DENİZLİ'DE İŞİNİ ÇOK İYİ BİLEN MOTORSİKLET USTASI ARIYORUM.

Katılım
26 Tem 2011
Mesajlar
44
DENİZLİ'DE İŞİNİ ÇOK İYİ BİLEN MOTORSİKLET USTASI ARIYORUM. yENİ ALDIĞIM MOTORSİKLETİMİN AŞIRI YAKIT TÜKETİMİ VAR USTAYA HERŞEYİNE BAKTIRMAK İSTİYORUM AMA TABİ MOTORUMA ZARAR GELSİN İSTEMİYORUM. UZMAN Bİ USTA YANİ. BİLEN VARSA YARDIMCI OLSUN LÜTFEN. AŞIRI YAKIT TÜKETİMİNİ AZALTAMAK İÇİN GEREKEN HERŞEYİ ANLAYAN BİLEN BİRİ OLMALI MOTORUMA ZARAR VERMEMELİ
 
Katılım
6 Kas 2010
Mesajlar
313
motosikletinin marka ve modelini yazarsan daha rahat yardımcı olabiliriz . Birde motosikletini sıfır mı aldın eğer öyle ise lightoff 'un dediği gibi rodaj sürecinde yakıt fazla olcakatır motoru zorlamamanı tavsiye ederim rodaj sürecini aşana kadar
 
Katılım
26 Tem 2011
Mesajlar
44
Motorum '' ASYA 150T 19A '' 2 kere hesaplama yaptım. 37 km 8 lira yani km.de 21 kuruş yakıyor. Motoru sıfır aldım. şuan 95 km.de. ROdajtan sonra düşse düşse ne kadar düşer sizce? VE bu rodaj dediğiniz ne kadar km.lik bir süre?
 
Katılım
6 Kas 2010
Mesajlar
313
şuanki yakıtı normal diyebilirim rodajdan sonra tahmini olarak km 14 15 krş civarında olur . 500 ila 1000 km yapıncaya dek motorunu fazla sıkıştırma kesinlikle rodaj sürecinde. piston ve gömleklerin üzerindeki prüzleri zarar motosiklet zarar görmeden yoketme sürecidir mantık olarak bahsettiğimiz şey birbirlerine uyum süreçleri diyebiliriz yani 500 km den sonra yakıt düşmeye başlayacaktır

TAbi benzin litre fiyatı 4320 olduğunu da göz önünde bulundurmak lazım
 
Katılım
26 Tem 2011
Mesajlar
44
şuanki yakıtı normal diyebilirim rodajdan sonra tahmini olarak km 14 15 krş civarında olur . 500 ila 1000 km yapıncaya dek motorunu fazla sıkıştırma kesinlikle rodaj sürecinde. piston ve gömleklerin üzerindeki prüzleri zarar motosiklet zarar görmeden yoketme sürecidir mantık olarak bahsettiğimiz şey birbirlerine uyum süreçleri diyebiliriz yani 500 km den sonra yakıt düşmeye başlayacaktır

TAbi benzin litre fiyatı 4320 olduğunu da göz önünde bulundurmak lazım


Abi kafam karıştı. 21 krştan 15-15 krşa düşer mi ya? genelde millet o kadar düşmez diyor? Yeni motor binenlere sormak lazım rodajta buı kadar yakıt normal mi? yani 21 KRUŞ !!!
 
Katılım
6 Kas 2010
Mesajlar
313
bizde sıfır scooter satıyoruz genelde hepsi ortalama 18 22 krş arası yakıt tüketiyor benzin fiyatını da göz önünde bulundur 15 krş a düşer yakıt . 21 Kuruş muhtemelen şehir içi kullanım şartlarındadır onu da göz önüne almak lazım sıkıntı yapmana gerek yok yani ;)
bu arada 500 km de hatta 400ü geçince daha sağlıklı olur yağ değişimini muhakkak yap
 
Katılım
26 Tem 2011
Mesajlar
44
Sizde scooter satıosanız bılıosunuzdur o zaman bu işleri. km de 18 kuruş ve altı olsun şehiriçi kullanımda canımı yesin ya ! tamam ozaman bekleyicem. Ama yinede aklımda b usta ismi olsun istiyorum denizlden? konunu açılış amacı oydu :)
 
Katılım
6 Kas 2010
Mesajlar
313
denizlide ikamet eden motosiklet kullanıcılarına geçti söz hakkı hadi selametle :)
 
Katılım
19 Şub 2010
Mesajlar
441
Ben 2 yıldır Denizli deyim. Bahsettiğin ustayı bulamadığım için her türlü bakımı kendim yapıyorum. Yedek parçayı da internet üzerinden Manisa yada İstanbul dan kargo yapıyorum. Yakıt konusuna gelince:
1. rodaj süresini tamamla, 1000 km sıkıştırmadan bin.(yağını mutlaka değiştir, rodaj da yağın içerisinde minik metal parçacıkları olacaktır.)
2. Hava ayarından kaynaklanabilir.
3. Hava filtresinden kaynaklanabilir, (bazıları bilmediği için genelde sele altında olan hava girişlerine temizlik bezi koyarlar.)
4. Bujiden veya buji tırnak açıklığından kaynaklanır.
5. Lastik havaları ayarsızdır.
6. Şehir içi agrasif kullanımdan kaynaklanır.
7. Motora en az 3 kişi binersen ondan da kaynaklanabilir.

Bilmem yardımcı olabildim mi?
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Tem 2011
Mesajlar
44
Ben 2 yıldır Denizli deyim. Bahsettiğin ustayı bulamadığım için her türlü bakımı kendim yapıyorum. Yedek parçayı da internet üzerinden Manisa yada İstanbul dan kargo yapıyorum. Yakıt konusuna gelince:
1. rodaj süresini tamamla, 1000 km sıkıştırmadan bin.(yağını mutlaka değiştir, rodaj da yağın içerisinde minik metal parçacıkları olacaktır.)
2. Hava ayarından kaynaklanabilir.
3. Hava filtresinden kaynaklanabilir, (bazıları bilmediği için genelde sele altında olan hava girişlerine temizlik bezi koyarlar.)
4. Bujiden veya buji tırnak açıklığından kaynaklanır.
5. Lastik havaları ayarsızdır.
6. Şehir içi agrasif kullanımdan kaynaklanır.
7. Motora en az 3 kişi binersen ondan da kaynaklanabilir.

Bilmem yardımcı olabildim mi?

Rodajı tamamladıktan sonra bakacağım artık. peki rodajda bu motorun (asya150T19A) km.de 21 kuruş yakması normal mi? NOT: kendi km.sine göre hesapladım :) belki daha fazla yakıyor olabilirde. SOnuçta herkes biliyor bunların km.si biraz yanlıs gosterebılıyor. Benim motora rodajtan sonra durum duzelmezse ne yapmalıyız? konuya yazmış oldugun bılgıler için ayrıca sağol
 
Katılım
19 Şub 2010
Mesajlar
441
Km de kaç kuruş yaktığına değil, 10 lt benzin ile kaç km gittiğine bak. Ortalama 380-400 km gitmesi ideal olanıdır. (depo kapasitesi 10 lt olması lazım.)
 
Katılım
26 Tem 2011
Mesajlar
44
Km de kaç kuruş yaktığına değil, 10 lt benzin ile kaç km gittiğine bak. Ortalama 380-400 km gitmesi ideal olanıdır. (depo kapasitesi 10 lt olması lazım.)

Yok abi sen naptın 27 küsur liraya doldu benzin şuan 4,34 falan. Yani depo 6lt falan. tamamdediğin gibide bakıcam. Canımı çok yakıyor bu yakıt işi ama tek çare biraz beklemek ve düşmesi için dua etmek. rodajdan sonra düşmezse göstericem bi ustaya.olmadı sen bi bak :)
 
Katılım
19 Şub 2010
Mesajlar
441
Abicim, depo 10 lt olması lazım. Dolayısıyla 10 lt benzin 43 tl yapar. 43 tl ile 380-400 km yapman ideal olanıdır. bir yerde hesap hatası yapıyorsun.
Sen şöyle yap; Benzin yedeğe geçene kadar kullan, yedekte iken depoyu full' le, aynı zamanda km sıfırla , bir depo ile kaç km gidiyorsun ölçümünü yap. Ben bunu her seferinde yapıyorum, bir de benzini hep aynı yerden al.
Yukarıdaki uygulamayı yap, sonuç olumsuz olursa görüşelim. 506 258 95 18 (Mehmet GÜNTEKİN)

---------- Post added at 16:19 ---------- Previous post was at 15:57 ----------

ölçüler : 1980x675x1090 mm
dingil mesafesi : 1360 mm
net ağırlık : 125 kg
yakıt tankı : 7 lt
transmisyon : güç aktarma kayış
motor tipi : 1 silindir 4 zamanlı
motor hacmi : 149,6 cc
motor gücü : 9,5 hp / 7000 rpm
çalıştırma : elektrik marşlı, marş pedallı
yağlama : basınçlı ve sıçratmalı
lastikler : arka ve ön 4.00- 12
frenler : ön disk arka tambur
jantlar : hafif metal
ateşleme : C.D.I
ateşleme bujisi : CR7 HSA
akü : 12V / 6A
sigorta : 10A
farlar : 12V/25W/35W
dönüş sinyal lambaları : 12V/10W
korna : 12V/3A/105 dB
gösterge paneli : 12V/3W
yan lambalar : 12V/5W
fiyatı : 1850 YTL

senin motorun hakkında biraz araştırma yaptım genelde 100 km 4 lt yazmışlar bence çok yüksek. Bende honda CGL 125 ve Honda CBF 150 var uzun yolda 2.7 lt şehir içinde 3-3.5 lt yakıyor. Senin motorunun depo kapasitesi 7 lt. 28 tl full lenir. Bence bu motoru alana kadar bir CGL 125 yada cbf 150 al daha karlı.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Tem 2011
Mesajlar
44
abi benim motor bu
http://www.asyamotor.com.tr/content/view/48/1/
100 km 4 lt yaksın sorun değil. o zaman şuanki benzin fiyatına göre 17-18 kuruş arası yakar bu da bana yeter aslında. Senin bahsettiğin hondalar vitesli benim ki scooter. Ben bunu eski cup motorumla takas yapıp üstüne biraz para verdim öyle aldım. Bu motorda yedek benzin diye bişey yok. Motorcu benzin bittiğinde yolda kaldığında içinde 0,5 litreye yakın benzin kalır dedi. Benim motorun yakıt deposu 5,8-6 lt alıyor. SEnce bu motorun rodajdayken 21 kuruş yakması normal mi? sen bana onu söyle? Ha senin dediğin gibi depoyu fulleyip tekrar ölçüm yapıcam. tabi 0,5 litrenin depoda kaldıgını unutmayarak hesaplıcam ve tekrar bilgilendiricem sizi. Rodajtan sonra yakıt düşer mi peki sence? bide senin dükkan falan mı var? yoksa kendin garajında falan mı uğraşıyosun? tşk. saygılar..

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------

ya bi de ayrıca rodaj konusnda düşüncen nedir? Rodajta fazla yakar sonra düşer mi?
 
Katılım
19 Şub 2010
Mesajlar
441
Rodajda yakıtın yüksek olması olması normaldir. Çünkü silindir, piston ve aktarma organlarının bir birine alışması ve metal aşınması söz konusu. Bu da yaklaşık 800-1000 km de oluşmaktadır. rodaj sonunda yağın değişmesi ve hava ayarının tekrar kontrol edilmesi lazım. Eğer zengin karışım(hava az yakıt çok) varsa yakıt o yüzden de yüksek olabilir. Bence sen senin muadilin olan motorlarla kıyasla, forumda sıkıntını paylaşmıssın gördüm oradan takip et. şu anda ilk aklıma gelen hava ayarın sıkı olabilir. Ayarlamak için hava ayar vidasını tam sıkıp geriye doğru yaklaşık 2,5 tur alman normaldir. Kullanıcı kılavuzundan buji tırnak açıklığı değerine bakıp kontrol edebilirsin. Motorun garanti kapsamındaysa herkese açtırma. Ben emekliyim. Kendi kapalı garajımda bakım ve onarımlarımı yapıyorum.

bvmh3mhqjbtz6jxwe.jpg

bvmh5b7ibfncutsny.jpg
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst