Kışın motosikletle işyerine gidip gelmek?

Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
madem acemisin 70 le 6 dakikada gideceğine 35 ile 12 dakikada git ama sağlam ve tek parça git.zaten sonra sonra kendine güvenin gelecektir.
E-5 te 35 le gidersen harcanırsın.

İyi bir lastik alırsan yağmurda rahat kullanırsın. ben hergün köprüden geçiyorum rüzgar biraz fazla olduğundan motoru ruzgar yonune yatırıp gidiyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Uygun kıyafet ve doğru lastikler ile kışın kullanmanın çok zevkli olduğunu düşünüyorum. Yağmurda kullanmanın en büyük dezavantajı görünürlük. Otomobillerin camları buğulanıyor, zaten görüş mesafesi de düşük. Bütün bunların üzerine bir de o havada çevrelerinde motor görmeyi beklemiyorlar. Hepsi birleşince tamamen görünmez hale geliniyor. Bunu bilerek çok dikkatli olunmalı, sık sık korna kullanmalı.

Yol tutuşun düşeceği hesap edilmeli, her an gizli buzlanma ile karşılaşılabileceği unutulmamalı, frenlere fazla iş düşmeyecek şekilde gidilmeli, virajlarda mümkün olduğunca motor fazla yatırılmamalı. Başka bir deyişle yavaş kullanılmalı.

Buğulanma probleminden kaskınızın da payını alacağı unutulmamalı, buğu önleyici kullanılmalı. Benim bildiğim kadarı ile en iyi performans pinlock denilen yöntem ile alınıyor. Elbette kaskınız uygunsa.

Kısıtlı tecrübemle yazabileceklerim bunlar ile sınırlı. Söyleyebileceğim şu, kışın kullanmaktan kaçınmayın, iki katı dikkatli olun ve keyfini çıkarın...
 
Katılım
9 May 2011
Mesajlar
98
Güzelce giyin, kışlık pantolon + ceket, gerekirse termal içlik.
Yağmurluğun devamlı yanında olsun, deneyim yoksa, çok yağışlı havalarda çıkma ufak ufak alıştır kendini.

Anahtar kelime "yumuşak", olabildiğince yumuşak kullan motorunu; ani hızlanmalardan, duruşlardan uzak dur. Sabahları özellikle dikkatli ol, asfalt buz gibiyken.. Kar görünce motoru unut bin taksiye :p
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Hemen yarın işe motorla gimteye başlama 1-2 hafta hafta sonları asamları pratik yap tamamdir dediginde gidip gelmeye başlarsın işe frenaja çalış dönüşlere calış ani dönüşlere calış 1-2 haftada öz güvenini tolarsın sorun olmaz...
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Biraz tatsız olacaktır. Herzaman olmasa da yolun kuru olduğu günlerde kullanabilirsin. Yağış olmasa bile sabahları yola düşen çiğ yolları çok tehlikeli hale getiriyor. Zemin ıslaksa veya yağış ihtimali var ise o gün motoru çıkartma.
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
Hiç mola vermeden sabahın 4ünde 215 km sağnak yağmurda gidip geliyordum... 7 km gözün kapalı gider gelirsin
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
normalde tam tersi olması lazım.. tabi motoruna göre de etkisi değişir ancak arka frene asılırsan arkadan kayar motor... ben düşük hızlardaysam (20-30) %60 ön %40 arka, üstü hızlarda %90 ön %10 arka fren yaparım, hatta "gariban ABS" si yapıp hızlı hızlı basıp bırakırım arka freni özellikle kaygan zeminlerde :)

freni pompalamak kötü diye okumuştum, fren mesafesini uzatır bence.

motorun arka frenine asılınca arkadan kaydırmıyor, çok güzel yavaşlıyor. zaten çok fren kullanan biri değilim. gazı bırakmak bile çoğu zaman yeterli, son hızı 85 olan bi motosiklette. dediğim gibi, 60 kmye kadar çoğu zaman arka freni kullanıyorum. kayma da olmuyor ve çok güzel yavaşlıyorum. ani duruşlarda önle beraber frenlere asılınca resmen yere çivileniyor motor. önce arkanın boşluğunu almak şart ama. 150 zcnin en iyi yönü frenleri.
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
160
6000 km az bir tecrübe ile 2 kış geçirdim . benim ev iş yeri arasındaki gidiş-dönüş mesafem 19 km . benım tavsiyem ilk önce fabrika çıkışı lastiklerinizi değiştirmenizdir. kış için korumanılarınızı tamlamanız ve mutlaka termal içlik almanız.( tavsiyem coldkiller markasıdır.) inanın kışın en soğuk havada bile sıcaktan pişme şansınız var.:cat: . ben kendim yağmur yağarken dışarı cıkmam. yoldayken yakalanma durumu için size önerim tulum yağmurluklardır. bunu normal korumularınızı ustune gıyecegınız ıcın normal bedenınızden bır buyuk boy almanızı tavsiye ederim.bunları tamamladıktan sonra boş bir alanda fren çalışmanız. hatta panik fren çalışmasıdır. düşük hızlardan başlayıp panik fren çalışması yapınız. bu şekilde fren esnasında motorunuzun ne tepkiler vereceğini öğrenmiş olursunuz. bu aşamadan sonradan yine müsait trafiğin boş olduğu alanlarda viraj çalışması yapmanızdır. yatış acınızı yavaş yavaş attırabilirsiniz. tüm bu çalışmaları yapmadan önce lütfen tekerleklerinize ısınmaları için yeterince süre verdiğinizden emin olun lütfen.kazasız bol keyifle sürüşler dilerim.
 
Katılım
23 Haz 2006
Mesajlar
689
Aynı motorla 1 yıl boyunca yaz kış 40 km (gidiş -dönüş) yol gittim, ayrıca benimde başlangıc motorumdu.Yağmurlu havalarda extra dikkat etmeni tavsiye ederim,ayrıca arkadaşlarında belirtiği üzere kaliteli lastik her zaman iyidir, tabi korumalarda önemli.
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Kalkışlarda gaza abanmadığın,sürat yapmadığın ve frenleri dikkatlice sıkarsan(ön fren) bir sorun olmaz.

Yinede çok dikkat etmelisin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst