Kemal Merkit diyor ki ;
''Dünya en iyi yürüyerek, daha sonra bisikletle, son olarakta motosikletle gezilir''
Otomobille, kamyonla, otobüsle yada uçak ile de bir yerden bir yere ulaşabilirsiniz ama çok şey kaçırırsınız ;
Bir başka uzun yol adamı ise olayı şöyle anlatmaya çalışıyor ;
''Yola çıkıp ulaşmanın keyfi bambaşka.''
Susayıp su içmek, acıkıp yemek yemek, özleyip kavuşmak, çalışıp kazanmak, sabredip almak, bekleyip görmek, mücadele edip elde etmek gibi.
Birkaç saatlik sorunsuz ve rahat bir uçak yolculuğu ile de gelinebilirdi buralara, ama şu an duyduklarımızı duyabilir, gördüklerimizi görebilir, düşündüklerimizi düşünebilirmiydik ?
Kısaca özetlersek..
''Yolculuk Tutkusu'' gibi bir düşünce yapısına sahipseniz, ''Motosikletinizi şehirde mi, doğada mı kullanıyorsunuz?'' sorusu anlamını yitiriyor.