Devir Saatli 2011 CBF 150 ler Bayilerde. (Foto)

Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
honda tr allah cezanı vermeye :p neyse bekleriz benim daha almam 3 ayı bulur hava ısınsın kanka toto donuyor...bodrum deyip geçme akşam motora binemiyorsun ayazdan..

beni muhatap alıp aradılar ganga artık pek sövemem gari...:queen::p

bende honda turkıye ile görüştüm 1 ay önce şuan böyle birşey yok dediler
bunlar yurtdışındali 2010 modeller AydoğanX İsmail kardeşim paylaşmıştı
farklarıyla beraber yazmıştı özelliklerini

ama bu göstergelerde 9000 devir var :)

]

İsmailimin getirdiği göstergeler daha seksi ve ben tercih yapacaksam Aydoğan biraderimden almak isterim...

Vites göstergesi olsaydı dahada güzel olurdu.:cat:

Arkedeş yok artık lebraamm...:p size de bişey beğendiremiyorlar...bugün vites göstergesi isteyen yarın navigasyon ister...:p

-Ey ahali şimdi sizi öpmüşem :rendeer:

Selçük napıyon ganga...seninde motor hevesin geçti başka kanallara geçiş yaptın...:p

aydoğanx kardeşim varmısın, şu gidonları da değiştirelim, olmuşken tam olsun.

helal olsun valla kalp kalbe karşı aklımdaki şeyi yazdın...o da olacak 2016 da ama...:p
 
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
886
honda....sinir stres onda...

nedir bu Allah aşkına...onu ekle , bunu çıkart..Türk insanı birşeye düzgünce sahip olamayacak mı?...bir tam enjeksiyon getiremiyorlar...merak ediyorum fuarda insanların karşısına ne yüzle çıkacaklar...sorana ne cevap verecekler...ben gidemeyeceğim ama birisi bunun sebebini sorsun ve buradan paylaşsın lütfen...yamaha enjeksiyonlu modeli getirince görürüm ben honda'yı...paşa paşa nasıl getirecekler bakın o zaman...gerçi yamaha da Türkiye'ye aynı kafa ile mal getiriyor ama neyse...yeter artık hepsinden bıktım...:pr:
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Tamı yarımı olmaz bunun ya enjeksiyonludur ya da karbüratör.:pr:
 
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
886
onu bende biliyorum...milleti alenen kandırıyorlar...var mı böyle birşey?...yarım enjeksiyonmuş...tek nokta çok nokta deseler anlayacağım da...dünyada herhalde sadece bizde vardır...enjeksiyonlu ama karbüratörü de var :) ...ne bu yahu?...körün istediği bir göz Allah vermiş iki göz desinler diye mi...ben şahsen sadece enjeksiyon istiyorum...otomatik jikleli olsun...basınca çalışsın...hem verimli yanma olunca karbon salınımı da azalacak...bana birde katalizör koymuşlar ama karbüratörlü...katalitik konvertörlü toros olmuş yani...:queen:
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Tek nokta kalmadı artık çok nokta enjeksiyonludur tüm motorlar.:)
 
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
886
tamam pes :mrgreen: bende matematik hocasıyım...sorular oradan gelmeye başlayacak şimdi...:)
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Ocak 2008
Mesajlar
353
toru topu 150cc lik bir motoru var ... adamlar diyordur bu kadar motora karbiratör bile çok, enjeksiyona gerenk yok diyorlardır... bence haklılık payı da var yani yokda değil zaten 150cc bana jeep xj 5.2 yani 5200lik bir motoru yokki....
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
toru topu 150cc lik bir motoru var ... adamlar diyordur bu kadar motora karbiratör bile çok, enjeksiyona gerenk yok diyorlardır... bence haklılık payı da var yani yokda değil zaten 150cc bana jeep xj 5.2 yani 5200lik bir motoru yokki....

http://www.honda.com.tr/SeriesContentPages.aspx?series=commuter-anf125i-innova&page=Genel-Bakis

Bunu satan, Cbf 125i getirmeyen ucuz yolu seçmiş başka izahı olamaz bunun.

Karbüratör yeter demek bana göre 2. sınıf kullanıcı olduğunun belirtisidir.
Japon veya Avrupa hatta Tayland,Hindistan enjeksiyon kullanırken bu cc'ye karbüratör yeterli demek olmaz.

Artık dediğim ülkelerde 50cc'lik modeller bile enjeksiyonludur.:wiinkk:
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
toru topu 150cc lik bir motoru var ... adamlar diyordur bu kadar motora karbiratör bile çok, enjeksiyona gerenk yok diyorlardır... bence haklılık payı da var yani yokda değil zaten 150cc bana jeep xj 5.2 yani 5200lik bir motoru yokki....


Neden enjeksiyon gerek yok diyorlardır.?

Bence kendi ülkelerinde benzin fiyatları bizimki kadar değildir.Gelip burda yaşasalar,bu 150cc motorlara enjeksiyonun babasını yaparlar ve takarlardı.
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
slm arkadaşlar bir sorum olacak şimdi enjeksiyon lafı ediyorsunuzda biz kendimiz taksak olmaz mı bunu nasıl diyeceksiniz mesela ybr 125 in avrupadaki modelleri enjeksiyonlu değil mi oradan enjeksiyonu sipariş etsek bizim buradaki ybr ye taksak olmaz mı tabi beynini flanda spariş verecez
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Yahu ne enjeksiyonmuş be!

Arkadaşlar enjeksiyonun karbüratöre kıyasla hem artıları, hem eksileri vardır.

Karbüratör basittir, bakımları kolaydır, tamiri hızlıdır, değiştirmesi ucuzdur.

Enjeksiyon pahalıdır, karmaşıktır, bakımları maliyetlidir, arızalandığında tamir etmesi daha zordur. Düşük kaliteli enjeksiyon sistemleri motorun gaz tepkilerini zayıflatır.

150cc'lik bir motorda karbüratör yerine enjeksiyon koymaya kalkarsanız fiyatı 500TL artacak, 100 km'de yakıt tüketimi (o da belki) 0.1-0.2 lt azalacaktır. Ayrıca karbüratörlü CBF150'nin 4.000km bakımı 70 lira tutuyor, enjeksiyonlu olsaydı en az 100TL tutacaktı.

Ne avantajı kalıyor enjeksiyonun söyler misiniz?
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Yahu ne enjeksiyonmuş be!

Arkadaşlar enjeksiyonun karbüratöre kıyasla hem artıları, hem eksileri vardır.

Karbüratör basittir, bakımları kolaydır, tamiri hızlıdır, değiştirmesi ucuzdur.

Enjeksiyon pahalıdır, karmaşıktır, bakımları maliyetlidir, arızalandığında tamir etmesi daha zordur. Düşük kaliteli enjeksiyon sistemleri motorun gaz tepkilerini zayıflatır.

150cc'lik bir motorda karbüratör yerine enjeksiyon koymaya kalkarsanız fiyatı 500TL artacak, 100 km'de yakıt tüketimi (o da belki) 0.1-0.2 lt azalacaktır. Ayrıca karbüratörlü CBF150'nin 4.000km bakımı 70 lira tutuyor, enjeksiyonlu olsaydı en az 100TL tutacaktı.

Ne avantajı kalıyor enjeksiyonun söyler misiniz?

Üretilen bütün benzinli araçlar artık enjeksiyonlu.. Benzin aldığın yeri iyi bilirsen filitre temzilğine dikkat edersen enjeksiyon bakım veya değişim gerektirmez. dizellerle karıştırmayalım lütfen. Kaldıki enjeksiyonlu aracın motor ömrü karbüratörlü araca göre daha uzun olur. Bu hesabından rektefiye masraflarınıda düş istersen.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Üretilen bütün benzinli araçlar artık enjeksiyonlu.. Benzin aldığın yeri iyi bilirsen filitre temzilğine dikkat edersen enjeksiyon bakım veya değişim gerektirmez. dizellerle karıştırmayalım lütfen. Kaldıki enjeksiyonlu aracın motor ömrü karbüratörlü araca göre daha uzun olur. Bu hesabından rektefiye masraflarınıda düş istersen.

Üretilen bütün benzinli otomobiller enjeksiyonlu. 1000cc ve üzeri motorlarda enjeksiyonun avantajları karbüratöre göre ciddi şekilde ağır basar, aradaki maliyet farkına değer. Ancak küçük hacimli, ucuza satılması ve basit olması istenen motorlarda karbüratör tercih edilir.

Enjeksiyon sistemi elektro-mekanik bir bileşendir. Motorun karmaşıklığını arttırır. Her zaman her yerde tamir edilemez. CBF'in enjeksiyonlu olmasının doğuracağı fiyat artışı 2011 yılı için getireceği faydadan azdır. Honda'da çalışıyor olsaydım "TPS'li karbüratör olan versiyonu getirelim, 2013'te enjeksiyona geçeriz" derdim.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Euro 3 normları esas alındığı sürece enjeksiyon bu seviyedeki motorlara gelmez. Adamlar buna uyabilecek karbüratör tasarlamışlar zaten. Enjeksiyon kadar olmasa da onu aratmayacağına eminim. Bakın YBR 125 yeni modelin gaz koluna tepkileri eskisinden daha iyiymiş ve stop etme sorunları giderilmiş.

Enjeksiyonu öyle başka motordan alıp takamazsınız, bunu bir de elektronik aksamı programlanması falan var. Öyle yaptım oldu ile çalışmaz yani, zaten takılamaz da.

Bir de şu bakım maliyetlerinin yüksek olduğu konusuna katılmıyorum. Arıza yaparsa evet yüksektir çünkü tamir edilebilecek çok fazla parçası yok, atıp değiştirirsiniz. Öte yandan arıza yapma ihitimali de sıfıra yakındır. Kabaca bir tane delikli çubuk, bir pompa ve beyinden oluşuyor. Çubuk ve pompaya birşey olmaz, ancak beyni falan ıslatıp yakarsanız arıza verebilir. Onun için bu kısmı düşünmeye gerek yok, arıza falan yapmaz hele ki tek silindirli de hiç yapmaz. Tabi doğuştan tasarım hatalı bir durum yoksa.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Arkadaşlar bu enjeksiyon mevzusuna takılmayın,bu cc de enjeksiyondan bi verim alamassınız ve motorun performansı düşer bir örnek vereyim hondanın dylan versiyonu ve ps 150i enjeksiyonlu innova ve enjeksiyonsuz karbüratörlü model hepsini kullandım örneğin ps hızlanma ve son sürat konusunda dylandan 10 km geri kalıyor innovada ise hiçbişiy farkedemedim motorun gidişi son sürati aynı.. performans olarak, bakım maliyetleri ve türkiyedeki yakıt kalitesi göz önüne alındığında karbüratöre devam derim..
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Cbf 150 zaten az yakan bi motor.
Enjeksyonlu olsa ne farkeder karbüratörlü olsa ne farkeder..
karbüratörlüyüde enjeksyonluyuda tapa gaz kullan motor çok yaktı olur..
Bizlere bi devir kesici şart motor harkulade yoksa:mrgreen:
 
Katılım
6 Eyl 2006
Mesajlar
436
Arkadaşlar bu enjeksiyon mevzusuna takılmayın,bu cc de enjeksiyondan bi verim alamassınız ve motorun performansı düşer bir örnek vereyim hondanın dylan versiyonu ve ps 150i enjeksiyonlu innova ve enjeksiyonsuz karbüratörlü model hepsini kullandım örneğin ps hızlanma ve son sürat konusunda dylandan 10 km geri kalıyor innovada ise hiçbişiy farkedemedim motorun gidişi son sürati aynı.. performans olarak, bakım maliyetleri ve türkiyedeki yakıt kalitesi göz önüne alındığında karbüratöre devam derim..

aynen katılıyorum..ben dylanı 4600 liraya aldım ps kaç para oldu 6600!!! ne anladım ben bu enjeksiyondan..zamanında fırtına kopmuştu dylan bitti enjeksiyonlu ps geliyo diye..sonuçta görüldü ne ahım şahım yakıt sarfiyatı var nede performans artışı aksine çekiş düşük ve son hızda limitörlü..ama ps'nin 160 ibresini gören adam düşünüyoki kafadan 20km fazla yapacak dylandan..ama sonuç hüsran çoğu ps sahibi 5-10bin olmadan satıyo umduğunu bulamadı..şimdi cbfde enjeksiyonlu olsa ne olcak sanki 4250 yerine olacak 5250..nasıl çıkçak yakıttan bu 1000 lira??
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Herkes kendi kafasına ve motoruna göre yazmış enjeksiyonu neredeyse küçük cc için işe yaramaz gereksiz bir yakıt sistemi olarak göstremeye çalışmış.:mrgreen:

Kedi erişemediği ciğere mundar der.:p

Japon yapar tasarımı, düşük cc'ye en uygun problemsiz enjeksiyon sistemini yapar, Türk karbüratör bağımlısı kullanıcılar itiraz eder ,gerek yok enjeksiyona biz mutluyuz.:queen:

Enjeksiyonun hiçbir dezavantjı yoktur arkadaşlar, avantajlarını yazmadım daha.:bounce:
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Herkes kendi kafasına ve motoruna göre yazmış enjeksiyonu neredeyse küçük cc için işe yaramaz gereksiz bir yakıt sistemi olarak göstremeye çalışmış.:mrgreen:

Kedi erişemediği ciğere mundar der.:p

Japon yapar tasarımı, düşük cc'ye en uygun problemsiz enjeksiyon sistemini yapar, Türk karbüratör bağımlısı kullanıcılar itiraz eder ,gerek yok enjeksiyona biz mutluyuz.:queen:

Enjeksiyonun hiçbir dezavantjı yoktur arkadaşlar, avantajlarını yazmadım daha.:bounce:

abi diyelimki kirli, düşük kaliteli, karışık, tutarsız benzin kullanılıyor. yine mi enjeksiyon önde?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst