Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 May 2008
Mesajlar
82
fotoları düzeltmede yardımcı olayım :D







eğer yokuş aşağıya doğruda o hızı yaptıysan tahminimce motorun rodajı etkilemiş olabilir..
ayrıca diğer yağı, hava filtresi ,bujilerinde değiştiyse yapacak bişey yok :D

ne yaparsan yap bu motorda 120 den fazlasını zor görürsün..görsen bile max 5-10 dakika anca sürersin ki sürersen tahminimce motor için hiç sağlıklı olmaz kanaatindeyim..

ayrıca eski motorun 110 yapmış olabilir ama işte bu çin motorlarında cc ile alakalı değil maalesef..ayrıca çoğu çinli motorun gösterdiği ibrede yaklaşık %10 ile %15 arası sapma payı ( örn: 100 le gidiyorum sanarsın ama aslında 85 le gidiyosundur ) gerçi bizim mct de bu sorun yok.. korsanxx arkadaşım dijital bir aleti vardı onunla ölçmüştü..senin eski motorda da 110 göstermesine rağmen 110 la gitmemiş olma olasılığın olabilir..

arka dişliyi 32 ile değiştirdiğin zaman zincirde sorun yaratmıyor, ön dişliyi değiştirmek zorunda değilsin illaki arka değişti diye..

ama 30 veya 31 dişlide durum nedir zincirle ilgili bilemicem kullanan arkadaş varsa eğer yardımcı olur sana.. ama ben görmedim buralarda pek 32 nin altında takan..

teşekkürler ağzına sağlık. bugün gittim sanyide tanıdık bir usta arkadaş var yağ kaçırıyomuşuz:pr: yağ contaları zarar görmüş değiştirdik bujiler değişti resmen paslanmış:mrgreen: hava filtresini değiştirdik eski sahibi 17 lt yağ doldurmuş:pr: ustamın dediğine höre 13lt olmalıymış. ustam dediki ayaklık müşirinde sorun var elektirik kesintisine sebep oluyormuş. evet bu doğru bazen zor çalışıyordu. bende sivri zeka evin önüne geldim iptal etmek gayesiyle kabloları kestim güzelce bantladım. sözde iptal ettim:) o da ne! motor şahane çalışıyor ama bu defa 1. vitese takınca stooop!!! :pr: deliricem kaç defa denedim aynı şey devam etti acil yardım bekliyorum ne yapmam lazım? tekrar bağlamak fayda edermi? işin kötü yanı yarın pazar her yer kapalı ve gezinti için hayallerim vardı:pr: acil yardımcı olursanız çok sevinirim:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:28 ----------

teşekkürler ağzına sağlık. bugün gittim sanyide tanıdık bir usta arkadaş var yağ kaçırıyomuşuz:pr: yağ contaları zarar görmüş değiştirdik bujiler değişti resmen paslanmış:mrgreen: hava filtresini değiştirdik eski sahibi 17 lt yağ doldurmuş:pr: ustamın dediğine höre 13lt olmalıymış. ustam dediki ayaklık müşirinde sorun var elektirik kesintisine sebep oluyormuş. evet bu doğru bazen zor çalışıyordu. bende sivri zeka evin önüne geldim iptal etmek gayesiyle kabloları kestim güzelce bantladım. sözde iptal ettim:) o da ne! motor şahane çalışıyor ama bu defa 1. vitese takınca stooop!!! :pr: deliricem kaç defa denedim aynı şey devam etti acil yardım bekliyorum ne yapmam lazım? tekrar bağlamak fayda edermi? işin kötü yanı yarın pazar her yer kapalı ve gezinti için hayallerim vardı:pr: acil yardımcı olursanız çok sevinirim:cat:

bu da video http://www.dailymotion.com/video/xfozz1_video0027_auto
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
teşekkürler ağzına sağlık. bugün gittim sanyide tanıdık bir usta arkadaş var yağ kaçırıyomuşuz:pr: yağ contaları zarar görmüş değiştirdik bujiler değişti resmen paslanmış:mrgreen: hava filtresini değiştirdik eski sahibi 17 lt yağ doldurmuş:pr: ustamın dediğine höre 13lt olmalıymış. ustam dediki ayaklık müşirinde sorun var elektirik kesintisine sebep oluyormuş. evet bu doğru bazen zor çalışıyordu. bende sivri zeka evin önüne geldim iptal etmek gayesiyle kabloları kestim güzelce bantladım. sözde iptal ettim:) o da ne! motor şahane çalışıyor ama bu defa 1. vitese takınca stooop!!! :pr: deliricem kaç defa denedim aynı şey devam etti acil yardım bekliyorum ne yapmam lazım? tekrar bağlamak fayda edermi? işin kötü yanı yarın pazar her yer kapalı ve gezinti için hayallerim vardı:pr: acil yardımcı olursanız çok sevinirim:cat:


sanırım 17 lt olan 1.7, 13 olanda 1.3 olacak sanırım :mrgreen:

ayrıca öyle kafadan kestiysen hiç iyi etmemişsin.. koltuğun altında zaten giriş bağlantı yeri var müşire giden onu çıkaracaksın.. benim ustamda öyle yapmıştı.. ama sonra dediğin gibi 1.viteste çalışmadı.. halletti ustam ama sorunun neyden olduğunu sormayı unuttum :mrgreen: ama büyük olasılık o kablolarla alakalı..

bu arada yağını da değiştirdin sanırım.. iyi etmişsin..
bujiler ve hava filtren değişip birde hava ayarı yaptırdıysan süper.. baya fark edecektir motorun gidişi..
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
82
sanırım 17 lt olan 1.7, 13 olanda 1.3 olacak sanırım :mrgreen:

ayrıca öyle kafadan kestiysen hiç iyi etmemişsin.. koltuğun altında zaten giriş bağlantı yeri var müşire giden onu çıkaracaksın.. benim ustamda öyle yapmıştı.. ama sonra dediğin gibi 1.viteste çalışmadı.. halletti ustam ama sorunun neyden olduğunu sormayı unuttum :mrgreen: ama büyük olasılık o kablolarla alakalı..

bu arada yağını da değiştirdin sanırım.. iyi etmişsin..
bujiler ve hava filtren değişip birde hava ayarı yaptırdıysan süper.. baya fark edecektir motorun gidişi..

ya işte anlayın harf rakam hatalarımı mazur görün:) kafamı kaldı yahu:mrgreen: beycivan arkadaşımla bağlantıya geçtik telefon üzerinden işlem tamam:cat: motor çalışıyor saat şu anda21:37 valla bu öyle bir aşkki... bu saatte telefon üzerinden yönlendirmeli tamir yaptım. ellerim yağlı filan şimdi temizlenim bi de çay keyfi yaptımmı... camdan bakıyorum şimdi keyif alıyorum yahu:) 1.5 yıldır motorsuzdum:pale: eskiden tek bir ustam vardı(suzuki döneminde) izmir üçyol istikametine marş marş. küçük motor olunca yaşşaaa:mrgreen: arkadaşlar bu arada arka dişli sormuştum bugün burdaki usta 30 luk dişli takalım bu çeker dedi. çeker??? sizlerce... ve bu dişli zaten öyle cuk diye oturmuyor tornacıya gidecek uyduralacak filan... arkadaşlar Allah rızası için 32 lik en uygunuydu sanırım bu mct ye uygun olanı bana bulma şansınız varmı? karşı ödemeli filan sitelerde varmıdır acaba? çok sevinirim. yav benim sorular bitmiyecek:)bu sitedeki yazılar olmasa yemin olsun bu motoru almazdım. paylaşımlarınız yardımlaşmalar fikir alışverişleri gerçekten çok güzel. demekki motoru aşırı derecede tek seven kişi ben değilmişim. hepinize çok teşekkürler
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
ya işte anlayın harf rakam hatalarımı mazur görün:) kafamı kaldı yahu:mrgreen: beycivan arkadaşımla bağlantıya geçtik telefon üzerinden işlem tamam:cat: motor çalışıyor saat şu anda21:37 valla bu öyle bir aşkki... bu saatte telefon üzerinden yönlendirmeli tamir yaptım. ellerim yağlı filan şimdi temizlenim bi de çay keyfi yaptımmı... camdan bakıyorum şimdi keyif alıyorum yahu:) 1.5 yıldır motorsuzdum:pale: eskiden tek bir ustam vardı(suzuki döneminde) izmir üçyol istikametine marş marş. küçük motor olunca yaşşaaa:mrgreen: arkadaşlar bu arada arka dişli sormuştum bugün burdaki usta 30 luk dişli takalım bu çeker dedi. çeker??? sizlerce... ve bu dişli zaten öyle cuk diye oturmuyor tornacıya gidecek uyduralacak filan... arkadaşlar Allah rızası için 32 lik en uygunuydu sanırım bu mct ye uygun olanı bana bulma şansınız varmı? karşı ödemeli filan sitelerde varmıdır acaba? çok sevinirim. yav benim sorular bitmiyecek:)bu sitedeki yazılar olmasa yemin olsun bu motoru almazdım. paylaşımlarınız yardımlaşmalar fikir alışverişleri gerçekten çok güzel. demekki motoru aşırı derecede tek seven kişi ben değilmişim. hepinize çok teşekkürler


merhaba tekrar.. madem yaptın bu ateşleme sorununu nasıl yaptığını anlatıverde bilek :mrgreen: .. beycivan abim iyidir valla saolsun banada yardımcı oluyor kendisi..

şimdi geleyim kendi fikrime..tahminimce 30 luk dişli takarsan motorun ilk kalkıştaki o seriliği baya gider..eğerki şehir içinde kullanacaksan ben tavsiye etmiyorum..32t dişli en ideali.. hemde öyle tornaya gitmene gerek kalmıyor 32t dişli hali hazır cuk diye oturuyor..

ramzeyin orjinal arka dişlisi ile regal raptor dd-250 modelinin arka dişlisi orjinal 32 lik dişlidir.. bende reagal raptorun arka dişlisi mevcut,arkadaşa ramzeyinkini takmıştık.. tornaya falan gitmiyorsun cuk diye oturuyor bir sorun olmuyor anlayacağın.. temin olusunda ise biz malum ist.de olduğumuzdan buluyoz.. sirkecide satıyorlar..ama oraları bilemem..

ayrıca motoru seven olmasak burada ne işimiz var dimi :mrgreen:
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
82
merhaba tekrar.. madem yaptın bu ateşleme sorununu nasıl yaptığını anlatıverde bilek :mrgreen: .. beycivan abim iyidir valla saolsun banada yardımcı oluyor kendisi..

şimdi geleyim kendi fikrime..tahminimce 30 luk dişli takarsan motorun ilk kalkıştaki o seriliği baya gider..eğerki şehir içinde kullanacaksan ben tavsiye etmiyorum..32t dişli en ideali.. hemde öyle tornaya gitmene gerek kalmıyor 32t dişli hali hazır cuk diye oturuyor..

ramzeyin orjinal arka dişlisi ile regal raptor dd-250 modelinin arka dişlisi orjinal 32 lik dişlidir.. bende reagal raptorun arka dişlisi mevcut,arkadaşa ramzeyinkini takmıştık.. tornaya falan gitmiyorsun cuk diye oturuyor bir sorun olmuyor anlayacağın.. temin olusunda ise biz malum ist.de olduğumuzdan buluyoz.. sirkecide satıyorlar..ama oraları bilemem..

ayrıca motoru seven olmasak burada ne işimiz var dimi :mrgreen:

doğru söylüyosun
ateşleme sorununa gelince, kestiğim kablolara ek kablo bağladım daha ince ama kontrol ettim sorun yok:cat: sorun vites boş müşiri ve ayaklık müşiri aynı yerde olması yarın mondial servise gidicem buradaki iptal ettiricem
adamlar devir saati ve yakıt göstergesi yerine ayaklık müşiri koymuşler yav:pr:
o da binbir sorunlu. Allahtan sigortalar filan sağlam. gaz a takıldım şimdide yahu. yolda giderken gaz kesip veriyo filan bi ayarsızlık var. ayrıca boşta salınca ön disk takılı kalıyor sanırım hissettiriyor sürtünme sesi geliyor. bugün illaki kullandım ama pek keyif alamadım. malum ayarsız... ama sesi duyan bi bakıyor ne marka bu acaba gibisinden... ama çevreyi rahatsız edecek şekilde değil. yakıtıda yakmıyor sanırım fondip yapıyor:) biraz daha masraf yaptıkmı sanırım oldukça hoş bi motor olacak. sis lambası takmak istiyorum acaba sorun yaparmı elektirik sisteminde?
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
doğru söylüyosun
ateşleme sorununa gelince, kestiğim kablolara ek kablo bağladım daha ince ama kontrol ettim sorun yok:cat: sorun vites boş müşiri ve ayaklık müşiri aynı yerde olması yarın mondial servise gidicem buradaki iptal ettiricem
adamlar devir saati ve yakıt göstergesi yerine ayaklık müşiri koymuşler yav:pr:
o da binbir sorunlu. Allahtan sigortalar filan sağlam. gaz a takıldım şimdide yahu. yolda giderken gaz kesip veriyo filan bi ayarsızlık var. ayrıca boşta salınca ön disk takılı kalıyor sanırım hissettiriyor sürtünme sesi geliyor. bugün illaki kullandım ama pek keyif alamadım. malum ayarsız... ama sesi duyan bi bakıyor ne marka bu acaba gibisinden... ama çevreyi rahatsız edecek şekilde değil. yakıtıda yakmıyor sanırım fondip yapıyor:) biraz daha masraf yaptıkmı sanırım oldukça hoş bi motor olacak. sis lambası takmak istiyorum acaba sorun yaparmı elektirik sisteminde?

o gaz kesmesi büyük olasılıkla o kestiğin kablo olayından gibime geliyor..motorunu çalıştırdıktan ilk 5-6 dakikası gaz yemiyor fazla, motorun iyice ısınması lazım, eğer ilk kalkışta böyle sorun varsa bunla da alakalı olabilir..

normalde zaten fren balatan diske sürter normal, ama fazla ses varsa fren balatana pislik kaçmıştır ondan da yapabilir..
ben sis farı kullanmadım hiç ama takarsan bile lambalarının wolt'u yüksek olmamalı, olursada röle ile taktırman gerek yoksa akü denilen birşey kalmaz..


bu arada senin motor kaç km deydi ?
 
Katılım
21 Kas 2010
Mesajlar
2
MCT hakkında

merhaba arkadaşlar. mct alıcam. 2010 model 0 km 2350 TL ye . Merak ettiğim bunu plaka, ruhsat olayı nasıl hallediliyor? tecrübelerinizi iletirseniz sevinirim
:silent:
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
82
o gaz kesmesi büyük olasılıkla o kestiğin kablo olayından gibime geliyor..motorunu çalıştırdıktan ilk 5-6 dakikası gaz yemiyor fazla, motorun iyice ısınması lazım, eğer ilk kalkışta böyle sorun varsa bunla da alakalı olabilir..

normalde zaten fren balatan diske sürter normal, ama fazla ses varsa fren balatana pislik kaçmıştır ondan da yapabilir..
ben sis farı kullanmadım hiç ama takarsan bile lambalarının wolt'u yüksek olmamalı, olursada röle ile taktırman gerek yoksa akü denilen birşey kalmaz..


bu arada senin motor kaç km deydi ?

teşekkürler:cat: km 12400 lerde usta motor hala iyi dedi( bana kalsa hemen rektefeye sokacaktım) motor yapılmaz daha dedi. yarın depoya deri kaplama ve sisleri takıcam. tabi sabahtan ruhsatı üzerime alıcam sonra diğer bazı değişiklikler yapıcam

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:40 ----------

mrb.
öncelikle mct nin 2010 modeli yok ! en son 2006 var.. heleki sıfır mct o fiyata zor..

kardeş bana 120 tl ye hepsi oluyo dediler:pr: noter 120 aldı + sigorta yaptık 47 tl + şöförler odasına gittik ( sanki otobüs kamyon laıyoruz) 17 tl dosya parası + yarın ruhsat ve plaka için trafiğe gidicez 20 tl + plaka basım parası 30- 40 tl dediler benim bildiklerim bu kadar. sana tavsiyem temiz bulursan 2, el al derim. plakayıda ben gibi harf takıntısı yapma ( ben 10 LA adımın baş harfleri) 70 tl ye noterde işi bitir derim. bu benim fikrim. şimdi ben bir motor daha hyosung gt 250 r yada 650 r almayı düşünüyorum bu defa plaka değiştirmeden alıcam. demek istediğim 0 km alıcan belli km lerde balımlara gidicen yoksa garantiden çıkar muhabbeti( zaten neyi karşılıyorlarsa...) rodajla uğraşıcan filan alım satım bi yeri bozulunca sinir olucan ulan 0 km o kadar para verdik diycen... v.s . ama içinde özenç vardır bişey diyemem. bu benim kendi görüşüm. hayırlısı olsun arkadaşım
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
teşekkürler:cat: km 12400 lerde usta motor hala iyi dedi( bana kalsa hemen rektefeye sokacaktım) motor yapılmaz daha dedi. yarın depoya deri kaplama ve sisleri takıcam. tabi sabahtan ruhsatı üzerime alıcam sonra diğer bazı değişiklikler yapıcam



ustan elektrik olayından anlıyorsa zaten o yapacağını bilir sis farlarıyla ilgili.

ayrıca sen balıkesirdemi ikamet ediyorsun ?
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
maksımum suratı beygır,tork egrısıyle alakalı forumdan beygır meselesı ıle ılgılı uzun bır yazı vardı.merak edenler ıcın faydalı olacaktır
ozetle kullanmıs oldugunuz motorun kucuk hacımlı yuksek suratlere cıkan motorlara nazaran torkunun yuksek oldugunu belırtmek ısterım
bu cınlılere has bırsey degıl hondanın rebel'ıde suzukının gn'sininde ortalama hızları 100-110

bobin ,cdi hususunda tek basına cdi degısımı işe yaramayacaktır
cunku cdi flashtan gelen etkıye gore bujıyı cakar
flash'ı degıstırmek gerekıyor


lostrider
fikrim egzoz ucları yakısmamıs
bırde ustan argon yerine ark kaynagıyla kaynatmıs
orayı boyamazsan pas tutmaya baslar
bu tarz operasyonlar yerın ya komple egzoz degısımı yada egzoz'dan 1 sustucu almak yada matkapla 1-2 delık acmak
tatmın edecektır
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Eki 2010
Mesajlar
5
merhaba arkadaşlar . herkesin geçmiş bayramını kutluyorum bu arada .

bu sitede aranızda yeniyim . bende ck 125 cc kymco var . elin tayvanlısı motor üzrinde birçok şeyi düşünmüş ve yapmış . örneğin . ayak sehpa ,otomatik jikle , panoda vites geçiş aralıklarının göstergesi. uzun kısa düğmesinin yanı sıra exra sellektör mandalı ,rahatlıkla 110 klm hıza ulaşabilmesi ,güçlü motoru, yakıtının kilometerede 80 krş yakıt tüketmesi gibi birçok güzel avantajı var .

ama gel gelelim vibrasyon beni çileden çıkarıyor . geçenlerde izmirden uşağa gidiyorum 50 ci kilometrede ellerimin ve ayaklamın çalışmadığını hissettim sağa çektim durdum hiçbiryerim tutmuyor . gidip çiş edeyim dedim aa aile hazinem yok adeta , jr hissetmiyorum . ayaklarımı yukarı dikip 10 dk beynime kan gitmesini bekledim de kendime geldim .

diyeceğim o ki bu mct 250 likler ilgimi çekiyor . biraz araştırma yaptım servis satış ve yedek parça ağı oldukça geniş ülke çepında .
ancak satış ilanlarına baktığımda % 70 lik tüketici ve kullanıcı grubu motorsikletler daha 1000 ila 7000 bin kilometre arasında hemen satışa çıkartmışlar . hatta bazıları daha rodaj sürelerini dahi tamamlamamış .

asıl soru şu bu ürünü alanlar kısa bir süre pişmanmı oluyor , kötü bir ürünmü ?
yoksa hayır bu geçiş motorudur denen kavrama ait bir uygulamadan kaynaklanan bir değiştirmemidir ?

birkaç maddede sıralayacak olursak artı ve eksileriyle siz kullanıcılar nasıl yorumlardınız acaba mct 250 yi .

hepinize şimdiden teşekkür ederim .
yaban .
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
merhaba arkadaşlar . herkesin geçmiş bayramını kutluyorum bu arada .

bu sitede aranızda yeniyim . bende ck 125 cc kymco var . elin tayvanlısı motor üzrinde birçok şeyi düşünmüş ve yapmış . örneğin . ayak sehpa ,otomatik jikle , panoda vites geçiş aralıklarının göstergesi. uzun kısa düğmesinin yanı sıra exra sellektör mandalı ,rahatlıkla 110 klm hıza ulaşabilmesi ,güçlü motoru, yakıtının kilometerede 80 krş yakıt tüketmesi gibi birçok güzel avantajı var .

ama gel gelelim vibrasyon beni çileden çıkarıyor . geçenlerde izmirden uşağa gidiyorum 50 ci kilometrede ellerimin ve ayaklamın çalışmadığını hissettim sağa çektim durdum hiçbiryerim tutmuyor . gidip çiş edeyim dedim aa aile hazinem yok adeta , jr hissetmiyorum . ayaklarımı yukarı dikip 10 dk beynime kan gitmesini bekledim de kendime geldim .

diyeceğim o ki bu mct 250 likler ilgimi çekiyor . biraz araştırma yaptım servis satış ve yedek parça ağı oldukça geniş ülke çepında .
ancak satış ilanlarına baktığımda % 70 lik tüketici ve kullanıcı grubu motorsikletler daha 1000 ila 7000 bin kilometre arasında hemen satışa çıkartmışlar . hatta bazıları daha rodaj sürelerini dahi tamamlamamış .

asıl soru şu bu ürünü alanlar kısa bir süre pişmanmı oluyor , kötü bir ürünmü ?
yoksa hayır bu geçiş motorudur denen kavrama ait bir uygulamadan kaynaklanan bir değiştirmemidir ?

birkaç maddede sıralayacak olursak artı ve eksileriyle siz kullanıcılar nasıl yorumlardınız acaba mct 250 yi .

hepinize şimdiden teşekkür ederim .
yaban .

merhabalar, sizinde geçmiş bayramınız kutlu olsun..
sırayla anlattıklarına elimden geldiğince cevap vermeye çalışacağım..

bir kore malıyla bizim motoru bir tutmak doğru değil,onların malları çinlilere göre daha sağlam olduğu kesin..bizim mct 100 km de ortalama 3.5-4 lt arası yakıyor (bendeki değerlerdir şehir içi kullanım değeridir )

şimdi vibrasyonu ben burda ne yaparsam yapayım anlatamam asla neden dersen her insanın hassasiyeti ve vibrasyona bakış açısı farklıdır..benim görüşümce senin anlattığın gibi ben hiç 50. km de öyle elim ayağımın uyuşması,hiçbiryerimin tutmaması gibi bir sorunla karşılaşmadım.memlekete giderken yaklaşık olarak 110 km gidiş yapmıştım hızımda 70-80 km arası değişiyordu sadece 1 mola vermiştim o da kardeşim bazı yerleri görmek istedi ve karnımız acıkmıştı :D herhangi bir sıkıntı yaşamadım,kardeşimde dahil..
yani bahsettiğin gibi öyle uçuk bir uyuşma yada elim ayağım tutmama gibi olayı olmadı hiç..vibrasyon olayı genelde 85 km/h nin üstüne çıkınca başlıyor biraz. ama ben rahatsız edici bir vibrasyon görmedim..

şimdi satış ilanlarındaki %70 lik paya gelince kendimce motorun cc sini veya kalitesini büyütmek isteyen (benim gibi ) , paraya ihtiyacı olan , aile baskısı olan vb bir sürü şey var satmaktaki sebep. (yaklaşık 7000 km ye geldi benim motorda , cc ve kalite büyütmek için satıyorum ) şu ana kadar bir kere dahil yolda bırakmadı, tabi bu birazda motoruna bakmakla alakalı sen ona bakmazsan o sana neden baksınki dimi ?
bu motorlar biraz daha fazla ilgi istiyorlar bir scooter a göre...yağını km si geçmeden değiştireceksin, haftalık olarak bujilerini kontrol edip temizleyeceksin, hava filtresini temizleyeceksin, gevşeyen vidalarını sıkacaksın, zincir bakımını yapacaksın..bunlarım yapmak zor gelirse ilerde bu motor bana bunu bunu yapıyor yolda kaldım,şu arıza çıkardı gibi şeyler duyman normaldir.. bizim motoru geç diğer japon ve emsali kalitedeki ürünlerdede böyledir durum..

ürünü alanlar pişman mı sorusuna gözlemlediğim ve kendimce şunu söyliyim.. ben 7000 km dir kullanıyorum ve gayette memnunum, ama bazı arkadaşlarımızın şanssızlığı da olabiliyor ve motorda bazı sorunlarda çıkabiliyor evet ama çözülemeyecek sorunlar değil.. eğerki geçmiş sayfaları okursan zaten belirli şeyler oldugunu göreceksin..

aklıma gelenleri yazdım daha detay için geçmiş sayfaları okumanı tavsiye ederim..sağlıcakla.
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
82
ustan elektrik olayından anlıyorsa zaten o yapacağını bilir sis farlarıyla ilgili.

ayrıca sen balıkesirdemi ikamet ediyorsun ?

evet ben balıkesir / edremitteyim. valla motoru sabah ustaya bıraktım komple elektirik sistemini elden geçirdi. zincir değişti, arka dişli değişti (ama orjinali) 32 dişe düşürmedik, ön dişli değişti, ayaklık müşiri değişti ben bu arada plaka işlmleriyle ruhsatla boğuştum:pr: akşam üzeri herşey tamamdı. ama sis lambası ve deri kaplayamadık:pale: galiba yarın yada cumartesi filan yapıcaz. elektirik sistemi elden geçince korkunç bi fark oluştu. gaz yemesi düzeldi titremeler bitti. ama bu ustalarla başım dertte:pr: bu defada ayaklık göstergesi hep ışığı yanıyor. dedim bu ne yahu!!! hiç bir sorun yok yansın varsın ben onu en güzel şekilde yaptım dedi:silent: valla bilmiyorum görcez artık. keeway varken servis farklı olduğu için ne dersek adam gib yapıyorlardı. bu servise anlam veremiyorum doğrusu...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:31 ----------

maksımum suratı beygır,tork egrısıyle alakalı forumdan beygır meselesı ıle ılgılı uzun bır yazı vardı.merak edenler ıcın faydalı olacaktır
ozetle kullanmıs oldugunuz motorun kucuk hacımlı yuksek suratlere cıkan motorlara nazaran torkunun yuksek oldugunu belırtmek ısterım
bu cınlılere has bırsey degıl hondanın rebel'ıde suzukının gn'sininde ortalama hızları 100-110

bobin ,cdi hususunda tek basına cdi degısımı işe yaramayacaktır
cunku cdi flashtan gelen etkıye gore bujıyı cakar
flash'ı degıstırmek gerekıyor


lostrider
fikrim egzoz ucları yakısmamıs
bırde ustan argon yerine ark kaynagıyla kaynatmıs
orayı boyamazsan pas tutmaya baslar
bu tarz operasyonlar yerın ya komple egzoz degısımı yada egzoz'dan 1 sustucu almak yada matkapla 1-2 delık acmak
tatmın edecektır

eksozu boyadım. daha hoş oldu zaten son kısmı olduğundan ısı oranı düşük boyaya zara vermiyor ama ses yokmu hastayım.. benim maksadım ortalığı yırtması değil tok bi ses duymak istiyordum ve elde ettim

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:34 ----------

merhaba arkadaşlar . herkesin geçmiş bayramını kutluyorum bu arada .

bu sitede aranızda yeniyim . bende ck 125 cc kymco var . elin tayvanlısı motor üzrinde birçok şeyi düşünmüş ve yapmış . örneğin . ayak sehpa ,otomatik jikle , panoda vites geçiş aralıklarının göstergesi. uzun kısa düğmesinin yanı sıra exra sellektör mandalı ,rahatlıkla 110 klm hıza ulaşabilmesi ,güçlü motoru, yakıtının kilometerede 80 krş yakıt tüketmesi gibi birçok güzel avantajı var .

ama gel gelelim vibrasyon beni çileden çıkarıyor . geçenlerde izmirden uşağa gidiyorum 50 ci kilometrede ellerimin ve ayaklamın çalışmadığını hissettim sağa çektim durdum hiçbiryerim tutmuyor . gidip çiş edeyim dedim aa aile hazinem yok adeta , jr hissetmiyorum . ayaklarımı yukarı dikip 10 dk beynime kan gitmesini bekledim de kendime geldim .

diyeceğim o ki bu mct 250 likler ilgimi çekiyor . biraz araştırma yaptım servis satış ve yedek parça ağı oldukça geniş ülke çepında .
ancak satış ilanlarına baktığımda % 70 lik tüketici ve kullanıcı grubu motorsikletler daha 1000 ila 7000 bin kilometre arasında hemen satışa çıkartmışlar . hatta bazıları daha rodaj sürelerini dahi tamamlamamış .

asıl soru şu bu ürünü alanlar kısa bir süre pişmanmı oluyor , kötü bir ürünmü ?
yoksa hayır bu geçiş motorudur denen kavrama ait bir uygulamadan kaynaklanan bir değiştirmemidir ?

birkaç maddede sıralayacak olursak artı ve eksileriyle siz kullanıcılar nasıl yorumlardınız acaba mct 250 yi .

hepinize şimdiden teşekkür ederim .
yaban .

dostum yenibaşlayanlar bu gibi motorlarla ilk deneyimlerini yaşıyorlar daha sonra yüksek cc ve hız adrenalin aranmaya başlıyor bu sebeple satışlar malum... mesala ben bunu yaşadım:) ilk motorum kinetic nova 115 cc scooter dı 2004 de aldım 4000 km yaptım ve kesmemeye başladı sattım. 2005 de keeway sl 150 aldım. keeway gerçekten çok sağlamdı ama motor 7000 km ye geldiğinde heryeri kaynak izleriyle doldu titreşimden illa her hafta biryerleri koptu kırıldı. ben zaten bi cep telefonuyla seyahat ediyordum titreye titreye inince aptal oluyordum:). 2007 de hyosung gt 250r aldım çağ atladığımı düşünüyordum arasıra keeway a binice ayaklara ellere masaj yaptırıyordum:) hyo güzeldi gerçekten ama 4500 km lerde düşük viteste yüksek devirden dolayı grank kolları yamuldu. buradaki beceriksiz ustalar katlettiler motoru:pr: en sonunda kamyonetle çankkaleye götürdük yaptılar ve öfkeyle o gün sattım hyosung u. gene aynı gün suzuki gsxr 750 dehşetiyle tanıştım 2001 modeldi aşık oldum resmen. bi kere bindim turladım dönüşte hemen aldım:cat:yaklaşık olarak 20000 km kullandım ama yok böle bişey arkadaşlar. hem seviyor hem korkuyordum korkunç bi performansı vardı. izmir deki ustalarla tanıştık:) git gel 320 km ... en sonunda araba alırkaen keewayle birlikte sattım... 1,5 senedir motorsuzluktan bunalıma girdim:pale: arabanın yanına krediyle bi araba daha aldım ( babam için! babam saolsun değil, ben babama aldım) kredi borcu yüzünden umutsuzdum derken bu mct çıktı karşıma... birazda fiyatı uygun gelince hemen aldım. bi kaç problemi vardı şimdi yapıldı. memnunum herşey güzel. ayrıca titreşim pek hissetmiyorum diğer arkadaşlarında dediği gibi 85 -90 civarlarında biraz yapıyor ama çok değil bence ben memnunum. kimse yoğurdum ekşi demez ama dürüst olmak gerekirse bence gayet iyi motorsiklet. ben korkarak aldım ama şaşırttı beni:mrgreen: haa şimdi bunu satmam diye düşünüyorum zevkime göre aksesuarlayıp binicem. ilk bahar yada yaz sonu italyan bimoto yada tekrar hyosung gtr serisinden almayı hedefledim
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
evet ben balıkesir / edremitteyim. valla motoru sabah ustaya bıraktım komple elektirik sistemini elden geçirdi. zincir değişti, arka dişli değişti (ama orjinali) 32 dişe düşürmedik, ön dişli değişti, ayaklık müşiri değişti ben bu arada plaka işlmleriyle ruhsatla boğuştum:pr: akşam üzeri herşey tamamdı. ama sis lambası ve deri kaplayamadık:pale: galiba yarın yada cumartesi filan yapıcaz. elektirik sistemi elden geçince korkunç bi fark oluştu. gaz yemesi düzeldi titremeler bitti. ama bu ustalarla başım dertte:pr: bu defada ayaklık göstergesi hep ışığı yanıyor. dedim bu ne yahu!!! hiç bir sorun yok yansın varsın ben onu en güzel şekilde yaptım dedi:silent: valla bilmiyorum görcez artık. keeway varken servis farklı olduğu için ne dersek adam gib yapıyorlardı. bu servise anlam veremiyorum doğrusu...


bende balıkesir / kepsutluyum ama ist de ikamet ediyorum.. bu arada sizin orada keeway bayisi var ise bu land cruiser 250 cc nin ön camı mevcut mu mevcut ise fiyatını öğrenebilir misin ?

fotoda bu...

 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
82
aynen bu cam güzel duruyor bu motorlarda, öteki öyle yamuk gibi olanları sevmiyorum..

zevkin güzel dostum gerçekten hoş duracak yarın ben bi buralara bakayım hemen:cat: gewrçi bulunurmu bilemem:mrgreen: çünkü arka dişli mevzusuvardı ya malum bulamadık ve inatla getirtemedik:) bu arada kaskların resimerini göstereyim felon nick li arkadaş merak ediyordu
http://img529.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img529/8539/fotoraf0749.jpg&via=mupload
http://img38.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img38/9273/fotoraf0756.jpg&via=mupload buda nazi kaskı popüler olan ama ben hiç daha kullanmadım ikiside duruyor:) nolanın kaskı var onu kullanıyorum işte bu kırmızı http://www.mototalonline.com/resim_goster.asp?img=images/products/00/00/58/58_buyuk.jpg
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
zevkin güzel dostum gerçekten hoş duracak yarın ben bi buralara bakayım hemen:cat: gewrçi bulunurmu bilemem:mrgreen: çünkü arka dişli mevzusuvardı ya malum bulamadık ve inatla getirtemedik

sen gene soruver bakalım çevresi falan varsa malum sorar o eğerde aran iyiyse zaten uğraşır merak etme.. bu arada 32t dişli için aradım sirkecide bir dükkanı ama elinde kalmamış.. beycivan abimde istiyordu ama maalesef yokmuş.. anca gidip bakmam lazım oradaki diğer dükkanlara belki olma şansı vardır..

fotoları siteye yükledikten sonra link olanı değilde forum code yazanı kopyalayıp yapıştırırsan yorum yazma yerine o zaman foto direk görünür :cat:




yani burayı...


bilmemek değil, öğrenmemek kabahattir bence..öğrenilmesi maksatında yapıyorum yanlış anlaşılma olmasın..:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst