MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5
Hello MZ biniciler!

Ben burada yazdığı gibi, ben bu yaz ülkeyi ziyaret etmek için gidiyorum.(Ağustos)

Parçalar - i orijinal (Kanuni DDR) satın almayın, çünkü ben, ülkedeki bazı motosiklet (MZ) parçaları satın almak istiyorum.
Ve taiwan malların kalitesi kötü.

Yani bana bir dükkan bir adres söyleyebilirdi? I MZ parçalar satın alabilirsiniz. İzmir civarında (krank mili, piston, krank), İstambul, Bursa ve Çanakkale

Seni anlamak umut .... google çevirmen

Yani MZ mağaza adresi, Türkiye'de web sayfası!Bu ne gerek! :)

Her neyse, MZ-Kanuni orijinal parçaları var mı?

Hello guys!
Im going to visit your country at this summer and i like to buy some original MZ parts in Turkey, because in Hungary the quality of these parts are ver bad. Mostly from taiwan. :(
Could you tell me some addresses of MZ shops, motorbike shops where i can buy crankshaft and other parts for my ETZ 250? Near Izmir, Bursa, Canakkale, Istambul.

Thanks!

Dénes
ETZ 250
 
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
272
Son düzenleme:
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5
Thank you very much for the addresses!

We start the tour on 6th of August. Say hello if you see us on the Turkish road. :) (3 MZs, ETZ 250 and 251)
In the route we are going through Edirne, Panakkale, Izmir, Kusadasi, Usak, Bursa, Istanbul.

We wish you a blessed Ramadan.

Regards,
Dénes, and the Hungarian Team. ;)
 
Katılım
24 Eyl 2009
Mesajlar
280
Thank you blessed Ramadan

---------- Post added at 18:59 ---------- Previous post was at 18:23 ----------

Sayın ve sevgili abilerim kardeşlerim Motorum son ölçümlerime göre 1 depo 84.33 tl lik benzin ile tam 410 km gitmiş bulunmaktadır.İlan sitelerinde MZ cilerin yazdıkları ise 16-18 krş arasında benimki ise 20 krş u gekmekte napabilirim biraz agrasif sürerim tavsiyeleriniz nelerdir iyi günler hayırlı iftarlar
 
Katılım
5 Ara 2007
Mesajlar
120
Thank you blessed Ramadan

---------- Post added at 18:59 ---------- Previous post was at 18:23 ----------

Sayın ve sevgili abilerim kardeşlerim Motorum son ölçümlerime göre 1 depo 84.33 tl lik benzin ile tam 410 km gitmiş bulunmaktadır.İlan sitelerinde MZ cilerin yazdıkları ise 16-18 krş arasında benimki ise 20 krş u gekmekte napabilirim biraz agrasif sürerim tavsiyeleriniz nelerdir iyi günler hayırlı iftarlar
:) merhaba hayirli ramazanlar senin canavar yine iyi yakiyor benimki 92 model mz 251cc 15 litre almistim 300 km yapabildim yani 1 litreyle 20 km bir depoyla 340 km yapiyorum bencede biraz fazla yakiyor bende senin gibi biraz deli kullanirim 90 km hizi gecmiyor son gaz versem ble 95 km hiz yapacak ama motor nerdeyse catlayacak gibi devamli 90 km hizla kullansam 1 depoyla 250 km anca yapabilirim :king:

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:07 ----------

Arkadaşlar bugün mz imin ne kadar yaktığını ölçtüm 100km/5lt çıktı bu olay beni çok şaşırttı üstelik gaz ayarı kısık olduğu ve 110km/h nin üzerine çıkmadığım halde önerisi olan varmı
motorun kiymetini bil kardes yani biraz daha gaz versen 120 km bulacan valla masallah benim 92 / mz 251cc motorda ayni yakiyor ama 95 km hizi zorluyorum selam
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
:) merhaba hayirli ramazanlar senin canavar yine iyi yakiyor benimki 92 model mz 251cc 15 litre almistim 300 km yapabildim yani 1 litreyle 20 km bir depoyla 340 km yapiyorum bencede biraz fazla yakiyor bende senin gibi biraz deli kullanirim 90 km hizi gecmiyor son gaz versem ble 95 km hiz yapacak ama motor nerdeyse catlayacak gibi devamli 90 km hizla kullansam 1 depoyla 250 km anca yapabilirim :king:

motorun kiymetini bil kardes yani biraz daha gaz versen 120 km bulacan valla masallah benim 92 / mz 251cc motorda ayni yakiyor ama 95 km hizi zorluyorum selam

Motorunun ayarlarında kesinlikle sorun var..... Çünkü en ekonomik sürat olan 80-90 km de sen en fazla yaktığından bahsediyorsun... 90km hız Mz ler için çok normal olan hatta 3. viteste bile çok rahat çıkılabilen bir sürat....

Tam depo benzinle Ankara dan Antalya ya (540km) bir depo 17 litre benzinle yedeğe geçmeden gittiğimi bilirim..Ortalama 120 km süratle... 16 litre falan yaktı....1 litre yedek dersek....
Hava ve platin ayarı çok önemli arkadaşlar.... Tam ayarlarında olan bir Mz inanın çok keyif verir ve ekonomiktir....
Keyifle binmeniz dileğiyle Mübarek Ramazan ayınızın hayırlara vesile olmasını dilerim...
 
Katılım
24 Eyl 2009
Mesajlar
280
Alp Abi benimki 2000 model seyhan aldığım kişi benzin ayarı kısık demişti ve hız olarak 110-120 arası yapıyor son hızla işim yok fakat gene çok geliyor malum öğrenciyim bi tavsiyen varmı motor bölümü okuyorum kendim hallederim ama birinin şurda demesi lazım
BULBUL kardeşim inşallah hallersin sende sorunlarını sonuçta 250cc ve 2 zamanlı,4zamanlıları bile 15 krşdan aşşa yakmaz hayırlı geceler:king:
 
Katılım
5 Ara 2007
Mesajlar
120
:)merhabalar bu platin ayari nasil yapilir gordugum bir vidyoda simson marka motorda palatinin aciklik mesafesi iki tane jilet kalinliginda olmasi lazimmis hava ayari vidayi tam sikip rahat calisana kadarmi cozecem eger fazla cozersem birsey olurmu hadi motorun yakit proplemini hallettik diyelim 95 km hizi gecmemesi acaba benim motor rektefelikmi daha 14000km bayada sekman sesi yapiyor motorun sahibide alirken daha yeni rektefe oldu demisti tarihte 2005 olmasi lazim yapilan masraflarinin kagitlarini gosterdi hicde rektefe olmusa benzemiyor selamlar:)
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Alp Abi benimki 2000 model seyhan aldığım kişi benzin ayarı kısık demişti ve hız olarak 110-120 arası yapıyor son hızla işim yok fakat gene çok geliyor malum öğrenciyim bi tavsiyen varmı motor bölümü okuyorum kendim hallederim ama birinin şurda demesi lazım
BULBUL kardeşim inşallah hallersin sende sorunlarını sonuçta 250cc ve 2 zamanlı,4zamanlıları bile 15 krşdan aşşa yakmaz hayırlı geceler:king:

Motordan kaynaklanmaz... 2 zamanlı motor bittikçe yani eskidikçe deha hızlı gider... Hız ve ekonomiklik tamamen hava ve platin ayarından kaynaklanır... Ayarı çok basitte burda nasıl anlatırım onu bilemiyorum.... :silent:

:)merhabalar bu platin ayari nasil yapilir gordugum bir vidyoda simson marka motorda palatinin aciklik mesafesi iki tane jilet kalinliginda olmasi lazimmis hava ayari vidayi tam sikip rahat calisana kadarmi cozecem eger fazla cozersem birsey olurmu hadi motorun yakit proplemini hallettik diyelim 95 km hizi gecmemesi acaba benim motor rektefelikmi daha 14000km bayada sekman sesi yapiyor motorun sahibide alirken daha yeni rektefe oldu demisti tarihte 2005 olmasi lazim yapilan masraflarinin kagitlarini gosterdi hicde rektefe olmusa benzemiyor selamlar:)
Sesin sekman sesi olduğuna eminsen değiştir... Çok bir zahmeti yok... sadece üst kapak açılacak....
Ama motorun rektefe istemesine pek olanak vermiyorum çünkü bitik bir Mz bile 100 km hızın üzerine rahatça çıkar... Sadece çekiş düşer...
 
Katılım
24 Eyl 2009
Mesajlar
280
Alp Abi son ölçümüme göre motor 16krş yaktı sakin-seri karışık kullandım sonunda düşürdük yakıtı:queen:
 
Katılım
24 Eyl 2009
Mesajlar
280
Sakin kullanım devir 3500-3000 den aşşağıya düştükçe vites küçültmek düşük devirde gazı çok açmamaya özen göstermek hız olarak 80-90 kmh yi geçmeyince,motorun ısınmasını beklemek buji,havafiltresi,platinli ise ayarı iyi olduktan sonra ekonomi yaparsın
 
Katılım
5 Ara 2007
Mesajlar
120
merhaba platin ayarini nasil yaptin yani aciklik mesafesi ne kadar bende hava ayarinin vidasini oynaya oynaya yivini bozdum ne yapmam lazim hareket halindeyken yuksek viteste gaz verdigimde patirti yapiyor platinmi acaba :thumright
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
31
merhaba arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım. ve bir mz almayı düşünüyorum çocukluğumdan beri hastasıyım tek korktuğum konu yakıtı kullanan arkadaşlar tecrübelerini yazarlarsa çok sevinirim birde 301 ler 251 lere daha az yakıyor diye biliyorum doğrumu oyüzden 301 alıyorum tşk ler
 
Katılım
24 Eyl 2009
Mesajlar
280
merhaba platin ayarini nasil yaptin yani aciklik mesafesi ne kadar bende hava ayarinin vidasini oynaya oynaya yivini bozdum ne yapmam lazim hareket halindeyken yuksek viteste gaz verdigimde patirti yapiyor platinmi acaba :thumright
Kardeş benimki elektronik seninki kaç model?.Hava ayarı yerin bozulduysa söküp bi tornacıya göster heralde yeni diş açarlar olmadı ona tesisatçıların kullandığı keten veya teflon denilen beyaz bant gibi bir malzeme var ondan sar vidasına platin ayarınıda sana alp_tunay abimiz yardımcı olur
 
Katılım
5 Ara 2007
Mesajlar
120
motorum 92 model 251cc dedigin keten ve beyaz bant gibi seyler aklima geldi ama delikten iceri ufak bir parca kacar diye korkuyorum vidada bisey yok girdigi yer arizali dedigin gibi uygulayayim belki sorun cozulur selam:rendeer:

merhaba alfet kardes bence 301 ler fazla yakar piston farki var
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
31
AMA 301 VE 251 KULLANAN ARKADAŞIM VARDI 301 DAHA AZ YAKIYO DİYORDU O YÜZDEN BİRDE YAKIT KONUSUNDA NE OLUR ACABA BİR DEPO 17 LT SANIRSAM 450 KM ALTIYSA ÇOK FENA :(
 
Katılım
13 Ağu 2011
Mesajlar
4
arkadaşlar herkeze merhaba..bu konu coğu kez tartışıldı forumu takip ediyorum sürekli.... üye olmak ancak nasip oldu:cat:bu seneye kadar arabacıydım...yılardır cok fazla arabaya bindim..çok uğraştım arabalarla içlerinde hızlı olanlarda vardı...ama yaptığım sağlam bi kaza yüzünden 3 araba ve ben haşat oldumm...nedeni alkollll:( ama bıraktım bir yıldır....şimdi içimde çok fazla motor tutkusu oluştu..yani zaten vardı ama alevlendi iyice....şu an aklımda 301 var ama tam olarak bilmiyorum kanuniyle mz aynımıdır farklımıdırr...hangisi alman hangisi türk hangisi çin...beni bu konuda aydınlatırsanız cok sevinirim yanlış bi motor almak istemiyorumm..biraz bilgim var iki zamanlı oluşu yakıtın biraz fazla oluşu falan...ama bende yılardır alışkanlık oldu arabaların cok yakmasından..ilk motorum olacak..bana doğru mz hangisi yazarsanız sevinirim üstadlar......

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------

alfet bende yeniyim ve aynı dert var bende de:cherry:sanırım gelen cevaplar ikimizede gelmiş olcak..neyse bekleyelimm....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst