Kışın seyir hızı nasıl olmalıdır ?

Katılım
10 Haz 2011
Mesajlar
444
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Şimdi lastiklein ısınmasını motorun sıcaklığını falan birkenara bırakıp düşünün,


a noktasından b noktasına giderken,

100km/h ile gidip daha erken varmakmı,yoksa
50km/h ile gidip daha geç varmmakmı ?

yavaş giderken daha fazla soğuğa maruz kalıyoruz,hızlı giderkende daha çok soğuk yiyoruz,

gerçi ben normal gidiyorum ama bugün yolda aklıma geldi soriyim dedim belki bilen eden biri vardır.
 
Katılım
14 Ağu 2010
Mesajlar
2,051
Aynen 50 km/h tercihimdir fakat soğuktan değil yol şartlarının dengesizliğinden.Allaha şükür bot hariç tüm korumalarım tam.
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
soruna şöyle bir soruyla cevap vereyim yağmurda koşan adam mı daha çok ıslanır yürüyen adam mı? Her şartın aynı olduğunu sadece adamın hızının fark ettiğini düşün.

Bunu discovery channel da mytbusters (tam yazılışından emin değilim) da denediler ve yağmurda yürüyen adamın daha az ıslandığı ispatlandı

Aynı durumu motosiklete uyarlarsan kışın yavaş gitmek hem yol tutuşu açısından hemde senin açından iyi olacaktır
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kışın motosiklet kullanıyorsan/kullanmak istiyorsan kışlık ekipmanın vardır dolayısıyla hava şartlarından etkilenmezsin. Mesela ben kışın da şimdi yaptığım gibi hergün işe 100 km/s ile gitmeyi düşünüyorum. Ama benim kışlık ekipmanım yok hangisi daha iyi olur dersen de hiç çıkma derim. Çünkü kısa süre de olsa soğuk rüzgarı yemek ilerleyen yaşlarda ciddi sorunlara sebep olabilir.
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Ekipmanın düzgün ise yağmur ve soğuk ciddi bir problem olmaz. Öte yandan kışın yol tutuşu ile ilgili sorunlar yaşarsın. Gizli buzlanma sık rastlanan bir durum haline gelir. Otomobil sürücüleri etraflarında motosiklet görmeyi pek beklemezler ve bu nedenle zaten az olan görünürlüğün iyice yok olur. Özellikle yağmur yağarken hiç görünmezsin. Bunlar gibi birçok nedenle kışın motosiklet kullanırken düşük süratte seyretmeni tavsiye ederim. Bir de kar yağarken kullanmanı tavsiye etmem...
 
Katılım
16 Nis 2010
Mesajlar
402
Geçen kış okula motorla gidip gelmek zorunda kaldım.Öyle bir rezillik yaşamadım.Acayip Tehlikeli Ve Soğuk oluyor :) . Bir gün yemin ettim yağmurlu havada çıkmam die, hala bozmadım.
Mecbur Değilsen Kışın Motoru Kaldırıcan.Mecbursan arkdaşın dedği gibi 50km/h geçme, geç var sağlam var.
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
Yıllardır motosiklet kullanıyorum soğuk-sıcak hiç bir problem yaşamadım.Çünkü ekipmanlarım sürekli atmosfere uyumludur.Kendimi yazın serin, kışın da sıcak tutmaya çalışıyorum.
(Ayrıca yağmurlu havada motosiklet sürmekte hoşuma gitmiyor değil) :p
 
Katılım
14 Ağu 2010
Mesajlar
2,051
Yıllardır motosiklet kullanıyorum soğuk-sıcak hiç bir problem yaşamadım.Çünkü ekipmanlarım sürekli atmosfere uyumludur.Kendimi yazın serin, kışın da sıcak tutmaya çalışıyorum.
(Ayrıca yağmurlu havada motosiklet sürmekte hoşuma gitmiyor değil) :p

Soğuk havalarda özellikle soğuktan çok yol durumunun tehlikeleri durumunda birşeyler önerebilir misin ? :) Bu arada geçen mayıs dolu ve sağanak yağışa motor üstünde yakalandım.Dolular mermi gibiydi ama yağışı sevdim :)
 
Katılım
8 Haz 2010
Mesajlar
245
yağış yoksa sağlam giyinip normal seyir hızımda gitmeyi tercih ederim... yağış varsa mümkünse hiç kullanmam ya da 60ı aşmam ve düşük devirde kullanırım ki patinaj riski azalsın... abs olmayan motorlarda, benimki gibi, arka fren kullanımını minimum tercih edip yapmam gerektiğinde de hafif ve sık aralıklarla hafif bi abs etkisi yaratmaya çalışırım.. virajlara bir üst viteste mümkünse 30-40 la girerim...
 
Katılım
27 Nis 2010
Mesajlar
537
Bence göğüsü korumak kadar bellik kullanımıda önemli.Mont olsada böbreklerin üşüdüğünü hissetmesekte üşüyor.Yaz kış şehirlerarası yollarda belliğimi mutlaka takarım yazın belim sırılsıklam olur ama olsun.Ayrıca dizlik bacakları soğuktan çok güzel koruyor.Birde yağmur varsa ben yokum.
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
Soğuk havalarda özellikle soğuktan çok yol durumunun tehlikeleri durumunda birşeyler önerebilir misin ? :) Bu arada geçen mayıs dolu ve sağanak yağışa motor üstünde yakalandım.Dolular mermi gibiydi ama yağışı sevdim :)

Yol durumu hakkında önerebileceğim ; tabiki karlı, buzlu zeminde sürat olmaz bu tip koşullar da motosikleti kullanmamak en garantili çözüm olabilir.Eğer sürmek zorundasın o zamanda tehlike anında durabileceğin hızı seçmelisin. Bu 20 olur 40 olur vs vs..
 
Katılım
10 Haz 2011
Mesajlar
444
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bellik hakikaten gerekli,benim montum,göğüsden,koldan vs soğuk yemiyor ama scooter da oturunca illaki belden soğuk giriyor,artcı varken bana bşey olmuyor ama artcının hali kötü :p geçen sene annem 1,5 ay bel ağrısı çekti gittiğimiz yolda 1 km kadar kısa bir yoldu
 
Katılım
19 Haz 2011
Mesajlar
464
efecim bu konu 5 senedir aklına gelmedi,bu sabah tuvalette otururken geldi değil mi?:cherry: sen bu soruyu sorma çünkü en tecrübelilerden birisin bu forumda:wiinkk: senin motor km.den 3 kere rektefiye mi yemişti ben mi yanlış hatırladım:santa:
 
Katılım
10 Haz 2011
Mesajlar
444
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yok yav benim motor değildi o,hem sen nezaman aılcan burgman :)
 
Katılım
7 Şub 2010
Mesajlar
2,875
yağmurda sürmek bana zevkli geliyor.Kötü hava yoktur kötü kıyafet vardır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst