Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Kas 2010
Mesajlar
25
Merhabalar, foruma yeni katıldım, ben de ilk tecrübem olarak 250 mct düşünüyorum... forumda malum sayısız düşünce, fikir, olay var anlatılmış, kimisine göre mükemmel, kimisine göre 5 para etmez makine, çin malı, vs. Benim sorum, yeni öğrenecek biri için uygun mudur, yakıtı nasıldır, çok fazla yaktığı söylenmiş genelde ama km.de ortlama ne kadar yakar, hız merakı olmayan, zamanında arabyla takla atmış biri olarak, artık güvenli sürüşü tercih eden, genelde ankara içi okula gidip gelme amaçlı, zaman zaman da 250-300km.lik yol yapmaya uygun mudur bu motosiklet? 150lik keeway ya da jinlun falan düşünüyordum ama yazın zaman zaman şehir dışına çıkabileceğimi de düşününce acaba 250lik bi motosiklet daha mı uygun olur diye fiyatı neredeyse aynı olan 250mct ye yöneldim biraz açıkçası, görünümü de tabi oldukça hoş.

3000-4000 liram olsa tabi ki başka alternatifler düşünürdüm onun için çin malı, yamaha honda daha iyi şeklinde yorumlara gerek yok, malum herkes hemfikir bu konuda. Bu bütçeyle (1200-1300 civarı), 150lik keeway, jin-lun'lar mı tercih edilmelidir, yoksa bu çok daha mantıklı mıdır?
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Eyl 2010
Mesajlar
120
2 el 250 mct yi her zaman tavsiye ederim ama bilindik motor olmak kaydıyla. Hem fiyat bakımından hem teknik servis bakımından hem de parça fiyatı bakımından çok avantajlıdır.
Ben bu motorla kısa mesafede gittim uzun yolda bakımlarını düzgün yaptıktan sonra motorunda huyunu suyunu bilip fazla zorlamadıktan sonra bence çok iyi.
Ben sıfır aldım ilk başlarda çok sorun çıkardı ( fabrikasyon hataları ) ama son 2 ay da 1 kere bile servise gitmedim ve bu 1 ayda yaklaşık olarak 1500 km yol katettim
Ben şahsen tavsiye ederim
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
Selam Herkese,
Forumda yeniyim. İlk motorumu almak için araştırma yapıyorum. Elimdeki para sıfır Mondial 250 MCT almak için uygun. Başlangıç motoru olarak önerilen bir motor olduğunu okudum. Gerçi burada pek çok fikir ayrılığı oluyor, olması da normal. Ben ilk motorumun, beni daha iyi motorlara hazırlayacak, beni uğraştıracak , parçasını söküp takabileceğim, motor bilgimi arttırabileceğim bir motor olmasını istiyorum. Hızı yapmayı sevmem, arabamla bile 100 kilometreyi geçmemişimdir. Çanakkale'de yaşıyorum, şehir içerisinde hergün kullanabileceğim, evden-okula, okuldan-eve gidip gelebileceğim bir motorum olsun istiyorum. Arabam var demiştim ancak babamla ortak kullandığımız için (arabayı hergün kullanması gerekiyor) benim ikinci, bir araca ihtiyacım var.
Motora merak saldığım ilk zamanlarda, yamaha 125 ybr ile honda cbf 150 arasında gidip geliyordum. Sonra Mondial MCT 250'yi gördüm. Dış görünüşü çok hoşuma gitti. Biraz araştırma yapınca forumlarda yazılanları okuyunca açıkçası daha da ısındım.Haftaya motor ehliyeti için sürüş eğitimime başlayacağım, daha önce hiç motor kullanmadım. Daha ehliyeti almadan kaskımı, eldivenimi, dizliklerimi, koruyucu giysilerimi satın aldım. Motor tutkusunun ne demek olduğunu yavaş yavaş anlıyorum.
Çanakkale'de Mondail bayiisi ve servisi var. Bunun öneminin büyük olduğunu düşünüyorum.
Size danıuşmak istediğim motorun fiyatıyla ilgili önerileriniz? ve nnasıl pazarlık yapmalıyım?
Mondialin kendi sitesinde motora 3.050 tl fiyat çekmişler, peşinde indirim yaptırmamızın imkanı var mı? yoksa nasıl ödeme seçenekleri önerirsiniz?
Bu arada Beycivan, pazar günü bizim buradan geçiyorsunuz, fırsatımız olursa görüşelim size bir çay ısmarlayayım.

öncelikle hoşgeldin diyelim ve başlıyım yazmaya ( malum uzun yazarım hep sıkılmazsın umarım:) )
çanakkaleye gelmiştim 18 mart üni eğitim fakültesine kardeşimi kayıt için, istanbuldan sonra orası bayaa küçük geldi gözüme ve gün boyunca bir tane bile cruiser görememiştim :)

neyse motorun fiyatı 3050 olabilir ama mondial bu motorları bitirmek için üretimini durdurdu diye biliyorum o yüzdende bence direk 3050 tl verip alma pazarlık et derim.. bence biraz daha makul fiyata alabilirsin..forumdaki arkadaşlardan 2800 tl ye alan görmüştüm sanki..eğer elindede nakit varsa işin daha da kolay olur bence,hele ki bu devirde tık diye çıkarıp almak herkesin son düşüncesi..

öncelikle şunu sorayım motoru sadece ev-okul arasımı kullanacaksın ? neden sordun dersen dur kalkta biraz yakıt olayı seni etkiler.. mesela ben ist de genelde trafik var malum ve dur kalk dahil 100 km de 4 lt yakıyor.. eğer dersenki benzin benim için çokta önemli değil kesinlikle tavsiye ederim..herkes vibrasyondan bahseder ama ben öyle aşırı bir vibrasyon görmedim motorda yada vibrasyon aşırı fazla diyen kullanan arkadaşlar çok fazla hassas galiba :mrgreen:

bakım olayı da çok zor değil, yapacağın şeyler standart zaten.. 2000 km de bir yağını değiştireceksin, bujilerini kontrol edeceksin, hava filtresini temizleyeceksin, gevşeyen vidaları sıkacaksın ve bol bol yıkayıp parlatacaksın :mrgreen: bunları da yaparsın bence..
 
Katılım
6 Kas 2010
Mesajlar
28
öncelikle hoşgeldin diyelim ve başlıyım yazmaya ( malum uzun yazarım hep sıkılmazsın umarım:) )
çanakkaleye gelmiştim 18 mart üni eğitim fakültesine kardeşimi kayıt için, istanbuldan sonra orası bayaa küçük geldi gözüme ve gün boyunca bir tane bile cruiser görememiştim :)

neyse motorun fiyatı 3050 olabilir ama mondial bu motorları bitirmek için üretimini durdurdu diye biliyorum o yüzdende bence direk 3050 tl verip alma pazarlık et derim.. bence biraz daha makul fiyata alabilirsin..forumdaki arkadaşlardan 2800 tl ye alan görmüştüm sanki..eğer elindede nakit varsa işin daha da kolay olur bence,hele ki bu devirde tık diye çıkarıp almak herkesin son düşüncesi..

öncelikle şunu sorayım motoru sadece ev-okul arasımı kullanacaksın ? neden sordun dersen dur kalkta biraz yakıt olayı seni etkiler.. mesela ben ist de genelde trafik var malum ve dur kalk dahil 100 km de 4 lt yakıyor.. eğer dersenki benzin benim için çokta önemli değil kesinlikle tavsiye ederim..herkes vibrasyondan bahseder ama ben öyle aşırı bir vibrasyon görmedim motorda yada vibrasyon aşırı fazla diyen kullanan arkadaşlar çok fazla hassas galiba :mrgreen:

bakım olayı da çok zor değil, yapacağın şeyler standart zaten.. 2000 km de bir yağını değiştireceksin, bujilerini kontrol edeceksin, hava filtresini temizleyeceksin, gevşeyen vidaları sıkacaksın ve bol bol yıkayıp parlatacaksın :mrgreen: bunları da yaparsın bence..

Çok teşekkürler. Bugün Çanakkale Mondial bayiisine gittim. Maalesef MCT 250 kalmamış ve fabrikada da yokmuş. Getiremiyorlarmış. Gitmişken diğer motorlara baktım ve Mondialin yeni modellerini inceledim, 150 MC ve 150 MR isimli iki yeni modelini inceledim, çok şık motorlar fiyatları da aynı. Chopper değiller ancak çok güzel görünüyorlar. Şimdi onları takip etmeye başladım. Forumda açılan başlıklarda çok iyi bahsediyorlar. Bakacağız.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
147
korsankedi foruma hoşgeldin :)
ama başka bir üyenin avatarını kullanmak olurmu bir avatar bulamadınmı kendine :mrgreen:
 
Katılım
31 Eki 2010
Mesajlar
14
beyler ben mct mi satıyorum haberınız olsun motosıkletı servise yenı goturdum bı kaç gune cıkar fıyatı 1700 05375835131 ankara:)
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
greyhorse kardeşim ben mondial zat 150 cdı ünitesini taktığımda motorun son vitesteki gaz kesme olayı sona ermişti 125-127 km arası bir hıza tek kişi düz yolda çıkabilmiştim. Bu hıza sıkılmadan kasılmadan çıkıyordu. Normalinde mct beyninde akım sonlardırıcısı var belirli bir frekanstan fazlz akım vermiyor. Tabi buna uyan diğer motorların beynide olabilir. Ama hep yazdım rd 350 bobini araştırın takın arka dişliyi 32 yi yapın 140 km hıza rahatlıkla çıkıyor ancak titreşim inanılmaz hale geliyor. Korsankedi kardeşim pazar günü kapıdağ yarımadasına kros yapmaya gittik çamura batağa saplandık baya bir güzel geçti bizim ekip bu hafta epeyce coştu.ben kanuni seyhan 150 ile gitmek gibi bir hataya düştüm resmen motor beni değil ben onu taşıdım. Ama heyecanı anlatmak mümkün değil.sana tavsiyem bu motorun sıfırını almaya uğraşma çanakkalede çok temiz 2 nci el bulabilirsin. yeterki sahibi dürüst birisi olsun ve anahtar vurulmamış olsun. şimdi mct formunda başka bmotor önermek olmaz ama ben yinede kardeş motor diyerek ramzey 250 yi de tavsiye edebilirim. saygılarımla
 
Katılım
1 Kas 2010
Mesajlar
281
iyi aksamlar arkadaslar,

benim mct'de aku dolu olmasina ragmen mars basmiyor, aku kapagina bi iki tane vurunca temas edip calisiyor bazen, bazen de ugrastiriyor baya. bi defasinda kopru'de kgs basmak icin marsi kapattim, sonra calismadi, kaldim oyle, motoru ite ite kenara cektim, orda gorevli bi abi geldi, aku kapagini acip bi sprey gibi bisey sikti, calismaya basladi sonra.

bu sprey ozel bisey midir, bu sorunu nasil hallederim?

bende yagmur kaydirici sprey ve bugu onleyici sprey var, bunlari siksam ise yarar mi:queen:

cevaplar icin simdiden tesekkurler.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:00 ----------

bir sorum daha olacak;

benzin cok fazla yakiyor, isik yaninca hemen gidip benzin aliyorum. bu defa isik yansa da kullanmak istiyorum tam ne kadar gittigini gormek icin. ama yolda kalmaktan korkuyorum. soyle bisey duymustum, benzin deposunun altinda yedek benzin varmis, rezerv mi ne, var mi boyle bisey? varsa bu kendinden mi devreye giriyor, yoksa benzin bitince biz mi devreye sokuyoruz bunu?
 
Katılım
29 Kas 2009
Mesajlar
134
greyhorse kardeşim ben mondial zat 150 cdı ünitesini taktığımda motorun son vitesteki gaz kesme olayı sona ermişti 125-127 km arası bir hıza tek kişi düz yolda çıkabilmiştim. Bu hıza sıkılmadan kasılmadan çıkıyordu. Normalinde mct beyninde akım sonlardırıcısı var belirli bir frekanstan fazlz akım vermiyor. Tabi buna uyan diğer motorların beynide olabilir. Ama hep yazdım rd 350 bobini araştırın takın arka dişliyi 32 yi yapın 140 km hıza rahatlıkla çıkıyor ancak titreşim inanılmaz hale geliyor. Korsankedi kardeşim pazar günü kapıdağ yarımadasına kros yapmaya gittik çamura batağa saplandık baya bir güzel geçti bizim ekip bu hafta epeyce coştu.ben kanuni seyhan 150 ile gitmek gibi bir hataya düştüm resmen motor beni değil ben onu taşıdım. Ama heyecanı anlatmak mümkün değil.sana tavsiyem bu motorun sıfırını almaya uğraşma çanakkalede çok temiz 2 nci el bulabilirsin. yeterki sahibi dürüst birisi olsun ve anahtar vurulmamış olsun. şimdi mct formunda başka bmotor önermek olmaz ama ben yinede kardeş motor diyerek ramzey 250 yi de tavsiye edebilirim. saygılarımla

Beycivan Üstadım RD 350 bobini derken tam olarak nedir?
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
mototor kardeşim aküyü görmek için önce yan kapağı sök ve akünün kablolarını güzelce bağlantı noktasından zımparala ve güzelce sık sonra gres yağıyla sürüp kapağı kapat.Sigortanı kontrol et ve yedek bir sigorta bulundurmayı alışkanlık et. Motorun benzini bittiğinde motor kerkinmeye ve silkinmeye başlar ve gaz yemez hemen elinle depo altındaki yakıt vanasını aşağıya çevir yedeğe geçir. Motorun çok yakmasının sebepleri çok. Ancak formu iyi okursan bu konuya ait kapsamlı bilgilere de ulaşabilirsin. Yada 507 349 61 93 beni ara konuşalım neler yapabiliriz bakalım. normalde 1 lt ile 30 km düz yolda 15-17,5 km şehir içinde gitmesi gerekiyor.
Bakoyoko kardeşim rd 350 yamahanın 1980 lerdeki katil motorudur. Genelde sahipleri ölmüştür. Üzerinde turbo sistemi bulunan düz yolda kaç km hıza ulaştığı tam belli olmayan bir motordu. Resmen yer uçağı. Halen sitelerde görüyorum sahiplerinin çoğu kaza yapmıştır. Torgu dehşet bir motordu ve yüksek devirli olduğu için bu motorun ateşleme bobini çok işe yarıyor. BİRDE honda transalp bobini olabilir. Yani yeterki yüksek devirlenen bir motorun bobini olsun.Mevzu bu. ben elimde rd bobini olduğu için onu takmıştım ama sen illa onu tak diyemem.Yakıt ciddi derecede azalıyor hatırlatayım.
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
bu meretin her sorunu halledilebiliyorda
debriyaj ve boşa geçmeme sorununu bir türlü aşamadım.kronık bır problem olsa gerek
gectıgımız gunlerde debrıyaj balatalarını degıstırdım.japon menseılı balata ile castrol motosıklet yagı aldım
balataları takmadan yag'da beklettım bıraz'da partıkuller vardı sag kapagı ve suzgecı temızledıkten sonra kapattım kapagı.fakat bır degısıklık yok.cok nadır bosa gecıyor.kımı zaman debrıyaj kacırıyor.anlamıs degılım debrıyaj yaylarınıda tork'la sıktım problem olmasın dıye
onun harıcınde bulabılırsem zat cdi'ı takacagım
rd'nin bobınlere bulmak guc bır ıhtımal ınternet olabılır
cunku bellı bır muddet sonra hafıfletme,dıslı,fıltre gıbı degısıklıklerde performans ıcın yetmemeye baslıyor.ya motoru yuksek hacımlı bır motorla degıstırmelı yada modıfıkasyon konusunda arastırmalı
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
merhaba kardeşim ben avcılar merkezdeyim..bana yakınsan görüşüp tanışırız motor hakkında daha detaylı bilgiler verebilirim müsait olursak..

ayrıca bazı arkadaşlarımızda da şans olmuyor sanırım..ben mayıs ayından bu yana 6400 km devirdim, 2 vitesten atma sorunuyla, motorun çalışmaması gibi sorunuyla, aşırı titreşim olayıyla da hiç karşılaşmadım açıkçası..hatta benim motorun üstünde h4 sistem 60w lık ampul olmasına rağmen akümde bir problem dahi olmadı..rodajını gayet düzgün tamamlamıştım, yağını hiçbir zaman 2000 km den fazla kullanmadım, bujisini kaliteli kullandım ve hala kullanıyorum, hava filtresini her daim haftalık izinimde temizlerim, civataları vidaları tek tek kontrol eder gevşemiş olanları bir güzel sıkarım..kendi fikrimce bu motor bu parayı hak ediyor..

cokkotuadam arkadaşım sende baya bir şanssızlık denk gelmiş , ayrıca beycivan abimin dediği gibi sendeki sorun için gideceğin en iyi yer oto elektrikçi ustası..ama öyle baştan salma ustaya değilde çevrende tanıdık vasıtasıyla gidebileceğin bir usta bulman gerek..

sağlıcakla..

saolun hocam bende cihangirdeyim okyanus kolejinin orda :)
motosiklet konusunda daha karar aşamasındayım ehliyetime a2 ekleteyim birde bütçeyi ayarlıyım tanışmak isterim bende :rendeer:
geçen gün bi gri mct gördüm avcılarda trafikte arkamdaydı vızt diye geçti gitti sizmiydiniz acaba ama onun kaskı yoktu :)
 
Katılım
1 Kas 2010
Mesajlar
281
sorum arada kaynadigi icin tekrarliyorum;

iyi aksamlar arkadaslar,

benim mct'de aku dolu olmasina ragmen mars basmiyor, aku kapagina bi iki tane vurunca temas edip calisiyor bazen, bazen de ugrastiriyor baya. bi defasinda kopru'de kgs basmak icin marsi kapattim, sonra calismadi, kaldim oyle, motoru ite ite kenara cektim, orda gorevli bi abi geldi, aku kapagini acip bi sprey gibi bisey sikti, calismaya basladi sonra.

bu sprey ozel bisey midir, bu sorunu nasil hallederim?

bende yagmur kaydirici sprey ve bugu onleyici sprey var, bunlari siksam ise yarar mi

cevaplar icin simdiden tesekkurler.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:00 ----------

bir sorum daha olacak;

benzin cok fazla yakiyor, isik yaninca hemen gidip benzin aliyorum. bu defa isik yansa da kullanmak istiyorum tam ne kadar gittigini gormek icin. ama yolda kalmaktan korkuyorum. soyle bisey duymustum, benzin deposunun altinda yedek benzin varmis, rezerv mi ne, var mi boyle bisey? varsa bu kendinden mi devreye giriyor, yoksa benzin bitince biz mi devreye sokuyoruz bunu?
 
Katılım
29 Kas 2009
Mesajlar
134
saolun hocam bende cihangirdeyim okyanus kolejinin orda :)
motosiklet konusunda daha karar aşamasındayım ehliyetime a2 ekleteyim birde bütçeyi ayarlıyım tanışmak isterim bende :rendeer:
geçen gün bi gri mct gördüm avcılarda trafikte arkamdaydı vızt diye geçti gitti sizmiydiniz acaba ama onun kaskı yoktu :)

Biri avcılar ve Gri MCT mi dedi :cherry:
benım olabılme ıhtımalım %60 civarı diyecektem taki kasksız diyene kadar!
kasksız oldugu ıcın asla ben olamam:cat:
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
saolun hocam bende cihangirdeyim okyanus kolejinin orda :)
motosiklet konusunda daha karar aşamasındayım ehliyetime a2 ekleteyim birde bütçeyi ayarlıyım tanışmak isterim bende :rendeer:
geçen gün bi gri mct gördüm avcılarda trafikte arkamdaydı vızt diye geçti gitti sizmiydiniz acaba ama onun kaskı yoktu :)

tanışırız tabi sorun değil...
ayrıca siyah kask, korumalı deri ceket ve dizlikleri olan (hayatta korumasız motor kullanmam ) motorumun sağ depo tarafında Atatürk imzası olan motor görürsen benimdir gerisi yalan ::queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst