Bir hafta içinde 2 kere aynı şekilde düşmek? Sorun bendemi, motordamı?

Katılım
1 Ocak 2010
Mesajlar
773
FELON um
YETER ARTIK , YAVAŞ , YERLER YAŞ
seni seviyoruz, biraz sakin ağır dikkatli kullan artık,
Artsistleştin iycene ss makinaya geçinde :)

kendine iyi bak, saygılar güzel kardeşimmmmm
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
daha önceki motorum scooterdı scooterla 2kez düştüm onlarda yağmurda kaydığımdan
bu motorla 3kez düştüm 1ilk düşüşüm viraja hızlı girmem ve arka frenimin olmayışındandı
sürüş stili olarak evet ama işe gidiş gelişte sakin kullanıyorum gaza gelmediğim sürece son 2 düşüşümde tamamen sakin bi haldeyken düştüm.
Garip gelcek ama sakin sürdüğüm zaman daha çok tehlike atlatıyorum

bence SS kullanıyor olmanın büyük etkisi var ,
daha kontrollü olmaya çalışmalısın , teoriği pratiğe dökerek kendini geliştirmeye odaklan zamanla bu yaptıklarına güleceksin :)
 
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
863
2 kere geçmiş olsun. Eski motorumla bende sürekli ön freni kullanırdım lastikler düzgünde olsa kayar. Benim motor 80 kg'ydi kucağıma alıyordum onu düşşemde çok problem olmuyordu. Allah'a şükür daha hiç düşmedim. Tabi motorun düştüklerini saymazsak. Havalar sıcak asfalt çok aşırı derecede ısınıyor biz gün içinde abs'li minibüsle bile zor anlar yaşıyoruz dikkat et kendine.
 
Katılım
13 Ocak 2010
Mesajlar
899
Çok geçmiş olsun üzüldüm vallahi. :( Havalar çok sıcak gidiyo, hidrolik sıvısında genleşme, ya da balatalarda şişme olmuş olabilir mi ? veya bir ihtimal daha. Motorun dururken birileri manetin ayarıyla oynamış olabilir mi ? Kafa dalgınken çok tehlikeli oluyor şu meret. Ben de bikaç kez dalgın bindim. gidiyorum ama vardığımı, gittiğimi anlamıyorum. Kafa sakinken binmeli, herşeyi silmeli üstünde. Shinkolar baya riske sokuyor insanı. Ben de takmadım nazarlık , sürekli sorun sürekli bi sıkıntı. Nazara inanmaya başladım :p
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Öncelikle geçmiş olsun.

Aşırı ısınan sıcak asfalt ''buz %100 kaygansa sıcak asfalt ta %90 oranında eşdeğer bir kayganlığa sahiptir''

Sıcak havalarda şehir içinde nereler daha kaygan olur.

Hemen söylüyorum:

1-kavşaklar.

2-ışıklara 20metre mesafedeki alan.

3-durkalkın çokca olduğu yer.

4-köşeli dönemeçler.

Birde şunu söyleyim,bu gibi yerlerde ''kesinlik belirterek söylüyorum'' durma mesafenin uzuyacağını unutma ve önündeki aracı sağından veya solundan ''trafiğin durumuna göre takip et''

Aslında olay şöyle oluyor,sen bilinç altı gayri ihtiyari elin kendi motorunun fren sertliğine-yumuşaklığına alıştığın için ve daha önce bu tür tecrübeye sahip olmadığından,hatta bunun için denirki ''motorunuzu her hava şartında kullanın'' bunun sebebi elin-iç güdülerin-refleksin-ani ve doğru karar verme yeteneğin tek düze olmaktan çıkmasını sağlamak içindir.

Ön frenin kitlendiğinde motor %90 sola yatar.

Sebebine gelince:

Seyir halindesin bir sebepten dolayı ön freni kitledin vs.vs.vs.Şimdi;parmaklarımız kavramış vaziyette sağ elimizle fren yapmaya başladık ve duramıyacağımızı anlayınca panikleyip seri bir şekilde debriyaja asıldık.artık debriyajın olduğu taraftaki gidona kontrolsuz ve kasılmış bir şekilde basıncı uygulamış bulunmaktayız. ''dikkat edelim,debriyajı sıkarken gidona avuç içimiz basılı bir vaziyettedir'' ve bu ani olduğunda ''SOL'A KONTRA BASMIŞIZ DEMEKTİR''

Şimdi hataları sayalım:

1-Trafiği önümüzdeki ilk sahneden takip ediyoruz.

2-Çarpıcağımız noktaya kitlendik.

3-Fren ve debriyaj levyelerini parmak uçlarımızla değil ''parmaklarımızdaki ikinci boğumla sıktık''

4-Parmaklarımızdaki ikinci boğumla sıkılan levye gidona kontra basmamıza sebep oldu.

5-Çünkü parmaklarımızdaki ikinci boğumla sıkılan levyede orantısız güç sonucu gidona parmaklarımız değil ''avuç içimiz yaklaştı''

6-Halbuki avuç için sabit kalıcak sadece parmakların hareket edicekti.

7-Fren yapılacak en son uygulamadır.

Tekrar geçmiş olsun.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
402
peki bırakmazsak arka teker iyice sağ sol sallanmaya başlamaz mı?

tabi sallar sağ sol. sola salladığında direksiyonu sağa sağa salladığında sola çevirerek bunu aşmaya çalışacağız. aynı zamanda ön fren de hafif sıkıldığı için motor tam anlamıyla öne çökmüş olacak ve arka teker havada kalacak çok şiddetli direksiyon çevirmelerinde 90+ derece bile döndürebilir ama motora yeteri kadar aşina olmuşsa sürücü toplar.

@felon
hocam tam sıkmış olsan ön freni hava yapmış olabilir diyecem ama sıkmamışsın. Balata ve disklerin temizmi 10 tl ye bir sprey al sık derim. onun haricinde malesef arkadaşlara katılıyorum. kafanı toplamış haldeyken fren çalışmalısın.
bu arada çok geçmiş olsun inşallah bu son kazanız nazarlık olur.
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
sevgili felon,

öncelikle geçmiş olsun.

benim ninjanın üzerine oturup frenleri sıkanların neredeyse tamamı bu kadar sert frenler ile bu motoru nasıl kullanıyorsun diye sormuştur.

sanırım alışkanlık meselesi olacak ki şimdiye kadar ön lastiği hiç kitlemedim, arka lastik ise yenilendiğinden beri kitlenmiş midir hatırlamıyorum ve de çiftine 120tl vererek aldığım goldfren marka balataları 10bin km'dir kullanmama rağmen daha bitmesine çok var.

demek istediğim suç biraz sende birazda lastiklerinde olsa gerek. frenlerine alışamadığını tahmin ediyorum.

forumda usta diyebileceğimiz kullanıcılar kadar tabiki tecrübeli değilim ama düşük hızlarda ön freni neredeyse hiç kullanmıyorum. düşük hızlarda 1'de ve 2'de gaz kesince motor zaten durma noktasına geliyor, arka frenle biraz destekleyince çok ani durumlar hariç motoru kolaylıkla durdurabiliyorum.

ayrıca dar dönüşlerde ön freni kullanman durumunda motor momentumu bir anda kaybettiği için kolayca devrilebilir. acaba senin durumunda böyle mi oldu..?

bilmiyorum yol gösterici oldu mu ama biraz fren çalışmalısın. artık senin düşme haberlerin yerine gezi ve video kayıt haberlerini görmek istiyoruz. :cat:

bir kez daha geçmiş olsun. :rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
Öncelikle geçmiş olsun.

Aşırı ısınan sıcak asfalt ''buz %100 kaygansa sıcak asfalt ta %90 oranında eşdeğer bir kayganlığa sahiptir''

Sıcak havalarda şehir içinde nereler daha kaygan olur.

Hemen söylüyorum:

1-kavşaklar.

2-ışıklara 20metre mesafedeki alan.

3-durkalkın çokca olduğu yer.

4-köşeli dönemeçler.

Birde şunu söyleyim,bu gibi yerlerde ''kesinlik belirterek söylüyorum'' durma mesafenin uzuyacağını unutma ve önündeki aracı sağından veya solundan ''trafiğin durumuna göre takip et''

Aslında olay şöyle oluyor,sen bilinç altı gayri ihtiyari elin kendi motorunun fren sertliğine-yumuşaklığına alıştığın için ve daha önce bu tür tecrübeye sahip olmadığından,hatta bunun için denirki ''motorunuzu her hava şartında kullanın'' bunun sebebi elin-iç güdülerin-refleksin-ani ve doğru karar verme yeteneğin tek düze olmaktan çıkmasını sağlamak içindir.

Ön frenin kitlendiğinde motor %90 sola yatar.

Sebebine gelince:

Seyir halindesin bir sebepten dolayı ön freni kitledin vs.vs.vs.Şimdi;parmaklarımız kavramış vaziyette sağ elimizle fren yapmaya başladık ve duramıyacağımızı anlayınca panikleyip seri bir şekilde debriyaja asıldık.artık debriyajın olduğu taraftaki gidona kontrolsuz ve kasılmış bir şekilde basıncı uygulamış bulunmaktayız. ''dikkat edelim,debriyajı sıkarken gidona avuç içimiz basılı bir vaziyettedir'' ve bu ani olduğunda ''SOL'A KONTRA BASMIŞIZ DEMEKTİR''

Şimdi hataları sayalım:

1-Trafiği önümüzdeki ilk sahneden takip ediyoruz.

2-Çarpıcağımız noktaya kitlendik.

3-Fren ve debriyaj levyelerini parmak uçlarımızla değil ''parmaklarımızdaki ikinci boğumla sıktık''

4-Parmaklarımızdaki ikinci boğumla sıkılan levye gidona kontra basmamıza sebep oldu.

5-Çünkü parmaklarımızdaki ikinci boğumla sıkılan levyede orantısız güç sonucu gidona parmaklarımız değil ''avuç içimiz yaklaştı''

6-Halbuki avuç için sabit kalıcak sadece parmakların hareket edicekti.

7-Fren yapılacak en son uygulamadır.

Tekrar geçmiş olsun.

ellerine sağlık :)
tam deginecektim sıcak havada asfalt ve lastik karekteristigi degişir daha dikkatli olmalısın diye ama sağolsun arkadaş güzelce deginmiş.
geçenlerde eyüpte ışıklardA durmak için freni sıktım hız 20 km ön lastik kitledi hafif kaydı,diger ışıkta yine ayne lastikler metzeller,dedim bu farklı durum asfaltı ayagımda yokladım sıcaktan asfalt erimiş,lastigin kayma sebebi.
sıcak havalarda kışın motosiklet sürüyormuş gibi daha'da dikkatli olmalı,motosiklet sürmekten zevk almalı :cat:
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Shinko lastikler yola ilk ciktiginiz anda yani sogukken zemine iyi tutunmaz, fakat biraz yol alip lastikler isindiginda iyi viraj ve fren kabiliyeti vardir. (cok iyi degil, iyi)
Ayrica yol secer, her zeminde ayni performansi vermez, frenaj hatalarini affetmez, lastikleri kitlemekle kalmaz gidonu aniden saga veya sola cekip ilk once bilek burkulmasina ve ardindan asfalta yapisip bir kac ezik ve morarmaya neden olur.
Ozetlemek gerekirse, kotu bir lastik degildir, ama acemi bir surucunun hatalarini da tolere edebilecek duzeyde degildir. Hata kesinlikle sende degil, fren calis diyen arkadaslar Shinko lastik kullansaydilar simdi herkes onlara fren calis diyor olacakti.
 
Katılım
13 Mar 2010
Mesajlar
485
Madem acemiye tolerans tanımıyor şu Shinkolar, gidin değiştirin hocam. Kimse kusura bakmasın da gidip Rizoma elciğe para verip de Shinko'larla biniliyor şu motosikletlere. Ayıptır yahu, 5 liraya da elcik var, ama sizi yolda tutanlar o lastikler. Yapmayın, etmeyin.

Felon, bence de bir an önce eğitim al, kendin için.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Büyük ihtimal ile frenaj hatası yapıyorsun, belkide fren yapmayı bilmiyorsun.

Bir an önce sürüş stilini gözden geçirip alışkanlık ettiğin yanlışları düzeltmen lazım.

Bir arkadaşından yardım al, bu arkadaş sıradan bir arkadaş olmasın :)

Motosikleti başkasına kullandır, yada bir ustaya.

Yüksek ihtimal ile sorun fren tekniğinde.

He yok eğer hata sende değil ise (buna sen karar verme, işi bilen biri akrar versin) o zaman fren ana merkezi-fren merkezi-fren kaliperleri-fren balataları-ön çatal ve amortisörler en sonda lastikler gözden geçirilmeli.

He bu arada durmak için ön freni mi sıkıyorsun diyen arkadaş, sen yoksa arka tekere ayağını mı koyup yavaşlıyorsun :)

Bu ne demek yahu, ön frenden başka doğru durma tekniği var mı?

Sanırım hala ön freni kullanmayan, kullanmaktan korkan, ön frene el freni muamelesi yapan çok arkadaşımız var. Aslında bu konuya daha önceleri değinmiştik ama, gözden kaçmış sanki.
 
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
888
Her zaman gittiğin yolda her zaman sürdüğün gibi sürdüğün için düşmüşsün hocam.
Yazdıklarında yol durumundan hiç bahsetmemişsin.. Dikkat etmemişsin sanki..

ilk düşüşünde belki toz vardı orada. veya biraz ıslaktı. Veya ikinci düşüşünde, hafif nemliydi, veya az önce biraz nemli bir yerden geçtin.???
Kum dökülmüştü belki az bile olsa?

Hata, rutine bağlayıp öyle kullanman bence de.
Güzergahını değiştirmek güzel fikir. Onu uygulayabilirsin. Rutinden çıkartıp kendini, dikkatini daha yoğun kullanmalısın bence.

Saygılar sevgiler.
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
FELON um
YETER ARTIK , YAVAŞ , YERLER YAŞ
seni seviyoruz, biraz sakin ağır dikkatli kullan artık,
Artsistleştin iycene ss makinaya geçinde :)

kendine iyi bak, saygılar güzel kardeşimmmmm
Saolasın abi:rendeer:

bence SS kullanıyor olmanın büyük etkisi var ,
daha kontrollü olmaya çalışmalısın , teoriği pratiğe dökerek kendini geliştirmeye odaklan zamanla bu yaptıklarına güleceksin :)
teşekkürler, şuanda motoru ilk aldığım zamanki halimle aradaki farkı görebiliyorum 2ay anca oldu belkide bu motoru alalı 3bin km yol yaptım umarım 600cc ye geçecek imkanım olmaz şu 2yıl içinde yoksa kendime hakim olamam 600cc de ama imkanım olursada almamak için kendimi tutabilceğimi sanmıyorum :) çok kötü bi hastalık bu.o ivmelenmeyi bi kere hissedince bi daha araba sürmedim motoru aldım alalı.

2 kere geçmiş olsun. Eski motorumla bende sürekli ön freni kullanırdım lastikler düzgünde olsa kayar. Benim motor 80 kg'ydi kucağıma alıyordum onu düşşemde çok problem olmuyordu. Allah'a şükür daha hiç düşmedim. Tabi motorun düştüklerini saymazsak. Havalar sıcak asfalt çok aşırı derecede ısınıyor biz gün içinde abs'li minibüsle bile zor anlar yaşıyoruz dikkat et kendine.
saolasın:rendeer:
Çok geçmiş olsun üzüldüm vallahi. :( Havalar çok sıcak gidiyo, hidrolik sıvısında genleşme, ya da balatalarda şişme olmuş olabilir mi ? veya bir ihtimal daha. Motorun dururken birileri manetin ayarıyla oynamış olabilir mi ? Kafa dalgınken çok tehlikeli oluyor şu meret. Ben de bikaç kez dalgın bindim. gidiyorum ama vardığımı, gittiğimi anlamıyorum. Kafa sakinken binmeli, herşeyi silmeli üstünde. Shinkolar baya riske sokuyor insanı. Ben de takmadım nazarlık , sürekli sorun sürekli bi sıkıntı. Nazara inanmaya başladım :p
saolasın:rendeer: hidrolik sıvısından bende şüphelendim büyük ihtimalle onda sorun yoktur ama bende dot3 var evde arka fren için almıştım ön freninkinide komple değiştiricem
Öncelikle geçmiş olsun.

Aşırı ısınan sıcak asfalt ''buz %100 kaygansa sıcak asfalt ta %90 oranında eşdeğer bir kayganlığa sahiptir''

Sıcak havalarda şehir içinde nereler daha kaygan olur.

Hemen söylüyorum:

1-kavşaklar.

2-ışıklara 20metre mesafedeki alan.

3-durkalkın çokca olduğu yer.

4-köşeli dönemeçler.

Birde şunu söyleyim,bu gibi yerlerde ''kesinlik belirterek söylüyorum'' durma mesafenin uzuyacağını unutma ve önündeki aracı sağından veya solundan ''trafiğin durumuna göre takip et''

Aslında olay şöyle oluyor,sen bilinç altı gayri ihtiyari elin kendi motorunun fren sertliğine-yumuşaklığına alıştığın için ve daha önce bu tür tecrübeye sahip olmadığından,hatta bunun için denirki ''motorunuzu her hava şartında kullanın'' bunun sebebi elin-iç güdülerin-refleksin-ani ve doğru karar verme yeteneğin tek düze olmaktan çıkmasını sağlamak içindir.

Ön frenin kitlendiğinde motor %90 sola yatar.

Sebebine gelince:

Seyir halindesin bir sebepten dolayı ön freni kitledin vs.vs.vs.Şimdi;parmaklarımız kavramış vaziyette sağ elimizle fren yapmaya başladık ve duramıyacağımızı anlayınca panikleyip seri bir şekilde debriyaja asıldık.artık debriyajın olduğu taraftaki gidona kontrolsuz ve kasılmış bir şekilde basıncı uygulamış bulunmaktayız. ''dikkat edelim,debriyajı sıkarken gidona avuç içimiz basılı bir vaziyettedir'' ve bu ani olduğunda ''SOL'A KONTRA BASMIŞIZ DEMEKTİR''

Şimdi hataları sayalım:

1-Trafiği önümüzdeki ilk sahneden takip ediyoruz.

2-Çarpıcağımız noktaya kitlendik.

3-Fren ve debriyaj levyelerini parmak uçlarımızla değil ''parmaklarımızdaki ikinci boğumla sıktık''

4-Parmaklarımızdaki ikinci boğumla sıkılan levye gidona kontra basmamıza sebep oldu.

5-Çünkü parmaklarımızdaki ikinci boğumla sıkılan levyede orantısız güç sonucu gidona parmaklarımız değil ''avuç içimiz yaklaştı''

6-Halbuki avuç için sabit kalıcak sadece parmakların hareket edicekti.

7-Fren yapılacak en son uygulamadır.

Tekrar geçmiş olsun.
bilgiler için teşekkürler:rendeer: ben genelde her zaman sağa sola kaçmayı denerim frenajdan önce zaten aynı motordan olan arkadaşlarımın motorlarınada bindim belkide aralarındaki motor durumu olarak en iyi motor benimkiydi ama frenaj olarak en kötüsü benim motor.
3tane farklı hyosung gt250r kullandım 2008-2009 ve 2011 model bunlar
benim motora her binen sende fren yok dedi.arka fren pompasında bi problem var şuanda biraz sert basınca tutuyor ama onun haricinde ön fren merkezinde bi sorun yok çalışıyor çalışmasına fakat sağlıklı değil?Bunu disklerin durumuna bağlıyorum önceki sahibi 15tl verip balata değiştirmek yerine biraz disklerden yemiş.Diskleri değiştirmeyi düşündüm ama tanesi 200lira.Buna başka bi çözümde bulamam sanırım ama bu sadece fren etkisini azaltması lazım.Yani aynı oranda sıktığında birden kapma yapmaması lazım.

tabi sallar sağ sol. sola salladığında direksiyonu sağa sağa salladığında sola çevirerek bunu aşmaya çalışacağız. aynı zamanda ön fren de hafif sıkıldığı için motor tam anlamıyla öne çökmüş olacak ve arka teker havada kalacak çok şiddetli direksiyon çevirmelerinde 90+ derece bile döndürebilir ama motora yeteri kadar aşina olmuşsa sürücü toplar.

@felon
hocam tam sıkmış olsan ön freni hava yapmış olabilir diyecem ama sıkmamışsın. Balata ve disklerin temizmi 10 tl ye bir sprey al sık derim. onun haricinde malesef arkadaşlara katılıyorum. kafanı toplamış haldeyken fren çalışmalısın.
bu arada çok geçmiş olsun inşallah bu son kazanız nazarlık olur.
saolasın:rendeer: balata spreyim var genelde haftada bir sıkarım ama zaten kir çıkacak kadar toz yapmıyor balatalar
sevgili felon; eğitim al , lütfen.
teşekkürler ama eğitime dünyalarca para vermeyi düşünmüyorum
sevgili felon,

öncelikle geçmiş olsun.

benim ninjanın üzerine oturup frenleri sıkanların neredeyse tamamı bu kadar sert frenler ile bu motoru nasıl kullanıyorsun diye sormuştur.

sanırım alışkanlık meselesi olacak ki şimdiye kadar ön lastiği hiç kitlemedim, arka lastik ise yenilendiğinden beri kitlenmiş midir hatırlamıyorum ve de çiftine 120tl vererek aldığım goldfren marka balataları 10bin km'dir kullanmama rağmen daha bitmesine çok var.

demek istediğim suç biraz sende birazda lastiklerinde olsa gerek. frenlerine alışamadığını tahmin ediyorum.

forumda usta diyebileceğimiz kullanıcılar kadar tabiki tecrübeli değilim ama düşük hızlarda ön freni neredeyse hiç kullanmıyorum. düşük hızlarda 1'de ve 2'de gaz kesince motor zaten durma noktasına geliyor, arka frenle biraz destekleyince çok ani durumlar hariç motoru kolaylıkla durdurabiliyorum.

ayrıca dar dönüşlerde ön freni kullanman durumunda motor momentumu bir anda kaybettiği için kolayca devrilebilir. acaba senin durumunda böyle mi oldu..?

bilmiyorum yol gösterici oldu mu ama biraz fren çalışmalısın. artık senin düşme haberlerin yerine gezi ve video kayıt haberlerini görmek istiyoruz. :cat:

bir kez daha geçmiş olsun. :rendeer:
saolasın hocam:rendeer: düşmekten bende sıkıldım artık son düşüşümde aklıma ilk gelen ''yinemi!'' oldu :)
ellerine sağlık :)
tam deginecektim sıcak havada asfalt ve lastik karekteristigi degişir daha dikkatli olmalısın diye ama sağolsun arkadaş güzelce deginmiş.
geçenlerde eyüpte ışıklardA durmak için freni sıktım hız 20 km ön lastik kitledi hafif kaydı,diger ışıkta yine ayne lastikler metzeller,dedim bu farklı durum asfaltı ayagımda yokladım sıcaktan asfalt erimiş,lastigin kayma sebebi.
sıcak havalarda kışın motosiklet sürüyormuş gibi daha'da dikkatli olmalı,motosiklet sürmekten zevk almalı :cat:
saolun ama asfalt sıcak değildi 6.20gibi yaptım kazayı iş çıkışı :rendeer:

Shinko lastikler yola ilk ciktiginiz anda yani sogukken zemine iyi tutunmaz, fakat biraz yol alip lastikler isindiginda iyi viraj ve fren kabiliyeti vardir. (cok iyi degil, iyi)
Ayrica yol secer, her zeminde ayni performansi vermez, frenaj hatalarini affetmez, lastikleri kitlemekle kalmaz gidonu aniden saga veya sola cekip ilk once bilek burkulmasina ve ardindan asfalta yapisip bir kac ezik ve morarmaya neden olur.
Ozetlemek gerekirse, kotu bir lastik degildir, ama acemi bir surucunun hatalarini da tolere edebilecek duzeyde degildir. Hata kesinlikle sende degil, fren calis diyen arkadaslar Shinko lastik kullansaydilar simdi herkes onlara fren calis diyor olacakti.
Shinkolar çok farklı bi lastik gerçekten ve kolay kolay bitmiyolar benim lastiklerin dişlerine baksanız sıfır sanarsınız ama motor 16bin km de :)
En kısa zamanda özellikle kışa girmeden önce yağmurlar başlamadan shinkolardan kurtulmaya çalışıcam

Madem acemiye tolerans tanımıyor şu Shinkolar, gidin değiştirin hocam. Kimse kusura bakmasın da gidip Rizoma elciğe para verip de Shinko'larla biniliyor şu motosikletlere. Ayıptır yahu, 5 liraya da elcik var, ama sizi yolda tutanlar o lastikler. Yapmayın, etmeyin.

Felon, bence de bir an önce eğitim al, kendin için.
saolun hocam ama eğitim fiyatları çok saçma o paralara bi tane scooter alır arada onla dolaşırım :)
Büyük ihtimal ile frenaj hatası yapıyorsun, belkide fren yapmayı bilmiyorsun.

Bir an önce sürüş stilini gözden geçirip alışkanlık ettiğin yanlışları düzeltmen lazım.

Bir arkadaşından yardım al, bu arkadaş sıradan bir arkadaş olmasın :)

Motosikleti başkasına kullandır, yada bir ustaya.

Yüksek ihtimal ile sorun fren tekniğinde.

He yok eğer hata sende değil ise (buna sen karar verme, işi bilen biri akrar versin) o zaman fren ana merkezi-fren merkezi-fren kaliperleri-fren balataları-ön çatal ve amortisörler en sonda lastikler gözden geçirilmeli.

He bu arada durmak için ön freni mi sıkıyorsun diyen arkadaş, sen yoksa arka tekere ayağını mı koyup yavaşlıyorsun :)

Bu ne demek yahu, ön frenden başka doğru durma tekniği var mı?

Sanırım hala ön freni kullanmayan, kullanmaktan korkan, ön frene el freni muamelesi yapan çok arkadaşımız var. Aslında bu konuya daha önceleri değinmiştik ama, gözden kaçmış sanki.
Motoru aldıktan sonra arka fren pompası sorun çıkartınca bi süre ön frenle başbaşa kaldım ve aldığımdan beri yaptığım 3bin km nin yarısını sadece ön fren kullanarak yaptım denebilir.yani eğer ön frenajımda sıkıntı olsa daha önce patlardım diye düşünüyorum çünkü şuanda arka frenide kullanabiliyorum
Her zaman gittiğin yolda her zaman sürdüğün gibi sürdüğün için düşmüşsün hocam.
Yazdıklarında yol durumundan hiç bahsetmemişsin.. Dikkat etmemişsin sanki..

ilk düşüşünde belki toz vardı orada. veya biraz ıslaktı. Veya ikinci düşüşünde, hafif nemliydi, veya az önce biraz nemli bir yerden geçtin.???
Kum dökülmüştü belki az bile olsa?

Hata, rutine bağlayıp öyle kullanman bence de.
Güzergahını değiştirmek güzel fikir. Onu uygulayabilirsin. Rutinden çıkartıp kendini, dikkatini daha yoğun kullanmalısın bence.

Saygılar sevgiler.
saolsun hocam:rendeer: bahsetmeyi unutmuşum ama düştüğüm yerin asfaltına baktım ne bi kum ne bi kusur vardı saatde akşam üzeri asfalt soğuk bile sayılırdı.bi türlü anlam veremedim o frenajda kaymasına ama rutinden çıkmam lazım sanırım zaten düştüğüm yerdeki esnafada etiket oldum en az bi hafta geçmem oradan :)
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
ben yıllar önce 60 ile giderken birden kitleyip önce kuyruk sallama ve sonra tankslapper ile düşmüştüm.
o 1-2 hafta hiç suçum olmadığını iddia ediyordum ama bi de baktım ki, ben freni sıkınca hemen vitesi de indiriyormuşum ve debriyajı bıraktığım gibi arka teker kitliyormuş.
bunu hep yapıyormuşum ama debriyajı bırakma sertliğim ve gaz verme oranım yüzünden o ana kadar düşmemişim....

yani, sürüş tekniğini gözden geçir ve frenaj çalış.

aklın hep yatmakta.
dost acı söyler :)
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
ben yıllar önce 60 ile giderken birden kitleyip önce kuyruk sallama ve sonra tankslapper ile düşmüştüm.
o 1-2 hafta hiç suçum olmadığını iddia ediyordum ama bi de baktım ki, ben freni sıkınca hemen vitesi de indiriyormuşum ve debriyajı bıraktığım gibi arka teker kitliyormuş.
bunu hep yapıyormuşum ama debriyajı bırakma sertliğim ve gaz verme oranım yüzünden o ana kadar düşmemişim....

yani, sürüş tekniğini gözden geçir ve frenaj çalış.

aklın hep yatmakta.
dost acı söyler :)
Saolasın abi sanki artık düşmeye alıştım diyebilirim ilk 2düşüşümde çok sinirlenmiştim ama son düştüğümde hemen motordaki hasara bakıp,nasıl yaptırabilirim neler değişmesi lazım diye düşünmeye başladım.Sanki düşmeyi kabullenmeye başladım:cyclopsan
3.çift sinyal alışım bu motora ama çok şükür çifti 10liraya hemde karbon fiber desenli sinyal buldum onlardan alıyorum :pl:

Çalıştığım yer turizm şirketi olduğundan bize bağlı kaporta boya yapan yerimiz var ve ustayla konuştum benim grenajlarıma boya ayarlayabilceğini söyledi Benim motorun boya kodunu nerden öğrenebilirim? Lokal boya uygulanacak motora :)
 
Son düzenleme:
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
Çalıştığım yer turizm şirketi olduğundan bize bağlı kaporta boya yapan yerimiz var ve ustayla konuştum benim grenajlarıma boya ayarlayabilceğini söyledi Benim motorun boya kodunu nerden öğrenebilirim? Lokal boya uygulanacak motora :)

artçı koltuğunu aç , kuyruk şasesi üzerindeki etikette yazar , colour code :)
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
artçı koltuğunu aç , kuyruk şasesi üzerindeki etikette yazar , colour code :)
teşekkürler
Baktım ama orda yazmıyo seleyide çıkardım ordada yok acaba kuyruk grenajının kapladığı kısımdamı yazıyodur

---------- Post added at 09:36 ---------- Previous post was at 09:16 ----------

kullanım kılavuzuna baktım st kanuni nin sitesinden ordada yazmıyo service manuel i indirdim ondada yok
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Şub 2010
Mesajlar
779
Shinko lastikler yola ilk ciktiginiz anda yani sogukken zemine iyi tutunmaz, fakat biraz yol alip lastikler isindiginda iyi viraj ve fren kabiliyeti vardir. (cok iyi degil, iyi)
Ayrica yol secer, her zeminde ayni performansi vermez, frenaj hatalarini affetmez, lastikleri kitlemekle kalmaz gidonu aniden saga veya sola cekip ilk once bilek burkulmasina ve ardindan asfalta yapisip bir kac ezik ve morarmaya neden olur.
Ozetlemek gerekirse, kotu bir lastik degildir, ama acemi bir surucunun hatalarini da tolere edebilecek duzeyde degildir. Hata kesinlikle sende degil, fren calis diyen arkadaslar Shinko lastik kullansaydilar simdi herkes onlara fren calis diyor olacakti.

750km yol yaptım shinko lastiklerle. Gece, gündüz tüm yol şartlarından geçtim. Kesinlikle vasat bir lastik değil (Nylonlara göre) fakat güvenmemek lazım.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Çok heyecanlısın, adrenalin dolusun, riski seviyorsun. Şimdiye kadar ufak sıyrıklar ile atlatmışsın bundan sonra bu kadar şanslı olmayabilirsin. AĞIR OL DELİKANLI..... Seni sevenler düşün. Kaza denilen şey hep başkalarının başına gelmez.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst