MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Bir soru daha sormak isterim yarın bu motora bakmaya gideceğim ve nerelerine bakayım özellikle birde bu modelde şanzuman soğutma kanalları varmı, eğer yoksa bir problem olurmu iyi günler


Bu modeller yerli üretim olup, bunlarda soğutma kanalları yoktur.... 89-90-91 model alman Mz lerde vardır bu bahsettiğin kanallar.... :cat::cat::cat:

Mz de bakacağın tek şey şasesinin düz olup olmadığı... Bunu önce kullanarak, daha sonra sudan geçip teker izine bakarak, ya da iyi bir gözlemciysen düzgün görünmesine bakarak anlayabilirsin... Motor kısmı daha sonra gelir... Motorunda önemli bir arıza yoksa ,şasesi de düzgünse alabilirsin.... :cat::cat::cat::cat:
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
7
Bana motosiklete binme diyen tüm dünyaya 2006 yılında karşı çıktım. Çok uzun bir süre olmasada artık motosikletçiyim ve iyiki karşı çıkmışım diyorum. Kanuni cheatah kros motosiklet ile başladım. Kros iyi bir seçimdi fakat firma çok yanlış olmuş. Acı tecrübelerle öğrendim. Şimdi MZ'e heves sardım. Hatta rüyama da girdi. Ufak tefek tamirat teşhis falan yapabiliyorum. Fakat ustalığım kötü; o yüzden İZMİR'de MZ'den iyi anlayan ve meslek ahlakı iyi bir motosiklet tamircisi arıyorum. Motosikleti bir ay içinde almayı düşünüyorum. Usta ve yedek parça bulabileceğim yer konusunda bana yardımcı olursanız aranıza katılmak istiyorum. Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
6 Mar 2009
Mesajlar
64
hürkan aramıza hoşgeldin , ilk aldığımda motorumu diyordum ki bu baş belasıyla ne yapıcam çünkü çin motorlarından geçme biri olarak gerçek bir motor sahibi olucaktım şimdi diyorum ki iyiki mz almışım müthiş bir ses ve gerçek bir motor ben izmirliyim ama işim ve eşim dolayısı ile alaşehir de oturuyorum hafta sonları hariç parça konusunda burda yeteri kadar var sıkışırsan alaşehirden tedarik edebiliriz
 
Katılım
24 Eyl 2009
Mesajlar
280
Merhaba Arkadaşlar ,Sevgili MZ dostları Artık bende 2000 model 20621 km de olan etz 251 im ile Ankaradan aranıza katılmış bulunmaktayım birde sorum var motor 2500 devire kadar cansız ve isteksiz ama 2500 devirden sonra adeta fırlıyor aldığım kişi benzin ayarı kısık dedi nasıl düzeltebilirim birde yokuşlarda zor çekiyor gazı çok verincede şahlanma problemi olur bunları nasıl düzeltirim anlatırsanız kendim yaparım ilk kez biniyorum MZ ye teşekkürler
 
Katılım
25 May 2011
Mesajlar
28
Merhaba Arkadaşlar ,Sevgili MZ dostları Artık bende 2000 model 20621 km de olan etz 251 im ile Ankaradan aranıza katılmış bulunmaktayım birde sorum var motor 2500 devire kadar cansız ve isteksiz ama 2500 devirden sonra adeta fırlıyor aldığım kişi benzin ayarı kısık dedi nasıl düzeltebilirim birde yokuşlarda zor çekiyor gazı çok verincede şahlanma problemi olur bunları nasıl düzeltirim anlatırsanız kendim yaparım ilk kez biniyorum MZ ye teşekkürler

Kardeş aramıza hoş geldin, bahsettiğin sorunlar benzin ayarı ile ilgili gibi duruyor. MZ'de yeni olduğun için en güzeli bir ustaya ayarlatman çok sağlıklı olacaktır.

Ayrıca ustamız Alp Tunay bey senin bu sorununla ilgili daha doyurucu bir açıklama yapacaktır mutlaka, sen Alp beyin mesajını bekle, onun koyduğu teşhis tam isabet olacaktır. Selamlar, güle güle kazasız kullan motorunu.
 
Katılım
7 Ara 2009
Mesajlar
196
Bana motosiklete binme diyen tüm dünyaya 2006 yılında karşı çıktım. Çok uzun bir süre olmasada artık motosikletçiyim ve iyiki karşı çıkmışım diyorum. Kanuni cheatah kros motosiklet ile başladım. Kros iyi bir seçimdi fakat firma çok yanlış olmuş. Acı tecrübelerle öğrendim. Şimdi MZ'e heves sardım. Hatta rüyama da girdi. Ufak tefek tamirat teşhis falan yapabiliyorum. Fakat ustalığım kötü; o yüzden İZMİR'de MZ'den iyi anlayan ve meslek ahlakı iyi bir motosiklet tamircisi arıyorum. Motosikleti bir ay içinde almayı düşünüyorum. Usta ve yedek parça bulabileceğim yer konusunda bana yardımcı olursanız aranıza katılmak istiyorum. Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

tepecikte cilli yaşar var mz ustası
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Merhaba Arkadaşlar ,Sevgili MZ dostları Artık bende 2000 model 20621 km de olan etz 251 im ile Ankaradan aranıza katılmış bulunmaktayım birde sorum var motor 2500 devire kadar cansız ve isteksiz ama 2500 devirden sonra adeta fırlıyor aldığım kişi benzin ayarı kısık dedi nasıl düzeltebilirim birde yokuşlarda zor çekiyor gazı çok verincede şahlanma problemi olur bunları nasıl düzeltirim anlatırsanız kendim yaparım ilk kez biniyorum MZ ye teşekkürler

2 zamanlı motorun 2500 devire kadar isteksiz olması çok normal... Zaten 3000 devirden aşağı kullanırsan aşırı benzin yakarsın ve istediğin verimi alamassın..... en ideal aralık 3000-5000 devir arasıdır... Ne düşük devir ne de çok yüksek devirdir..... Eğer düşük devirle binersen motorunun ısısı yükselecektir... Motoru rahat çalışır devirde tutmak harareti engeller...

Motorunda herhangi bir arıza yok... Güvenle binebilirsin....
Yokuşlarda , daha öncesinde hızını ve devrini ayarlayarak girersen hiç bir şekilde çekiş problemi yaşamassın.... 2 zamanlı motorlar güçlerini devirden kazanır... :cat::cat::cat: Olurda şaha kallkmak istemiyorsan ağırlığını öne vermen yeterlidir..O zaman sadece arka teker patinaj yapıcak sana ve motoruna herhangi bir zarar gelmeyecektir... :cat::cat::cat:
 
Katılım
24 Eyl 2009
Mesajlar
280
Çok teşekkür ederim zaten benimde aklıma 2 zamanlı olmasından ötürü max. tork deviri yüksek olduğundan çekmediğini de düşünmüştüm 4 zamanlıdan 2 zamanlıya geçince alışmaya çalışıcaz En kısa süredede resim eklerim aksilik ya bugün lastik patladı:mrgreen:
 
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
1,013
hürkan aramıza hoşgeldin , ilk aldığımda motorumu diyordum ki bu baş belasıyla ne yapıcam çünkü çin motorlarından geçme biri olarak gerçek bir motor sahibi olucaktım şimdi diyorum ki iyiki mz almışım müthiş bir ses ve gerçek bir motor ben izmirliyim ama işim ve eşim dolayısı ile alaşehir de oturuyorum hafta sonları hariç parça konusunda burda yeteri kadar var sıkışırsan alaşehirden tedarik edebiliriz

Evet alaşehirden tedarik edeceğimiz parça var :p Ön fren müşürü varsa alabilirmisin :silent:
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
7
hürkan aramıza hoşgeldin , ilk aldığımda motorumu diyordum ki bu baş belasıyla ne yapıcam çünkü çin motorlarından geçme biri olarak gerçek bir motor sahibi olucaktım şimdi diyorum ki iyiki mz almışım müthiş bir ses ve gerçek bir motor ben izmirliyim ama işim ve eşim dolayısı ile alaşehir de oturuyorum hafta sonları hariç parça konusunda burda yeteri kadar var sıkışırsan alaşehirden tedarik edebiliriz

Hoşbulduk teşekkürler.
 
Katılım
6 Mar 2009
Mesajlar
64
çallı mesajını şimdi gördüm Ön fren müşürü soracam kardeşim burda kader motor var fena değil parça ağı ....
 
Katılım
5 Ara 2007
Mesajlar
120
kontak anahtarini acik unutmussum motor calismiyor bobinden supheleniyorum acaba bobinlerin hepsi aynimi illaki mz bobini olmasi sartmi biraz parcalar zor bulunuyor selam
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
kontak anahtarini acik unutmussum motor calismiyor bobinden supheleniyorum acaba bobinlerin hepsi aynimi illaki mz bobini olmasi sartmi biraz parcalar zor bulunuyor selam

:p:p:p:p:p:p

Kontak açık kalınca bobin yanmaz..İlk önce platin yanar..... :p:p:p:p Tabi platin kapalı konumda kalmışsa tesadüfen...... :cat::cat::cat::cat:
 
Katılım
5 Ara 2007
Mesajlar
120
alp kardes sagolasin ilk aklima gelen bobin olmustu dokundugumda elim fena yandi yinede ben bobin le beraber platinide siparis edeyim yani saglam isime bakayim
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
alp kardes sagolasin ilk aklima gelen bobin olmustu dokundugumda elim fena yandi yinede ben bobin le beraber platinide siparis edeyim yani saglam isime bakayim

İlk önce platin kısa devre yağtığı için yüksek voltajdan yanar.... Eğer yanarken yanma uzun sürerse yani platin memeleri yapışık kalırsa bobin yanar.... Ama genelde kısa sürüyor ve platinin memeleri yanıyor eriyor.... Bobin büyük ihtimal sağlam..Isınması normal... :cat::cat::cat:
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
7
tepecikte cilli yaşar var mz ustası

teşekkürler. Eski motorun satışında problem çıktı:pr:. 500 tl'ye verdim adam gariban çıktı masraf edemem dedi bende geri aldım. Bu gidişle tescilini iptal edip hurdacıya satacam. inşallah sezon kapanmadan MZ alabilirim:queen:. Tekrar teşekkürler.
 
Katılım
11 Eyl 2010
Mesajlar
24
slm bende kanuni200 racer var.. motorla gezdikden bi süre sonra stop ettiğimde bir daha çalışmıyor iyce dinlendiğinde bu 1 - 2 saat sonrafalan çalışıyor.. ateşleme sisteminde hepsi yeni orda sorun yok bucu ateşliyor ama bana kalırsa kalbiratörde bir sorun var sizce pislik olabilirmi motr rolantte çalışıyo ama kaza basınca yemiyor sitop ediyor bu arzayı nasıl onarabilrm..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst