Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
64
slm arkadaslar iciniz acılsın dıye gonderıyorum ıyı hıssedın dıye :) motorumla bıraz ses yaptıkta bunuda sız f kullanıcılarınla paylasmazsam ayıp olur :) hatta bı ara hepımız gıdıp orda ses yapalım. altta vıdeonun adresını verdım.
http://www.youtube.com/watch?v=_QCxQXwrC6s
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Tünel akustiğiyle güzel bağırıyor sahiden. :)

Bir de İstanbul Park'ın hemen yanından devam eden yolda gazlarken, tribünün yanında durduğunuzda gayet güzel bir ses çıkıyor, sanki pistte yarışıyormuşsunuz gibi.
Rahmetli Tuğper ile gitmiştik bir gün..
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
64
arkadasına allah rahmet eylesin istanbul parka gıttıgımde aklımda olucak tam bılgım yok ama havalar ıyıken kuzenım soylemıstı orda her pazar toplanılıyomus sanırım otoparkı demıstı sanırım su havalar bı duzlesede gıdıp bı baksak pazar gunu nedır olay
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Amin sağolasın. Her Pazar toplanma olayını bilmiyorum ancak, yan tarafındaki otoparkında bazen buluşup tek teker, viraj, vs. çalışıp vakit geçirdiğini biliyorum insanların.
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Arkadaşlar;
Şu an ki benzin fiyatlarında; 100 km de ; 7 litreye yakın benzin tüketiyorum. Bu normal mi acaba ?
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Benim Kullanıs seklim hep 6000 ile 11ooo devir arasındadır... cok fazla yüksek devirlerde işim olmaz :)
zaten karadenizde; oldukca tatmin ediyor bu rakamlar :)
demek normal yakıyor ; iyi o zaman böyle devam edeyim :cherry:

3 gün öncesinden;
Motul Yağ-Yağ Filtresi-Bujiler-Hava Filtresi Temizliği'ni yaptırdım :) Hava filtresini değiştireyim mi dedim; usta gerek olmadığını filtrenin iyi durumda olduğunu söyledi. sanırım 1 kere değişmiş benden önce...Sizce Değiştirmeli miyim ?
Bir de Arka Balatamı da değişeyim; o da yeni olsun istiyorum. Hangi balata önerirsiniz?

artık bir dahaki Bakım 3ooo km sonra nasipse :cherry:
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
@basarm

Başar özel mesaj kutun dolu sanırım kardeşim, o yüzden buradan veriyorum sorunun cevabını :

Sakin kullanım için ve uygun fiyatlı olarak Pilot Power en doğru seçim olur. Bu lastik tek hamurlu bir lastikdir ama, senin zaten çift hamurlu bir lastiğe de ihtiyacın yok. Yolu güzel tutar, ekonomiktir, işini de gayet güzel görür.
Hatta bir dönem 600F lerin üzerinde fabrika çıkışı olarak bu lastiklerden geliyordu.
Fuarda lastik bakarken tarihlerine dikkat et mutlaka.:cat:

Benim Kullanıs seklim hep 6000 ile 11ooo devir arasındadır... cok fazla yüksek devirlerde işim olmaz :)
zaten karadenizde; oldukca tatmin ediyor bu rakamlar :)
demek normal yakıyor ; iyi o zaman böyle devam edeyim :cherry:

3 gün öncesinden;
Motul Yağ-Yağ Filtresi-Bujiler-Hava Filtresi Temizliği'ni yaptırdım :) Hava filtresini değiştireyim mi dedim; usta gerek olmadığını filtrenin iyi durumda olduğunu söyledi. sanırım 1 kere değişmiş benden önce...Sizce Değiştirmeli miyim ?
Bir de Arka Balatamı da değişeyim; o da yeni olsun istiyorum. Hangi balata önerirsiniz?

artık bir dahaki Bakım 3ooo km sonra nasipse :cherry:

Ara ara 12500'e kadar çık da makine en yüksek torkunu verip kendine gelsin. :)

Usta gerek yok dediyse şimdilik değiştirme bence hava filtresini, sezon gelince yaz başında değiştirirsin. Alırken de K&N al, bir daha değiştirmekle uğraşma, ara ara temizleyip kullanırsın.

Balata olarak Gold fena değildir ama biraz çabuk biter, onun yerine TRW Lucas öneririm sana, 5-10 TL daha pahalıdır belki ama daha iyi balatadır, diski daha hassas tutar.
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Arkadaşlar;
Şu an ki benzin fiyatlarında; 100 km de ; 7 litreye yakın benzin tüketiyorum. Bu normal mi acaba ?

Çako "şuanki benzin fiyatıyla" 100 km'de 7lt benzin tüketmesinin ne alakası var yahu? Motor litre fiyatını yüksek görünce psikolojik olarak etkilenip az veya fazla mı yakıyor:mrgreen::mrgreen:

Sana kaç defa dedim gündüzleri içme iyi gelmiyo diye:p
 
Katılım
20 Mar 2009
Mesajlar
33
@basarm

Başar özel mesaj kutun dolu sanırım kardeşim, o yüzden buradan veriyorum sorunun cevabını :

Sakin kullanım için ve uygun fiyatlı olarak Pilot Power en doğru seçim olur. Bu lastik tek hamurlu bir lastikdir ama, senin zaten çift hamurlu bir lastiğe de ihtiyacın yok. Yolu güzel tutar, ekonomiktir, işini de gayet güzel görür.
Hatta bir dönem 600F lerin üzerinde fabrika çıkışı olarak bu lastiklerden geliyordu.
Fuarda lastik bakarken tarihlerine dikkat et mutlaka.:cat:

tşk ederim Emre Abi bilgi için.msj kutusu boş ama anlamadım neden gelmedi :( zaten fuar işim de yattı :( iş içn yurt dışına gitmem gerek gelince artık bakıcam.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Rica ederim, zaten fuarda da çok fazla oynayacağını sanmıyorum fiyatların, ucuz olanların da tarihi eski olur muhtemelen.
 
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
59

Orijinal balatayı erittikten sonra önde SBS arkada EBC marka fren balatalarını kullanıyorum.
Ben ani ve kısa duruşlar yapmıyorum veya ön frene basıp arka teker havada gezmiyorum. Belki bu yüzdendir ki aralarındaki farkı net göremiyorum.
"SBS yumuşak olduğu için lastik kilitlemez ve diski çizmez" dediler... önde SBS kullandım. (Yumuşak olması erken biteceği anlamına gelir diye düşünüyorum. Yanılıyorsam düzeltin)
"Abi arka balata SBS kalmamış. EBC verelim o da iyidir" dediler... arkada EBC kullandım. (Adını debriyaj balatalarında duymuştum. İyiymiş)
Şimdi sen karbon seramik balatadan bahsediyorsun. Daha az ısındığını ve uzun ömürlü olduğunu duymuştum. Fiyatı standart balatalarla aynı ama "GOLD" markasından emin değilim.
Ya kullanan birinden yorum alacaksın ya da alıp-kullanıp yorum yapacaksın.

Hazır yaşmışken alakalı birşeyler paylaşmak istiyorum...
Yoğun araştırmalarım sonucunda bu piyasada (bütün sarf malzeme ve aksesuarlarda) kararsızlığa yol açan ciddi çelişkilerin olduğunu gördüm.
"-Yumuşak alma çabuk biter.
-Sert alma balatayı çizer!"
"-O karbon seramik balata Taiwan malı... o alınmaz!
-Brembo marka var abi ama fiyatı biraz tuzlu!"
"-K&N in uzun ömürlü ama sesi iyi değil.
-Lucas mükemmel ses veriyor ama daha fazla benzin yakıyor!"
"-Rizoma manet altın olsa bile bu kadar para etmez.
-Redline manet ucuz ama kırılıyor!"
...ve şu anda aklıma gelmeyen bir sürü örnek!

Forumlarda hala en iyi egsoz hangisi, en iyi lastik hangisi, diye sormaya devam ediyorlar (lütfen kimse üzerine alınmasın) Her kafadan ayrı ses çıktığını görüyorsunuz! İşin kötü tarafı, iki yıl sonra kararsızlıktan egsoz ve lastik alamamış oluyorsunuz. Farklı markalar sadece kafamızı karıştırmaktan

Alın size bir çelişki daha
"-Çok inceleme, manete basınca duruyorsa hepsi aynı GOLD al gitsin.
- Fren çok önemlidir, iyi araştırmak lazım."

Şöyle bir gerçek var... Kalite fiyatla orantılıdır! (Hem ucuz hem de kaliteli şeyler de var ama istisnalar kaideyi bozmaz)

Yazacak çok şey var ama eve gitmem gerekiyor :)
Allah yardımcın olsun.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Bugün havayı güneşli bulunca; Dreamdark'ın dediği gibi biraz devirli kullanayım da ölçeyim dedim motoru :)

100 km de; 9.5 litre yakıt tükettim :)

Sıkıştırırsan içer benzini gördüğün gibi, ama hakkını da verir. Çok sakin kullanımda da 5,5 litreye kadar düşebilirsin.

Bu arada, bazı yedek parçalarda o parça için "En iyi" demek pek doğru olmuyor.
Kaliteli her zaman kalitelidir tabi ancak, "En iyi" kavramı kullanıcının sürüş karakteriyle doğru orantılıdır.
Birine göre iyi olan birine göre kullanışsız kalabilir veya beklentilerine cevap vermeyebilir.
Misal, bir kullanıcı agresif sürüş karakterine sahiptir ve çabuk ısınan çift hamurlu lastik, sıktığı zaman diskleri ısıran balatalar, üst devirlerde torkunu daha yüksek veren bir egsoz tercih edebileceği gibi, sakin sürüş karakterine sahip diğer bir kullanıcı, daha uzun sürede ısınıp daha geç soğuyan tek hamurlu bir lastik, daha yumuşak ve kontrollü balatalar ile, aracın düşük devirlerde de torkunu öne çıkaracak ayarlarda bir egsoz tercih edebilir.

Kısaca, en doğrusu deneyerek kendi stilimize en uygun olanı seçmek bence. Bu bağlamda bakınca ürün çeşitliliği olumlu birşey aslında.
 
Katılım
13 Şub 2010
Mesajlar
873
arkadaşlar ben hondanın 600 rr la 600f arasında kalmış bir arkadaşıniz olarak 600rr la bir bilgi bulamadım 600f kullanıcısı daha onlıne neden acaba acaba hangısını tercih etsem sırf koltugun altından egsoz cıkıyor dıye alıcam şahsımca 600rr ı ama yınede tam kararlı degilim sizcee ikisinide kullanmadım sizce hangisi rahat kullanırım şimdiye kadar kullandıgım motorlar 125cc honda 350cc jawa:pale:
 
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
59
arkadaşlar ben hondanın 600 rr la 600f arasında kalmış bir arkadaşıniz olarak 600rr la bir bilgi bulamadım 600f kullanıcısı daha onlıne neden acaba acaba hangısını tercih etsem sırf koltugun altından egsoz cıkıyor dıye alıcam şahsımca 600rr ı ama yınede tam kararlı degilim sizcee ikisinide kullanmadım sizce hangisi rahat kullanırım şimdiye kadar kullandıgım motorlar 125cc honda 350cc jawa:pale:

*600F'imle 15 saat aralıksız 1200 km yol gittim. Sırtımda da 15kg çanta vardı. Yolun sonunda... "İyi ki bu bir RR değil" dedim. Uzun yolda durum bu!

*Eğer iki Honda'yı kıyaslıyorsak kaliteden bahsetmeye gerek duymuyorum.

*Görüntüye gelince... ikisi yanyana durduğunda;
600F, dünya vücut geliştirme şampiyonu Arnold Schwartzanager (gösterişli)
600RR, 400mt olimpiyat koşu şampiyonu Michael Johnson (çevik)
Nihayetinde ikisi de sporcu ve güçlü. Bundan sonrası hangi sporu sevdiğinle ilgili :)

Şaka bi yana... maddi imkanın varsa ve uzun yola çıkmayacaksan, bağlı forum üyelerinin de affına sığınarak genç bir RR almanı tavsiye ediyorum.
350 jawa kullandıysan 600cc makinalarda zorlanmazsın.

vesselam
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst