- Katılım
- 17 Nis 2007
- Mesajlar
- 519
- Konu Yazar
- #1
Merhaba arkadaşlar,
V-Stromcuğumuz ile dördüncü uzun menzil gezimizi 16-31 Temmuz tarihleri arasında eşimle birlikte gerçekleştirdik. 16 gün ve 3.230km süren gezi güzergahımız ise İstanbul-İzmit-Sakarya-Bilecik-Kütahya-Afyon-Burdur üzerinden transit geçerek Fethiyenin Göcek köyünden sahile kavuşmak üzere başlamış ve tüm ege sahil hattını takip etmek kaydı ile kuzeye doğru devam etmiştir. Çanakkale Assos (Behramkale) son sahil durağımızdır. Buradan Balıkesir üzerinden Bandırma'ya geçerek feribot ile İstanbul'a ulaşıp tamamlanmıştır.
Ufak farklar ile rotamız şu şekildedir;

Ve işte resimler;
Göcek
Göcek
Köyceğiz'de Sandras Dağı planı. Zamanında orda görev yapan bir öğretmen el ile hazırlamış.
Sandras dağı tırmanışı.
Sandras dağı tırmanışı.
Sandras dağı tırmanışı.
ve 1750 metrede Gökçeova gölü tesislerindeyiz. Nem sıfır denecek kadar az. Burada ömür en az %30 uzar!
Gökçeova gölü
Çıkış parkuru sırasında 400kg.lık motor, yolcu ve yük ağırlığını o mucurlu tırmanış yollarında dengede tutabilmek için çok enerji harcadım. Yerine koymak lazım
Hayat hep böyle olsa keşke
Gökçeova gölü üzerinde yakamoz
Bungalovumuz önünde keyif zamanı
1750 metrede kalacak yer olsa keşke diyerek çıktık. Yolda karşılaştıklarımız yok demiştlerdi ama varmış. O ortamdaki bu bungalov yerine şeritını verseler kabul edersem ne olayım!
İniş zamanı geldi. Neyseki daha tatilin bitmesine çok var
Yayla köyünden sonra 12km berbat sarp ve dik yollarda tırmandık. İnerken frenler mucurlu ve dik zeminde tutmadığı için Canım 5km yürümek zorunda kaldı 
Köyceğiz gölü
Dalyan
Tüm tatil yöreleri arasında iki favorimden biri olan Marmaris.
Bir önceki gün alkolü fazla kaçırdığım için bugünkü tekne turunda yasaklandı. Cola'ya talim.
Bir gün gelecek bende bunlardan biri içinde yelken açacağım!
En iyinin en iyisi! Datça'nın Bükleri. Burası Palamutbükü.
Boncuk istirahatta
Datçanın o mükemmel temiz havalı ve hafif esintili bir akşamı. İnanın oturduğum bankın altında uyuyabilirdim melekler gibi.
Kaskın camını açsan arılar rahat bırakmıyor kapatsan sıcak... Dedik kapatalım arılar rahat vermez. Ama ilerleyen günlerde kaskın altından girdi bir tane arıcık. Gereğini de yaptı
Motorsiklet tatillerimin vaz geçilmezi arı sokması
Neyseki alerjim yok.
Gökova körfezini ana yoldan çıkarak denize sıfır dar bir yol ile takip ederek Bodruma geçtik. Bence tüm Egenin en güzel manzaralı sahil yolu parkuru burası.
ve Bodrum Bodrum. Yalıkavaktayız. Çok mantıklı bir yer tatil için. Çünkü Kuzeye ve Güneye bakan koyları var. Rüzgar ve akıntı yönüne göre mutlaka biri havuz gibi oluyor.
Didimin yaklaşık 20km doğusundaki Akbük'te bir adacığa bu şekilde yürüyerek geçiliyor. Bu dönüş yolu. Adanın resmini çekmeyi unuttum sanırım
Didim sahilinde akşam turu öncesi
Didim-Kuşadası arasındaki ova (Sanırım Gediz ovası) çok verimli. Son damlasına kadar tarım yapılıyor. Resim çok net olmayabilir. Bu bir Antik Tiyatro. Anadoluda bunlardan kimbilir kaç tane var. En büyüğü Antalyadaki Aspendos.
Kuşadası milli parkı tanıtım ofisi ve restore edilmiş eski rum evleri. Parkın güney girişinde...
Cıvıl cıvıl bir Kuşadası akşamı
Çocukluğumuzda sorsalar en güzel yemek ne diye köfte patates derdik herhalde. Ama bu yaşlarda kesinlikle Rakı-Balık
)
İzmir Sığacıkta kaldığımız yere yakın güzel bir tesis bulduk ve yemeklere yumulduk.
Sığacık akşamı
Maalesef yelkene heves edenlerin bu tip küçük dinghy'leri kiralama imkanı bulması çok zor. Kulüpler var ve üyelikler, lisans gerekiyor vs... Sonunda bir tane kiralayan buldum ve 10 yıldır özlemle beklediğim an geldi çattı. Sadece bir saatçik ama olsun. Bol bol Tramola yaptık
Aynen düşündüğüm gibi çok zor olmayan ve müthiş zevkli bir spor. Alesta tramola!
Çeşme merkezde tüm sahil yürüyüş parkuru boyunca sadece bir bölgede yaklaşık on tane bank var. Yorulup da oturmak isteyen insanlar boşalan yerleri kapmak için komik haller alıyor. Burada Çeşme belediyesini kınıyorum. Bence esnafın lafını dinleyip koymuyor bankları!
Çeşmede güneş sanki bir başka parlıyor
Sörfçülerin gözde mekanı Çeşme Alaçatı. Denizin üzerinde uçan kelebekler gibiler
Foça. Bende yeri ayrıdır. Çünkü Egede ilk göz ağrımdır.
Raki forever!
Ayvalık Cunda adası
Datçadan sonra en güzel deniz. Çanakkale Assos.
V-Stromcuğumuz ile dördüncü uzun menzil gezimizi 16-31 Temmuz tarihleri arasında eşimle birlikte gerçekleştirdik. 16 gün ve 3.230km süren gezi güzergahımız ise İstanbul-İzmit-Sakarya-Bilecik-Kütahya-Afyon-Burdur üzerinden transit geçerek Fethiyenin Göcek köyünden sahile kavuşmak üzere başlamış ve tüm ege sahil hattını takip etmek kaydı ile kuzeye doğru devam etmiştir. Çanakkale Assos (Behramkale) son sahil durağımızdır. Buradan Balıkesir üzerinden Bandırma'ya geçerek feribot ile İstanbul'a ulaşıp tamamlanmıştır.
Ufak farklar ile rotamız şu şekildedir;

Ve işte resimler;
Göcek
Göcek
Köyceğiz'de Sandras Dağı planı. Zamanında orda görev yapan bir öğretmen el ile hazırlamış.
Sandras dağı tırmanışı.
Sandras dağı tırmanışı.
Sandras dağı tırmanışı.
ve 1750 metrede Gökçeova gölü tesislerindeyiz. Nem sıfır denecek kadar az. Burada ömür en az %30 uzar!
Gökçeova gölü
Çıkış parkuru sırasında 400kg.lık motor, yolcu ve yük ağırlığını o mucurlu tırmanış yollarında dengede tutabilmek için çok enerji harcadım. Yerine koymak lazım
Hayat hep böyle olsa keşke
Gökçeova gölü üzerinde yakamoz
Bungalovumuz önünde keyif zamanı
1750 metrede kalacak yer olsa keşke diyerek çıktık. Yolda karşılaştıklarımız yok demiştlerdi ama varmış. O ortamdaki bu bungalov yerine şeritını verseler kabul edersem ne olayım!
İniş zamanı geldi. Neyseki daha tatilin bitmesine çok var
Köyceğiz gölü
Dalyan
Tüm tatil yöreleri arasında iki favorimden biri olan Marmaris.
Bir önceki gün alkolü fazla kaçırdığım için bugünkü tekne turunda yasaklandı. Cola'ya talim.
Bir gün gelecek bende bunlardan biri içinde yelken açacağım!
En iyinin en iyisi! Datça'nın Bükleri. Burası Palamutbükü.
Boncuk istirahatta
Datçanın o mükemmel temiz havalı ve hafif esintili bir akşamı. İnanın oturduğum bankın altında uyuyabilirdim melekler gibi.
Kaskın camını açsan arılar rahat bırakmıyor kapatsan sıcak... Dedik kapatalım arılar rahat vermez. Ama ilerleyen günlerde kaskın altından girdi bir tane arıcık. Gereğini de yaptı
Gökova körfezini ana yoldan çıkarak denize sıfır dar bir yol ile takip ederek Bodruma geçtik. Bence tüm Egenin en güzel manzaralı sahil yolu parkuru burası.
ve Bodrum Bodrum. Yalıkavaktayız. Çok mantıklı bir yer tatil için. Çünkü Kuzeye ve Güneye bakan koyları var. Rüzgar ve akıntı yönüne göre mutlaka biri havuz gibi oluyor.
Didimin yaklaşık 20km doğusundaki Akbük'te bir adacığa bu şekilde yürüyerek geçiliyor. Bu dönüş yolu. Adanın resmini çekmeyi unuttum sanırım
Didim sahilinde akşam turu öncesi
Didim-Kuşadası arasındaki ova (Sanırım Gediz ovası) çok verimli. Son damlasına kadar tarım yapılıyor. Resim çok net olmayabilir. Bu bir Antik Tiyatro. Anadoluda bunlardan kimbilir kaç tane var. En büyüğü Antalyadaki Aspendos.
Kuşadası milli parkı tanıtım ofisi ve restore edilmiş eski rum evleri. Parkın güney girişinde...
Cıvıl cıvıl bir Kuşadası akşamı
Çocukluğumuzda sorsalar en güzel yemek ne diye köfte patates derdik herhalde. Ama bu yaşlarda kesinlikle Rakı-Balık
İzmir Sığacıkta kaldığımız yere yakın güzel bir tesis bulduk ve yemeklere yumulduk.
Sığacık akşamı
Maalesef yelkene heves edenlerin bu tip küçük dinghy'leri kiralama imkanı bulması çok zor. Kulüpler var ve üyelikler, lisans gerekiyor vs... Sonunda bir tane kiralayan buldum ve 10 yıldır özlemle beklediğim an geldi çattı. Sadece bir saatçik ama olsun. Bol bol Tramola yaptık
Çeşme merkezde tüm sahil yürüyüş parkuru boyunca sadece bir bölgede yaklaşık on tane bank var. Yorulup da oturmak isteyen insanlar boşalan yerleri kapmak için komik haller alıyor. Burada Çeşme belediyesini kınıyorum. Bence esnafın lafını dinleyip koymuyor bankları!
Çeşmede güneş sanki bir başka parlıyor
Sörfçülerin gözde mekanı Çeşme Alaçatı. Denizin üzerinde uçan kelebekler gibiler
Foça. Bende yeri ayrıdır. Çünkü Egede ilk göz ağrımdır.
Raki forever!
Ayvalık Cunda adası
Datçadan sonra en güzel deniz. Çanakkale Assos.
Son düzenleme: