gaz kestiğimde gelen ses

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 May 2011
Mesajlar
561
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
özellikle virajlı inişlerde gazdan elimi çektiğim zamanlarda çok sık değil ama bazen hani vites atarken ayırma tam oturmaz da tak diye hafif bi ses verir buna benzer bi ses geliyor sol orta ile arka arasından bi yerde tam tespit edemedim. motorda bi zorlanma veyahut başka bi sorun yok görünürde motor devrindeyken gaz açıkken de herhangi bir sorun yok sadece gaz kestiğim bazı zamanlarda çıkıyor bu ses.500 bakımında servise sordum, zincir ve dişliden kaynaklanıyordur zamanla geçer dedi ama sanki biraz artış bile var aynı sorunu yaşayan bi arkadaş varmı gerçi sorun mu onuda bilmiyorum ya

bu arada motor 2011 TVS Apache Rtr 150

şimdiden teşekkürler
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
bende aynı sekılde dıcektım ,dişli zincir uyumundan kaynaklanuıyordur dıye servıste aynısını solemıs ,ancak yavaslama zamanlarında bunu yapması zincir dişli olmasını desteklıyor ,cunkı suratlı ve devırlı ıken motor egerkı zıncır uzerınde hata varsa bunu gormeyebılır dişli ,seri bir biçimde gectıgı ıcın,bu aksamlara bak bakalım sorna yıne devam ederız sorun cozulmezse
 
Katılım
2 Haz 2011
Mesajlar
94
özellikle virajlı inişlerde gazdan elimi çektiğim zamanlarda çok sık değil ama bazen hani vites atarken ayırma tam oturmaz da tak diye hafif bi ses verir buna benzer bi ses geliyor sol orta ile arka arasından bi yerde tam tespit edemedim. motorda bi zorlanma veyahut başka bi sorun yok görünürde motor devrindeyken gaz açıkken de herhangi bir sorun yok sadece gaz kestiğim bazı zamanlarda çıkıyor bu ses.500 bakımında servise sordum, zincir ve dişliden kaynaklanıyordur zamanla geçer dedi ama sanki biraz artış bile var aynı sorunu yaşayan bi arkadaş varmı gerçi sorun mu onuda bilmiyorum ya

bu arada motor 2011 TVS Apache Rtr 150

şimdiden teşekkürler

vibrasyon varmı yeni apache'lerde
 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
dostum bence egsoz patlaması o; benimkindede yokuş aşağı inerken motosiklet viteste iken gazı kestimmi homurtular geliyor egsoz dan;
yazını tekrar okudumda tespitim yanlış heralde kardeşim ya, hani yokuş aşağı gaz kesme falan diyince direk aklıma egsoz patlaması geldide ;)

@endaga ybr nin daha az vibrasyonu var diye biliyorum;
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
Zincir dişli takımından veya egszodan gelıyorda fark etmıyorsan , karbüratör ayarı veya bujiden olabilir ama sakınnnn subablarını elletme o motorun servis diye gecınenler bıle iki sıkıyor iki gevsetıyor subabları mahvedıyorlar
 
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
2,032
bende de oluyo zincir dişli uyumsuzlugu veya benim ki gibi gaz kestigimde zincir salınımı gevşeyip zincir korumaya çarpıyodur...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 May 2011
Mesajlar
561
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kusura bakmayın işlerin yoğunluğundan bakamadım. sorun büyük ihtimal zircir ve dişli uyumsuzluğu anlaşılan peki bunun bi zararı olur mu olursa riskler nelerdir ve sorunu gidermek için yapabileceğimiz birşeyler var mı arkadaşlar?
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
bugün manavgat erdem motora gelen bir arkadaş gaz kesince sağ arka taraftan ses geliyor demişti. Acaba o sen misin diye girdim ve motorunuz da aynı:)
Zincir gergilerinin orda kapak şeklinde saç var. O gevşekti. Ses ondan geliyor diyorlardı...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 May 2011
Mesajlar
561
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ben marmaris teyim ama sıkıntı aynı olabilir tek farkla ben sesi sol taraftan algılıyorum tabiki yanılıyor da olabilirim sürüş anında yatabileceğim kadar yatıyorum yerini tespit için ama henüz başarabilmiş değilim. benim algıladığım sol orta ile sol arka arasında
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
arkadaş amortisörden geliyor diyordu ama dediğim gibi en son ayar vidasında takılı olan, somunlarla sabitlenen dikdörtgen saca bakıyorlardı sonra ben ayrıldım...
 
Katılım
10 Eyl 2010
Mesajlar
1,243
lastikte göbekte takozlar var içerde plastik. onlar yalan omuş olabilir
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
zıncır bakla sayısını bılıyorsanız sızı yonlendırıcem bu konuda hesaplı yerler var satıs yapan servıslere göre,dedıgım gıbı zıncır dişli takımı degısırse duzelır
 
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
51
bende bizzat egzos patlıyor yokuş aşagı gazı kestiğimde inerken ufak ufak gaz verince sıkıntı yapmıyor ama frenleme yaparken gaz vermek ne derece sağlıklı orası düşündürücü :)

iyi forumlar.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 May 2011
Mesajlar
561
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
peki bu durumun bi zararı olurmu misal bu ay sonu marmaristen izmire gideceğim ort. 400 km desek yolda sıkıntı yaratırmı
 
Katılım
17 Tem 2010
Mesajlar
85
ya benım motorda da var o ses zıncırden gelıyo boşa at yavas yavas yuruduğunde gırt gırt ses gelıyor bakalım bende yarın servıse goturucem ama yınede bılen var mı ferahlatmak amacıyla
 
Katılım
30 Haz 2011
Mesajlar
34
arkadaşlar bende apache istiyorum şu an ehliyet alıyorum ama yıllardır makina kullanıyorum fakat apache titreşim yani vibrasyon olayı canımı sıkıyor sizce ne yapmam gerek ?
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
105
Konuyu görünce şaşırdım çünkü 2 gündür bendede aynı sıkıntı var. Ve bu ses zincir dişliyi değiştirdiğim andan itibaren başladı yani büyük ihtimalle zincir dişliden kaynaklanıyor.Fakat uyum konusunda ne yapabiliriz bilmiyorum sıfır zincir ve dişli aldım uyum dediğinizi nasıl sağlayacağım ki ? sonuçta cbf 150 standart dişli 126 bakla zincir daha ne ayar yapılabilirdi ki ?

Bunun bir zararı var mı peki yada zamanla geçecek mi bir bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst