Doğu ve Güneydoğu'da çocuklara motosiklet eğitimi

Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
dostum sen düşüncelerden ibaretsin.
geriye kalan et ve kemiksin.
gül düşünürsen gülistan olursun
diken düşünürsen dikenlik olursun
 
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
1,177
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Objektife bakan çocuğun sol bileğine bak bakalım hangi renkleri görüyorsun...

Ayrıntıyı çok iyi yakalamışsın, katılmamak elde değil....Fakat bu çocukların bu yaşlarda eğilimlerinin doğru yollara ve yönlere bir şekilde kanalize edilmesi gerekli...çocukluğunda verilen motor tutkusunun yarın onu iyi bir yarışcıyamı dönüştürmesini istersin,yada bilekliğindeki renklere göre önyargılı bakıp ayrım yaparak motosikletle tanışmasına mani olup dağlara çıkmasını mı istersin?
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
:) söylencek çok şey var, yazacak çok daha fazla var.
uzman olarak o taraflarda takıldım. sıcak kanlı insanlar. burada çocuklardan bahsediyoruz.
korkulardan baskılardan. ananeden. töreden. törörden. kendi içlerinde eşitsiz adaletsiz, kimde fazladan kardeş varsa onun haklı oldugu bir yerden. aslanın kediye boğduruldugu bir yerde yetişen çocuklardan bahsediyoruz.
adam fakirliye isyan ediyor adresi devlet gösteriyorlar. haksızlıga uğruyor adres devlet gösteriliyor. töre için suç işliyor kazık gibi cezayı yiyince gene devleti gösteriyorlar. çocuk ne görürse onu uyguluyor. burada çocukların mahsumiyetini falan tartışmıyoruz. çocuk masumdur.
üniversite yıllarında pastanede oturuyoruz. içeriye 5 polis giriyor etrafı süzüyor. benım oturdugum masaya geliyor ve " geçler kimlikler lütfen " diyor. bakıyor cıkıyor. patanede başka kimsenin kimliğine bakılmıyor. bizm kimliye bakmalarınıda normal karşılıyorum tip ofsayt.
polisler gidincede arkadaş diyorki " gördünmü bak sen devlet devlet diyorsun ama koca pastanede bir tek bizim kimliklere bakıyorlar çünkü biz doguluyuz." böle bir anlayış bukadar alınganlık olmaz. "len oğlun sakin ol ben dogulu değilim benimkinede baktılar, papaz gibi saçlar mağra adamı gibi sakallar olunca bende olsam bakardım". dedim ama adam ne dese beğenirsin " sen doğululara benziyorsun sen ondan kaynadın arada yoksa seninkine bakmazlardı" bu alınganlıgı kullanıyor birileri.
bir başka mevzu ( doğulu çok arkadaşım vardır ) hep birlikte oturmuş muhapbet ediyoruz. biri kimliğini çıkarıyor " bak sen farkında değilsin ama bizim kimliklerde kırmızı damga". ahanda buradan yak. çaktırmadan cüzdanda baktım benın nufusdaki damga ne renk diye benimkide kırmızı bunun üzerine benim kimliği çıkarıyorum ortaya " aha benimkide kırmızı yok öle ayrı renk damga falan diye" ne deseler " sen dogulula benzıyorsun senide damgalamışlar ".
çete zihniyetli terör oradaki vatandaşı kullanamasa yaylalar meralar hayvancılıya tekrar acılsa. refah yükselse bunların hiç biri yaşanmaz.
eğitim olsa bunların hiç birisi yaşanmaz. derdim ama sanırım terörün doğru görüp kullandıgı tek tek şey aşiret olgusu. aşiret olayının çözümü gerek. bu aşiret olayı uygun bir şekilde çözülüp çagın gerektiyi şekle bürünmedikten sonra orada hiç bir şey olmaz. zamanında devletin siyasileride kullandı bu olguyu. şimdi terör cetecisi eski aşiretin yerine kendi geçiyor. olay budur.
o çocugun kolundaki renkleri bende seviyorum dedemin babasından kalan bir kilimde sadece o üç renk var. ama o çocugun bileyindeki renkler aynı sevgiyle dokunmamış. birileri takmış geçmiş.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
:) söylencek çok şey var, yazacak çok daha fazla var.
uzman olarak o taraflarda takıldım. sıcak kanlı insanlar. burada çocuklardan bahsediyoruz.
korkulardan baskılardan. ananeden. töreden. törörden. kendi içlerinde eşitsiz adaletsiz, kimde fazladan kardeş varsa onun haklı oldugu bir yerden. aslanın kediye boğduruldugu bir yerde yetişen çocuklardan bahsediyoruz.
adam fakirliye isyan ediyor adresi devlet gösteriyorlar. haksızlıga uğruyor adres devlet gösteriliyor. töre için suç işliyor kazık gibi cezayı yiyince gene devleti gösteriyorlar. çocuk ne görürse onu uyguluyor. burada çocukların mahsumiyetini falan tartışmıyoruz. çocuk masumdur.
üniversite yıllarında pastanede oturuyoruz. içeriye 5 polis giriyor etrafı süzüyor. benım oturdugum masaya geliyor ve " geçler kimlikler lütfen " diyor. bakıyor cıkıyor. patanede başka kimsenin kimliğine bakılmıyor. bizm kimliye bakmalarınıda normal karşılıyorum tip ofsayt.
polisler gidincede arkadaş diyorki " gördünmü bak sen devlet devlet diyorsun ama koca pastanede bir tek bizim kimliklere bakıyorlar çünkü biz doguluyuz." böle bir anlayış bukadar alınganlık olmaz. "len oğlun sakin ol ben dogulu değilim benimkinede baktılar, papaz gibi saçlar mağra adamı gibi sakallar olunca bende olsam bakardım". dedim ama adam ne dese beğenirsin " sen doğululara benziyorsun sen ondan kaynadın arada yoksa seninkine bakmazlardı" bu alınganlıgı kullanıyor birileri.
bir başka mevzu ( doğulu çok arkadaşım vardır ) hep birlikte oturmuş muhapbet ediyoruz. biri kimliğini çıkarıyor " bak sen farkında değilsin ama bizim kimliklerde kırmızı damga". ahanda buradan yak. çaktırmadan cüzdanda baktım benın nufusdaki damga ne renk diye benimkide kırmızı bunun üzerine benim kimliği çıkarıyorum ortaya " aha benimkide kırmızı yok öle ayrı renk damga falan diye" ne deseler " sen dogulula benzıyorsun senide damgalamışlar ".
çete zihniyetli terör oradaki vatandaşı kullanamasa yaylalar meralar hayvancılıya tekrar acılsa. refah yükselse bunların hiç biri yaşanmaz.
eğitim olsa bunların hiç birisi yaşanmaz. derdim ama sanırım terörün doğru görüp kullandıgı tek tek şey aşiret olgusu. aşiret olayının çözümü gerek. bu aşiret olayı uygun bir şekilde çözülüp çagın gerektiyi şekle bürünmedikten sonra orada hiç bir şey olmaz. zamanında devletin siyasileride kullandı bu olguyu. şimdi terör cetecisi eski aşiretin yerine kendi geçiyor. olay budur.
o çocugun kolundaki renkleri bende seviyorum dedemin babasından kalan bir kilimde sadece o üç renk var. ama o çocugun bileyindeki renkler aynı sevgiyle dokunmamış. birileri takmış geçmiş.

Sanat güzel sey degilmi?
Bir sarki bile nerelere gôtürüyor insani.
Bir bakip geçtigimiz seylerin derinliklerini fark ettiriyor.
Ortaya attigimiz bir lafin ûzerinde tekrar düsünmemizi sagliyor.
Herkes yapamiyor ama bunu.
Beni sasirttin afferin.
Son cümlen ise düsünen insanlara mahsus.:cat:
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
:) amma yaptın ha ustam benim yazdıklarımı kaç kişşi anlaya bilecekti tedirginliğim ondan yoksa şimdiye kadar yazacaktım. uzun süredir okuyorum. bakıyorum, yazam mı yazmayam mı diye çok düşündüm. ama düşünüpde yazmadıgım daha çok şey var.
sen fransadasın değilmi. çok demokratik değilmi. varoşlarda geziniyormusun hiç. oradaki gençleri kimler kullanıyor bakındın mı hiç. varoşlardaki düzeni kimler sağlıyor. eşitlik ve demokrasi kaç kişiye ulaşıyor.
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
Nasil bakarsan,öyle gôrürsûn demis birileri.:bounce:

"Her şey göründüğü gibi değildir ve ya olmayabilir" de demiş birileri. Kolunda ki bariz belli birşey. İsterse üstün de köfteci ahmet yazsın,renkten kaybediyor bir kere.

''Hakkarili çocuklarla 15 gün boyunca bu eğitimimiz devam edecektir. Hakkari’den sonra bu eğitimimizi diğer Doğu illerinde sürdüreceğiz."
bütün iç anadolu ege marmara akdeniz karadeniz çocukları biliyor çünkü motosiklet kullanmayı ...hepsi zengin hepsinin pocket bike'ı var.

Arkadaşım sana da hak veriyorum. Doğu ve güney doğu dışında yetenekli bir çocuk olamaz mı yani ???
kurubuz sana da hak veriyorum.

Ayrıca tartışma çıkmasını istemiyorum. Zaten yeterince sıkıntılı bir durum. O yüzden herkes gibi fikrimi söyledim. Elimden geldiğince de yazmamaya çalışacağım bu konu hakkında. Herkese iyi günler. Son olarak çocuğun bileğindeki aynı sevgiyle işlenmemiş biri takmış geçmiş demek le iş bitmiyor. Ağaç yaşken eğilir,çocuk ne görürse onu yapar,kask taksalardı motosikletle kaskı bir bütün olarak göreceklerdi....v.b. gibi sözler sarf ediliyor. Bu durumda o kadar da basit değildir biri takmış geçmiş demek. Bana kalırsa artık kafasına kazınmıştır.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Ağu 2011
Mesajlar
2
Türkiye Motosiklet Federasyonu tarafından hakkaride Motosiklet eğitimi vermeleri faydalı bir eğitim olacak bütün emeği keçen herkezin
eline koluna saglık..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst