H-TRONIC AL300pro Akü Şarj Cihazı

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Motorumun önceki aküsü de motor belli bir süre beklediğinde zayıflıyordu. (gerçi aküyü bir keresinde tam bitirdiğim için buna ben sebep oldum)

Bu cihazla da aküyü ara ara şarj ediyordum. Fakat sonra gördüm ki akü motora tam şarjlı takılsa bile aynı gün içinde korna çalmakla,far açmakla bariz bir şekilde zayıflıyordu. (aküye su ekleme falan da kar etmedi)

Bu işin böyle gitmeyeceğini düşünerek aküyü değiştirdim.

Abartmıyorum motor 1 hafta yatsa bile artık tek marşta çalışıyor.

Motorunuz 5 gün yatınca marş almıyorsa akünün suyuna bakın evvela,su eksikse suyunu ekledikten ve aküyü şarj ettikten sonra 5 gün gibi bir sürede akü gene yattığı yerde boşalıyorsa o akü değiştirilmelidir kanımca.

Kışın aküler durduğu yerde daha hızlı boşalabilir fakat sağlıklı bir akünün Ankara gibi soğuk bir yerde 1 haftada boşalmadığını 3 farklı motorda gördüm.
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
su eklenmiyor diye biliyorum aküye bakımsız tiplerden çünkü. zaten bu yaz sıfır aldım aküyü, en fazla 6 ay oldu alalı ama sorun çıkarıyor işte.

bugün siparişini verdim motomax'dan aletin, gelsin aküyü şarja koyucam 1-2 gün boyunca bakalım ne olacak.
soru : bakımsızda olsa her aküye su eklenirmi? jelde olabilir benimki emin değilim
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
su eklenmiyor diye biliyorum aküye bakımsız tiplerden çünkü. zaten bu yaz sıfır aldım aküyü, en fazla 6 ay oldu alalı ama sorun çıkarıyor işte.

bugün siparişini verdim motomax'dan aletin, gelsin aküyü şarja koyucam 1-2 gün boyunca bakalım ne olacak.
soru : bakımsızda olsa her aküye su eklenirmi? jelde olabilir benimki emin değilim

Bakımsız aküye herhangi bir sıvı eklenmez.
1-2 gün tutmaya gerek de yok aten..Üzerindeki ışık renk değiştirdiğinde (sanırım yeşile dönüyoru) akü şarjı tamamlanmış demektir.
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
aküyü dün akşam söktüm ve şarja koydum saat 18:00 da.
yattım kalktım işe gittim geldim 24 saat geçti hala yeşil ışık yanıyor şarj devam.
heralde akünün durumu baya kötüydü hala devam ettiğine göre.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Bu cihaz 13,8 voltta sadece 0,3 amper akım sağlıyor. Aküyü şarj etmeye yeterli olduğunu sanmıyorum, olsa olsa bakım şarjı dediğimiz kış uykusuna yatırılmış akünün bozulmasını engeller. Sarj için akünün kapasitesinin onda biri gereklidir yani 7 amper lik akü için 0,7 amper ( veya 700 miliamper) gereklidir. 1 amper idealdir. Ama 0,3 amper olmaz.
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
önceki sayfada o kadar insan kullanıpta memnun kaldığını sorun olmadığını yazmışta şimdi sizin dediğiniz "olmaz" biraz garip kaçtı.
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kendi motorumun aküsünü(7Ah kurşun-asit)Ataba 0,5 A ile yavaş şarj ettim,32 saat şarjda kaldı,kontrol edip 3 kez şırıngayla ufak deliklerinden saf su ekledim.

Sonuç, farlar şimiye kadar yanmadığı kadar parlak,marş şimşek gibi.:cat:

Akü ne model bilmiyorum eski bayağı 2 sene önce 2. elde aldığım Cgl aküsü,en son geçen sene bu zamanlar şarj etmiştim.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Bu cihaz 13,8 voltta sadece 0,3 amper akım sağlıyor. Aküyü şarj etmeye yeterli olduğunu sanmıyorum, olsa olsa bakım şarjı dediğimiz kış uykusuna yatırılmış akünün bozulmasını engeller. Sarj için akünün kapasitesinin onda biri gereklidir yani 7 amper lik akü için 0,7 amper ( veya 700 miliamper) gereklidir. 1 amper idealdir. Ama 0,3 amper olmaz.

Cihazı kullandınız mı mirim? Siz sanrılar ile biz ise kullananlar olarak yazıyoruz fark ettiyseniz..

Bomboş aküleri şarj etmek elbet vakit alır, zaten cihazın üzerinde de bu yazıyor..
Kışın da sökük akünün boşalmaması için koruma görevi görür bu cihaz, zaten o da üzerinde yazmakta ve ullnıcıları doğrulamakta..

Abartılacak bir ürün veya konu değil zaten..
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yavaş şarjda mutlaka akü tam bitirilmelidir. Farları,sinyali yakıp 15 dakikada biter akü. Düşük akımla da plakalardaki sülfatlaşma çözüler, saf su ile şarj başlangıcı ortası ve sonunda kontrol etmek gerekir.
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
Yavaş şarjda mutlaka akü tam bitirilmelidir. Farları,sinyali yakıp 15 dakikada biter akü. Düşük akımla da plakalardaki sülfatlaşma çözüler, saf su ile şarj başlangıcı ortası ve sonunda kontrol etmek gerekir.

iyi diyorsunuzda akümüz bakımsız tip ise ne olacak? su falan eklenmiyor.
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
iyi diyorsunuzda akümüz bakımsız tip ise ne olacak? su falan eklenmiyor.

Kurşun asit diye geçtim üstte,kuru akü için eklenmez.
Cihaz için kutusunda lead-acid(kurşun-asit) battery charger yazıyor kuru veya jel akü için kullanılabiliyormu bilmiyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Ürünün içinden çıkan kılavuzda yazan cümleyi aynen aktarıyorum:

The correct usage of the product is exculsively for charging 2-6-12 Volt lead acid and maintenance-free batteries (gel/AGM).

Yani hem sulu hem de bakım gerektirmeyen kuru tip, jel aküler de şarj edilebilmektedir.
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kendi motorumun aküsünü(7Ah kurşun-asit)Ataba 0,5 A ile yavaş şarj ettim,32 saat şarjda kaldı,kontrol edip 3 kez şırıngayla ufak deliklerinden saf su ekledim.

Sonuç, farlar şimiye kadar yanmadığı kadar parlak,marş şimşek gibi.:cat:

Akü ne model bilmiyorum eski bayağı 2 sene önce 2. elde aldığım Cgl aküsü,en son geçen sene bu zamanlar şarj etmiştim.

Ataba 500mA(0,5a)lik cihazı da her işinizi görür,diğeri kuru,jel şarj ediyorsa bu da eder.:wiinkk:
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
evet bu akşam işten geldiğimde şarj cihazının ışığı nihayet sönmüş. 40-48 saat kadar zaman aldı 7 amper aküyü şarj etmesi. ben memnun kaldım açıkçası bu fiyata alman malı cihazdan. aküyü motora taktım ilk marşta almadı ama ikincide çalıştı.
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
Bende düşünüyorum bu cihazı ne zamandır araştırıyorum nedeni motorum kış uykusunda baharda yanına gidip bi sürprizle karşılaşmak istemediğim için. Bütün kullananlar memnun olduklarını yazmış ve en önemlisi çin malı değil alman malı olması ve ekonomik bir fiyatı olması:p
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Evet bu aletle aküyü şarj etmek biraz uzun sürüyor.
Tek dezavantajı bu diyebiliriz aletin.
Fiyatına göre dezavantaj da sayılmaz kanımca.

Geçenlerde ledli küçük bir ışıldak aldım. Onu bile 20 küsür saat şarjda tutmak gerekiyor.
 
Katılım
5 Mar 2011
Mesajlar
4
Slm arkadaşlar. Yamaha yzf r6 2000 model motorda aküyü nasıl çıkarabilirim. 3 aydır motor yatmakta. doğal olarak akü kendini bitirmiş. Aküyü çıkarıp bahsedilen aletle doldurmayı düşünüyorum. Ancak aküyü çıkarma işlemini ayrıntılı bir şekilde anlatırsanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst