motorla kaza yaptım ve omzum kırıldı yardım

Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
teşekkürler arkadaşlar 8 li bandaj taktı ama memnun değilim 10 gün flan duracam duruma bakavam artık sizden dualarınızı eksik etmemeniz

birader ben ameliyathanede ortopedide çalışıyorum ve bu sorduğun soruyu çok saçma buluyorum
senin kırığının şekli şemali nereden nereye kırıldığı yönelimi vs bunların hiç birini bilmeden burda sana nasıl yorum yapalım
onu bırak burdaki insanlar motosiklet sürücüsü doktor değil hem doktor olsalar bile yinede rontgenini görmeden sana nasıl yorum yapsınlar
akıllı davranmak azım bu tür durumlarda
açık açık yaz kardeş buraya ortopediciye hiç güvenmedim bna hiç güven verici konuşmadı veya herifin söyledikleriyle ikna olmadım demeye cesaretin yoksa eğer ben senin yerine söyleyeyim burada
doktora güvenmediysen eğer herhangi bir hastanenin ortopedi servisinin sorumlu hemşiresinin yanına git ve orda onun tavsiye edeceği doktora git

abi doktor bugün gördü filmi kaza yaptığım gün yoktu kendi ve pazartesiye attı
 
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,212
büyük geçmiş olsun Allah acil şifalar versin bundan sonra size tek lazım olan sabır ve acil şifa
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
geçmiş olsun,acil şifalar
fazla oynatma omuzunu yoksa ilerleyen zamanlarda benim gibi omuzundan yagsız dişli sesleri gelir
 
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
888
hocam omuz kırığı dediğin şey nedir bilemiyorum.
Orada kırılabilecek bir kaç şey var. Ama sanıyorum ki köprücük kemiğin kırılmış.
Eğer öyle ise... yapacak pek fazla bir şey yok. Acilden pzts'ye göndermeleri de normal.
Müdahale edilebilecek bir şey değil.
Doktor güzelce anlatacak sana, neyi ne yapman gerektiğini, ilaç vericek
bir de özel bir askı vericek 6 aya yakın sürebilir tam iyileşme süreci (tüm gücünü geri kazanman değil, kırığın iyileşmesi)
Tabi bunlar köprücük kemiği kırıldıysa... daha çook ihtimal var..

En temizi doktor...
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
teşekkür ederim arkadaşlar

geçmiş olsun,acil şifalar
fazla oynatma omuzunu yoksa ilerleyen zamanlarda benim gibi omuzundan yagsız dişli sesleri gelir

abi bazen kendi kendine kıbırdıyor ve ses geliyor ne yapacam bilemiyorum

hocam omuz kırığı dediğin şey nedir bilemiyorum.
Orada kırılabilecek bir kaç şey var. Ama sanıyorum ki köprücük kemiğin kırılmış.
Eğer öyle ise... yapacak pek fazla bir şey yok. Acilden pzts'ye göndermeleri de normal.
Müdahale edilebilecek bir şey değil.
Doktor güzelce anlatacak sana, neyi ne yapman gerektiğini, ilaç vericek
bir de özel bir askı vericek 6 aya yakın sürebilir tam iyileşme süreci (tüm gücünü geri kazanman değil, kırığın iyileşmesi)
Tabi bunlar köprücük kemiği kırıldıysa... daha çook ihtimal var..

En temizi doktor...

köprücük kemiği kırılmış malesef görülen
 
Katılım
25 Tem 2011
Mesajlar
81
Öncelikle geçmiş olsun

Omuz eklemini oluşturan kemikler aklıma geliyor, bu kemiklerden hangisini kırsan seni eve gönderirler diye düşünüyorum, bu kırılan kemik olsa olsa klavikula'dır yani köprücük kemiğindir. Bundan ötesini seni eve göndermezler, göndermek cesaret ister, humerus yani kol kemiği başı kırıkları olabilir o ameliyat gerektirir, malum o bölgeden önemli sinir ve damarlar geçer gönderemezler, hadi scapula yani kürek kemiğini kırdın desem, komplikasyonsuz kırıkları zordur, tek başına kırıldığı çok nadir görülür o kemiğin, kolunda herhangi bir uyuşma, şişme, his kaybı gibi bir durumun oluşup oluşmadığı bu süreçte önemli, eğer klavikula yani köprücük kemiğin kırıksa yaşayacağın tek şey ağrılar olur, ağrı için ağrı kesici reçete etmiş olmaları lazım, 8 bandajını düşününce klavikula yani köprücük olma ihtimali yüksek ki, 8 badajı yerine rahatsız ediyorsa velpau bandajı yapmalarını isteme, trip atar şimdi sağlık personeli, mümkün olduğunca rahat etmen lazım, rahatsız ettiğini söyle değişik bandaj türleri var! Yapamadığın hareketleri söylersen yine bir anlamda tahmin etme şansım artar. Tekrar geçmiş olsun, birde kaçırmış olabilirim, nasıl düştün, yüz üstümü, omuzunun yanına doğru mu?
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
gecmiş olsun fatih abi.rabbim yardımcın olsun inş.

sağol murat

Öncelikle geçmiş olsun

Omuz eklemini oluşturan kemikler aklıma geliyor, bu kemiklerden hangisini kırsan seni eve gönderirler diye düşünüyorum, bu kırılan kemik olsa olsa klavikula'dır yani köprücük kemiğindir. Bundan ötesini seni eve göndermezler, göndermek cesaret ister, humerus yani kol kemiği başı kırıkları olabilir o ameliyat gerektirir, malum o bölgeden önemli sinir ve damarlar geçer gönderemezler, hadi scapula yani kürek kemiğini kırdın desem, komplikasyonsuz kırıkları zordur, tek başına kırıldığı çok nadir görülür o kemiğin, kolunda herhangi bir uyuşma, şişme, his kaybı gibi bir durumun oluşup oluşmadığı bu süreçte önemli, eğer klavikula yani köprücük kemiğin kırıksa yaşayacağın tek şey ağrılar olur, ağrı için ağrı kesici reçete etmiş olmaları lazım, 8 bandajını düşününce klavikula yani köprücük olma ihtimali yüksek ki, 8 badajı yerine rahatsız ediyorsa velpau bandajı yapmalarını isteme, trip atar şimdi sağlık personeli, mümkün olduğunca rahat etmen lazım, rahatsız ettiğini söyle değişik bandaj türleri var! Yapamadığın hareketleri söylersen yine bir anlamda tahmin etme şansım artar. Tekrar geçmiş olsun, birde kaçırmış olabilirim, nasıl düştün, yüz üstümü, omuzunun yanına doğru mu?

teşekkür ederim evet köprücük kemiğim kırık hemde parçalı iki kırık var hayırlısı olsun düşerken nasıl oldu onu bile hatırlamıyorum yani nerde nasıl kırıldığı ile ilgili bir fikrim yok
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
1,058
Bundan 25 sene kadar önce ben de köprücük kemiği kırmıştım. Orta okulda beden dersinde iken. Köprücük kemiği kırığında alçı olmaz diyen arkadaşlara bir istisna olarak kendimi gösterebilirim :) Sağ köprücük kemiğim kırılmış olmasına rağmen iki omzum göğsümün ve sırtımın yarısını kaplayacak şekilde alçıya almışlardı :) Efe gibi geziyordum kollarım açık şekilde. Ceket giyemiyor omuzlarımda taşıyordum kabadayı gibi. Okulda acaip forsum olmuştu bir süre :D Tabi bu 25 yıl öncesinin tedavi şekli olabilir. Şimdi nedir ne değildir bilmiyorum :)
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
Bundan 25 sene kadar önce ben de köprücük kemiği kırmıştım. Orta okulda beden dersinde iken. Köprücük kemiği kırığında alçı olmaz diyen arkadaşlara bir istisna olarak kendimi gösterebilirim :) Sağ köprücük kemiğim kırılmış olmasına rağmen iki omzum göğsümün ve sırtımın yarısını kaplayacak şekilde alçıya almışlardı :) Efe gibi geziyordum kollarım açık şekilde. Ceket giyemiyor omuzlarımda taşıyordum kabadayı gibi. Okulda acaip forsum olmuştu bir süre :D Tabi bu 25 yıl öncesinin tedavi şekli olabilir. Şimdi nedir ne değildir bilmiyorum :)

şimdi 8 li bandaj dedikleri birşey var onunla sıkıp sabitlemeye çalışıyorlar alçı olayı yokmuş şimdi
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
dostum son durumun nedir...ben sana bu topikteki bir önceki mesajı yazdıktan sonra banlanmıştım..iyimisin...

iyiyim metehan abi şimdilik ama pazartesi doktora gidecez bakalım son durumla ilgili bilgi veririm gene buradan önemli birşey olursa sağol düşündüğün için
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst