Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
omegakont, topicteki en güzel paylasimi yaptin. Cok tesekkür ederim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:37 ----------

Dünkü plastik kulplarin yeterince saglam cikmamasi sonucu nalburdan edigindigim krom kaplama kulplarla plastikleri degistirdim.
resimsiz olmaz...

p1341120111.th.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
omegakont, topicteki en güzel paylasimi yaptin. Cok tesekkür ederim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:37 ----------

Dünkü plastik kulplarin yeterince saglam cikmamasi sonucu nalburdan edigindigim krom kaplama kulplarla plastikleri degistirdim.
resimsiz olmaz...

p1341120111.th.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

OMEGAKONT usta iyi paylaşım yapmışsın ellerine saglık


Senin kulplar hopşuma gitti kromcu bir arkadaşım var onada bunşar gibi yaptırayım :cat:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Omegakont, hayirli ugurlu olsun.. Güle güle kullan. Allah kazasiz belasiz binmek nasip etsin. Bu arada yaptigin islemleri cok begendim.Masallah cok güzel olmus. Arkadaki topcase in baglanti demirlerini sen mi yaptirdin hazir mi aldin?
Topcase i biraz kücük almisin ama.. Kask giriyor mu ona? Ben 32lt yi 40lt yapmak istiyorum.
Jant stickerleri benimde hazirda bekliyor havalarin isinmasini bekliyorum. sicak havada daha güzel yapisiyormus. Ama yakismis güzel olmus.

Hayirli ugurlu olsun.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:06 ----------

@ Necati35, abicim bugün ilk periodik bakimina gittim. 15/50 yag koydular. Ama son hizim azaldi. Yagin kalin olmasindan oldugunu düsünüyorum. 10/40 a geri dönecegim sanirim. Senin yorumunu almak istedim.
 
Katılım
7 Ocak 2011
Mesajlar
149
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar hepinize hayırlı olsun. ben bu mc modelini çok beğendim. artık mondial çıtayı bayağı yükseltti. :cat: motorlar gayet kaliteli. ben yetkili satıcısında gördüm. kimsenin lafı olamaz bu motora. :bounce:
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
Abi motorun yavaslama sebebi senin dedin gibi, yagin viskositesinin daha kalin olmasi. Yag motorun icinde daha zor dönuyor ve buda motordan performans göturuyor. Ama benim bildigim, sicak havada kalin yag örn. 15w-45 soguk havada ise ince yag örn. 15w-40, yada 10w-40 kullanilir?
 
Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
36
Motosikleti
Lambretta X300
Gerçekten çok güzel olmuş.Kazasız belasız kullan ::alkiis::

Teşekkür ederim. beğenmenize sevindim

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:20 ----------

Omegakont, hayirli ugurlu olsun.. Güle güle kullan. Allah kazasiz belasiz binmek nasip etsin. Bu arada yaptigin islemleri cok begendim.Masallah cok güzel olmus. Arkadaki topcase in baglanti demirlerini sen mi yaptirdin hazir mi aldin?
Topcase i biraz kücük almisin ama.. Kask giriyor mu ona? Ben 32lt yi 40lt yapmak istiyorum.
Jant stickerleri benimde hazirda bekliyor havalarin isinmasini bekliyorum. sicak havada daha güzel yapisiyormus. Ama yakismis güzel olmus.

Hayirli ugurlu olsun.


Yapılanları beğendiğinize sevindim. Teşekkürler

Bağlantı demirlerini Galeri Gülhan daki Cenk bey dostum yaptırdı. Motor 2 gün sanayi de kaldı. Ama sanırım şablonu çıkardılar. Bundan sonra isteyenler için sorun olmayacaktır :)

Topcase i özellikle sadece bir kask girecek büyüklükte istedim çünkü büyük hacimli topcase ler süratlendikçe motoru sallamaya başlıyor özellikle küçük cc motorlarda. Bir açılır kaskı rahatlıkla alıyor içine. Benim ihtiyacım da buydu zaten. Ayrıca depo üstü çanta da aldım. Rahat rahat işimi görür bu iki çanta.

Bu arada ilk yağ değişimine kadar çok fazla sıkıştırmadan ama ara ara gaz açarak kullanmamı tavsiye ettiler. Sürekli sabit devirle motoru sağır edebilirmişiz. Bu konuda sizin tecrübenizi almak istedim..
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Bağlantı demirlerini Galeri Gülhan daki Cenk bey dostum yaptırdı. Motor 2 gün sanayi de kaldı. Ama sanırım şablonu çıkardılar. Bundan sonra isteyenler için sorun olmayacaktır :)


Bu arada ilk yağ değişimine kadar çok fazla sıkıştırmadan ama ara ara gaz açarak kullanmamı tavsiye ettiler. Sürekli sabit devirle motoru sağır edebilirmişiz. Bu konuda sizin tecrübenizi almak istedim..

Hoca, uygun bi fiyata banada yapsinlar yaa.. seninki hosuma gitti :)
Kitapcikta 5bin deviri gecmesin diye yaziyor yanlis hatirlamiyorsam. Ama ben de sagir olmasin diye ara ara 7bin ve 8binlere kadar bastim. Ama ilk bakimin sonlarina dogru. Ilk km'lerde bende sakin kullandim. Parcalar birbirine alissin diye. yani 600-700kmden sonra basabilirsin.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:52 ----------

Abi motorun yavaslama sebebi senin dedin gibi, yagin viskositesinin daha kalin olmasi. Yag motorun icinde daha zor dönuyor ve buda motordan performans göturuyor. Ama benim bildigim, sicak havada kalin yag örn. 15w-45 soguk havada ise ince yag örn. 15w-40, yada 10w-40 kullanilir?

ilk firsatta tekrardan 10-40 koymayi düsünüyorum. Zaten benim MC gerek benim agir olmamdan dolayi (90kg) gerekse depo üstü+yan cantalar+topcase den dolayi yeterince agirlik tasiyip etkileniyor bide yagdan etkilenmesin. Ama isin duayen abileri 10bin km yi devirdikten sonra motordan anca verim alirsin diyorlar. Sifirdan itibaren cbf kullanan duayen abiler.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
@atiturhan abi, o yağ zaten çok kalın heleki bu havalar için oldukça kötü. Acilen 10/40 koydur. Birde servis mi dedi bunu koyalım diye? Kitapçığında dahi 10/40 yazıyor çünkü.

@omegakont, motorun üzerindeki değişiklikler oldukça başarılı ve kaliteli olmuş.
 
Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
36
Motosikleti
Lambretta X300
Omegakont çok süper olmuş valla çok beğendim.:)

Beğenmene çok sevindim. Aslında çok bişey yapmadım ama sanırım küçük ama şık değişiklikler oldu.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:15 ----------

Hoca, uygun bi fiyata banada yapsinlar yaa.. seninki hosuma gitti :)

Kitapcikta 5bin deviri gecmesin diye yaziyor yanlis hatirlamiyorsam. Ama ben de sagir olmasin diye ara ara 7bin ve 8binlere kadar bastim. Ama ilk bakimin sonlarina dogru. Ilk km'lerde bende sakin kullandim. Parcalar birbirine alissin diye. yani 600-700kmden sonra basabilirsin.

Müsait bir zamanda sorar ve fiyatını bildiririm. (Çünkü sadece topcase demiri olarak pazarlık etmemiştim. Fiyata Ön koruma ve top case de dahildi.) Hatta daha iyisi, bilgilerini vereyim isterseniz sizde irtibat kurabilirsiniz.

GALERİ GÜLHAN - ÖMER GÜLHAN KILINÇ
FAHRETTİN MAHALLESİ MİTHATPAŞA CD. NO: 1189/A ÜÇKUYULAR KONAK / İZMİR
Tel : 0 232 277 60 61 - 0 232 278 61 44
Fax : 0 232 278 70 26
e-Posta : [email protected] - gale

İbrahim bey ya da Cenk bey yardımcı olacaktır.

Kullanım tavsiyeleri için de teşekkür ederim. Dikkate alacağım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:21 ----------

@omegakont, motorun üzerindeki değişiklikler oldukça başarılı ve kaliteli olmuş.

Dostum teşekkür ederim.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
OMEGAKONT isimli arkadaş gerçekten çok güzel bir kombinasyonla motora ayrı bir hava katmışsın ellerine sağlık.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Karşılaştırma tablosunda MC 150'nin güç ve tork devirleri birbirine karışmış olmalı. Maksimum tork devri maksimum gücün alındığı devir sayısından büyük olamaz.

Sakin kullanmayı sevenler için CBF 150 5250 devirde maksimum torku vermesiyle ideal motor olarak duruyor. MC 150 ise devirli kullanmayı ve sürati sevenlere daha çok hitap ediyor gibi. YBR 125 ise önemsiz bir kilo avantajının dışında performans olarak bu ikisi ile kıyaslanacak durumda değil. Ama o da iyi motor tabi, kimse bir şey diyemez.
 
Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
36
Motosikleti
Lambretta X300
Karşılaştırma tablosunda MC 150'nin güç ve tork devirleri birbirine karışmış olmalı. Maksimum tork devri maksimum gücün alındığı devir sayısından büyük olamaz.

Max. Tork : 12.0 Nm / 7500 d/d
Max. Güç : 10.5 kW / 9000 d/d

Kaynak ... http://www.mondialmotor.com.tr/MONDIAL-150-MC-/TOURING/Mondial-150-MC/index/Page-2.html

Bir yanlışlık olmuş tabloda gerçekten. düzeltme için teşekkürler...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:11 ----------

OMEGAKONT isimli arkadaş gerçekten çok güzel bir kombinasyonla motora ayrı bir hava katmışsın ellerine sağlık.

teşekkür ederim
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Dün ilk periodik bakim icin (1000km) servise gittim. Shell 15/50 yag koyduklarini söylemistim. Ilk izlenim olarak söyleyebilecegim son hizimin düstügüdür. Yagdan kaynakli oldugunu düsünüyorum. Ama su ihtimal de var. Motorun hava ayarini kurcaladilar onunlada alakli birseyler olabilir. Siz siz olun motorun karburatör ayarlariyla oynamalarina müsade etmeyiniz. Ilk firsatta 10/40 yag koyup tekrar deneme yapacagim. Eger son hiz eski haline dönmezse hava ayarlariyla alakali bir durum söz konusu oldugu ortaya cikiyor. Ayrica motorun zincirinide kap kara eski bir yag ile yagladiklarini gördüm. Temizlik yapmadan nasil yagladilar anlamadim.Sesimi cikartmadim. Cünkü yag bakim malzemelerimi almistim zaten. O yüzden bugün zincirime vakit ayirip önce güzelce zinciri gazyagi ile temizledim. ilk önce bi kabasini aldim sonra özenle zinciri gaz ile temizledim. Kurumaya biraktim ve kuruduktan sonra Castrol zincir sprayi ile zinciri güzelce yagladim. Bu sorunuda böylelikle halletmis oldum.
Zincir bakimina baslamadan önce zincir koruma plastigini sökmüstüm, daha rahat calisabilmek icin.
Omegakont arkadasimizin carbon calismalarindan da esinlenerek. Elimde zaten var olan karbon görünümlü folyoyuda zincir koruma plastiginin üzerine kaplamayi düsündüm. Kaplar kaplamaz resimlerini paylasirim.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Resim ne yazikki paylasamiyorum. Cünkü elimdeki folya kirismis ve isitmama ragmen acilmadi. Güzel olmayinca zincir korumasini aynen yerine geri koydum.
Omegakont arkadasimizdan bu parcayida karbon kaplatmasini diliyorum :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst