Bir hafta içinde 2 kere aynı şekilde düşmek? Sorun bendemi, motordamı?

Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Bu hafta içinde 2 kere yatırdım motoru biri sola biride sağa.
pazar günü şu video çektiğim gün eve gelmeme 1km kala ön freni hatalı sayılabilcek kadar sert sıkmam sonucu 30km hızda yere yapıştım.Sol ayak yine motorun altında kaldı.
Artık düşmeye alıştığımdan kimseye söylemedim sol aynamı ve sinyallerimi ve vites pedalının ucunu değiştirip çizikleri ojeledim.Ama kendimden eminimki ön freni her zamanki gibi sıkmıştım.İlk önce lastiklere kabahat attım.
Bugün 60km civarlarında yine aynı şekilde ön freni kitlemem ve düşmem bir oldu.Bu sefer motor altımdan kaçtı ben arkada motor önde kaydık.Trafikte duran arabanın altına girişini izledim motorun ama son anda durdu siperlik 15-20cm kadar esnedi ama kırılmadı.bende kaymam bitince hemen kalkıp motora baktım Öndeki opel corsa lı adama arabayı yavaşca ileri almasını söylüyodumki etrafım 10tane adam doldu :queen: hepsi ayrı soru soruyo
-Bişeyin varmı
-Nasıl düştün
-Abi al sinyalin
-Abi al aynan
-Plakan niye yok senin
-Motoru sağa çek trafiği kapama
Bütün bu soruların hiçbirine aldırış etmeden ben iyiyim motoru kaldıralım yardım edin dedim mübarek sanki goldwing üç kişi sarıldı saolsunlar hemen kaldırdık motoru
Sağ grenajlar çizik içinde her zamanki gibi sinyal ve ayna kırık.Bu sefer sağ ayak basamağıda kırılmış..
Şimdi benim anlamadığım konu her zaman geçtiğim yol (iş dönüşüm) her zaman yaptığım sertlikte frenaj,motor dikliği vs herşey aynı
ama neden kitledi bu sefer? Ön fren merkezinde sorunmu var yoksa bendemi bi sorun var?
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
bana kalırsa boş bir alanda biraz fren çalışmalısın
Yahut kafanı sen farkında olmadan bişi kurcalıyor ve sende aslında reflex haline gelmiş hareketler normalden az yada fazla gerçekleşiyor bu bazen herkese olur bunun çözümüde kısa süreliğinede olsa rutinden çıkmak örneğin farklı bir yolu kullanarak eve dönmek evet 5 10 dakika fark eder ancak değişik bir yol görmek bazen insana iyi gelir :)
çok geçmiş olsun size birşey olmadığına sevindim
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
bana kalırsa boş bir alanda biraz fren çalışmalısın
Yahut kafanı sen farkında olmadan bişi kurcalıyor ve sende aslında reflex haline gelmiş hareketler normalden az yada fazla gerçekleşiyor bu bazen herkese olur bunun çözümüde kısa süreliğinede olsa rutinden çıkmak örneğin farklı bir yolu kullanarak eve dönmek evet 5 10 dakika fark eder ancak değişik bir yol görmek bazen insana iyi gelir :)
çok geçmiş olsun size birşey olmadığına sevindim

Saolun hocam şurada çok doğru bi yere değindiniz.
Yahut kafanı sen farkında olmadan bişi kurcalıyor ve sende aslında reflex haline gelmiş hareketler normalden az yada fazla gerçekleşiyor
bu son düşüşümde düşmeden önce birşey düşünüyodum ama düştükten sonra onun ne oldugunu bi türlü hatırlayamadım gelirkende düşündüm sürekli hala hatırlayamıyorum.Ama bu olay bu derecede etklilermi bilmiyorum sonuçta bazı hareketler artık oturdugundan refleks olarak aynı dozajda frenaj yapıyorum.bu aynı sürekli birlikte motor sürdüğünüz bi arkadaşınızın tepkilerini tahmin etmek gibi.Kendim yapacaklarımı biliyorum eğer o frenaj durdurmaz diye düşünürsem sağa sola kaçmaktan hiç çekinmem ama çok rahat durulabilcek bi yerde pat diye ön fren kitlenip ,düşmek insanın canını sıkıyo
 
Katılım
21 Şub 2010
Mesajlar
779
Geçmiş olsun. Bence boş bir yolda yaptığın frenajı tekrarla derim. Belki hata sendedir yada motosiklette sorun vardır. Şu da varki aklın dolu olması heleki iki teker üzerinde tehlikeli bir durum.
 
Katılım
31 Ocak 2006
Mesajlar
280
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Saolasın ama kendimden eminimki frenajımda hata yoktu.Hatamı kabullenen bi insanım normalde ama yok bu 2düşüşümdede bi hatam olmadığına eminim :s
O zaman lastiğinizi ve fren sisteminizi kontrol ettirin. Frenlemenizde sorun yoksa onlarda sorun vardır. (İlk mesajınızda "hata bendeydi" demişsiniz gerçi ama...)
Geçmiş olsun...
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
931
Geçmiş olsun başka bi taşıt altında kalmadan bu işi çözmelisin,
yolun durumna göre shinkolar bazen gerçekten plastikten farksız, boş arazide fren çalışmak anlamsız trafiğin yğun olduğu yerlerde lastik yolu tutmuyor önemli olan kaygan zeminde fren çalışmak. Ben ışıklara yaklaşırken etrafımda araba yoksa iyice yavaşladığımda bazen ön bazen arka hafifçe kitleyip salıyorum tam sınırını arıyorum yani. ne kadar kuvvetle hangi tip yolda ne zaman tutuşu bırakacağını anlayabilirsin bu şekilde. Yöntem doğru mu yanlış mı tartışılır ama bana çok faydası oldu, yağmurlu havalarda da yaparım bunu.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
4,537
kardeş imzandaki ikinci yazıyı değiştir ve unut derim :) bu arada çok ciddiyim ...
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
977
Geçmiş olsun başka bi taşıt altında kalmadan bu işi çözmelisin,
yolun durumna göre shinkolar bazen gerçekten plastikten farksız, boş arazide fren çalışmak anlamsız trafiğin yğun olduğu yerlerde lastik yolu tutmuyor önemli olan kaygan zeminde fren çalışmak. Ben ışıklara yaklaşırken etrafımda araba yoksa iyice yavaşladığımda bazen ön bazen arka hafifçe kitleyip salıyorum tam sınırını arıyorum yani. ne kadar kuvvetle hangi tip yolda ne zaman tutuşu bırakacağını anlayabilirsin bu şekilde. Yöntem doğru mu yanlış mı tartışılır ama bana çok faydası oldu, yağmurlu havalarda da yaparım bunu.

Arka fren kilitlenmisse, freni birakmak tehlikelidir. Motor durana kadar o halde gidilmeli. Fren birden birakilinca motor surucusunu ustunden atar, highside denilen olay yasanir.

Dogru fren teknigi soyledir;
Arka frene bas ve durana kadar ayni basincta tut
Bir saniye kadar sonra on freni sikmaya basla, limon sikar gibi hafiften baslayip motor durana kadar basinc gittikce arttirilir
Durmaya yakin, stop etmesin diye debriyaja bas
 
Katılım
4 May 2011
Mesajlar
135
çok çok geçmiş olsun.sorun sizde olsa bile muhakkak fren sistemi ve lastiklere baktırın.arızadan emin olmak için bir daha kaza yapmayı beklemeyin.bir de şunu soracağım:kaza yaptığınızda üzerinizde hangi korumalar vardı?hiç yara aldınız mı?
 
Katılım
12 May 2011
Mesajlar
200
geçmiş olsun ali..hemde 2 kere geçmiş olsun mesajı okuyunca valla üzüldüm.bence nazar var nazar senin motorda. yeni aksesuarlarıda taktın hele ki kafandaki şu şey:mrgreen: Allah tan sende bişey yok zaten akşam trafik full+full biliyosun beraberde gitmiştik..Bence rahatlıkla şunu söylemeliyim ki motorda herhangi biyerde sorun yok..Tek sorun psikolojik!! yanlış anlama iyi anlamda diyorum bunu..O an aklında bişey oluyor düşünüyosun anlık olarak kopuyorsun yoldan sonra aniden önüne bişey çıkınca sen herzamanki gibi fren yaptıgını zannediyorsun ama akıl başka yerde olunca hiç olmayacak hareketler yapıyorsun farkında olmadan..biraz karışık oldu ama bu böyle yani..tek çözüm motor üzerindeyken mümkünse yoldan başka bişeye odaklanma aklında hep motorun yolun olsun...Eğer kendinde de hata görüyorsan boş bir arazide hız-fren çalışmaları yapmanı tavsiye ederim..yüklen motoruna iyice motorunun neler yapabileceğini gör böylece..tekrar geçmiş olsun NAZAR lığını unutma takmadıysan:king:
 
Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
931
Arka fren kilitlenmisse, freni birakmak tehlikelidir. Motor durana kadar o halde gidilmeli. Fren birden birakilinca motor surucusunu ustunden atar, highside denilen olay yasanir.

peki bırakmazsak arka teker iyice sağ sol sallanmaya başlamaz mı?
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
O zaman lastiğinizi ve fren sisteminizi kontrol ettirin. Frenlemenizde sorun yoksa onlarda sorun vardır. (İlk mesajınızda "hata bendeydi" demişsiniz gerçi ama...)
Geçmiş olsun...
Saolun, Bu haftaki ilk düşüşümde öyle olduğunu düşünüyodum ama 2.kez tekrarlanınca sorunun bende olmadığını sanıyorum

Geçmiş olsun başka bi taşıt altında kalmadan bu işi çözmelisin,
yolun durumna göre shinkolar bazen gerçekten plastikten farksız, boş arazide fren çalışmak anlamsız trafiğin yğun olduğu yerlerde lastik yolu tutmuyor önemli olan kaygan zeminde fren çalışmak. Ben ışıklara yaklaşırken etrafımda araba yoksa iyice yavaşladığımda bazen ön bazen arka hafifçe kitleyip salıyorum tam sınırını arıyorum yani. ne kadar kuvvetle hangi tip yolda ne zaman tutuşu bırakacağını anlayabilirsin bu şekilde. Yöntem doğru mu yanlış mı tartışılır ama bana çok faydası oldu, yağmurlu havalarda da yaparım bunu.
saolasın shinkoları az çok tanıyorum virajlar bırakacağı zamanı biliyorum ama motor dikken genelde kayma yapmaz shinkolar pek yine yol durumuna göre değişiyo tabi ama temiz asfalt o frenajda kaymaması lazımdı

kardeş imzandaki ikinci yazıyı değiştir ve unut derim :) bu arada çok ciddiyim ...
yok hocam imzamın arkasındayım :)



çok çok geçmiş olsun.sorun sizde olsa bile muhakkak fren sistemi ve lastiklere baktırın.arızadan emin olmak için bir daha kaza yapmayı beklemeyin.bir de şunu soracağım:kaza yaptığınızda üzerinizde hangi korumalar vardı?hiç yara aldınız mı?
korumalarımı sürekli takarım yani sahip olduklarımı hep tam takarım.Kask, deri ceket ve deri eldiven.korumalıklarda hasar yok sadece ceket biraz sürttü ama kalıcı bi iz yok.Zaten benim anlamadığım her düştüğümde düştüğüm yana doğru eğik vaziyette totomun üstünde sürükleniyorum.şuanda sol dizim yeni kabuk sardı ilk düşüşümde kot pantolon vardı üstümde pantolon paramparça oldu (hızım daha düşük oldugu halde) ama bugün düştüğümde kumaş pantolon dizlerden ve popodan hafif soyulmaya rağmen yırtılmadı hemde daha çok sürüklendim.ama şunu bilir şunu söylerim dizlik şart.Toplam 3 kere düştüm bu motordan her zaman ilk çarptığım yer dizlerim oldu eğer yaşlanacak kadar yaşarsam dizlerimden çekeceğim var şuanda ikiside ağrıyor:cherry:

geçmiş olsun ali..hemde 2 kere geçmiş olsun mesajı okuyunca valla üzüldüm.bence nazar var nazar senin motorda. yeni aksesuarlarıda taktın hele ki kafandaki şu şey:mrgreen: Allah tan sende bişey yok zaten akşam trafik full+full biliyosun beraberde gitmiştik..Bence rahatlıkla şunu söylemeliyim ki motorda herhangi biyerde sorun yok..Tek sorun psikolojik!! yanlış anlama iyi anlamda diyorum bunu..O an aklında bişey oluyor düşünüyosun anlık olarak kopuyorsun yoldan sonra aniden önüne bişey çıkınca sen herzamanki gibi fren yaptıgını zannediyorsun ama akıl başka yerde olunca hiç olmayacak hareketler yapıyorsun farkında olmadan..biraz karışık oldu ama bu böyle yani..tek çözüm motor üzerindeyken mümkünse yoldan başka bişeye odaklanma aklında hep motorun yolun olsun...Eğer kendinde de hata görüyorsan boş bir arazide hız-fren çalışmaları yapmanı tavsiye ederim..yüklen motoruna iyice motorunun neler yapabileceğini gör böylece..tekrar geçmiş olsun NAZAR lığını unutma takmadıysan:king:
Saolasın artık her iki yanıda çizik dolduğundan nazarlığa gerek yok diyodum ama en kısa zamanda bi sadaka vericem ve motorun bi yerine nazar boncuğu takıcam

Geçmiş olsun. Bence boş bir yolda yaptığın frenajı tekrarla derim. Belki hata sendedir yada motosiklette sorun vardır. Şu da varki aklın dolu olması heleki iki teker üzerinde tehlikeli bir durum.
saolasın ama hep yaptığım frenaj ve hızımda çok değil 60km bu motorun her türlü durabilceği bi hız :(
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
1,058
Durmak için ön freni mi kullanıyorsun ? Farkında olmadan sıkman gerekenden fazla sıkıyorsun maneti gibi geliyor bana.
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Durmak için ön freni mi kullanıyorsun ? Farkında olmadan sıkman gerekenden fazla sıkıyorsun maneti gibi geliyor bana.
arka frenle birlikte ön fren kullanıyorum ama genelde ön freni daha çok kullanırım kaza anında her ikisini sıkmıştım.
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
daha önceki motorunla buna benzer kazalar/ düşmeler yaşadın mı ?
bu motoru aldığından beri kaçıncı kez kaza / düşme yaşadın ?
her zaman yüklediğin videodaki gibi mi sürmeye çalışıyorsun ?
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
daha önceki motorunla buna benzer kazalar/ düşmeler yaşadın mı ?
bu motoru aldığından beri kaçıncı kez kaza / düşme yaşadın ?
her zaman yüklediğin videodaki gibi mi sürmeye çalışıyorsun ?
daha önceki motorum scooterdı scooterla 2kez düştüm onlarda yağmurda kaydığımdan
bu motorla 3kez düştüm 1ilk düşüşüm viraja hızlı girmem ve arka frenimin olmayışındandı
sürüş stili olarak evet ama işe gidiş gelişte sakin kullanıyorum gaza gelmediğim sürece son 2 düşüşümde tamamen sakin bi haldeyken düştüm.
Garip gelcek ama sakin sürdüğüm zaman daha çok tehlike atlatıyorum
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
daha öncede bahsettim motosiklet sürerken birşey düşünmek yada aklınızdan geçirmek kadar tehlikeli bir şey yoktur çünki o an yola fırlayan bir yaya yada tali yoldan dikkatsiz çıkan bir araç fena canınızı yakar maalum bir şey düşünürken diğer araç sürücülerinin kusursuz harfiyen kurallara uyduğunu varsayarak baktığınız yere daha az dikkat edersiniz ki bu bazen çok ciddi kazalara neden olur
İşin en temizi aklınıza bişi mi takıldı yada bi an bi yere mi daldınız eve gidince hallederim bakarım yada düşünürüm diyip erteleyin hele ki bazen can sıkıcı durumlar olur ama motosiklet kullanmanız gerekir o anlık bana ne ya başkası üzülsün/düşünsün ben şu koca bebeğimle eve gideyim önce diyip kendinizi mutlu edecek gazlar verebilirsiniz hiç sakıncası yok ama fazlası da zarar belirteyim :cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst