Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
191
@ yapiressami, sabah ilk calistira da bi sikintin oluyor mu?

Üstanin karbüratörünü temizlemesini anlamis degilim. 5000km yol yaptim temizleme yapma geregi duymadim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:39 ----------




SABAH TEK MARŞ ÇALIŞIYO HİÇ BİR SIKINTI YOK ....
1 yada 2 vites ilerlerken ... vites atmadan biraz beklersen eğer ileri geri hafif motorun tıkandığını hissedebiliyorum...3. atınca rahatlıyor ve uzuyor... sonra uzun yolsa 5. vites giderken azar azar yine motoun ileri geri sallandığını hissedebiliyorum... bu öyle bir uyuz durumki ben biliyorum ama kimseye anlatamıyorum çok gıcık yani...ıslık sesi için bir başka usta yeni motor parçaları alışma döneminde olur öle dedi ... 1000 km de gel dedi... artık kanaat getirdim yani ne olsa motor yeni ondan oluyo...beni üstünden de atsa binicem artık yeni ya bana alışamadı dicem avutcam kendimi ...
ayrıca c.tesi günü biraz motoru açayım dedim 50 km temde 90-100 takıldım motor devir almaya çalışırken sibab sesinin fazlalığı dikkatimi çekti... ve 50 km sonunda eve gelip eldivenleri çıkardığımda ellerimin nasılda uyuştuğunu fark ettim....keyfim kaçtı biraz motor 800 km de şuan genel manada motorumdan hala memnun olmakla birlikte sıkıntılarla uğraşmaya devam ...
 
Katılım
16 Nis 2011
Mesajlar
63
@ yapiressami, sabah ilk calistira da bi sikintin oluyor mu?

Üstanin karbüratörünü temizlemesini anlamis degilim. 5000km yol yaptim temizleme yapma geregi duymadim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:39 ----------




SABAH TEK MARŞ ÇALIŞIYO HİÇ BİR SIKINTI YOK ....
1 yada 2 vites ilerlerken ... vites atmadan biraz beklersen eğer ileri geri hafif motorun tıkandığını hissedebiliyorum...3. atınca rahatlıyor ve uzuyor... sonra uzun yolsa 5. vites giderken azar azar yine motoun ileri geri sallandığını hissedebiliyorum... bu öyle bir uyuz durumki ben biliyorum ama kimseye anlatamıyorum çok gıcık yani...ıslık sesi için bir başka usta yeni motor parçaları alışma döneminde olur öle dedi ... 1000 km de gel dedi... artık kanaat getirdim yani ne olsa motor yeni ondan oluyo...beni üstünden de atsa binicem artık yeni ya bana alışamadı dicem avutcam kendimi ...
ayrıca c.tesi günü biraz motoru açayım dedim 50 km temde 90-100 takıldım motor devir almaya çalışırken sibab sesinin fazlalığı dikkatimi çekti... ve 50 km sonunda eve gelip eldivenleri çıkardığımda ellerimin nasılda uyuştuğunu fark ettim....keyfim kaçtı biraz motor 800 km de şuan genel manada motorumdan hala memnun olmakla birlikte sıkıntılarla uğraşmaya devam ...


ileri geri sallmayı zincirden yapabilir kawasaki ninja zx250r miz ve tiger250 aynı sorunu yapıodu zincirleri değiştirilerek sorun çözülmüştü bi bakın derim..o ses bndede war pek takmıorum açıkçası yeni olduğu içindir diye:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:33 ----------

bu plakayı ne kadara hangı sıteden sıparıs etmıstın bırasz bılgı alabılırmıyım eskı sayfalarda kalmıstı ama burda resım oldugu ıcın yenı den bılgı alabılırmıyız kargo ne kadar odedın hangı kargoyla geldı vs. vs. tesekkurler sımdıden...


plakayı http://www.temizisplaka.com/urun.html?kid=44 bu siteden siperiş ettim istediğniz boyuttaki plkayı seçiyosunuz (ben 12x17 boyutundakinde çerçevesi boyasız olarak sipariş ettim) sonra ordaki iletişim bölümündeki numaralardan birini arayıp ulaşabilirsiniz onlar size seçim konusunu daha detaylı anlatabilr..plaka üzerinde gizli hologramları felan war sadece ana mühürleri eksik onlarıda tanış trafikçi polis arkadaşınz felan varsa bastırabilirsiniz daha önce 3 arabamızada taktık hiçbir problem yaşamadık..tampondaki plaka takma demirini söktüm plakayı direk tampona siyah silikonla yapıştırdm fakat her ihtimale karşı düşmesin diye alt reflektörü yukarı aldığım için ordn çıkan parlak vidayı ortadan monte attim gayette şık durdu :cat:

plaka fiyatı 20 tl ancak ben samsuna kargoyla 31 tl ödemiştim ynlış hatırlamıyoram kapıda ödemeliydi direk baktım öle aldım eğer ynşışlık olursa direk geri iade yapıosunuz we kargo ödemiyosunz siparşi ederseniz ilk bakın sonra teslim tutanağını imzalayın yoksa kargo ücreti ödersiniz galiba aras kargoydu emin değilim ama hatırlamıorum ama güwenilir biyer sıkıntı çıkmaz tawsiye ederim:):):cat::cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:42 ----------

bu arada motoru aldığımda motora orda koydukları bnzinle çalıştırdığımızda olduüğu yerde çalşırken stop etmişti motor yedeğe düşmüştü ne kadar olduğunu bilmiorum yedekteki bnzinin direk 1 km ötedeki benzinlikten benzin 4.2 tl den 50 tllik benzin aldım motorun km si benzin aldığımda tam 3 km deydi bugn motor yedeğe düştü we km ye baktığım da 268 km deydi 3 ü çıkarırsak 265 km ye 5000-5500 dewir arası kullanımla 50 tl yakmış oldum oda km ye 50/265= 0.18 krş yapmş oluo litre hesaplamasını yamdaım ama bnzin aldığım yerde 4.2 tl ydi fena değil bnce şuanlık 0 motor için :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:52 ----------

sizde de var mı hızınızı 60 km den aşağıya düşürmeden önce elleri bırakınca benim gidon sağa sola hafif yalpalıyor hız düştükçe düzeliyor kafama takıldı nedir nedendir

abi öncelikle geçmiş olsun sende bişe olmaması sevindirici..

bu gidon meslesini bnde bugün hem tek kişi hemde artçyla denedim 70 km hızla hiçbir sallama göremedim fakat bn 90 kg ve 1.75 boyundayım bunun etkisi varmıdır bilmiyorum
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
akşam saat 9,15 gibi mahalle arasında ilerliyorum yavaş yavaş bi rampa iniyorum ve dıp dıs dıp dıs sesleri duyunca yavaşladı bi şahin var önümden geçiyor ama birden fikir değiştirip üzerime gelince soğuk lastik parlak asfalt ön teker kilitlendi lastiklerimde orjinal lastik motor sağa nasıl yattı anlamadım hemen kendimi attım ayağımı kurtardım düştüm şükür bacaklarımda iki sıyrık var.. motorda ise koruma demirinde aşınma ön cam da çizikler topcase de çizikler oluştu :(

geçmiş olsun kardeş milletin kurallara uymasını beklemeyelim biz çooook dikkat edelim
 
Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
63
akşam saat 9,15 gibi mahalle arasında ilerliyorum yavaş yavaş bi rampa iniyorum ve dıp dıs dıp dıs sesleri duyunca yavaşladı bi şahin var önümden geçiyor ama birden fikir değiştirip üzerime gelince soğuk lastik parlak asfalt ön teker kilitlendi lastiklerimde orjinal lastik motor sağa nasıl yattı anlamadım hemen kendimi attım ayağımı kurtardım düştüm şükür bacaklarımda iki sıyrık var.. motorda ise koruma demirinde aşınma ön cam da çizikler topcase de çizikler oluştu :(


Geçmiş olsun birader...Gerçekten bu MC nin arka tekeri berbat..2dir beni de yere attı.Aynı dedğin gibi hiç farketmiyorsun nasıl olduğunu..Çok çok geçmiş olsun...En kısa zamanda tekerleri değiştireceğim...
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
@yapiressami, sabit hizda giderken kasilma yada gaz yeme ve yememe seklinde gerceklesen olay buji kaynakli yani ateslemeyle alakali olabilir.
80-90km/h ile giderken subap sesini de duyabilmenden ötürü sana madalya vermek istiyorum :mrgreen:
Saka bi yana.. bu genel sikinti icin subaplarini kontrol ettirmeni tavsiye ediyorum. Fabrikasyon subaplar siki ayarlanmis. HAvalarda isinmaya basladi subaplar uzama yapiyormus(öyle tabir ediliyor) bu subap ayariyla motor müthis keyifleniyor bilgine. Özellikle uzun yol yapanlarda böyle sorunlar olabilmekte.
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
@yapiressami, sabit hizda giderken kasilma yada gaz yeme ve yememe seklinde gerceklesen olay buji kaynakli yani ateslemeyle alakali olabilir.
80-90km/h ile giderken subap sesini de duyabilmenden ötürü sana madalya vermek istiyorum :mrgreen:
Saka bi yana.. bu genel sikinti icin subaplarini kontrol ettirmeni tavsiye ediyorum. Fabrikasyon subaplar siki ayarlanmis. HAvalarda isinmaya basladi subaplar uzama yapiyormus(öyle tabir ediliyor) bu subap ayariyla motor müthis keyifleniyor bilgine. Özellikle uzun yol yapanlarda böyle sorunlar olabilmekte.

slm hani bir aralar sen motorun rölentide iken videolarını çekmiştin titreme yoktu km arttıkça bir degişiklik varmı sesin de de degişiklik oldumu kalınlaşma veya gürültülü çalışmagibi
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
slm hani bir aralar sen motorun rölentide iken videolarını çekmiştin titreme yoktu km arttıkça bir degişiklik varmı sesin de de degişiklik oldumu kalınlaşma veya gürültülü çalışmagibi

Söyle izah edeyim. Ben her hafta uzun yol yaptigim icin. Bide allah vermesin motora pek soluk aldirmiyorum. Iki kez subaplari yapistirdim (uzuyormus iste öyle tabir ediyorlar.) neyse ufak bi subap ayariyla durum düzeldi. En son bi yine yapistirmisim subapin birini. Motor ilk calistirmada zorluk cikartiyordu. yoldan geldikten sonra yarim saat sogusun o durumda bile stop ediyordu. Neyse anladikki yine yapismis subap. Servis ayar yapti olay müthis fark etti. Ben suan 4700kmlerdeyim. HAftasonu aliagadaki festivala katilacagim. Oraya gidip geleyim zaten periodik bakim gelimis oluyor. servisteki ustayla görüstüm subaplari komple yaza göre ayarlayacagiz. Yani önceden 7mikrona ayar yapiyormus. simdi 12mikron bosluk birakacak. Biraz ses yapar ama dedi hem yaz hem sen uzun yol yapiyorsun o sekil iyi olur dedi. Ustama itimat ediyorum artik. Dedigini yaptiracagim. bide öyle bineyim bakalim. Yanliz subap ayarindan sonra motor acaip deliriyor. iki kisi rüzgar varken 110yaptim kendim bile sasirdim.
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
Söyle izah edeyim. Ben her hafta uzun yol yaptigim icin. Bide allah vermesin motora pek soluk aldirmiyorum. Iki kez subaplari yapistirdim (uzuyormus iste öyle tabir ediyorlar.) neyse ufak bi subap ayariyla durum düzeldi. En son bi yine yapistirmisim subapin birini. Motor ilk calistirmada zorluk cikartiyordu. yoldan geldikten sonra yarim saat sogusun o durumda bile stop ediyordu. Neyse anladikki yine yapismis subap. Servis ayar yapti olay müthis fark etti. Ben suan 4700kmlerdeyim. HAftasonu aliagadaki festivala katilacagim. Oraya gidip geleyim zaten periodik bakim gelimis oluyor. servisteki ustayla görüstüm subaplari komple yaza göre ayarlayacagiz. Yani önceden 7mikrona ayar yapiyormus. simdi 12mikron bosluk birakacak. Biraz ses yapar ama dedi hem yaz hem sen uzun yol yapiyorsun o sekil iyi olur dedi. Ustama itimat ediyorum artik. Dedigini yaptiracagim. bide öyle bineyim bakalim. Yanliz subap ayarindan sonra motor acaip deliriyor. iki kisi rüzgar varken 110yaptim kendim bile sasirdim.

o sipap olayı birkersinn de ben dede oldu zor çalışma ben hallettimm de şu gürültülü çalışmayıı ve 4 ile 5 bin arası vibrasyonu bir düzeltemedim aslın da aklıma gelen bir kaş ihtimal varda motorun için de bazı somunların özel lokmaları var ve koprüsörle sökülmesi gerekiyor o sebepten haledemiyorum ya piston kolu içindeki ya kırank mili başların daki yda şansuman mili baş taraflarınndaki rulmanlardan kaynaklanıyor ola bilir yüksek devir de dönen bir mil yada benzeri şeyin rolmanları veya burç denilen yataklardaki mm nin 10 da biri kadar olan boşluk bu ses bozuklugu ve titremeler sebep olbilir

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:21 ----------

onu da halledersem bir şekil de yakıt olayı tamam ses ve titrem de tamam allahtan daha ne isterimk harika motor derim ben motorumu seviyorum + larıyla - leriyle belki ileri ki günlerde bir süpriz daha patlatırım
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:21 ----------

[/COLOR]onu da halledersem bir şekil de yakıt olayı tamam ses ve titrem de tamam allahtan daha ne isterimk harika motor derim ben motorumu seviyorum + larıyla - leriyle belki ileri ki günlerde bir süpriz daha patlatırım

isak, meraklandirma bizi :)

Bu arada tüm sorularina cevap vermemisim onu fark ettim. ilk zamanlara göre motorun daha tok calistigi dogrudur. Ama bu önemsenecek bisey degil diye düsünüyorum. Neticede yol yaptikca egzostta kurum birikiyor. Gayet normal bence. Titresim konusuna gelince. subapin birini yapistirdigimda bi titresim baslamisti fakat subapi saliverince düzeldi yine. Suan bi sorun yok. Bana sorarsaniz bazi önemsiz karekteristik sesleri kafaniza bu kadar cok takmayin.
Bende benim sinirimi bozan göstergeden gelen bi vizildama var. tespit edersemm sorucam ben ona :)))
 
Katılım
6 Ağu 2009
Mesajlar
102
abi öncelikle geçmiş olsun sende bişe olmaması sevindirici..

bu gidon meslesini bnde bugün hem tek kişi hemde artçyla denedim 70 km hızla hiçbir sallama göremedim fakat bn 90 kg ve 1.75 boyundayım bunun etkisi varmıdır bilmiyorum[/QUOTE]

ben artcıyla denemedim ama tek başımayken bu olayı yaşıyorum yalnız ben biraz zayıfım şimdi ondan mı kaynaklanıyor acaba 60 kg :queen:

geçmiş olsun diyen herkese çok teşekkür ediyorum saolun var olun :)
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
191
@yapiressami, sabit hizda giderken kasilma yada gaz yeme ve yememe seklinde gerceklesen olay buji kaynakli yani ateslemeyle alakali olabilir.
80-90km/h ile giderken subap sesini de duyabilmenden ötürü sana madalya vermek istiyorum :mrgreen:
Saka bi yana.. bu genel sikinti icin subaplarini kontrol ettirmeni tavsiye ediyorum. Fabrikasyon subaplar siki ayarlanmis. HAvalarda isinmaya basladi subaplar uzama yapiyormus(öyle tabir ediliyor) bu subap ayariyla motor müthis keyifleniyor bilgine. Özellikle uzun yol yapanlarda böyle sorunlar olabilmekte.

eyw. atilla tşk ederim... :) ben bazen abartıyorum işte..bilmediğim zamanda sallıyorum böyle...
ben sibap ayarının daha Si sini söylerken usta 3000 km de gel diyo ....
başka bir usta da ona yakın bişe söyledi.... ileri geri sallanmaya zincirden olabilir diyen arkadaş var ...zincir biraz gevşek ancak onuda sıkmadılar farklı iki usta biri normal dedi diğeri biraz daha gevşesin öyle dedi...
bilenler bilir... bende şimdi eve giderken metristen bi dalıyorum TEM e TT Arena ya kadar kaymak gibi yol 80-90-100 takılıyorum...orda hemen geri dönüş var zaten ....dönüşü ile beraber 15 + 15 = 30 km yapıyo 20 km de işe gidiş geliş 50 km ...haftada yapar 250 ayda yapar 1000 km ... ::)
bu arada jantlara beyaz şerit yaptım "sevimli" oldu :)
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
dün bayiye gıtıım fiyatını anlaştık elınde sıyah rengı yokmuş getırteyım dedı tamam dedım ama adam demesınmı 100 tl kargosu var 50 sını sen verecen 50 sını ben dıye bende lanet olsun sızede motorunuzada dedım bıtmış pazarlıgı bozduk 50 tl ıcın şimdı dıyeceksınız o kadar parayı verdınde 50 yımı veremeyecen dıye ama gurur meselesı yaptım onun yuzunde n bıtmış pazarlıgı bozduk ne ınsanlar varya adamlarda esnaflık kalmamış
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
İyi yapmışsın, çok küstah satıcılar var. O motosikletin geliş fiyatını ve bayinin üzerine koyduğu karı bilsen daha da sayarsın. Neredeyse 3'te 1'i kar olarak ceplerine kalıyor.
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
İyi yapmışsın, çok küstah satıcılar var. O motosikletin geliş fiyatını ve bayinin üzerine koyduğu karı bilsen daha da sayarsın. Neredeyse 3'te 1'i kar olarak ceplerine kalıyor.

evt adamlar ful dolandırıcı bende bi motor almıştım 2.el motorcudan sonra üstüme almak için motorun sahibiye irtibata geçtim adamla noterde buluştuk ya dedi sen kaca aldın motorumu?bende dedim 2800 niyeki adam oha dedi ben 2000e vermiştim onlara 800 üstüne koymuşlar.bak 2.elden yaptıkları kara sıfır olsa neler yaparlar sen düşün
 
Katılım
7 Mar 2011
Mesajlar
14
Söyle izah edeyim. Ben her hafta uzun yol yaptigim icin. Bide allah vermesin motora pek soluk aldirmiyorum. Iki kez subaplari yapistirdim (uzuyormus iste öyle tabir ediyorlar.) neyse ufak bi subap ayariyla durum düzeldi. En son bi yine yapistirmisim subapin birini. Motor ilk calistirmada zorluk cikartiyordu. yoldan geldikten sonra yarim saat sogusun o durumda bile stop ediyordu. Neyse anladikki yine yapismis subap. Servis ayar yapti olay müthis fark etti. Ben suan 4700kmlerdeyim. HAftasonu aliagadaki festivala katilacagim. Oraya gidip geleyim zaten periodik bakim gelimis oluyor. servisteki ustayla görüstüm subaplari komple yaza göre ayarlayacagiz. Yani önceden 7mikrona ayar yapiyormus. simdi 12mikron bosluk birakacak. Biraz ses yapar ama dedi hem yaz hem sen uzun yol yapiyorsun o sekil iyi olur dedi. Ustama itimat ediyorum artik. Dedigini yaptiracagim. bide öyle bineyim bakalim. Yanliz subap ayarindan sonra motor acaip deliriyor. iki kisi rüzgar varken 110yaptim kendim bile sasirdim.



Abi aliağada ne festivali var bu arada
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
bu hafta sonu akisarda drag var
ve ayrıca bu gün lastik aldım uyuzlanmaktansa lastik takarım dedim gittim karşıyakada pıtır motordan pirelli mt 65 aldım
Ön ve arka teerleklerin taban farkına dikkaet ediniz lütfen

 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
evt adamlar ful dolandırıcı bende bi motor almıştım 2.el motorcudan sonra üstüme almak için motorun sahibiye irtibata geçtim adamla noterde buluştuk ya dedi sen kaca aldın motorumu?bende dedim 2800 niyeki adam oha dedi ben 2000e vermiştim onlara 800 üstüne koymuşlar.bak 2.elden yaptıkları kara sıfır olsa neler yaparlar sen düşün



ELLErine duşersen affetmıyorlar guven vermeyen adamlara bayılık verırsen boyle olur bayıler bıle cın malı olmuş hepsi sahte
 
Katılım
8 Nis 2011
Mesajlar
19
bu hafta sonu akisarda drag var
ve ayrıca bu gün lastik aldım uyuzlanmaktansa lastik takarım dedim gittim karşıyakada pıtır motordan pirelli mt 65 aldım
Ön ve arka teerleklerin taban farkına dikkaet ediniz lütfen


kardes kaca aldın acaba. ıstanbulla farklı mı merak ettım benımde aynı sıkıntım var ıslak zemınde ve tırtırlı yolda sıfır lastık .. hıc tutmuyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst