Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Peki LED daha uzun ömürlü ve güzel olur. DX den alsam taksam çalışır herhalde de hangilerinden alıcam tam emin olamadım :)

http://www2.dealextreme.com/products.dx/category.712

Bizim gösterge ve plaka lambası bundan hatta almışken sinyaller park falan hepsini led yapayım :) hatta oldu olacak mercekli xenon da yapalım hehe

BULB013.jpg


bu olur heralde yerine

http://www2.dealextreme.com/details.dx/sku.51106

sku_51106_1.jpg
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
karbüratörün sağ tarafında yani sağ kapağın altında siyah bir tahliye hortumu göreceksin, onun bağlı olduğu karbüratörde küçük bir vida var bir bak orası mı gevşemiş. Ayrıca damlatan hortum hangisi?

Tam bilgi çok teşekkürler. Ben kendime guvenemediğim icin servise goturdum. iki saniyede sıktılar sorun haloldu. :) Çok teşekkürler.
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Ayrıca aklıma bir şey daha geldi , otomobil kullananların alıştığı arka yı gösteren dikiz aynası motorsiklette olmadığından arkamızı pek rahat göremiyoruz. Şöyle birşey alsak, kamerayı kuyruğa bir yere bağlasak, ekranı da ön cama bağlasak dikiz aynamız olmaz mı :) ayrıca güneş enerjisi ile aküyü şarj eden portatif çakmak soketine takılan ürünler var. Çakmak soketi yapıp, akümüzün motor kullanılmadığında bozulması olasılığını azaltamaz mıyız, hemde durduğu yerde şarj olur.

http://www2.dealextreme.com/details.dx/sku.4085

sku_4085_1.jpg


sku_8506_2.jpg


Başka fanzteziler de araştırıyorum beni izleyin :queen:
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Peki LED daha uzun ömürlü ve güzel olur. DX den alsam taksam çalışır herhalde de hangilerinden alıcam tam emin olamadım :)

http://www2.dealextreme.com/products.dx/category.712

Bizim gösterge ve plaka lambası bundan hatta almışken sinyaller park falan hepsini led yapayım :) hatta oldu olacak mercekli xenon da yapalım hehe



bu olur heralde yerine

Vites göstergeleri haricinde yuva olarak sorun olmaz ama vites gösterge lambaları daha da ufak duya sahip.(belki T8 olur ?) Birde bizim motorun ac elektriği ledleri de çabuk bozuyor. Bu sebeple ledin eksi ayağına ya da o kabloya bir 1n4001 diyot takarsan ledi unut gitsin. Yoksa led de sizlere ömür ama vites gösterge lambaları dc 12 v ile çalıştığından orada sorun olmaz.

Ayrıca aklıma bir şey daha geldi , otomobil kullananların alıştığı arka yı gösteren dikiz aynası motorsiklette olmadığından arkamızı pek rahat göremiyoruz. Şöyle birşey alsak, kamerayı kuyruğa bir yere bağlasak, ekranı da ön cama bağlasak dikiz aynamız olmaz mı :) ayrıca güneş enerjisi ile aküyü şarj eden portatif çakmak soketine takılan ürünler var. Çakmak soketi yapıp, akümüzün motor kullanılmadığında bozulması olasılığını azaltamaz mıyız, hemde durduğu yerde şarj olur.

http://www2.dealextreme.com/details.dx/sku.4085

Başka fanzteziler de araştırıyorum beni izleyin :queen:

cbf150.net tede bazı arkadaşlar bu tip fantazi peşindeydiler. Destekliyorum, manevi olarak :p
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Vites göstergeleri haricinde yuva olarak sorun olmaz ama vites gösterge lambaları daha da ufak duya sahip.(belki T8 olur ?) Birde bizim motorun ac elektriği ledleri de çabuk bozuyor. Bu sebeple ledin eksi ayağına ya da o kabloya bir 1n4001 diyot takarsan ledi unut gitsin. Yoksa led de sizlere ömür ama vites gösterge lambaları dc 12 v ile çalıştığından orada sorun olmaz.



cbf150.net tede bazı arkadaşlar bu tip fantazi peşindeydiler. Destekliyorum, manevi olarak :p

bak ben diğer lambalara akımın ac geldiğini bilmiyordum. dc geliyor sanıyordum. Ama sinyal lambasında sorun yaşanmaz bence.
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
bak ben diğer lambalara akımın ac geldiğini bilmiyordum. dc geliyor sanıyordum. Ama sinyal lambasında sorun yaşanmaz bence.

Şimdi AC olan yerleri yazayım. Öncelikli olarak farımız ve park lambası, plaka aydınlatma lambası, gösterge içi aydınlatma, stopun 5 wattlık teli. Gerisi 12 v Dc ile çalışmakta. Ac olan yerlere dediğimi yaparsan led ne kadar adiymiş demezsin belki dua bile edersin:p Ama gerisine yapmaya gerek yok.
Bu diyot(1n4001) sayesinde ledimiz eksi alternanstan etkilenmeyecek ya da az etkilenecek. Ve ledimiz çook daha uzun süre yanacak.:cat:

Diyotun bağlama yönüne dikkat etmek lazım. Diyot bağlandığında led yanıyorsa doğru bağlanmış demektir.:)

Bu diyot olayına kafayı çok bozduğumu düşünenler olabilir ama Murphy kuralları gereği bir yerde sorun çıkma olasılığı varsa, çıkar. Ayrıca denedim, başıma geldi ondan bu kadar diretiyorum. Plaka aydınlatıcı ve park ledlerim bu sebeple az yaşadılar. Oralar mühim değil de gösterge aydınlatıların değişimi çok zahmetli.
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
mmucit bilgiler için çok teşekkür ederim. Şimdi böyle bağlayınca çevirimin sadece yarısında yanmış olacak bu ledler. Öbür uca da direnç bağlamak gerekmez mi. Köprü diot kullansak tam zamanlı çevirim yapsak daha güzel olmaz mı, ama yer sıkıntısı olabilir. Bizim AC akımımız kaç fazlı onu biliyor musun :)
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
mmucit bilgiler için çok teşekkür ederim. Şimdi böyle bağlayınca çevirimin sadece yarısında yanmış olacak bu ledler. Öbür uca da direnç bağlamak gerekmez mi. Köprü diot kullansak tam zamanlı çevirim yapsak daha güzel olmaz mı, ama yer sıkıntısı olabilir. Bizim AC akımımız kaç fazlı onu biliyor musun :)

Tamam anladım konuya hakimsin:p

Şöyle izah edeyim, senin alacağın ledler zaten 12 v dc de çalışacak şekilde olduğundan içinde direnç var ama başka da bir şey olmayacağını düşünerek bu diyotu ekliyoruz. Yoksa ufak köprü diyot çok daha iyi olur.

Gelelim bizim AC voltaja(ingilizler akım der). Bir kere 50 hz değil o kesin, çünki devire göre frekansı değişiyor, voltajı da. İşte bu kötü bir durum. Osiloskop ile inceleme imkanı bulamadığım için max genliği, min genliği kaç v yapar, frekans devre göre ne kadar değişir bilemiyorum. En az eleman kullanarak led takma olayı için dediğimi yap, bir şey olmaz, inş.

Yoksa güzelim dc varken ne diye uğraşayım ac ile, honda sağolsun.:queen:
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
yardımın için çok teşekkür ederim. Bir ara biraz uğraşmıştım elektronikle işte aklımızda ne kaldıysa. Sormasak mazallah benim aklıma gelmezdi ac mi dc mi diye basardım ledi, sonra yanar giderdi. Bir ara fırsat bulursam uğraşacağım. Bu ara bilgisayarlarla başım dertte biri düzeliyor diğeri arıza yapıyor. Şimdi yine anakart değiştirip sistem kurdum kafa kazan oldu ::stretche
 
Katılım
1 Ara 2010
Mesajlar
2
abicim ledler alternatif akım yüzünden diil, biz 12 volta göre ayarlayıp 14.4 lere maruz kaldığından bozuluyor. yoksa motor çalışmaz durumda ıken ac i dalgay ı kim kaybetmişte ledler bulsun:)
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Arkadaşlar bugün düm düz yolumda giderken sağ tarafta duran taksinin U dönüşü yapması sonucu kaza yaptım..Motorun domino's'a ait Kymco markalı cup olması nedeniyle kazık fren yapınca kayıp sağa yattı ve bende sürüklenerek taksinin arka lastiğine çarparak durabildim..

Kaza sonrası 40 dk kadar ambulans bekledim yerde..Sonrasında filmler vs çekildi..

eldiven ve bellik dışında korumalarımın olması sayesinde çok büyük hasarlar alabiliceğim kazadan sadece belimdeki ve bileğimdeki incinme,elimde ve kaba etimde asfalta sürtünme sonucu yanıklar var..


Allah hepimizi kazadan beladan uzak tutsun..
Saygılar:rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Arkadaşlar bugün düm düz yolumda giderken sağ tarafta duran taksinin U dönüşü yapması sonucu kaza yaptım..Motorun domino's'a ait Kymco markalı cup olması nedeniyle kazık fren yapınca kayıp sağa yattı ve bende sürüklenerek taksinin arka lastiğine çarparak durabildim..

Kaza sonrası 40 dk kadar ambulans bekledim yerde..Sonrasında filmler vs çekildi..

eldiven ve bellik dışında korumalarımın olması sayesinde çok büyük hasarlar alabiliceğim kazadan sadece belimdeki ve bileğimdeki incinme,elimde ve kaba etimde asfalta sürtünme sonucu yanıklar var..


Allah hepimizi kazadan beladan uzak tutsun..
Saygılar:rendeer:

Aman Emrah kardeşim büyük geçmiş olsun.

Bu taksiciler tüm Türkiye'de böylemidir yahu? :pr:

Sana daha büyük bir şey olmaması sevindirici.
Tekrar geçmiş olsun, Allah tekrarını yaşatmasın... :rendeer::rendeer:
 
Katılım
5 Eyl 2010
Mesajlar
261
slm arkadaşlar benim cbf nin 1000 km bakımı için manisaya gittim, (ordu aş.)sorumlu elemanı yıllık izne göndermişler,dolayısıyla benim bakım vs yağ değişimi olmadı,kendim değiştirdim,castrol 4T-20*40.:silent: ordu a.ş. deki honda satış elemanı 900gr koy dedi,kullanma kılavuzun da 1kg,doğrusu ne?:silent:aydınlatırsanız sevirim tşkler:)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
slm arkadaşlar benim cbf nin 1000 km bakımı için manisaya gittim, (ordu aş.)sorumlu elemanı yıllık izne göndermişler,dolayısıyla benim bakım vs yağ değişimi olmadı,kendim değiştirdim,castrol 4T-20*40.:silent: ordu a.ş. deki honda satış elemanı 900gr koy dedi,kullanma kılavuzun da 1kg,doğrusu ne?:silent:aydınlatırsanız sevirim tşkler:)

Castrol Actevo 20w-40 olan yağ, kış ayları için kalın olacaktır.
Hemde bu yağ SG sınıfı yani kılavuzda tavsiye edilen SJ'den düşük bir sınıfta.

Yağ kutusunun arkasını kontrol ettiğin zaman SJ veya daha üstünde bir sınıf olması gerekiyor. (SL, SM ....)

Miktarı ise asla 900gr. falan değildir. Net olarak 1000 gr. yağ koyman lazım.

Mümkünse aldığın yağı değiştirip Castrol Power1 10w-40 motosiklet yağı kullanmanı tavsiye ederim.

Birde o nasıl bir servismiş ki sadece bir tane teknik elemanı varmış? :silent:
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Aman Emrah kardeşim büyük geçmiş olsun.

Bu taksiciler tüm Türkiye'de böylemidir yahu? :pr:

Sana daha büyük bir şey olmaması sevindirici.
Tekrar geçmiş olsun, Allah tekrarını yaşatmasın... :rendeer::rendeer:

Çok teşekkür ederim abi..

Emrah çok geçmiş olsun , sanki sihirli bir değnek değiyor ve motorsiklete binenler anında görünmez oluyorlar. İngilizler trafikte görünebilmek için bir çare bulmuşlar. :)

Yani bu sorun sadece bizim ülkemizde değil, tüm dünyada bu geçerli. Motor sürücüleri otomobil sürücüleri tarafından farkedilmiyorlar.

http://www.youtube.com/user/thinkuk#p/c/80A7F9A340C55679/0/3-EDJj-gu2Q


Teşekkür ederim..:)Tr de ne yaparsak yapalım,durum bu..Geçirdiğim kazalardan donra hep ucuz yırttım dedim..Şimdi ise bi dahakinde bu kadar şanslı olabilicekmiyim diyorum..Çünkü istediğimiz kadar dikkat edelim yavaş gidelim olan yine bize:pr:
 
Katılım
5 Eyl 2010
Mesajlar
261
Castrol Actevo 20w-40 olan yağ, kış ayları için kalın olacaktır.
Hemde bu yağ SG sınıfı yani kılavuzda tavsiye edilen SJ'den düşük bir sınıfta.

Yağ kutusunun arkasını kontrol ettiğin zaman SJ veya daha üstünde bir sınıf olması gerekiyor. (SL, SM ....)

Miktarı ise asla 900gr. falan değildir. Net olarak 1000 gr. yağ koyman lazım.

Mümkünse aldığın yağı değiştirip Castrol Power1 10w-40 motosiklet yağı kullanmanı tavsiye ederim.

Birde o nasıl bir servismiş ki sadece bir tane teknik elemanı varmış? :silent:

cevap için teşekürler.:)Ayrıca serviste bildiğim kadarı manisada olan tek servis olsa gerek beni başka bir yere yönlendirmediler (ordu aş)

motoru oradan aldım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst