2007 Faturalı Motorsiklete Plaka Çıkarmak[YARDIM]

Katılım
20 Eki 2010
Mesajlar
69
Arkadaşlar merhaba,

Arkadaşımın bir motoru vardı öyle merdiven altı bi motordu 2007 yılında almıştı çok kullanmadığından masraf olmasın diye plaka çıkarmadı.Şimdi ben aldım arkadaşımdan motoru ben plaka çıkarmak istiyorum.

1)Ceza ödermiyim?veya normal plaka çıkarma işlemlerinden daha fazla bi fiyata mı mal olur?
2)Ne tür işlemler yapacagım?
3)Plaka çıkarırken ehliyet istiyorlarmı?
 
Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
1,342
Dostum normal islemler disinda ek bir kulfet cikacagini sanmiyorum.Ancak bir arac ilk kayit sirasinda bir vergi aliyorlar sadece bi kerelik onu odeyebilirsin.Ancak bu ilem Turkiye de varmidir emin degilim.ayrica ehliyet falanda istemezler.Galiba ehliyette yok :wiinkk: aman dikkatli ol..
 
Katılım
20 Eki 2010
Mesajlar
69
Dostum normal islemler disinda ek bir kulfet cikacagini sanmiyorum.Ancak bir arac ilk kayit sirasinda bir vergi aliyorlar sadece bi kerelik onu odeyebilirsin.Ancak bu ilem Turkiye de varmidir emin degilim.ayrica ehliyet falanda istemezler.Galiba ehliyette yok :wiinkk: aman dikkatli ol..

Teşekkür ederim arkadaşım evet ehliyet yok inş 4 ay sonra alacağım :) Muayeneye girmem gerekiyormu plaka çıkması için peki?
 
Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
1,342
Muayene sırasında ehliyet isterlermi? ve ücreti nedir?

Yok dostum ehliyet istemezler.ancak sen yinede tarfik subesinde iken motoru kullanma itmeni tavsiye ederim.kil birine rast gelirsin ceza yazar ehliyetsiz kullandigin icin.benim basima gelmisti.Fiyat konusunda hic bir fikrim yok maglesef.8 yildir Turkiye ye gitmedim.
 
Katılım
20 Eki 2010
Mesajlar
69
Yok dostum ehliyet istemezler.ancak sen yinede tarfik subesinde iken motoru kullanma itmeni tavsiye ederim.kil birine rast gelirsin ceza yazar ehliyetsiz kullandigin icin.benim basima gelmisti.Fiyat konusunda hic bir fikrim yok maglesef.8 yildir Turkiye ye gitmedim.

Hm motorsuz gitsem bi sorun olmaz heralde plaka götürülüyor heralde sadece?
 
Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
1,342
Hm motorsuz gitsem bi sorun olmaz heralde plaka götürülüyor heralde sadece?

Dostum plaka varmi motorda?Valla simdi Turkiye deki proseduru bilemem ancak Bulgaristan da plaka olsada olmasada yeni ruhsat cikaracagin icin arac gitmek zorunda.Belcika da ise ruhsat degisiminde arac gitmiyor sadece belgeler gidiyor ancak araclar her yil muayeneden geciyor o zaman herseyi a dan z ye kontrol ediyorlar.
 
Katılım
30 Eki 2010
Mesajlar
8
Güncel bilgisi olan varmı arkadaşlar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:23 ----------

Arkadaşım diyorki : "Fatura sahibi plakayı çıkaracak cıkardıktan sonra ben devir alacağım." dedi sizce dogrumudur
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
405
Aynı şeyi 2-3 hafta önce ben yaptım dostum. Adamdan faturayı aldım.
Sırasıyla Yazıyorum ;

1-Şöförler odasından dosyanı açtırıyorsun.
2-Sigortanı-muayeneni yaptırıyorsun ( ki bu gözünü korkutmasın artık sigorta-muayene ücretleri çok büyük meblalar degil ben 2 yıl muayenesiz motorun muayenesini cüz'i bir miktarda yaptırdım.)
3-Trafige polis amcaların yanına gidiyorsun. Fakat fatura kimin üstüne kesildiyse o mutlak surette gitmesi ve imza atması lazım.Plakanın onun üstüne çıkması şart. Ondan sonra plakan çıkıyor zaten.

Ayrıca üstüne almak istiyorsan da noterden satış yapıp üstüne alabilirsin.

Bir de sen ehliyete takmışsın baya rahat ol o işlemler sırasında kimse sana çıkartıp ehliyetini göstermeni istemez
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Kas 2010
Mesajlar
2
herkezin dikkatine lütfen

S.a millet sizlerden bi ricam olucak şimdi yazacagım marka modeller arasında kararsız kaldım en sevdiğim modelleri yazıcam sizde bana hangisini almam konusunda lütfen bana yardım edin avantajları dez avantajları fln bilgilendirirseniz sevinirim
HONDA - CBR 125
HONDA - cBF 150
HONDA - CG 125
Kanuni / S&T Kanuni - Enduro 200
Kanuni / S&T Kanuni - Deer 152
Kanuni / S&T Kanuni - Freedom 200
Mondial - 250 MCT
Yamaha - YBR 125
herkeze iyi geceler:)
 
Katılım
30 Eki 2010
Mesajlar
8
Aynı şeyi 2-3 hafta önce ben yaptım dostum. Adamdan faturayı aldım.
Sırasıyla Yazıyorum ;

1-Şöförler odasından dosyanı açtırıyorsun.
2-Sigortanı-muayeneni yaptırıyorsun ( ki bu gözünü korkutmasın artık sigorta-muayene ücretleri çok büyük meblalar degil ben 2 yıl muayenesiz motorun muayenesini cüz'i bir miktarda yaptırdım.)
3-Trafige polis amcaların yanına gidiyorsun. Fakat fatura kimin üstüne kesildiyse o mutlak surette gitmesi ve imza atması lazım.Plakanın onun üstüne çıkması şart. Ondan sonra plakan çıkıyor zaten.

Ayrıca üstüne almak istiyorsan da noterden satış yapıp üstüne alabilirsin.

Bir de sen ehliyete takmışsın baya rahat ol o işlemler sırasında kimse sana çıkartıp ehliyetini göstermeni istemez


Çok Teşekkür ediyorum sevgili dostum :rendeer:

dostum peki ceza ödedinmi fatura tarihi 2007 benim yani motor 2007. Bu geçen sürede çıkarılmadıgından dolayı ceza ödermiyim?
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
405
Hayır ödemiyorsun muayene ve sigorta hariç. Onlarında gecikme zammı az bir miktar. Ben cıkartmaya gittim ruhsatı. Polis naptın sen böle 2 senedir dedi :D bişey yapmadım dedim :D cıkarttık yani sorun olmadı. Ceza falan yok aklında olsun
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst