,175
Boş yollarda biraz deneyim kazanmalısın, bu kesin, eğer trafik yoğun ise bence pek akıllıca değil, iyi gine öğrenmeden.
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
kışın kullanmak problem değil, yağmurda kullanmak problem... yağmur yoksa iyice giyinip çıkarsın... mecbur kalmadıkça yağmurda kullanma.. en kaliteli motor olsa bile lastikler uygun değilse kayarsın zaten.. iş lastiklerde bi de senin sürüşünde bitiyor... mecbur olmadıkça kullanma ama mecbursan:
- ani manevralardan kaçın
- arka freni çok az kullan
- devirli kullanma
- şerit çizgileri de ekstra kaygan olur yol tutuşunu bozar mümkünse şerit değiştirirken aralarından geç, üstünden geçme
- hızlı gitme

kenardan kenardan yani anlayacağın :)

arka freni kullanmadan nasıl yavaşlayacağımı bilmiyorum. ben öncelikle arkanın boşluğunu almadan ön frene basmayan biriyim. arkayı 2 cm sıkarken önü 1 cm sıkıyorum. 1'e2 oranda yani. ön arka disk frenli bir motosikletim var ve 80le giderken panik frende bile çok güzel frenleme yapıyorum.

60 kmye kadar acil bir şey olmadığı çoğu zaman sadece arka freni kullanıyorum.

sadece ön freni kullanarak nasıl duruyorsunuz? çok ciddi olarak soruyorum, yazabilir misiniz?
 
Katılım
8 Haz 2010
Mesajlar
245
arka freni kullanmadan nasıl yavaşlayacağımı bilmiyorum. ben öncelikle arkanın boşluğunu almadan ön frene basmayan biriyim. arkayı 2 cm sıkarken önü 1 cm sıkıyorum. 1'e2 oranda yani. ön arka disk frenli bir motosikletim var ve 80le giderken panik frende bile çok güzel frenleme yapıyorum.

60 kmye kadar acil bir şey olmadığı çoğu zaman sadece arka freni kullanıyorum.

sadece ön freni kullanarak nasıl duruyorsunuz? çok ciddi olarak soruyorum, yazabilir misiniz?

normalde tam tersi olması lazım.. tabi motoruna göre de etkisi değişir ancak arka frene asılırsan arkadan kayar motor... ben düşük hızlardaysam (20-30) %60 ön %40 arka, üstü hızlarda %90 ön %10 arka fren yaparım, hatta "gariban ABS" si yapıp hızlı hızlı basıp bırakırım arka freni özellikle kaygan zeminlerde :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kendi aranızda fren tartışması yapabilirsiniz ama tavsiye verdiğiniz arkadaş manet kontrollü kampana fren kullanıyor ve frenleme gücü çok da yüksek değil. Yani hem hidrolik/disk fren değil hem de ayakla değil elle kontrol edildiği için tehlike yaratacak kadar arka tekerleği kilitlemesi çok zor.
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Ben geçen kış aynı motorla karda bile işe gidip gelmiştim ama yapacağın ilk iş lastiklerini michelin sm100 lerle değiştirmek olmalı.
zaten çiftini 80lira gibi komik bi rakama almıştım , hiçbişey bence:cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst