Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
9 May 2010
Mesajlar
76
arkadaşlar ruhsatı ve plakayı çıkarttım, ne yazıkki motor 2007 model olduğu ve 2006 ülke girişli olduğu için 1 yıllıkta cezalı olmak üzere muayene yaptırdım, yaklaşık 100 tl ye patladı. muayene nedeniyle ruhsatın ilk 3 aylık süresinide kaçırdığım için 108 tl olan emniyete verilecek olan parada 200 tl olarak ödendi :D motor alan arkadaşlar motorun üretim yılına dikkat etsin, 3 ay önce mağazadan alınan motora cezalı muayene yaptırmak çok koydu doğrusu... bu arada motorun arka tekerleği havadayken egzosun demirinden tutup sağa ve sola çektiğimde motor+arkateker+egzos üçlüsü sağa ve sola 4 cm lik bi oynama yapıyo, bu sizdede normalmi yoksa şase cıvatasını sıkmak için motoru açsammı?
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
O hareketi yaptığında motor sehpası ile birlikte sana doğru gelmeli!!! ne demek o hepsi oynuyor olmaması lazım öyle birşeyin o servise bomba atacağını söyleyip adam gibi toplayıp sıksınlar o HAYATİ büyükk küçük vidaları... ::yanliss:

Ayrıca evet şansız bi başlangıç yapmışssın... üzüldüm yani.:pale:
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
valla benim de 2007 model ama benim ilk muayene geçerlilik süresi 10.08.2013 diye yazıyor. ruhsat sigorta plaka vs vs herşeye 200 tl verdim. motoru teslim almam 1900 tlye malolmuştu + mondial kask almıştım. bi de temmuz vergisini 31.5 tl ödedim. keşke muameleciye yaptırtsaydın.

o oynayan vidaları sıktır. zaten tek bi cida tutuyor orayı. eğilip motora doğru bakarsan gri bi somon göreceksin onu sıktır. bir de tekerin göbeğini de sıktır.
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
şu motorları gözümüzün onunde toplasalar ya benimde içime sinmiyor çünkü bi başkasının motorunu topluyolardı ben yağ değişimine gittiğimde baya hoyrat davranıyodu baştan sağma iş yapıyordu

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:34 ----------

b+a2 al derim wolky...
bir daha uğraşmassın...
çok basit sorular hiç strese girme...

öle olunca marttan sonraya kalıyorum
bide artık ehliyetsiz binmek sinmiyo içime
önümde kaç defa kaza oldu e çoğundada ehliyet falanda yok başım yanmasın:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:36 ----------

bu akşam oynayan bölgenin videosunu çekip sitede yayınlicam :)

hadi merak ettik akşam oldu :)
hem bende sıkıyım ordaki vidaları fln bayadır ellemiyordum :)
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
yeni motor alan arkadaşlara hayırlı olsun...
benimkinide satabilirdim...
hiç girmeseydiniz zahmete:)
ikinci el aldığınızı bilmeyen birine rahatlıkla sıfır aldım diyebilirdiniz:)
şaka filan 10 gün oldu brandasını açmayalı:(
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
zc sağlam motor buna emin olabilirsin...
sorun yaşayacağın tek şey egzoz dur...
onunda çözümleri var...
vira bismillah de bas gaza sen hele..
buralarda aktif olda birşey olursa zaten tecrübeli arkadaşlarda yardımcı oluyorlar...
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
arkadaşlar yeni motor alanlara hayırlı olsun. egzoz sıkıntı, servisteki cahiller sıkıntı ama motor çok güzel inanın ki. bu paraya alınacak en iyi motor bence. sym gts250ye bakıyorum, 8.250... verilmez abi ya. benim motoru gözümün önüne koyunca su soğutmalı 21 beygir motoruna rağmen 5.000 den fazla vermem ona arkadaş... piaggio gilera vespa suzuki yamaha honda falan hakgetire zaten. onlar türk motorcusunu kazıklamaktan başka bir şey yapmıyor bence. yağ yakan 1000cclik bi racingin motorunu değiştirmek için kullanıcısını 7 ay uğraştıran bir honda örneği varken. herkes de hondanın servisi iyi der. yemişim servisini. yağ yakan motorun servisi iyi olsa ne olur?

yeni yaptığım çantada ufak bi problem var. silikonlamak için söktüğümde sanırım 2 yerindeki lehimleri de söktüm. birini bulup düzelttim ama şimdi de parklar çalışmıyor. sanırım onlara yeni kablo döşeyeceğim. çünkü eskisinin üstü silikonla kaplı. öbürgün de göstergesi söküp ledlemeye başlıyorum. abime de istanbuldan philips x-treme power 60/55w siparişi vermem lazım. ön park lambalarını sökmem hem farın parlak kısmı için hem de akünün sağlığı için iyi oldu. bu eski parklar 2 farı da çatlattı. 9-10w kârdayım şimdilik. haftasonu da stopları bitirme planım var.
 
Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
163
arkadaşlar motoru cumartesi günü aldım yarın elime geçecek allahın izniyle

arkadaşım motorun hayırlı olsun ben temmuzda herşey dahil 1950 tl ye almıştım satalı 10 gün oldu ben forumdan okuduğum ve uyguladığım kadarıyla 4500 km yi sorunsuz bindim sadece egsozu bana sorun çıkardı ve onunla ilgili pronlemimide mondialin sitesine girip 5 6 mesajdan sonra bana dönmeleriyle tam hallediyordumki motorumu sattım tümsek ve çukurlardan dikkatli geçersen gaza fazla abanmazsan ve kitapçığına uyup rodajını dikkatle yaparsan sorunsuz bineceğine eminim motorundan memnundunda neden sattın diyecek olursan insan bazen kalite arıyor uzun yol yapacak aklında soru işareti kalmayacak motor istiyor sky forever arkadaşım 25 000 kmyi çoktan geçmiş kendisi çok dikkatli ve malının kıymetini bilen biri olarak ayrıca tebrik ediyorum ben kısmet olursa yeni yılın ilk pazartesi günü piaggio x8 200 üme kavuşacağım fiyat ve yedek parça olarak arasında dağlar kadar fark var ve son hız 135 140 yapanlar var o kadar hız delisi değilim ama bazen hızlanmak gereken yerler ve anlar olabiliyor biraz kullandıktan sonra sizlere arasındaki farkları yazmaya çalışacağım kırmızı şimşeğim benim ilk göz ağrımdı ilk bindiğimden son indiğim zamana kadar motorumu hep sevdim elimden geldiğince vidasını sıktım sildim sana tavsiyem sende öyle yap oda sana iyi baksın uzun olduysa affola kazasız belasız iyi günlerde binmeni temenni ederim ayrıca bütün motorsever arkadaşlarıma yeni yılın huzur sağlık ve mutluluk getirmesini temenni ederim
 
Katılım
28 Ara 2010
Mesajlar
7
Bütün değerli 150 zc kullanıcılarına iyi akşamlar diliyorum bi kaç sorum olacak sizlere.

1) Arkadaşlar bu motor malum otomatik peki kaç vitesi var ve ne zaman değiştiriyor? kalkışta gaza bastık motor 40 a geldi diyelim devir 8000 oldu kendi değiştiriyoır örn devir 4000 e mi düşüyor? 2 vitesmi var kendi değiştirdiği?

2) Plaka ve ruhsat dahil 2000 tl normalmi?

Teşekkür ederim iyi günler
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
otomatik şanzımandan kasıt dişlileri...
3 farklı dişli boyutu var sanırsam...
devri zaten birden 8000'e çıkartamıyorsunuz gaz desteğiyle oluyor...
gazı kökleyip kaldırdığınızda motor bi bırakıp tekrar gaz vermenizi sizden istiyor...
baya karışık mı oldu?
siz dün akşamda konu açmıştınız herhalde?
zc demi karar kıldınız?
 
Katılım
28 Ara 2010
Mesajlar
7
Hocam ben 2. el japon motorlara baktım ama bi türlü kafama göre bulamadım, en iyisi 150 zc olacak benim için, şu devir işlerini bi anlayabilsem hangi devirde motor kaç yapıyor, misal arabada 4. vites 4000 devirde 80 yapıyor beşe atıyoruz 3000 devirde 80 yapıyor, motordada öyle bir şey varmı? daha az yakması için gaz veririz motor en yüksek dişliye atar örneğin, kafam çok gereksiz şeylere takılıyor biliyorum
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
C.V.T Şanzıman teknolojisini araştırmanızı tavsiye ederim size o zaman.
Sonsuz vites var diyebiliriz.Hiçbi zaman boşa atamaz hep bekler.
Çeşitli animasyonlar veya videolar mevcut bu çalışma sistemi üzerine..

Sen gazı verdikçe o devirlenmeye başlar sürekli devirlenir.. Oyüzden sabit değildir şu devirde şu hız diye kullandıkça anlarsın zaten her devirdede aynı tepkiyi vermez tabiki..


Evet mesela kök gaz kalktın diyelim bu çok KÖTÜ bi kalkıştır zaten daha kafadan kaybedersin..O önce bi ivmelenir sonra devirine gelir..Elini çekmezsen daha uzun sürede ulaşır normal devirlenmesi gereken şeye!

Dezavantajı biraz fazla yakar çünkü sürekli bekler boş olayı yok yani ve manuel vites gibi elinin altında kontrol olmadığı için gereksiz yere boşa gaz kelebeği açarsan o yine çıkabileceği maksimum devirde çıkar rampaları bunlar hep kullanarak anlayacağın şeyler olacak..
Avantajı ise basit ve ortada. açarsın gazı gidersin..

Yani özetle senin sorunun cevabı için önce cvt olayını araştırıp görüp sonra kullanarak tecrübe etmen gerekir..
 
Katılım
27 Ara 2010
Mesajlar
7
arkadaşım motorun hayırlı olsun ben temmuzda herşey dahil 1950 tl ye almıştım satalı 10 gün oldu ben forumdan okuduğum ve uyguladığım kadarıyla 4500 km yi sorunsuz bindim sadece egsozu bana sorun çıkardı ve onunla ilgili pronlemimide mondialin sitesine girip 5 6 mesajdan sonra bana dönmeleriyle tam hallediyordumki motorumu sattım tümsek ve çukurlardan dikkatli geçersen gaza fazla abanmazsan ve kitapçığına uyup rodajını dikkatle yaparsan sorunsuz bineceğine eminim motorundan memnundunda neden sattın diyecek olursan insan bazen kalite arıyor uzun yol yapacak aklında soru işareti kalmayacak motor istiyor sky forever arkadaşım 25 000 kmyi çoktan geçmiş kendisi çok dikkatli ve malının kıymetini bilen biri olarak ayrıca tebrik ediyorum ben kısmet olursa yeni yılın ilk pazartesi günü piaggio x8 200 üme kavuşacağım fiyat ve yedek parça olarak arasında dağlar kadar fark var ve son hız 135 140 yapanlar var o kadar hız delisi değilim ama bazen hızlanmak gereken yerler ve anlar olabiliyor biraz kullandıktan sonra sizlere arasındaki farkları yazmaya çalışacağım kırmızı şimşeğim benim ilk göz ağrımdı ilk bindiğimden son indiğim zamana kadar motorumu hep sevdim elimden geldiğince vidasını sıktım sildim sana tavsiyem sende öyle yap oda sana iyi baksın uzun olduysa affola kazasız belasız iyi günlerde binmeni temenni ederim ayrıca bütün motorsever arkadaşlarıma yeni yılın huzur sağlık ve mutluluk getirmesini temenni ederim

sağolasın teşekkürler motoru bugün aldım 30 km yol yaptım çok memnunum fakat bi sorunum var uzun farı yanmıyor sellektör yapıyor fakat far yanmıyor neden olabilir

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:01 ----------

motoru bugün aldım 30 km yol yaptım çok memnunum fakat bi sorunum var uzun farı yanmıyor sellektör yapıyor fakat uzun far yanmıyor neden olabilir
 
Katılım
28 Ara 2010
Mesajlar
7
C.V.T Şanzıman teknolojisini araştırmanızı tavsiye ederim size o zaman.
Sonsuz vites var diyebiliriz.Hiçbi zaman boşa atamaz hep bekler.
Çeşitli animasyonlar veya videolar mevcut bu çalışma sistemi üzerine..

Sen gazı verdikçe o devirlenmeye başlar sürekli devirlenir.. Oyüzden sabit değildir şu devirde şu hız diye kullandıkça anlarsın zaten her devirdede aynı tepkiyi vermez tabiki..


Evet mesela kök gaz kalktın diyelim bu çok KÖTÜ bi kalkıştır zaten daha kafadan kaybedersin..O önce bi ivmelenir sonra devirine gelir..Elini çekmezsen daha uzun sürede ulaşır normal devirlenmesi gereken şeye!

Dezavantajı biraz fazla yakar çünkü sürekli bekler boş olayı yok yani ve manuel vites gibi elinin altında kontrol olmadığı için gereksiz yere boşa gaz kelebeği açarsan o yine çıkabileceği maksimum devirde çıkar rampaları bunlar hep kullanarak anlayacağın şeyler olacak..
Avantajı ise basit ve ortada. açarsın gazı gidersin..

Yani özetle senin sorunun cevabı için önce cvt olayını araştırıp görüp sonra kullanarak tecrübe etmen gerekir..


teşekkür ettim
 
Katılım
27 Ara 2010
Mesajlar
7
arkadaşlar motoru bugün aldım 30 km yol yaptım çok memnunum fakat bi sorunum var uzun farı yanmıyor sellektör yapıyor fakat uzun far yanmıyor neden olabilir

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:53 ----------

Hocam şimdi motor 2007 modelmiş o nedenle muayene gerekliymiş öyle dediler bana

kardesim aynı olay bendede var sistem değişmiş 2008 model olduğu için muayene gerektiriyor bende kendim yaptıracağım
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
uzun far meselesi için, duya bağlanan soket çıkmıştır diyeceğim; ama selektör yapıyor diyorsun. bence uzunu açan anahtarın kablosu takılı değildir. servise gidonu söktür baksınlar.

cvt şanzıman otomatik şekilde vites atar. vites yok aslında. vites dediğimiz sistem küçükten büyüğe dişli sistemi zaten. bu cvtde ise tek dişli var. tek fark bu dişli büyüyüp küçülebiliyor. biz de vites atmakla uğraşmıyoruz. şehir içinde ybrcilere tvs apachecilere ve cbfcilere resmen acıyorum ya. ha bire vites değiş dur.neyse devam edelim; cvtde yukarıda bahsettiğim 2 tane dişli vardır. bu dişlilerin ucu merkezkaç kuvvetine göre büyür ve ya küçülür. mesela motorun hızı 0 iken ön dişli küçük konumda arka dişli büyük konumdadır. sen kalkışa geçtiğinde her dişli setinin diğer ucuna bağlı olan kısımdaki parçalar o dişli setini içe (ve ya dışa) doğru çekerek dişlinin büyüyüp küçülmesini sağlar. 90 km hızla 8200 devir, 60 km hızla 5500 devir, 100 km hızla giderken de 9000 devir yapıyor benimki. gösterge de doğru hızı gösteriyor. neyse böyle anlatınca olmadı, sen youtube'dan cvt şanzıman videolarını izlersen daha iyi anlarsın. bi ara fiat palioda bile cvt şanzıman seçeneği vardı. çok rahat bir şey... otomatik vitesten bile daha otomatik. boş vites yok ama. gerçi 30 km hızla gazı hızlıca bırakıp çektiğimde kayış çıkınca boşta gidebiliyorum. gayet keyifli oluyor.

geçen 5300kmde 6000 bakımını yaptırdığım yerde karbüratör temizliğini de yaptırdım. ertesi gün yolda giderken birden gaz yememeye başladı. bir de şansıma çevreyolu ışıklarında başıma geldi. tam yeşil yanacağı sıra hem de !!! arkamdaki şöförlerle bi güzel küfürleştik. motor çalışıyordu ama gaz yemiyordu. ben de kayış aklımda olduğu için kayışın koptuğunu düşündüm. ama gaz verince gaz da yemiyordu. baktım gaz kolu boşta gibiydi. önce gaz telinin vidalarını gevşetip kabloya baktım. çekince gaz kolu da hareketleniyordu. sonra diğer tarafı çektim kablo da kopmamıştı. evet doğru bildiniz; gerizekalı servis çırağı kesin gaz telini adam gibi sabitlememiştir diye düşündüm. bagajı açıp o küçük plastik plakayı çıkarıp karbüratöre ulaştım. kablo bağlıydı ama kablonun sarılıp kabloyu belli bi yöne doğru çeviren ve teli tutan bi malzemeye (adını bilmiyorum) dolanması gereken tel oradan çıkmıştı. pensemle onu düzeltip hallettim. sonra servise telefon açıp oranın sahibine bir güzel küfrü bastım. "bu kaçıncı?" dedim, "her servisten öncesinde çalışan motor servisten sonra niye bozuluyor?" dedim. sonra da servis elemanını telefona çağırtıp bir de ona küfrü bastım. nedir bu servislerden çektiğimiz yahu?
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
ben yatıp kalkıp servisime şükredeyim o zaman...
gönül rahatlığı içerisinde motorumu bırakıyorum, aldığımda herşey hallolmuş oluyor...
nedir bu servisten sizlerin çektiği..:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:52 ----------

arkadaşlar aklıma takılan bir mesele var..
kanuni storm 150 kullanan bir adama son ne kadar gördün dedim 130 a kadar çıkabiliyorum dedi zorlamadan..
bana pek inandırıcı gelmedi...
tanıdıklarınızdan yada bu motoru kullanan varmı aranızda?
hakikaten bu sürate ulaşabiliyormu?
yolda da fazla denk gelmedim hani ifadesini alayım...
benim motora o kadar bakıyorum 100 km yapıyor ancak...
 
Katılım
23 Eki 2010
Mesajlar
146
Mondial 150 ZC :queen:
13669_1214614216926_1575949443_2297774_3362418_n.jpg
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst