Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
bakalım bir saat içinde paylaşcam arkadasım :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:31 ----------

arkadaşlar sonunda aldım motorumu ayların hasreti bitti :)
adam eve bırak beni dedi abi nasıl bırakım zaten 2 3 gün sürmicem dedim bırakırsın bişey olmaz dedim allahtan bir aksilik olmadan ilk 5 km lik yolumu kat ettim trafikte 80 i gecmedim ama motor resmen parcala beni diyor :) sanırım 1 haftaya kadar baya bir alışırım gibime geliyor motora hiç stop ettirmedim hayret ettim :cherry:
bu arada mil olayı amerikan versiyonlarında varmış bunlar japonmuş onu da öğrendim sizler için
 
Katılım
12 May 2011
Mesajlar
1
arkadaşlar er5 almayı düsünüyorum bi motor buldum 2005 model devir saati çalişmıyor yardımcı olursanız sevinirim devir saati tamir olurmu???
 
Katılım
22 Nis 2011
Mesajlar
154
bakalım bir saat içinde paylaşcam arkadasım :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:31 ----------

arkadaşlar sonunda aldım motorumu ayların hasreti bitti :)
adam eve bırak beni dedi abi nasıl bırakım zaten 2 3 gün sürmicem dedim bırakırsın bişey olmaz dedim allahtan bir aksilik olmadan ilk 5 km lik yolumu kat ettim trafikte 80 i gecmedim ama motor resmen parcala beni diyor :) sanırım 1 haftaya kadar baya bir alışırım gibime geliyor motora hiç stop ettirmedim hayret ettim :cherry:
bu arada mil olayı amerikan versiyonlarında varmış bunlar japonmuş onu da öğrendim sizler için

Hayırlı ugurlu olsun güle güle bin dostum.Sakın motorun sözünü dinleyip onu parçalamaya çalışma :p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:51 ----------

arkadaşlar er5 almayı düsünüyorum bi motor buldum 2005 model devir saati çalişmıyor yardımcı olursanız sevinirim devir saati tamir olurmu???


Tamir olurmu olmazmı bilmiyorum ama cok dikkatli ol cünkü ustamın bana dediği en pahalı parçalardan biri km ve devir saatiymiş.
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
1,279
yeni alan arkadaşlara hayırlısı olsun diyelim darısı başıma bende pusuya yattım gönlüme göre bişey bakıyorum...
bu motordan gelen zırıltı vb ses meselesi açılmış geçenlerde akşam üzeri üçkuyular semt garajının yanından bi fazerın arkasında geçen mavi er5 bu siteden bir arkadaş ise söyleyim motordan şıkır şıkır ses geliyor ve uzaktan bile duyabiliyordum belki zinciri bollamıştır dicem ama onun sesine benzemiyordu:silent:
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
Yani benim asıl demek istediğim şu idi. 2005 model altındakilerde 2004 de km saati olmaması lazım diye biliyorum , onun yerine mil saati olması lazım diye biliyorum.Acaba değişmişmi yoksa benmi yanlış biliyorum. :)

Benim motordada boştan bire atarken biraz tık ediyor.Normal diye düşünüyorum arkadaşımınkidede öyle...

2004 lerde iki ayrı model vardır. amerikan ve japon. zaten amerikan da er-5a yazar ruhsatta :)
ilk aldğım zamanlarda yakıtı ölçmüştüm. 18 kuruş tu ama o zamanlar da benzin 3lira 95 kuruştu :)
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
arkadaslar günaydın cümletten! dün ilk sürüşümü yaptım motora alıştım sayılır yavas yavas hükmetmeye başlıcam inş kendime bir planlama yaptım sizinde fikrinizi almak istiyorum. ilk haftada kalkıs ve motoru tanıma 2. hafta frenleme mesafesi ve freni dikkatli kordine etme 3. hafta düz yolda performance lı kalkış ve duruş :) 4. hafta virajlara girmeye alıştırcam kendimi bakalım yavasca yatırmayı falan :mrgreen: 5.haftaya umarım aranızda olurum:p
 
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
220
cekokk hayırlı uğurlu olsun. Allah kazasız belasız bimeyi nasip etsin...


ARkadaşlar lastik basınçlarını ne yapıyosunuz?? benim arka lastik 140'lık ön 120'lik. kaç basmak lazım acaba??
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
131
Katalogda ön 32 arka 36 görünüyor. Ama orjinal arka lastik 130/70-17 dir. Seninki biraz daha geniş.
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
arkadaslar tekrardan ben ufak tefek sorularım olacak sizlere

birincisi antalya cok felaket yagmurlu bu aralar motor berbat durumda pazar günü güzelce yıkıcam motoru bu arada zinciride yaglamak istiyorum aldıgım kişi özellikle söledi heray zincirini yagla dedi ne önerirsiniz yağ olarak nasıl birşey almam gerek?

ikincisi kırmızı cant şeritlerinden alacağım ayrıca bir hava katıyor motora! :) ayrıca arkaya kırmızı file almayı düşünüyorum bunları nerden tedarik edebilirim?

üçüncüsü de üzerine örtü alacam motorun hem kir tutmasn diye hemde motorum kapıının önünde duruyor aşırı ilgi çekiyor 1 haftaya kalmaz alıp götürürler diye korkoyurom nasıl bişey almamı tavsiye edersiniz
yorumlarınızı bekliyorum?:rendeer:
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
131
arkadaslar tekrardan ben ufak tefek sorularım olacak sizlere

birincisi antalya cok felaket yagmurlu bu aralar motor berbat durumda pazar günü güzelce yıkıcam motoru bu arada zinciride yaglamak istiyorum aldıgım kişi özellikle söledi heray zincirini yagla dedi ne önerirsiniz yağ olarak nasıl birşey almam gerek?

ikincisi kırmızı cant şeritlerinden alacağım ayrıca bir hava katıyor motora! :) ayrıca arkaya kırmızı file almayı düşünüyorum bunları nerden tedarik edebilirim?

üçüncüsü de üzerine örtü alacam motorun hem kir tutmasn diye hemde motorum kapıının önünde duruyor aşırı ilgi çekiyor 1 haftaya kalmaz alıp götürürler diye korkoyurom nasıl bişey almamı tavsiye edersiniz
yorumlarınızı bekliyorum?:rendeer:

Birincisi : Ben her uzun seyahetten sonra mutlaka zinciri temizler ve yağlarım.Temizleyici olarak eskiden gaz yağı sıklıkla kullanılıyordu. Şimdi ise çok değişik markaların zincir temizleme spreyleri var. Önemli olan temizleyicinin o-ringli zincirlere zarar vermeyecek yapıda olmasıdır. Ben Castrol marka zincir temizleme spreyi ve zincir yağı kullanıyorum. ( Arkadaşım Castrol bayisi, ayıptır söylemesi beleş alıyorum:queen:)

ikincisi : bu istediğin malzemeler internetten kolaylıkla bulunuyor ama ucuz şeyler zaten bi o kadar kargo parası verme. Antalya'da motor malzemesi satan yerler çoktur be sevgili kardeşim.

Üçüncüsü : Alacağın örtü su geçirmez yapıda ve sağlam olmalıdır. Çok dandik alırsan bir iki aşırı rüzgarda yırtılıyor. ( tecrübe ile sabit) Motorun altından bağlantı kopçası gibi bişey olusa daha iyi oluyor. Rüzgarda uçma dedi olmaz. Motoru kesinlikle sabit bi yere sağlam bir kilitle bağla. Hırsıza kilit dayanmaz ama sen yine de önlemini al. Sırf açık otoparka koymam lazım ve güvenli gelmediği için motor hafta içi fabrikada duruyor. Sadece hafta sonları eve getiriyorum
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
birincisi : Ben her uzun seyahetten sonra mutlaka zinciri temizler ve yağlarım.temizleyici olarak eskiden gaz yağı sıklıkla kullanılıyordu. şimdi ise çok değişik markaların zincir temizleme spreyleri var. önemli olan temizleyicinin o-ringli zincirlere zarar vermeyecek yapıda olmasıdır. Ben castrol marka zincir temizleme spreyi ve zincir yağı kullanıyorum. ( arkadaşım castrol bayisi, ayıptır söylemesi beleş alıyorum:queen:)

ikincisi : Bu istediğin malzemeler internetten kolaylıkla bulunuyor ama ucuz şeyler zaten bi o kadar kargo parası verme. Antalya'da motor malzemesi satan yerler çoktur be sevgili kardeşim.

üçüncüsü : Alacağın örtü su geçirmez yapıda ve sağlam olmalıdır. çok dandik alırsan bir iki aşırı rüzgarda yırtılıyor. ( tecrübe ile sabit) motorun altından bağlantı kopçası gibi bişey olusa daha iyi oluyor. Rüzgarda uçma dedi olmaz. Motoru kesinlikle sabit bi yere sağlam bir kilitle bağla. Hırsıza kilit dayanmaz ama sen yine de önlemini al. Sırf açık otoparka koymam lazım ve güvenli gelmediği için motor hafta içi fabrikada duruyor. Sadece hafta sonları eve getiriyorum

dogru söylüyorsun bende şimdilik ögrenme amaçlı biraz sık kullancam sonrasında hafta içleri dükkanda kalcak hafta sonları bincem sadece. Bu arada sizin yaş kaç?
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
Yanlış anlama insan 30'u geçtikten sonra yaş konusunda biraz daha hassas oluyor. Tribe giriyor iki dakikada :pale:

abim bırak yaa ne psikolojini bozuyorsun en olgun yaşındasın valla boşver takma kafana :queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:19 ----------

yaaa arkadaslar kilitti brandaydı disk kilidiydi derken en salamı alarm taktırmak herhalde bizim motorlara alarm taktırabilirmiyiz?
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
Birincisi : Ben her uzun seyahetten sonra mutlaka zinciri temizler ve yağlarım.Temizleyici olarak eskiden gaz yağı sıklıkla kullanılıyordu. Şimdi ise çok değişik markaların zincir temizleme spreyleri var. Önemli olan temizleyicinin o-ringli zincirlere zarar vermeyecek yapıda olmasıdır. Ben Castrol marka zincir temizleme spreyi ve zincir yağı kullanıyorum. ( Arkadaşım Castrol bayisi, ayıptır söylemesi beleş alıyorum:queen:)

ikincisi : bu istediğin malzemeler internetten kolaylıkla bulunuyor ama ucuz şeyler zaten bi o kadar kargo parası verme. Antalya'da motor malzemesi satan yerler çoktur be sevgili kardeşim.

Üçüncüsü : Alacağın örtü su geçirmez yapıda ve sağlam olmalıdır. Çok dandik alırsan bir iki aşırı rüzgarda yırtılıyor. ( tecrübe ile sabit) Motorun altından bağlantı kopçası gibi bişey olusa daha iyi oluyor. Rüzgarda uçma dedi olmaz. Motoru kesinlikle sabit bi yere sağlam bir kilitle bağla. Hırsıza kilit dayanmaz ama sen yine de önlemini al. Sırf açık otoparka koymam lazım ve güvenli gelmediği için motor hafta içi fabrikada duruyor. Sadece hafta sonları eve getiriyorum

gaz yağı çok ucuz spreylee göre. hem bezle boyayı sil bi izle..hem parladığını hemde küflenen yerlerin küfünün attığını göreceksin. ben sprey ile komple gazlıyorum. plastik alanlara zaar vermez...
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
gaz yağı çok ucuz spreylee göre. hem bezle boyayı sil bi izle..hem parladığını hemde küflenen yerlerin küfünün attığını göreceksin. ben sprey ile komple gazlıyorum. plastik alanlara zaar vermez...

nerden alabiliriz bu gazyagını? gazyagıyla zinciri temizledikten sonra yaglıcaz dimi ayrıca?
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
sanayide satılıyormuş akşam bir araştıracam inş bulurum bakalım akşam detaylı temizlik yapıp yarın sabah 8 de yollardayım akşama kadar gezmeyi planlıyorum bir aksilik çıkmazsa

Bu arada DÜn aksam Kaza yaptım Allahtan motorda Dengeyi Kaybetmeden Toparladım allahın sevdigi kuluymusum ısıklarda Yeşil Işık yanıyordu 100 lük motorumla gittim eve tam gececem ışıktan sag şeritten sinyal vermeden sol tarafa dönmeye çalışan dobloya vurdum yandan allahtan iyi frenleme yaptım hızım 60 falan dı 25 le vurdum adam falan hemen durdu birşeyin falan varmı dedi yok bişey dedim kusura bakma sinyal vermeyi unuttuk dalgındık cenazemiz vardı falan dedi sonra helallik aldılar gittiler. ama gece saat 12 ye kadar sağ kolum sızladı şimdi allahtan bişey yok.:farao:
antalya da çok böle sorumsuz arabalar var hiç dikkat etmiyolar :pr:allahtan er-5 le olmadı bu kaza çünkü motoru tanımıyodum birde 200 kilo motor ayagımı kırardı valla düştügümde bundan sonra daha dikkatli olcam tehlikenin nerde geleceği belli olmuyor:pale:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst