Mondial Mondial 150MR Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
Hayırlısı... :)


Yarın yağ değişimi yapacağım. 500km doldu şimdilik.

Acaba hangi marka yağdan koydurmalıyım?

sıcak bölgede oturuyorsan 15-50 al markası pek mühim değil bana göre duyulmuş bi marka olduktan sonra sorun olmaz..soğık yerde 10-40 iyidir..kışın benim ybr de 10-40 ekmek gibi hemen çalışıyordu..bi kere 20-40 yağ koydum sabah çalışmadı motor bas allah bas akü yetmez:queen: kick start:p Yağ önemli..
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İstanbul/Pendik burası. :)
10-40 mı koyduralım?

servise götür istersen.mondia in kendi yağı var.değişimle beraber 25 mi 20 mi ne alıyodu.ben çyle yaptım.bu sıralar kendin bir şey yapma motoruna.en azından 5000e kadar.olası cıkacak bir sorunda sana yüklemesinler sorunu.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
yakınmış ugra bu taraflara bende tuzladayım ara ara gözdağına gider mangal yaparız..gel bekleriz..10-40 iyigider [email protected] adresim
Kısmet, görüşürüz. :)

servise götür istersen.mondia in kendi yağı var.değişimle beraber 25 mi 20 mi ne alıyodu.ben çyle yaptım.bu sıralar kendin bir şey yapma motoruna.en azından 5000e kadar.olası cıkacak bir sorunda sana yüklemesinler sorunu.
Haklısın öyle yaptıracağım.
 
Katılım
6 Kas 2010
Mesajlar
25
benim günlük yapacagım yol, okula gidip gelsem direk, hiç bi yere uğramadan 60 km. Bi de bi yerlere ugrasam, bi işim olsa falan demektir ki günlük yapacagım kilometre en az 80 km...
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Bugün servise gittim. 500 km yağ değişimi için erken dedi, 800-1000 arası yapman daha iyi dedi. Sizce ne yapayım?
 
Katılım
13 Ağu 2007
Mesajlar
136
500 de değiştirip sonra 1000 de tekrar mı değiştireceksiniz acaba? Ben rodajın tam ordasında ve rodaj sonunda değiştirmeyi düşünüyordum :)
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Sanırım öyle yapacaktım. O zaman 800 km gibi ilk değişimi yapayım, 1600'de de rodajın tamamlanmasıyla ikinci değişimi yapayım.

Böyle yapmamda bir sakınca var mıdır? Yoksa doğrusu bu mudur?
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
Sanırım öyle yapacaktım. O zaman 800 km gibi ilk değişimi yapayım, 1600'de de rodajın tamamlanmasıyla ikinci değişimi yapayım.

Böyle yapmamda bir sakınca var mıdır? Yoksa doğrusu bu mudur?

1000 de git bence bak servis esaslı servismiş..para kazanmak istese haftada bir gel değişelim derdi:p:p 1000 kmde git sonra 3 binde gidersin 2-2 seriye bağlarsın:mrgreen:
 
Katılım
13 Ağu 2007
Mesajlar
136
Motosikletin yüksek viteste düşük hızdaki sesi çok hoşuma gidiyor :) Mesela kasisten geçeceğim yavaşladım, kasisten geçip 3. viteste devam edersem benim hoşuma giden tok bir ses geliyor. Açık hava filtresi motosiklete tok çok güzel bi ses vereceğinin kanısındayım. Taksam mı denemek için sadece :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:30 ----------

Üşenmedim gittim garajdan motosikeltimi çıkardım. Önce arka sokaktan bir tur attım geldim. Sonrada sol yan grenajı çıkardım öyle bir tur attım ama seste pek değişiklik olmadı. Hatta grenaj takılıyken daha güzel :) Neden o sol plastik parçasını çıkardın derseniz motosikletin hava filtresi orda bulunuyor.
Daha sonra hazır binmişken bu akşamlık motosiklet ilacımı alayım dedim :) Torku çok güzel, motosikletimi çok seviyorum :)
İçimden bir seste garaja toplarken dedi ki:
"Ulen sen manyak mısın daha 0 motora hava filtresi takacaksın sonra karbüratör ayarı falan derken başına iş alacaksın. Al kullan insan gibi orijinal haliyle. Git biraz ders çalış yoksa üniversiteye giremiyeceksin" dedi :cherry:
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Sanırım öyle yapacaktım. O zaman 800 km gibi ilk değişimi yapayım, 1600'de de rodajın tamamlanmasıyla ikinci değişimi yapayım.

Böyle yapmamda bir sakınca var mıdır? Yoksa doğrusu bu mudur?

Kullanma kılavuzunda yazmıyor mu ne zaman yapılacağı ? Ayrıca kullanılacak yağ da yazar normalde.
 
Katılım
13 Ağu 2007
Mesajlar
136
Kullanma kılavuzunda yazmıyor mu ne zaman yapılacağı ? Ayrıca kullanılacak yağ da yazar normalde.

Yazıyor zaten :) İlk bakımı 500-1000 km yazıyor.
Motor yağı olarakta "Lütfen 4 zamanlı motorlar için üretilen yağları ve sadece SE, SF, SG veya API standartlarında katkısız kaliteli motor yağı kullanılması gerekmektedir. MONDIAL 10W/40 yarı sentetik yağ kullanmanız tavsiye edilir" yazıyor.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Evet yazıyor. :)

Forumda birçok mesajda gördüm ilk yağ değişimini 500'de yaptım gibi, onun için sordum bende.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Kullanılacak yağın API dışında Jaso MA'ya da uygun olması gerekir.

Örnek : CASTROL POWER 1 4T 10W-40
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Ben 800'ü bekliyorum.

800 ve 1600km de yag degisimi yapmak en mantiklisi. Bence dogru yapiyorsun. Bende senin yaptigin gibi yapacagim simdi karar verdim. En mantiklisi bu.
Gerci sik yag degistirmenin faydasi olacaktir. cünkü simdi rodaj devresinde metal parcaciklari, capaklar vs. cok olacaktir yagin icinde. Aslina bakarsan yagi kendimizde degistirebiliriz.zor yani yok.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst