Çanakkale şehitlerimiz;ruhları şad olsun

Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
Dedelerımızın sayesınde burda hur olarak yasıyoruz ne desek haklarını odeyemeyız

ruhlarına fatıha
 
Katılım
30 Eyl 2006
Mesajlar
3,084
Cenabı Allah Taksiratlarını Af Etsin Bu Vatan Uğruna Banada Şahadet Şerbeti İçirmeyi Nasip etsin. Amin
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
Ruhları şad olsun Şehitlerimizin, onlar olmasaydı biz başka ülkelerin boyunduruğu altına girecektik ve belkide şanlı bayrağımızın dalgalanmasına izin verilmeyecekti. Ben şimdi rahat rahat geziyorsam bunu Çanakkalede Şehit olan Atalarıma borçluyum ...
 
Katılım
7 Ocak 2011
Mesajlar
149
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Güzel Türkiyeme imansız askerleri sokmadılar. Savaşmaya değil ölmeye gittiler. Ama onlar ölmez ölemez. Onlar hala ÇANAKKALE'de, anafartalarda, arıburnunda. Çanakkalenin heryerinde yaşıyorlar.

RUHLARI ŞAD OLSUN ...
 
Katılım
22 Mar 2009
Mesajlar
1,434
batının o zamanki teknolojisine rağmen.bizim atalarımızın İman gücü,vatan sevgisi herşeye yetti.Ruhları Şad olsun.Allah hepsinin mekanını cennet eder inşallah.

Garbın âfâkını sarmışsa çelik zırhlı duvar.
Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var.
Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imânı boğar,
'Medeniyet!' dediğin tek dişi kalmış canavar
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
977
benim iki büyük dedem, çanakkale'de şehit olmuşlar. babaannemin babası ve dedemin babası. anne tarafından bir büyük amcamız, istanbul'da gittiği okulu bırakıp savaşa katılmış, daha sonra kurtuluş savaşı'nda da bulunmuş ve gazi olarak dönmüş.

aziz şehitlerimizin ruhları şad olsun. ben çanakkale'yi geçen yıl gördüm ve kelimelerle tarif edemeyeceğim kadar etkilendim. bildiğimiz, hep söylenegelen şeylerden biraz farklı noktalara dikkatinizi çekmek ve düşündürmek istiyorum sizleri...

1. çanakkale şehitleri anıtı'nı beğeniyor, çanakkale'de yazılan kahramanlık destanına yakıştırabiliyor musunuz? burasını geçelim, o anıtın yapımına ne zaman başlanmış? kaç yılda tamamlanabilmiş? yoksa hâlâ eksik, tamamlanamamış mı? cevaplarını vermeyeyim, internette kısa bir araştırma sonucu bulabilirsiniz.
2. çanakkale'de zaferi kazandık; fakat ödediğimiz bedeli bir düşünün. bunları tarih dersinde bize öğretmezler, tarih kitaplarımızda yazmaz. zaferi kazandık ama bir nesli kaybettik. bilimde, sanatta, tarımda, sanayide, ne kadar geri kaldığımızı; kaç binlerce dul ve yetim kaldığını; savaşa akıtılan paraları toplamak için kaç milyonun açlıktan, hastalıktan perişan olduğunu lütfen bir düşünün.
3. tüm bu olayların başlangıcını objektif olarak bir düşünün. osmanlı'yı birinci dünya savaşı'na sokan iş bilmez ittihat ve terakki'nin, kişisel hırsına mağlup enver paşa'nın yaşanan insanlık dramındaki sorumluluğu nedir?
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
1,401
benim iki büyük dedem, çanakkale'de şehit olmuşlar. babaannemin babası ve dedemin babası. anne tarafından bir büyük amcamız, istanbul'da gittiği okulu bırakıp savaşa katılmış, daha sonra kurtuluş savaşı'nda da bulunmuş ve gazi olarak dönmüş.

aziz şehitlerimizin ruhları şad olsun. ben çanakkale'yi geçen yıl gördüm ve kelimelerle tarif edemeyeceğim kadar etkilendim. bildiğimiz, hep söylenegelen şeylerden biraz farklı noktalara dikkatinizi çekmek ve düşündürmek istiyorum sizleri...

1. çanakkale şehitleri anıtı'nı beğeniyor, çanakkale'de yazılan kahramanlık destanına yakıştırabiliyor musunuz? burasını geçelim, o anıtın yapımına ne zaman başlanmış? kaç yılda tamamlanabilmiş? yoksa hâlâ eksik, tamamlanamamış mı? cevaplarını vermeyeyim, internette kısa bir araştırma sonucu bulabilirsiniz.
2. çanakkale'de zaferi kazandık; fakat ödediğimiz bedeli bir düşünün. bunları tarih dersinde bize öğretmezler, tarih kitaplarımızda yazmaz. zaferi kazandık ama bir nesli kaybettik. bilimde, sanatta, tarımda, sanayide, ne kadar geri kaldığımızı; kaç binlerce dul ve yetim kaldığını; savaşa akıtılan paraları toplamak için kaç milyonun açlıktan, hastalıktan perişan olduğunu lütfen bir düşünün.
3. tüm bu olayların başlangıcını objektif olarak bir düşünün. osmanlı'yı birinci dünya savaşı'na sokan iş bilmez ittihat ve terakki'nin, kişisel hırsına mağlup enver paşa'nın yaşanan insanlık dramındaki sorumluluğu nedir?

Aslında ödenen bedel o kadar yüksektir ki hiçbir şeyle mukayese edilemez.Bir neslin neredeyse tamamının yok olduğu da doğrudur.Ama öyle bir kazancımız varki ;bu kazanç da dünya durdukça Türk milletinin birlik ve beraberliğinin savaşlarla asla yıkılamayacağını,emsali görülmemiş ulusal birlik bilinci ve vatan aşkının her daim yeni nesillere aktarılması olmuştur.
Bu aşkın yeni nesillere aktarılması için mutlaka çocuklarımız ve gençlerimize Çanakkale ruhunun aşılanması gerekmektedir.Mutlaka çocuklarımız ve gençlerimize Çanakkale savaşlarının yapıldığı yerleri ziyaret etmeleri ve o havayı solumalarını sağlamalıyız.
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Ruhları şad olsun.

Yıllardır beynimin bir köşesinde Çanakkale'ye gidip oraları görme düşüncesi var.Umarım bu düşünce birgün gerçekleşir.
 
Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
1,558
Yüce önderimizi ve şehitlerimizi saygıyla anıyorum.

‎43. Alay 1. Piyade Taburu 1. Bölük, 1917 yılı yemek listesi;

15 Haziran Sabah: Üzüm hoşafı. Öğlen: Yok. Akşam: Yağlı buğday çorbası ve ekmek.

26 Haziran Sabah: Yok. Öğlen: Yok. Akşam: Üzüm hoşafı, ekmek.

18 Temmuz Sabah: Üzüm hoşafı. Öğlen: Yok. Akşam: Yarım tayın ekmek.

8 Ağustos Sabah: Yarım ekmek. Öğlen: Yok. Akşam: Şekersiz üzüm hoşafı, ekmek Yok

BU VATANIN NASIL KAZANILDIGINI BİLMEYENLERE...

Bu tablo herşeyi anlatıyor. ben bu menünün bir benzerini Edirnedeki şehitlikte görmüştüm. çok şaşırarak duygulanmıştım. bütün ecdadımızdan Allah razı olsun ve bizi de gafletten kurtarsın
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Allah rahmet eylesin, nur içinde yatsın şehitlerimiz.

İnsanlık tarihinin en kanlı çarpışmalarından biri yaşanmış ve genç; pırıl pırıl bir nesil yok olmuş bu topraklarda. Bir anlamda parlak geleceğimizin büyük beyinlerinden birçoğunu kaybetmişiz bu cephede. Bu savaşın bir adı da asteğmen muharebesidir zaten..
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
Çanakkale deniz savaşlarını bizim tarihimizi etkilediği kadar dünya tarihinde de çok büyük bir etkisi olmuştur.

İtilaf devletlerinin Çanakkale savaşını kaybetmesinin neticesinde Rus İmparatorluğunda devrim engellenememiş ve sonucunda kurtuluş savaşında Rusya el altından bizi desteklemiştir.

Taksim anıtındaki heykelleri incelediyseniz eğer, heykelde Ulu Önder Atatürk'ün arkasında duranların Rus generalleri olduğunu görebilirsiniz. Heykellerin orda yer almasının nedeni Rusya'nın bizi kurtuluş savaşımızda desteklemiş olmasıdır. Ayrıca Rusya'nın 90'lı yılların başında dağılmadan önce Dünya tarihindeki etkisini düşünecek olursak Çanakkale savaşının sonucunun Dünya tarihinde ne kadar önemli olduğu bir kez daha ortaya çıkacaktır.

Ulu öndermiz Atatürk'ü ve şehitlerimizi bir kez daha saygıyla anıyor, Allah'tan rahmet diliyorum.
 
Katılım
13 Haz 2010
Mesajlar
356
Ruhları sad olsun. Allah mekanlarını cennet eylesin Allah hepsinden razı olsun bugün onlar ölmeseydi bizde olmıcaktık herkez yaşamını onlara borçlu hepsini sonsuz minnetle anıyorum
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Aslında bu muharebenin trajik bir yanı da, malesef cephede kazanmış olduklarımızı masada kaybetmiş olmamızdır..
İtilaf devletlerinin donanmasının boğazlardan geçmemesi uğruna binlerce can verilmiş ve sonrasında Almanya'nın yenilgisini ilan etmesinin ardından 1. Dünya Savaşı'nı kaybetmiş sayılmamızla Mondros imzalanarak, bu donanma boğazlardan salına salına geçerek, Yenikapı açıklarına demir atmıştır.
Sonrasında Ulu önder Atatürk Kurtuluş Savaşı'nı başlatıp kazanmasaydı, şu anda boğazlar bizim olmayacak ve binlerce vatan evladı boşa ölmüş olacaktı..
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
1,037
Şüphesiz ki vatanı milleti uğruna canını, gençliğini feda etmiş Çanakkale şehitlerimiz Allahın huzurunda en değerli mertebededir.
Fakat bizler henüz bu insanlara layık oldukları değeri verememiş durumdayız. Bende bu güne kadar bir kaç kez gidebildim. Büyük anıtın olduğu yerde çevre güller le kuşatılmış. Çanakkale savaşına gidip geri dönemeyenlerin isimleri buradaki mermer sütünler üzerine yazılmış. Şiddetli çatışmaların yapıldığı diğer tepelere gittiğinizde Örnek; 9.piyade alayının ingiliz askerleri ile çatıştığı nokta deniliyor. 50-100 tane kadar da mezar taşını simgeleyen taşlar ve komutanların ismi yazılı. Hemen bunun yanında bir ok işareti ve dikene bürünmüş ormanlık alanı gösteren tabelada " Gerçek şehitlik " yazısı. Be kardeşim; Görüntü olsun diye oluşturulan mermer anıtların çevresi tertemizken neden gerçek şehitlik olan yerleri dikenler sarmış. Büyük anıtın çevresinde budanan güllerin dalları bu ormanlara saplanıp dikilse 5-10 sene içinde oralar da gül cennetine döner. Hiç olmazsa şehitlerimizin üzerinde dikenler değil güller açardı diye düşünüyorum.
Nasıl ki Müslümanlığın temel şartlarından biri hacca gidip o kutsal toprakları görmek se; Her Türk gencinin de Çanakkale'ye gidip bu topraklara ve bu bayrağa nasıl sahip olunmuş onu görmeleri gerektiğine inanıyorum.
Nur içinde yatın. Bu vatanın gerçek evlatları...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst