Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Sayın omegakont,
Motosikletinizdeki arka sele bağlantı demiri orjinalmi,yoksa sizmi yaptırdınız?
 
Katılım
21 Ara 2010
Mesajlar
11
Satılık 150mc

Merhabalar kısaca acıklayım 700 km de olan 500 km de tüm bakımları yapılıp daha plakası ve ruhsatı çıkmayan 150mc nokta çiziksiz motorumu alman vatandaslıgına kabul edıldıgım ve gıdecegım için satıyorum fıat olarak 2400 olup pazarlık payı vardır iletişim 05428926973 02662398580 nodan ulaşabilirsiniz kazasız sürüşler
 
Katılım
28 Eyl 2009
Mesajlar
92
peki ustalar bu motor piyasada tutulurmu bunda 5 sene sonra bu motora parça bulunabilir mi ?
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Ben bundan sonra Mondial servisine gitmeyi düşünmüyorum. Direksiyonu sıkın diyorum para veriyorum, değişen birşey yok. Yine tıkırtı yapıyor. Zinciri en dandik yağa buluyorlar. Eve gelince temizleyici spreyle zor temizledim. Mondial'e şikayet edeceğim en kısa zamanda.


Bu arada sivernson'dan haberi olan var mı? 17 gündür online olmuyor?..


Bir de göstergesi su alan bir abi vardı, sonucu ne oldu acaba? Benim de arka sinyal su almış ve kararmış. Garantiden faydalanıp değiştireceğim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ağu 2005
Mesajlar
595
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Dün ilk periodik bakim icin (1000km) servise gittim. Shell 15/50 yag koyduklarini söylemistim. Ilk izlenim olarak söyleyebilecegim son hizimin düstügüdür. Yagdan kaynakli oldugunu düsünüyorum. Ama su ihtimal de var. Motorun hava ayarini kurcaladilar onunlada alakli birseyler olabilir. Siz siz olun motorun karburatör ayarlariyla oynamalarina müsade etmeyiniz. Ilk firsatta 10/40 yag koyup tekrar deneme yapacagim. Eger son hiz eski haline dönmezse hava ayarlariyla alakali bir durum söz konusu oldugu ortaya cikiyor. Ayrica motorun zincirinide kap kara eski bir yag ile yagladiklarini gördüm. Temizlik yapmadan nasil yagladilar anlamadim.Sesimi cikartmadim. Cünkü yag bakim malzemelerimi almistim zaten. O yüzden bugün zincirime vakit ayirip önce güzelce zinciri gazyagi ile temizledim. ilk önce bi kabasini aldim sonra özenle zinciri gaz ile temizledim. Kurumaya biraktim ve kuruduktan sonra Castrol zincir sprayi ile zinciri güzelce yagladim. Bu sorunuda böylelikle halletmis oldum.
Zincir bakimina baslamadan önce zincir koruma plastigini sökmüstüm, daha rahat calisabilmek icin.
Omegakont arkadasimizin carbon calismalarindan da esinlenerek. Elimde zaten var olan karbon görünümlü folyoyuda zincir koruma plastiginin üzerine kaplamayi düsündüm. Kaplar kaplamaz resimlerini paylasirim.

Sevgili Atilla,
Özellikle senin bulunduğun iklim koşulllarında yaz aylarında (sıcaklığın yüksek olduğu temmuz ağustos aylarında) 15w40 motor yağı kullanabilirsin, ancak bu mevsimde 10w40'tan başka yağ kullanmamak gerekiyor, hatta istanbulda olan arkadaşlar 5w40 veya 10w30 bile kullanabilirler.
Ayrıca çok afedersin hangi dangalak karbürtörünle oynadıysa onu mondial merkeze şikayet etmen hayırlısı olur. Motosiklet karbüratörleri otomobil karbörütölerine benzemez, çok ince ayar gerektirir, karbüratörden anlamayan ehil olmayan kişilerin kurcalaması, zengin karışım veya fakir karışım yapmasına, bu da ya motorun fazla yakmasına yada performansının düşmesine sebep olabilir.

Zincir yağlama konusunda da haklısın, temizlik yapılmadan yağlama yapılmaz, ama zincir temiz ise çak da gerek yok. Ama şu konuda haklı olabilirler, ben de sadece motor yağı kullanırım. Özellike teflon içeren zincir yağları, zamanla zinciri daha da fazla kurutuyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Peki karbüratör hava ayarinin nasil en ideal konuma ayarlanmasi gerektigini bilen var mi? Servistekilerle pek dalasmak istemiyorum. sonradan akla hayale gelmeyecek killiklar yapabilirler diye düsünüyorum. Sirf bu yüzden servisteki tipin motoru test etmesine de sinirlenerek sesimi cikartmiyorum. Ama beni uyuz ediyorlar.
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
zincir temzilemede tavsiyem gaz yagı il etemzileyin vede kaliteli bir zincir yagıyla yaglayın ben valwoline ullanıyorum kesinlikle sıçramıyor kirletmiyor
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
Merhaba Dostlar:rendeer: Motosikletlerde yazın 15w 50 , kışın 10w 40 ideal yağ numaralarıdır:cat: Bazı servisler bişeyden anklamadıkları gibi yanlış bilgilerde veriyorlar. Bana servis yaz kış 10w 40 yağ kullanabileceğimi motor için sıkıntı olmadığını vs vs söyledi araştırdım ve yanlış bir bilgi olduğunu öğrendim zaten bu servislerin çoğu bisikletten motora geçiş yapmış kişiler , bilgileri tartışılır:farao:
Ben makinamda Motul esterli yarı sentetik yağ kullanıyorum ve çok memnunum harika bir yağ sizede tavsiye ederim:bounce: sadece Suzuki servislerinden temin edebilirsiniz, fiyatı 30 Tl civarında...
Kazasız belasız sürüşler dilerim:cherry:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
@ Cesur509 kardesime katiliyorum. Cogu bisiklet tamircisi. Tamam olabilir ama insan da kendisini biraz gelistirir. En basit konu olan yag degisiminde bile sorun yasadim. Insan biraz dogru yönlendirir. Ama 20lirama daha oldu. 15/50den kesinlikle memnun kalmadim. Bugün gittim 1lt Castrol 10/40 yag alip yagimi kendim degistirdim. Zaten cok kolay bi islem. Yag tipasini 17 anahtar tutuyor. 50km deki Yagi bi kabin icine saliverdim. Yag koydugumuz tipayida actik ki hava yapip icinde yag kalmasin diye. Uzun süre bekledim icindeki yag süzülsün diye. Sonra karterdeki tipayi kapatip.Kuvvet dener gibi sikmadan. Tatli sikilacak yani. Huni yardimiyla yeni yagimi koydum ve motorumu calistirdim. Motoru bi güzel isittim. Sonra sehir icinde kisa bi deneme turu attim. Bariz fark var arada. BAkalim bide son hiz denemesi yapicam ileride. 15/50yagida bi kenara zulaladim. Artik kapi menteselerini yaglarim :queen:
Arkadaslar, 10/40dan öte yag koydurmayin. Yazin uzun yola gidecekseniz ancak 15/50 olabilir.

Resimsiz is yapmam biliyorsunuz :)

p1640170111.th.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
4,377
Abi malesef yanlış yağ koymuşsun gene.10 40 scooter almışsın.Ben aldım ama koymadım bundan koy sende.Scooterlarda kavrama olmadığı için iyi olmaz.


zv7hxy.jpg
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
@ Cesur509 kardesime katiliyorum. Cogu bisiklet tamircisi. Tamam olabilir ama insan da kendisini biraz gelistirir. En basit konu olan yag degisiminde bile sorun yasadim. Insan biraz dogru yönlendirir. Ama 20lirama daha oldu. 15/50den kesinlikle memnun kalmadim. Bugün gittim 1lt Castrol 10/40 yag alip yagimi kendim degistirdim. Zaten cok kolay bi islem. Yag tipasini 17 anahtar tutuyor. 50km deki Yagi bi kabin icine saliverdim. Yag koydugumuz tipayida actik ki hava yapip icinde yag kalmasin diye. Uzun süre bekledim icindeki yag süzülsün diye. Sonra karterdeki tipayi kapatip.Kuvvet dener gibi sikmadan. Tatli sikilacak yani. Huni yardimiyla yeni yagimi koydum ve motorumu calistirdim. Motoru bi güzel isittim. Sonra sehir icinde kisa bi deneme turu attim. Bariz fark var arada. BAkalim bide son hiz denemesi yapicam ileride. 15/50yagida bi kenara zulaladim. Artik kapi menteselerini yaglarim :queen:
Arkadaslar, 10/40dan öte yag koydurmayin. Yazin uzun yola gidecekseniz ancak 15/50 olabilir.

Resimsiz is yapmam biliyorsunuz :)

p1640170111.th.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

Kardeş gerçekten scooter yağı koymuşsun , o yağ debriyajına zarar verebilir onu acilen değiştir:pale:
 
Katılım
11 Ağu 2010
Mesajlar
36
omega arka bagaj selesi cok güzel olmş gerçekten hem yakışmış hem daha saglam ben ankaradayım fiyatı ne ise almak istiyorum kargo fln olblrmi ac aba baska alcak varsa toplu bi alım yapalım eger özel yapım ise
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
omega arka bagaj selesi cok güzel olmş gerçekten hem yakışmış hem daha saglam ben ankaradayım fiyatı ne ise almak istiyorum kargo fln olblrmi ac aba baska alcak varsa toplu bi alım yapalım eger özel yapım ise

Bende alabilirim. fiyatı ne kadar acaba?omegakont arkadaşımız bizi bilgilendirirse sevinirim.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Abi bende koymuştum senın koydugun yagdan fazla birşey farketmemişti ama değiştirmiştim.Abi bulamassan ben gönderirim sana...

Sagol uniqe kardesim, bulabilecegimi düsünüyorum. Benim kizdigim konu, ben yagin üzerindeki scooter yazisini okudum. Satici bana abi 250cc ye kadar bunu koyuyorlar dedi ve öyle yönlendirdi beni. Ama yarin atacagim kafalarina yagi sürsünler bi taraflarina. Ben de pimpirikli insanim yarin bulur yagi degistiririm.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ağu 2005
Mesajlar
595
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sagol uniqe kardesim, bulabilecegimi düsünüyorum. Benim kizdigim konu, ben yagin üzerindeki scooter yazisini okudum. Satici bana abi 250cc ye kadar bunu koyuyorlar dedi ve öyle yönlendirdi beni. Ama yarin atacagim kafalarina yagi sürsünler bi taraflarina. Ben de pimpirikli insanim yarin bulur yagi degistiririm.

Hiçbişey olmaz Atila bi dahaki sefere scooter olmayanından alırsın, sırf yağın üzerinde scooter yazıyor diye değiştirmek olmaz. Ben arabamda kullandığım 10w40 castrol yağı kullanıyorum.
Yarı sentetik veya tam sentetik olması yeterli.
Bu kadar da ince düşünmeyin yaw.
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
Hiçbişey olmaz Atila bi dahaki sefere scooter olmayanından alırsın, sırf yağın üzerinde scooter yazıyor diye değiştirmek olmaz. Ben arabamda kullandığım 10w40 castrol yağı kullanıyorum.
Yarı sentetik veya tam sentetik olması yeterli.
Bu kadar da ince düşünmeyin yaw.

Usta resmen altın vuruş yapmışsın ne yaptın sen araba yagının karşıladıgı kriterle motorunki bir degil tamam 10/40 falan ama köpüklenmeden tut içindeki katkıya kadar çok farklı
Atiturhan merak etme öyle muazzam fark yoktur scooter falan ama bir dahakine yinede dikkat et
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst