Uygun kıyafet ve doğru lastikler ile kışın kullanmanın çok zevkli olduğunu düşünüyorum. Yağmurda kullanmanın en büyük dezavantajı görünürlük. Otomobillerin camları buğulanıyor, zaten görüş mesafesi de düşük. Bütün bunların üzerine bir de o havada çevrelerinde motor görmeyi beklemiyorlar. Hepsi birleşince tamamen görünmez hale geliniyor. Bunu bilerek çok dikkatli olunmalı, sık sık korna kullanmalı.
Yol tutuşun düşeceği hesap edilmeli, her an gizli buzlanma ile karşılaşılabileceği unutulmamalı, frenlere fazla iş düşmeyecek şekilde gidilmeli, virajlarda mümkün olduğunca motor fazla yatırılmamalı. Başka bir deyişle yavaş kullanılmalı.
Buğulanma probleminden kaskınızın da payını alacağı unutulmamalı, buğu önleyici kullanılmalı. Benim bildiğim kadarı ile en iyi performans pinlock denilen yöntem ile alınıyor. Elbette kaskınız uygunsa.
Kısıtlı tecrübemle yazabileceklerim bunlar ile sınırlı. Söyleyebileceğim şu, kışın kullanmaktan kaçınmayın, iki katı dikkatli olun ve keyfini çıkarın...