BMW 1150 GS Vs Honda Varadero XL1000V/A

Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
43
GS in tüm bakımlarını kendimiz yaptığımız için servis konusunda bir şey diyemicem.Varanın 6 bin bakımı 180 tl. Bmw nin bakım zamanı geldiğinde oda 100-120 tl arasında bir rakam çıkıyordu.tabi ağar bakımı geldiğinde o rakamın çok üstündeydi ağar bakımdan kasıt şan. ve motor yağ değişimi 4 adet buji yağ filtresi.Eski Gs imiz twin spark olduğu için 2 tane fazladan bujimz vardı.Yakıt testine gelince tekrar deneme yapacağız geçen haftaki sonuçları verdim bi aksilik çıkmazsa pazar günü 2. sonuçları yazacağım.
Virajda fren bence tehlikeli bir durum fakat Gs'in nasıl bir yapısı varsa hemen hemen her durumda verdiğim tekpiye olumlu yanıtlar alabiliyorum.Virajda frene basmak dahil(durup dururken değil tabi önünüzde bir hayvan vs. gibi durumlar oluşunca mecbur kalıyorsunuz).
 
Katılım
20 Mar 2011
Mesajlar
29
Selam arkadaşlar
Yaklaşık 4 sene GS kullandıkdan sonra Varaderoya geçtiğimde hissettiklerimi sizlere aktarmak istiyorum.İkisi arasinda 7 yaş var nekadar adil olur bilmiyorum.:mrgreen:
2003 Gs le başlayalım
Artıları
-Mükemmel ötesi fren
-Muhteşem tork
-Virajda verdiği güven
-Harika oturuş pozisyonu
-Şaft
-Kıvrak
Eksileri
-Hava soğutmalı olması
-Gürültülü motor
2010 Varadero XL1000V/A
Artıları
-Ciddi anlamda Performans farkı
-Harika oturuş pozisyonu
-Su soğutmalı olması
-Gürültüsüz motor
-Sorunsuzluk hissi :cherry:
-Kıvrak
Eksileri
-Yetersiz Fren
-Tork
-Zincir

Şimdi gelelim açıklamalarına
Varaderoda acceleration bmwye göre çok başarılı ama fren olayında bmwnin yanına bile yaklaşamaz bence.
Şaft kesinlikle çok güzel sorunsuz zincir de ise her geziden veya yıkamadan sonra yağlamak zamanla sıkıcı oluyor.
Tork bmwde çok başarılı iken Varaderoda bi okadar başarısız.Tabiki düşük devirlerden bahsediyorum:=) orta devirlerde ise Varadero ''Biri beni durdursun'' diyor resmen :D:D
Gs te 3 çantalı halde bile kesinlikle rüzgardan etkilenmezken Varaderoda sadece arka çanta olmasına rağmen 200 km/h ye ulaştiğinda rüzgarın motoru etkilemesi belki ben 60 kg'yım motora yeterli gelmiyorum oda bi ihtimal:queen: :=)
Gelelim viraj konusuna Gs te motor hadı daha fazla yatır beni derken Varaderoda hop abi napıon kaldır kaldır diyor :D:D bilmiyorum belki daha alışmam gerek motora ama bmwde ılk bındıgımde bile böyle hissetmemıştim:)
Varadero otoban sürüşlerinde kesinlikle daha konforlu ve tatmin edici geldi bana
Umarim bazı soru işaretlerini çözebilmişimdir. İyi günlerrrrr............
Merhaba
bilgi paylaşımı için çok teşekkürler. benim 3-4 yıldır bir 1980 model Honda Cb 65 C cruisr im var. Bu yaz yeni bir motor alıp uzun yola çıkmayı düşünüyorum. GS Kullanan arkadaşların özellikle uzun yol için hararetli tavsiyeleri üzerine biraz büyük düşünüp Ben de GS 1150 alsam mı diye bakıyordum. (1200e bütçem yetmiyor) Daha sonra Varadero ile de ilgilenmeye başlayınca ikisini farklarını merak ediyordu. 3. seçenek ise Touring. Bir tane ilgilendiğim R 1150 RT var.

Üç motoru da daha önce hiç kullanmadım. En yakın olarak bir F 650 kullanmıştım. Gs ile touring farkı konusunda beni aydınlatacak olursa minnettar olacağım.
Varadero, Gs veya touring...
ben de 70 kiloyum ve büyük motordan biraz korkuyorum aslında. Benim 650 de 200 kg ve yatırırsam tek başıma kaldırmam zor. uzun yol için (Suriye olabilir) bana vereceğiniz fikirler şimdiden teşekkür ederim..:p
 
Katılım
4 May 2008
Mesajlar
167
katılıyorum, 1150 gerçekten uzunca bir zaman efsane olarak adından söz ettirecektir... bende değiştirdiğime pişman oldum açıkcası...

selamlar,
1150 den DL'ye mi geçiş yaptınız?
benim de gönlümden transalp veya DL geçiyor fakat 2sinide kullanmadım. DL kullanan biri olarak freninden ve genelinden memnunmusunuz?
biraz soru cevap gibi oldu fakat kusura bakmayın..:cat:
bmw güzel fakat bakım masrafları korkutucu geliyor (sadece benzin koyarım bir de zincir yağlarım, başka da bişeyinden anlamıyorum çünkü).. fazer kullanıyorum fakat benim için gereğinden fazla güçlü.. DL önerirmisiniz?
 
Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
43
mBerkay bey
Tamamen kendi fikirlerimi soylemek istiyorum ama dogrudur ama yanlış.
Varadero tam bir enduro diyemem GS ten indikten sonra.Sanki biraz daha arazi dışı sürüşlere uygun.RT ile hiçbir tecrübem olmadı o motor hakkında yorum yapamıycam. :salut:
Uzun yola gelince iki motorda bence sizi üzmüycektir yani biz Gs ile 1.5 senede yaklaşık 30.000 km yaptık ve birkez olsun yolda kalmadık.:cat:(varadero için kesin birşey diyemem daha 2.000 km yaptık:queen: ama bir problem çıkarcağını sanmıyorum kanımca..:queen:)
Zaten yola yüklü çıkıcanız için performans burda geri planda kalıyor.
Konfor olayına gelirsek varadero Gs e göre yoldaki bozuklukları biraz daha fazla hissediyor ama sabit hızlarda seyir halindeyken Varadero daha keyifli geldi bana Ben o seyahate çıkcak olsam Varaderoyla yapardım . (Zevkler ve Renkler Tartışılmaz). :queen:
İyi günlerrrr.....
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
132
slm

selamlar,
1150 den DL'ye mi geçiş yaptınız?
benim de gönlümden transalp veya DL geçiyor fakat 2sinide kullanmadım. DL kullanan biri olarak freninden ve genelinden memnunmusunuz?
biraz soru cevap gibi oldu fakat kusura bakmayın..:cat:
bmw güzel fakat bakım masrafları korkutucu geliyor (sadece benzin koyarım bir de zincir yağlarım, başka da bişeyinden anlamıyorum çünkü).. fazer kullanıyorum fakat benim için gereğinden fazla güçlü.. DL önerirmisiniz?

kesinlikle dl öneririm tabii, bmw kolay arıza yapmayan bi motosiklet ama yaptımı yandınız demektir, yüksek bir model dl isabet olur uzun yıllar binersiniz ikinci elde sorun yaşamazsınız... fren konusuna gelince aslında eğitimle ilgili geliyor bana biraz eğitim ve pratik yapınca dl istediğiniz nokda da durabiliyor ...:) ama bmw nin frenleriyle mukayese edilmez.
 
Katılım
20 Mar 2011
Mesajlar
29
kesinlikle dl öneririm tabii, bmw kolay arıza yapmayan bi motosiklet ama yaptımı yandınız demektir, yüksek bir model dl isabet olur uzun yıllar binersiniz ikinci elde sorun yaşamazsınız... fren konusuna gelince aslında eğitimle ilgili geliyor bana biraz eğitim ve pratik yapınca dl istediğiniz nokda da durabiliyor ...:) ama bmw nin frenleriyle mukayese edilmez.

Ben 1150 den Vstroma geçmedim. Profilde gördüğünüz motorum vardı, 1150 veya Varadero veya Vstrom almayı düşünüyordum. En son Vstromda karar kıldım. Motoru dün aldım. Otoparkta duruyor. henüz kullanma fırsatım olmadı. daha sonra izlenimlerimi aktarırım:)
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
132
slm

Ben 1150 den Vstroma geçmedim. Profilde gördüğünüz motorum vardı, 1150 veya Varadero veya Vstrom almayı düşünüyordum. En son Vstromda karar kıldım. Motoru dün aldım. Otoparkta duruyor. henüz kullanma fırsatım olmadı. daha sonra izlenimlerimi aktarırım:)

hayırlı olsun bence iyi bir seçim olmuş...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:09 ----------

katılıyorum, 1150 gerçekten uzunca bir zaman efsane olarak adından söz ettirecektir... bende değiştirdiğime pişman oldum açıkcası...

vstrom'u kullandıkça daha da sevmeye başladım:) aslında hepsi birbirinden güzel geçen cbf 150 ye bindim o da muhteşem di yeter ki motosiklet olsun...
 
Katılım
20 Mar 2011
Mesajlar
29
hayırlı olsun bence iyi bir seçim olmuş...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:09 ----------



vstrom'u kullandıkça daha da sevmeye başladım:) aslında hepsi birbirinden güzel geçen cbf 150 ye bindim o da muhteşem di yeter ki motosiklet olsun...

Teşekkür ederim. Hafta sonu yol denemesi için heyecanla bekliyorum

kazasız belasız..hepimiz için
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst