Her 1000 KM'de bir mi yağ değiştiriyorsunuz?
slm arkadaşlar aranıza yeni katıldım mondial 150 mc li olarak
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:26 ----------
çanta demiri arayan arkaşlara yardımcı olabilirim.buraya resim nasıl ekleniyor
cbf 150 vs mondial 150MC
1- vites geçişleri
2- DENGE kıvraklık
3- 0-100 performansı
4- vibrasyon kaç devre kadar yok?
5-otoyolda 100 km hız ile sürekli ve rahat gidilebiliyormu
6-2 kişi ile bindinizmi durum nasıl
bana abartmadan bu motorla ilgili aradığım bilgileri paylaşacak arkadaşlar üşenmesin buraya yazsın olumsuz yönlerini ve yukarıdaki teknik analizleri kıyaslamaları hepsine ulaşmak isityorum mümkünse.. belki yazdınız ben kaçırdım 15 sayfa okudum bilgi alamadım sonra okumayı biraktım 64 sayfa içinde de yoksa aradıklarım dediğim gibi lütfen yardımcı olun ark herkeze selam ..tşk...
Ben kitapçıktaki periyotlara göre hareket ediyordum.
1. 1000 km
2. 2000 km
3. 4000 km
4. 6000 km
.
.
.
Kaliteli yağ kullanıyorum gerçi, uzun vadede sorun olur mu ki?
herkeze selam beyler...ben mehmet ..2008 yılında bi motor ilgimi cekmişti.. kanuni tiger 250 olduğunu öğrendim google girdim bu site çıktı üye de oldum yol canavarı başlıklı bir topic vardı.. ki hala vardır..motoru öven arkadaşların satırlarını okudukça heyecanlanıyordum bütün sayfaları okuduktan sonra o motoru ne pahasına orsa olsun almaya karar vermiştim...motoru öven arkadaşların yazdıklarına göre ; bende bıraktığı izlenim şuydu "allahım ne kadar şanslıyım böyle bir motordan haberim oldu" sıfırı ozaman 4500 civarı idi 2006 model bulmuştum bitane 2200 e almıştım çantalar püsküller xenon stop taktım ona süsledim özenle, gören bayılıyodu çok heybetli bi motordu.. ama sonra sonra ters giden bişeyler vardı 250cc yolcanavarı motorumla 90 ı geçince rahatsız oluyodum bi türlü basamıyordum gaza akmıyordu bi türlü yolda ...şehir içinde ise eziyet gibiydi öyle ağırdıki 2 kez kavrayamadığım için düştüm oysaki önceki motorum olan 150 lik k..kırık scooterla 120 yi gördüğümü hatırlıyordum.. sonradan "vibrasyon" diye bişey varmış o nu öğrendim bir kaç hafta sonra bir delikanlı yanıma geldi abi ben bu motorun servisinde 3 yıl çalıştım "5 para etmez motor keşke bunu almasaydın" demezmi önce inanmadım tabi konduramadım ama sonra herşey netleşti 2200 e aldığım motoruma 500 de heves ile aksesuar yaptıktan sonra 3 ay sonra 1800 e zor sattım ist. dışından gelip aldılar ..4500 verip sıfır alanları düşünüp kendimi teselli etmiştim.hazmı zor oldu hocamsonra cbf 250 honda aldım kriz oldu ...scooter ıma geri döndüm ...şimdi yeniden bir vitesli motor bakıyorum da arkadaşlar ve bu topic konusu olan MC motor ile ilgiliyim dün de tesadüfen motorcuda gördüm üstüne bindim sağını solunu kurcaladım 2500 e 12 ay taksitte var vibrasyon yok diyolar kaliteli diyolar mondial çağ atlamış diyolar ... tabiki anlattığım hikayedeki motor ile bu motor bi kere farklı kulvarlarda kıyas yapmam asla ...kullanıcı arkadaşlardan öğrenmek istediğim özetle şu :
bu motoru ben cbf 150 ile kıyaslamak durumundayım çünkü bildiğim kadarıyla kral o her ikisinide kullanan varmı bilmiyorum ben ama cbf 250 kullandım biliyorum onda bulduğum tadı hala arıyorum bakın tork demiyorum 150 ile 250 yi de kıyas yapmıyorum... bi gün kanuni vindy 125 le bi tur attım vitesli motor almaktan vazgeçip yine scooter aldım..
benim derdim şu :
cbf 150 vs mondial 150MC
1- vites geçişleri
2- DENGE kıvraklık
3- 0-100 performansı
4- vibrasyon kaç devre kadar yok?
5-otoyolda 100 km hız ile sürekli ve rahat gidilebiliyormu
6-2 kişi ile bindinizmi durum nasıl
bana abartmadan bu motorla ilgili aradığım bilgileri paylaşacak arkadaşlar üşenmesin buraya yazsın olumsuz yönlerini ve yukarıdaki teknik analizleri kıyaslamaları hepsine ulaşmak isityorum mümkünse.. belki yazdınız ben kaçırdım 15 sayfa okudum bilgi alamadım sonra okumayı biraktım 64 sayfa içinde de yoksa aradıklarım dediğim gibi lütfen yardımcı olun ark herkeze selam ..tşk...
Sevgili yapiressami kardeşim. 1.si 150 cc'lerin kralı CBF değil Apache'dir. Her ikisini de kullandım. Gerçi bu kulvardaki her motorun iyi olduğu noktalar farklı. Apachi yakıt tüketimi, serilik, sürat, motor hatasızlığı yönünden iyidir, fakat titreşim sorunu vardır ve selesi ufaktır, iki kişi binince akraba olma durumu baş gösterir
-CBF En dengeli, kullanımı en rahat ve en konforlu olandır. 3 saat de kullansanız konforlu selesinde bi tarafınız uyuşmaz. Titreşim yoktur. Torku iyidir. Ancak, plastik grenajları kalitesizdir, zamanla ses yapmaya başlar ve motoru yağ eksiltir.
-Maalesef Windy S almıştım bir dönem ama birkaç ay sonra sattım. Kanuni motorlara hiç girmeyeceğim.
-150 MC yazdığım motorlar arasında 0-100 hızlanması, son sürat, görüntü, irilik ve yükseklik yedek parça ulaşılabilirliği ve fiyatları açısından rakipsizdir. Titreşimi, Tiger ile kıyaslandığında yok gibidir. Vites geçişleri çok ama çok rahattır. 2 kişi değil 3 kişi de binseniz çok iyi çekişi var. Uzun yolda 100 km hızla stabil şekilde çok uzun yolları rahatlıkla yapabilirsiniz. Şu ana kadar görebildiğim tek eksisi yüksek yapısından dolayı yanal rüzgarlardan diğerlerine kıyasla biraz daha etkilenmesi. Ha tabii yakıt tüketimi de diğerlerinde 100 km'de 2,5-2,7 L arasındayken bunda 3,0-3,2 L.civarında yani yarım litre kadar fark var ama bu benzin havaya gitmiyor, güç ve hız olarak geri dönüyor.
Atilla abi bahsi geçen beygir gücü için motorun yırtınır seviyede gitmesi anlamına geliyor.
"10.5 kW / 9000 d/d"
Bence makul seviyedeki bir devirde oluşan güç belirtilmeli sitesinde.