Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Ağu 2010
Mesajlar
101
bu gün biraz motor fiyatlarına baktım ne alemde diye cbr 250 yeni kasa 9400 tl ve sözde yok satıyormuş.
Gelelim z-moto olayına her zmanki taktik elimizde motor yok diyor ninja 250 11250 tl
er n 8500 euro :pale:
Yani kısaca motoru satarsak yenisini almak baya bir zorliyacak görünüyor,üste bir sürü para vermeli.
Devlet ötv indirimi yapıyor bayiler fiyat bindirimi yapıyor :silent:


Onlar fiyatları artırırsa bende satıcı olarak fiyata zam yaparım alıcı çıkarsa alır çıkmazsa müşterisi çıkana kadar garajda bekler,hiç acelesi yok nasıl olsa.
Bana 7800 tl ye mal olmuş 6500 tl ye verecek halim yok heralde.

Neyse herkes bütçesine göre motor alıcak sonuçta,satanın işine gelirse satar gayet basit aslında.ama çok inceleyerek alın alacağınız 2.el motoru sonra başınız ağrımasın sitelerde parça aramayın.

Kazasız belasız kullanımlar dilerim sizlere,artık yaz geldi sonunda :) foruma sık sık giremeyiz yola devam :p

+1.000.000
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
131
İyi de kardeş. Sen şu anda motoru satmak istesen kaça satacaksın... 250 TL eksoz parası verdin. 6.750'den aşağıya satar mısın?

Ben de resim yüklemiştim. 6.150 TL ye aldım. Tekerlekleri (Metzeller), yağ filtresini, hava filtresini, yağı, ön-arka frenlerini değiştirdim. Subap ayarlarını yaptırdım. (22.400 km'de yapıldı tüm bunlar) Hepsi 900 TL tuttu. Eksozu değiştirdim 250 TL Oldu mu sana motorun maliyeti 7.300 TL. Şu anda 23.500'de motorum. 2005 model. Ayrıca Topcase çantası var. Dolayısı ile ben 7.500'den aşağıya vermem motorumu şu anda.
Eğer gerçekten masrafsız bir ER-5 alacaksan fiyat 7.000 - 7.500 TL civarlarında olacaktır.
200-300 TL için içine sindiyse motor bence kaçırma.
Bu arada benim motor da satılık haberin olsun. sahibinden de bakabilirsin. Bornova'daki.

Motoru aldıktan sonra motora yapılan her masrafın satış fiyatına yansıtılması çok mantıklı gelmiyor bana. Tekerlekler eskiyince, yağ hava filtreleri kirlenince, frenler aşınıca , subap ayarları kaçınca motoru 6.150 ye mi satacaksın peki?
 
Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
21
Selam arkadaşlar.

2005 Er5 var bide 86 model bmw r65 e de hasta oldum.hangisini tavsiye edersiniz.daha çok şehir içinde kullanacağım motoru.ama uzun yolculuklarım da olacak tabi.lütfen katkınızı bekliyorum.
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
9
benim 5

Herkese merhaba,
Yaklaşık bir aydır ER 5 kullanıyorum. Motor hakkındaki izlenimlerim:
Yüksek torklu, kıvrak, sesi çok güzel bir motor. Frenlemesi söylenenin aksine kötü değil. Her ne kadar ER6 almak istedimse de bu motoru alabildim (para mevzusu), ama pişman etmedi. Motorun kendisi hemen her yönüyle başarılı.
Gelelim 2. El oluşuna. Öncelikle hırsla gidip aldığım için accık kazıklandım. Tabi motoru almadan önce değil aldıktan sonra forumu okumamın sonucu bu. örneğin 2005 diye aldım ruhsatı alınca gördüm ki 2004 ,15000 km diye aldım o da mil imiş. Satan kişinin de bunun farkında olmadığını düşünüyorum, çünkü çok az kullanmış ve pek bilgisi yok, genel binici ayarındaydı. Bir de motorun egzozu kurcalanmış, sesi değiştirilmiş, birleştirirken çok çakma bir kaynak atmışlar. kullanım için bir sıkıntı yaratmasa da biraz canımı sıktı tabi bu durum.
Şimdi bir iki de soru sorayım:
-Motor ş.içinde sakin kullanımda 5,5lt/100km ,haşin kullanımda 6,5lt/100km benzin tüketiyor, siz ne dersiniz, sizin motorlar ne alemde?
-Kilometre saati sabah ilk kalkışta çalışmıyor, birkaç kasisten geçince ya da ben elimle kasisten geçme efekti yapınca (hafif şaplak yani) devreye giriyor, sonra da düzgün bi şekilde güne devam ediyor. Konu hakkında bilgi veren olursa sevinirim.
-Bir de 4000-5000d/d aralığında hafif bir zırıltı oluyor (ön tarafta) . o konud a da fikir verebilecek varsa sevinirim.
İyi sürüşler
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
Herkese merhaba,
Yaklaşık bir aydır ER 5 kullanıyorum. Motor hakkındaki izlenimlerim:
Yüksek torklu, kıvrak, sesi çok güzel bir motor. Frenlemesi söylenenin aksine kötü değil. Her ne kadar ER6 almak istedimse de bu motoru alabildim (para mevzusu), ama pişman etmedi. Motorun kendisi hemen her yönüyle başarılı.
Gelelim 2. El oluşuna. Öncelikle hırsla gidip aldığım için accık kazıklandım. Tabi motoru almadan önce değil aldıktan sonra forumu okumamın sonucu bu. örneğin 2005 diye aldım ruhsatı alınca gördüm ki 2004 ,15000 km diye aldım o da mil imiş. Satan kişinin de bunun farkında olmadığını düşünüyorum, çünkü çok az kullanmış ve pek bilgisi yok, genel binici ayarındaydı. Bir de motorun egzozu kurcalanmış, sesi değiştirilmiş, birleştirirken çok çakma bir kaynak atmışlar. kullanım için bir sıkıntı yaratmasa da biraz canımı sıktı tabi bu durum.
Şimdi bir iki de soru sorayım:
-Motor ş.içinde sakin kullanımda 5,5lt/100km ,haşin kullanımda 6,5lt/100km benzin tüketiyor, siz ne dersiniz, sizin motorlar ne alemde?
-Kilometre saati sabah ilk kalkışta çalışmıyor, birkaç kasisten geçince ya da ben elimle kasisten geçme efekti yapınca (hafif şaplak yani) devreye giriyor, sonra da düzgün bi şekilde güne devam ediyor. Konu hakkında bilgi veren olursa sevinirim.
-Bir de 4000-5000d/d aralığında hafif bir zırıltı oluyor (ön tarafta) . o konud a da fikir verebilecek varsa sevinirim.
İyi sürüşler

motor ne kadara mal oldu kardeş sana?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:12 ----------

arkadaslar 6000tl ye bir er-5 buldum 5500 lira çıkabilirim dedim son 6000 diyor arkadas tekerleri zinciri baskı balatası yeniymiş. 26000 km de 2005 model ne dersiniz fiyat nasıldır siyah renkte
 
Katılım
22 Nis 2011
Mesajlar
154
Herkese merhaba,
Yaklaşık bir aydır ER 5 kullanıyorum. Motor hakkındaki izlenimlerim:
Yüksek torklu, kıvrak, sesi çok güzel bir motor. Frenlemesi söylenenin aksine kötü değil. Her ne kadar ER6 almak istedimse de bu motoru alabildim (para mevzusu), ama pişman etmedi. Motorun kendisi hemen her yönüyle başarılı.
Gelelim 2. El oluşuna. Öncelikle hırsla gidip aldığım için accık kazıklandım. Tabi motoru almadan önce değil aldıktan sonra forumu okumamın sonucu bu. örneğin 2005 diye aldım ruhsatı alınca gördüm ki 2004 ,15000 km diye aldım o da mil imiş. Satan kişinin de bunun farkında olmadığını düşünüyorum, çünkü çok az kullanmış ve pek bilgisi yok, genel binici ayarındaydı. Bir de motorun egzozu kurcalanmış, sesi değiştirilmiş, birleştirirken çok çakma bir kaynak atmışlar. kullanım için bir sıkıntı yaratmasa da biraz canımı sıktı tabi bu durum.
Şimdi bir iki de soru sorayım:
-Motor ş.içinde sakin kullanımda 5,5lt/100km ,haşin kullanımda 6,5lt/100km benzin tüketiyor, siz ne dersiniz, sizin motorlar ne alemde?
-Kilometre saati sabah ilk kalkışta çalışmıyor, birkaç kasisten geçince ya da ben elimle kasisten geçme efekti yapınca (hafif şaplak yani) devreye giriyor, sonra da düzgün bi şekilde güne devam ediyor. Konu hakkında bilgi veren olursa sevinirim.
-Bir de 4000-5000d/d aralığında hafif bir zırıltı oluyor (ön tarafta) . o konud a da fikir verebilecek varsa sevinirim.
İyi sürüşler

2004 ile 2005 i ayıran en büyük özellik birinde km ve mil var ( 2004 de ) 2005 de ise sadece km var.

Km saati kasisten geçince çalışıyorsa tahminime göre büyük ihtimal km saati telinde bir sorun olabilir.Ama cok maliyetli birşey olmadıgını duymuştum.Bir baktırt istersen basit bişi.
Benzin tüketimi normal.
Zırıltı olayını bilmiyorum dikkat etmedim ama saten er5lerde genelde ses çok guzel olmuyor biraz itici yani :) Düşük devirlerde bende bir zırıltı oluyor oda normal ama 3000 4000 devirden sonra zırıltıyı kesiyor.
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
317
Herkese merhaba,
Yaklaşık bir aydır ER 5 kullanıyorum. Motor hakkındaki izlenimlerim:
Yüksek torklu, kıvrak, sesi çok güzel bir motor. Frenlemesi söylenenin aksine kötü değil. Her ne kadar ER6 almak istedimse de bu motoru alabildim (para mevzusu), ama pişman etmedi. Motorun kendisi hemen her yönüyle başarılı.
Gelelim 2. El oluşuna. Öncelikle hırsla gidip aldığım için accık kazıklandım. Tabi motoru almadan önce değil aldıktan sonra forumu okumamın sonucu bu. örneğin 2005 diye aldım ruhsatı alınca gördüm ki 2004 ,15000 km diye aldım o da mil imiş. Satan kişinin de bunun farkında olmadığını düşünüyorum, çünkü çok az kullanmış ve pek bilgisi yok, genel binici ayarındaydı. Bir de motorun egzozu kurcalanmış, sesi değiştirilmiş, birleştirirken çok çakma bir kaynak atmışlar. kullanım için bir sıkıntı yaratmasa da biraz canımı sıktı tabi bu durum.
Şimdi bir iki de soru sorayım:
-Motor ş.içinde sakin kullanımda 5,5lt/100km ,haşin kullanımda 6,5lt/100km benzin tüketiyor, siz ne dersiniz, sizin motorlar ne alemde?
-Kilometre saati sabah ilk kalkışta çalışmıyor, birkaç kasisten geçince ya da ben elimle kasisten geçme efekti yapınca (hafif şaplak yani) devreye giriyor, sonra da düzgün bi şekilde güne devam ediyor. Konu hakkında bilgi veren olursa sevinirim.
-Bir de 4000-5000d/d aralığında hafif bir zırıltı oluyor (ön tarafta) . o konud a da fikir verebilecek varsa sevinirim.
İyi sürüşler

Benzin tüketimi normal.

Bence biraz fazla olabilir. Ben hiç şehir içi ölçmedim ama şehirler arası ortalama 140-150 ile ara sıra 190 hızla 5.01 lt/100km yakıt harcadım.

Zırıltı olayı 5000 devirde bende de var ama ön taraftan değil arka tarafta yolcu ayak basma demirleri zırlıyor devri düşürünce de arttırınca da ses kesiliyor.
 
Katılım
22 Nis 2011
Mesajlar
154
Ben sırf şehir içi kullandığımdan ötürü bana normal geldi. Bu motor şehir içi dur kalk cok yaktıgında ne yazikki 6.5 lt ye kadar yakıyor :)
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
Herkese merhaba,
Yaklaşık bir aydır ER 5 kullanıyorum. Motor hakkındaki izlenimlerim:
Yüksek torklu, kıvrak, sesi çok güzel bir motor. Frenlemesi söylenenin aksine kötü değil. Her ne kadar ER6 almak istedimse de bu motoru alabildim (para mevzusu), ama pişman etmedi. Motorun kendisi hemen her yönüyle başarılı.
Gelelim 2. El oluşuna. Öncelikle hırsla gidip aldığım için accık kazıklandım. Tabi motoru almadan önce değil aldıktan sonra forumu okumamın sonucu bu. örneğin 2005 diye aldım ruhsatı alınca gördüm ki 2004 ,15000 km diye aldım o da mil imiş. Satan kişinin de bunun farkında olmadığını düşünüyorum, çünkü çok az kullanmış ve pek bilgisi yok, genel binici ayarındaydı. Bir de motorun egzozu kurcalanmış, sesi değiştirilmiş, birleştirirken çok çakma bir kaynak atmışlar. kullanım için bir sıkıntı yaratmasa da biraz canımı sıktı tabi bu durum.
Şimdi bir iki de soru sorayım:
-Motor ş.içinde sakin kullanımda 5,5lt/100km ,haşin kullanımda 6,5lt/100km benzin tüketiyor, siz ne dersiniz, sizin motorlar ne alemde?
-Kilometre saati sabah ilk kalkışta çalışmıyor, birkaç kasisten geçince ya da ben elimle kasisten geçme efekti yapınca (hafif şaplak yani) devreye giriyor, sonra da düzgün bi şekilde güne devam ediyor. Konu hakkında bilgi veren olursa sevinirim.
-Bir de 4000-5000d/d aralığında hafif bir zırıltı oluyor (ön tarafta) . o konud a da fikir verebilecek varsa sevinirim.
İyi sürüşler

hayırlı olsun arkadaş,kazasız belasız kullanımlar dilerim :)
2004 modelde egzoz genelde siyah oluyor 2005 modelde crom rengi
benim er 5 şehir içi genelde-çogu zaman yüksek devirlerde kullanırım 45-5 lt arası yakıt harcıyor 100 km de-TL bazında'da 210 krş civarı yakıyor.kullanıma göre degişkenlik gösteriyor ama,birde bakımlarını bakım zamanından önce yaptırırım devamlı ucuz malzeme kesinlikle kullanmam kullanana hasta olurum :)
zırıltı olayına gelince er 5 ler atkı zinciri olan aletler haliyle ses biraz fazla olur diger 500 cc lerden,ama önden gelen zırıltı sesi egzantrik zincirinden geliyor.
egzantrik zincirinin genelde degişme zamanı 30.000 km de başlıyor ses arttıkça beni değiştir diye bağırmaya başlıyor :p benim er 5 te gezmekten km saati aldı başını gidiyor şu an 32900 oldu :p benimde egzantrik zinciri hafiften zırıldamaya başladı usta daha erken diyor ama haftaya egzantrik set olarak değiştircem kısmetse,herhalde 250-300 tl gider gibi geliyor,birde yeniden karbüratör senkron ayarına baktıracağım.
motora binmek gaz açmak güzelde bakım zamanı pek iç açıcı olmuyor ya :p

kawa'cı dostlara iyi seyirler kazasız belasız-tekerinin düz bassın yola devam :cat:
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
131
Katılım
22 Nis 2011
Mesajlar
154
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-sorunsuz-er-5-48130159/detay/
arkadaslar bu motoru alıyorum kısmetse ustaya gösterdim ne düşmesi ne sağa sola yatması var motoru saat gibi orjinal km si fiyat normal gibime geldi siz ne dersiniz?

Buradan gördüklerimi Bildiğim kadarı ile dile getireyim dostum.

Motor görünüş olarak çok diri gözüküyor resimlerden.Tam emin olmamakla birlikte arjantinlinin dediği gibi 2005 de orjinal eksoz sanırım böyle değil.Bu eksoz 2004 eksoza benziyor.Bunun haricindeki bir yorumu motoru gerçek gözle görerek yapamayacagım :).Eğer ustanda onay verirse bence kaçırma bu fiyata bu motoru.Tabi Satıcı kendiside belirtmiş İstediğim fiyat değerinin altında bir fiyat demiş...
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
buradan gördüklerimi bildiğim kadarı ile dile getireyim dostum.

Motor görünüş olarak çok diri gözüküyor resimlerden.tam emin olmamakla birlikte arjantinlinin dediği gibi 2005 de orjinal eksoz sanırım böyle değil.bu eksoz 2004 eksoza benziyor.bunun haricindeki bir yorumu motoru gerçek gözle görerek yapamayacagım :).eğer ustanda onay verirse bence kaçırma bu fiyata bu motoru.tabi satıcı kendiside belirtmiş istediğim fiyat değerinin altında bir fiyat demiş...

evet motor 2004 modelmiş bende yeni öğrendim ve egzozsu açık egzoz. Götürdüm ustama adam şaşırdı bu kadar temizini ilk defa gördüm dedi :) yan yatması boyası civata sökmesi yok motoru saat gibi tıkır tıkır ufak tefek masrafı var onlarıda zamanla yaptırcam inş 4 te kısmetse satışını alcam aranıza katılcam başlangıç motoru olcak bakalım kısmetse alınca yeniden yazarım saygılar
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
131
evet motor 2004 modelmiş bende yeni öğrendim ve egzozsu açık egzoz. Götürdüm ustama adam şaşırdı bu kadar temizini ilk defa gördüm dedi :) yan yatması boyası civata sökmesi yok motoru saat gibi tıkır tıkır ufak tefek masrafı var onlarıda zamanla yaptırcam inş 4 te kısmetse satışını alcam aranıza katılcam başlangıç motoru olcak bakalım kısmetse alınca yeniden yazarım saygılar

Hayırlısı olsun kardeşim. Güzel motordur Er-5. Keyifle kullanırsın
 
Katılım
22 Nis 2011
Mesajlar
154
evet motor 2004 modelmiş bende yeni öğrendim ve egzozsu açık egzoz. Götürdüm ustama adam şaşırdı bu kadar temizini ilk defa gördüm dedi :) yan yatması boyası civata sökmesi yok motoru saat gibi tıkır tıkır ufak tefek masrafı var onlarıda zamanla yaptırcam inş 4 te kısmetse satışını alcam aranıza katılcam başlangıç motoru olcak bakalım kısmetse alınca yeniden yazarım saygılar



Hayırlı uğurlu olsun dostum.Güle güle KAzasız belasız kullanman dileği ile şimdiden.Senden tek ricam , İlk motorun oldugundan sakın ola Direksiyon yan hafif kıvrık vaziyetteyken , yerley yağışlıyken , Kumlu mıcırlı yoldayken , Gazı çok açma :).Benimde ilk motorum bu motor ve bana kimse bunları söylememişti bu yüzden bir kaç kere kalbim biraz hızlı atmak zorunda kaldı :). Şaka bir yana tekrardan hayırlı uğurlu olsun....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:59 ----------

evet motor 2004 modelmiş bende yeni öğrendim ve egzozsu açık egzoz. Götürdüm ustama adam şaşırdı bu kadar temizini ilk defa gördüm dedi :) yan yatması boyası civata sökmesi yok motoru saat gibi tıkır tıkır ufak tefek masrafı var onlarıda zamanla yaptırcam inş 4 te kısmetse satışını alcam aranıza katılcam başlangıç motoru olcak bakalım kısmetse alınca yeniden yazarım saygılar



Dostum aklıma bişi takıldı.Belki yanlış biliyor olabilirim ama yinede söylemek istedim.Amacım kesinlikle aklına kurt düşürmek felan değil.Sadece yardımcı olmak.Diğer arkadaşlarda yardımcı olacaktır eminim.Fakat bildiğim kadarı ile 2004 modellerde km saati mil ve km Olarak gözüküyor. Fakat bunun km saati sadece km cinsinden gözüküyor.Bu konu hakkında bir bilgin varmı acaba?
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
evet dün akşam 6 dan gece 12.5 a kadar bütün sayfayı inceledim motor da km saati var mil değil devir saatine de km saatinede pardon noormal araba hızlanmasında tabi 120 km yi 2. viteste görünce altıma edecektim adamın arkasında ama ustada bakınca zaten km ye orjinallik verdi. birde birşey daha dikkatimi cekti sizde de cektimi bilmiyorum ama 2005 model altı er-5 lerde motorun üzerinde made in japan yazmıyo die biliyorum bunda yazıyo ama tabi tam emin değilim birkaç ilanda dikkat ettim sadece
ayrıca motoru ben daha hiç kullanmadım ama ustam da arkadas vardı birde ybr li yanımda o sürdü 150 ye kadar cıktım dedi çok seri ve güzel vites geçişleri iyi dedi birinci viteste bi sertlik var dedi bunu soracaktım zaten sizede.? egzozu elimle kapadım tık tık tık calısıyo herhalde sorunlu motorda krank sesi gelirdi dimi ?
 
Katılım
22 Nis 2011
Mesajlar
154
Yani benim asıl demek istediğim şu idi. 2005 model altındakilerde 2004 de km saati olmaması lazım diye biliyorum , onun yerine mil saati olması lazım diye biliyorum.Acaba değişmişmi yoksa benmi yanlış biliyorum. :)

Benim motordada boştan bire atarken biraz tık ediyor.Normal diye düşünüyorum arkadaşımınkidede öyle...
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
131
Yani benim asıl demek istediğim şu idi. 2005 model altındakilerde 2004 de km saati olmaması lazım diye biliyorum , onun yerine mil saati olması lazım diye biliyorum.Acaba değişmişmi yoksa benmi yanlış biliyorum. :)

Benim motorda 2004 model ve km saati var. Benim bildiğim mil olayı sadece Amerikan versiyonlarda var.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst