BMW 1150 GS Vs Honda Varadero XL1000V/A

Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
43
Selam arkadaşlar
Yaklaşık 4 sene GS kullandıkdan sonra Varaderoya geçtiğimde hissettiklerimi sizlere aktarmak istiyorum.İkisi arasinda 7 yaş var nekadar adil olur bilmiyorum.:mrgreen:
2003 Gs le başlayalım
Artıları
-Mükemmel ötesi fren
-Muhteşem tork
-Virajda verdiği güven
-Harika oturuş pozisyonu
-Şaft
-Kıvrak
Eksileri
-Hava soğutmalı olması
-Gürültülü motor
2010 Varadero XL1000V/A
Artıları
-Ciddi anlamda Performans farkı
-Harika oturuş pozisyonu
-Su soğutmalı olması
-Gürültüsüz motor
-Sorunsuzluk hissi :cherry:
-Kıvrak
Eksileri
-Yetersiz Fren
-Tork
-Zincir

Şimdi gelelim açıklamalarına
Varaderoda acceleration bmwye göre çok başarılı ama fren olayında bmwnin yanına bile yaklaşamaz bence.
Şaft kesinlikle çok güzel sorunsuz zincir de ise her geziden veya yıkamadan sonra yağlamak zamanla sıkıcı oluyor.
Tork bmwde çok başarılı iken Varaderoda bi okadar başarısız.Tabiki düşük devirlerden bahsediyorum:=) orta devirlerde ise Varadero ''Biri beni durdursun'' diyor resmen :D:D
Gs te 3 çantalı halde bile kesinlikle rüzgardan etkilenmezken Varaderoda sadece arka çanta olmasına rağmen 200 km/h ye ulaştiğinda rüzgarın motoru etkilemesi belki ben 60 kg'yım motora yeterli gelmiyorum oda bi ihtimal:queen: :=)
Gelelim viraj konusuna Gs te motor hadı daha fazla yatır beni derken Varaderoda hop abi napıon kaldır kaldır diyor :D:D bilmiyorum belki daha alışmam gerek motora ama bmwde ılk bındıgımde bile böyle hissetmemıştim:)
Varadero otoban sürüşlerinde kesinlikle daha konforlu ve tatmin edici geldi bana
Umarim bazı soru işaretlerini çözebilmişimdir. İyi günlerrrrr............
 
Katılım
7 May 2007
Mesajlar
526
elinize sağlık kafamda vardı bu kıyaslama ikisininde kullanan birinden biligi almak güzel, (kendim için degil arkadaşım bu ikisi arasında) :)
kazasız belasız binersiniz inşallah
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
Çok teşekkür ederim tesbitlerini bizimle paylaştığın için. Aklımızın bir köşesine yazalım bunları ilerde lazım olur:rendeer:
 
Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
43
Teşekkür ederim Aminnn Cümlemize kazasız belasız sürüşler .....
Aklınıza takılan herhangibir konu olursa yardımcı olmaya çalışırım
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ikisinide kullanmadım
gs1150 si olan arkadaşım satıp, bir yıl önce sıfır varedero aldı yaklasık 9 litre yakıttan dolayı 4 ayda satıp motorunu tekrar gs 1200 yaptı
 
Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
43
Çok güzel bir noktayı hatırlattınız bunu tamamen unutmuştum teşekkürler.
Dün 1150 gsi olan bir abimiz le yakıt farkını ölçtük. 180 kmlik Pazar günü gezimizde trafik performans ve virajlı yollar kısaca nerdeyse tüm koşullarda denedik GS 11 litre yakarken Varadero 12 litre yaktı bu oran 1200 gsle daha da açılırmı bilmiyorum....
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
Çok güzel bir noktayı hatırlattınız bunu tamamen unutmuştum teşekkürler.
Dün 1150 gsi olan bir abimiz le yakıt farkını ölçtük. 180 kmlik Pazar günü gezimizde trafik performans ve virajlı yollar kısaca nerdeyse tüm koşullarda denedik GS 11 litre yakarken Varadero 12 litre yaktı bu oran 1200 gsle daha da açılırmı bilmiyorum....

sizin verdiğiniz değere göre 100km/6,5 Lt gibi bir tüketim elde etmişsiniz:wiinkk:
 
Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
43
Evet yaklaşık öyle bir değer çıkıyor.Varadero 5.500 devirde 160 km/h le yol alırken ve 8.800de kırmızı başlıyor.Bmw o süratlarda hangi devirlerde hatırlayamıyorum ama 3.200 de 90 km/h GS 3.000 de 90 km/h Varadero yapıyor.Mantık Varanın daha az yakmasını soluyor ama nedense öyle olmuyor hem arada cc farkı hemde daha dusuk devırde daha yuksek sürata ulaşmasına ragmen çok yakıyor.Belki benim mantığım yanlış :D
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
132
1 yıldan fazla 2003 1150gs kullandım, çok zevk aldım... yakıt sehirler arası yolda 120 km civarı (zaman zaman hızım 140-150'ye yükselmiştir) hızla 2 kişi 100 km de 5.3 ölçüm yapılmıştır ve ölçümde hata yoktur... Ayrıca şaftlı olması, dediğiniz gibi tork'u ve en önemlisi frenleri bana göre muhteşemdir (motor ömrüde tartışılmaz bi gerçektir), bakımının kolay olması ayrı bir avantajdır, çok şükür borusan'a hiç gitmedim desem yeridir:)...
tek sorunu hava soğutmalı olması; İstanbul trafiğin de hararet çizgisinin sonlara dayanması soğuk terler atmama neden olurdu:) bu sorunu yaşamamış olsaydım inanın hiçbir zaman değiştirmezdim motorumu. Biraz da kullanımdan kaynaklanan bi etkiden de söz edebiliriz hareket halindeyken 20 km nin altında çok fazla kalmadığınız takdirde çok sorun teşkil etmiyor... ben aralara fazla giremediğimden çok fazla hararet sorunu yaşadım da diyebilirim haksızlık yapmamayım...
Varadero da güzel bi motor ancak 1150/1200 ile kıyaslama yapabilmem için yakıt sarfiyatı, zincir aktarımı ve durmak da zorlanan fren sistemini değiştirmesi gerektiğini düşünüyorum... selamlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
43
Evet dediklerinize tamamen katılıyorum.Beni GS ten soğutan 2 neden var
1.Hava soğutmalı olması
2.Gürültülü motoru
Varaderonun eksilerine de katılıyorum zincir aktarımı ve fren sistemi.Fakat yakıt konusu o performansa değdiğini düşünüyorum hatta uysal kullanımda Gs le aynı yakış oranlarına sahip olacağını nedeni ise Varanın daha düşük devirde Gs den daha yüksek hızlara ulaşması tabi bu yorumum 1150 için geçerli...Selamlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Haz 2008
Mesajlar
307
Merak ettiğim bir husustu , esasında asıl olarak kafama takılan motorda sorun çıkması durumunda borusanın eline düşme ihtimalimiz . 94' f650 moturumda herşeyi kendim halledebiliyordum ama 1150 için ne olur bilemiyorum...

Yurtdışından yedek parça fiyatları ne alemdeydi , kullananlar araştırmıtır eminim...
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
132
Bakımlarının f650 den daha zor olacağını düşünmüyorum, hatta daha kolay gibi geldi bana, büyük arıza olayı hiç duymadım en pahalısı sanırım debriyaj balatası değişimi olsa gerek oda 60 binde derler... yedek parça dediğiniz bakım sarf malzemesi geliyor aklıma wemoto ve motobins den istediğiniz parçalarını getirtebiliyorsunuz, set halinde gayet uygun fiyatlara geliyor, ayrıca yurt içinde de bempardan da % 30 civarında daha ucuza parça siparişi verebiliyorsunuz.
 
Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
43
Ve şunu söylemeden duramıycam
Varadero Gsden sonra beni fazlasıyla doyurdu kesinlikle aradığım motorumu buldum dedim :=)))
 
Katılım
28 Haz 2004
Mesajlar
109
sağol red. bmw'nin viraj başarısı boxer motor dengesinden olsa gerek.

bmwnin viraj basarisinin sirri telelever ve paralever meselesi.one yigilma olmadigindan viraj icinde cekinmeden frene basabiliyosunuz. boxer motor olmasi da kullanicinin zihninde guven yaratiyo.

ayrica bmw dusunuldugu gibi sorunlu bi makina degil,ozellikle 1150 gs ve Adv.bmwde standart bakim 10k kmde.hava filtresi 12€,yag filtresi 14 €ya almistim.fren balatalasi vs de bildiginiz fiyatlar iste...10kmde kullanim sekline gore 1-1,5 litre yag eksiltir,boxer motor ilk calisma aninda yag eksiltir.kontrol edilip zmn zmn tamamlanmasi gerekir.bnm makina 40k kmde.son yag degisiminden 4k km sonra 350ml yag eksiltmisti.bmw maxi endurolarin tek handikapi bence debriyaj balatasinin degistirirken icin cok ama cok ugrasmaniz.lego gibi sokup sokup duruyosunuz.eli anahtar tutan okumasi yazmasi olan herkes motoruna mekanik mudehalede bulunabilir.cunku bmw klasik boxer motor bazinda ayni ama teknoloji ile gelistirilmis bi versiyonu ile karsimiza cikiyor.elektronik bi ariza olmadigi surece servise gitmeyin zaten.bu soylediklerim 1150 icin gecerli.1200 de isler biraz farkli.ornegin ilk ciktiginda bakimsiz diferansiyel yaptik diye yaygara kopardilar.ama o keceler patir patir patladi.2 sene sonra degistirdiler vs...1150 diferensiyeli kusursuz bu bakimdan.kece malzemesi zmnla ozellgini yitirmeden hic bi sorun kesinlikle cikmio.zmnnda bakimlari yapilmis bi makina tik demeden torununuza kalir.dedelerinden biliyoruz....akunuz saglam oldugu takdirde abs ile de en ufak bi sorun yasamicaksiniz.

ayrica ne kadar sis/surucu destek lambasi takmak isterseniz takin,alternator kaldimicak diye alternatif cozumler (led far gibi) uretmeye gerek yok,her turlu elektirkli zimbirtiyi cekinmeden baglayabilirsiniz.termik santral gibidir kendileri:)

bi de kullanmamis olanlar icin soyluorm 6. vites E(economy) gectiginiz zmn ucaklarda simdi emniyet kemerlerinizi cikarabilirsiniz dedikleri andir:)

140-180 otoban kullanimi ve ardindan sehre girince de progresive bi kullanimla 6,6l/100km gibi bi tuketim yapmistim.heralde bu bnm en fazla yakacagimdir.o da ilk aldigimda olcmustum...

sinyal,far,korna vs... kontrol dugmeleri bence mukemmel ergonomik.japondan inip bindiginizde yadirgarsiniz alisinca kendiniz bulmus gibi bnmsersiniz.

evet gurultulu calisir,vites degstrrken ilk zmnlarda "noluo lan icerde savas mi var" diyosunuz.ama alisilir,alisinca da bundan keyif almaya baslarsiniz:)

bnm ilk motorum R80di.universitedeyken hurda halinde alip toplamistim.popoyu bmw selesine koyan adam kolay kolay birakamaz,birakirsa da borusan yuzunden birakir!
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
132
katılıyorum, 1150 gerçekten uzunca bir zaman efsane olarak adından söz ettirecektir... bende değiştirdiğime pişman oldum açıkcası...
 
Katılım
23 Ağu 2008
Mesajlar
234
viraj icinde fren yapabilmenin motorun ha iyi yada rahat viraj almasini nasil sagladigini anlayamadim. para-tele motorun fren yapildiginda dalmasini onler bildigim, her viraji frenle mi donuyoruz?
 
Katılım
28 Haz 2004
Mesajlar
109
fren yaparak daha iyi daha rahat viraj aliyorsunuz gibi bisi demedim zaten,soylediginizi anlamaniz gerekmiyo.
olmamasi gereken bi durum oldugunda fren yapabilirsiniz.diger motosikletlere gore daha kararli davranacaktir boyle bi durumda.
 
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
762
benimde merak etttiğim ikisi arasındakis servis kalitesi bütçe olayları. yakıt konusundada acaba gs boxer oldugu için daha alt devirlerde torku daha çabuk yakalıyor devirlenmesi için gazı fazla açmanıza daha az gerek duyuyorsunuzdur varaderoya göre. bu yüzden gs in tüketimi daha düşük olabileceği kanısındayım.
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
verdiğiniz bilgiler için teşşekkürler hakikatten çok faydalı oldugunu düşünüyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst