Merhaba,
başta söyliyeyim çok bilerek yazmıyorum.. Ama bu topic eskisi kadar hareketli olmadığı için hiç cevap alamayabilirsin diye bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışayım...
Beyaz duman soğuk havada ilk çalıştırmada normal kabul edilen bir şey. ısı ve nem karşılaşmasından ortaya çıkan nem ve tam yanmamış benzin olarak tanımlanıyor. Bir de arabalarda soğutma suyunun motora karışması nedeniyle olan bir durum. Bizde su soğutma olmadığı için bu alternatifi siliyoruz. Ama eğer motorun yağmur altında kaldıysa ufak ihtimalde olsa karbüratöre veya hava filitresi dolaylarına su gelmiş olabilir. Belki sende bu yoğuşma veya karbürator taraflarına gelen suyu benzinle karıştığı için ve egzost kurumlarına bulaştığı için yağ gibi algılamış olabilirsin. Haa tabi bir de fena senaryo var: o da yağın patlama odasına geçmesini engelleyen piston segmanlarının öldüğü ve pistonun basınçla yağı karbüratöre, egzosta kadar bastığı. Motor çift silindir olduğu için sıkışıp durana kadar tek pistonla bunu yapmış olabilir. En başta dediğim gibi çok bilerek yazmıyorum. Sadece daha önceki tecrübelerime dayanarak yazıyorum. Forumun atölye kısmına bu konuyu açarsan daha bilgili arkadaşlara da ulaşabilirsin. Geçmiş olsun diyorum umarım basit bir olaydır...