- Katılım
- 11 Tem 2006
- Mesajlar
- 991
- Konu Yazar
- #1
Merhabalar ;
Arkadaşlar önümüzdeki aylarda askere gideceğimden dolayı motorumu saklamak istiyorum.:cat:Fakat saklama yöntemleri ile ilgili sizlerin engin fikirlerinize çok ihtiyacım var.:rendeer:Motorsiklet Chopper olması nedeniyle krom kaplamalı ve nikelaj olan kısımlarının, bulunduğu nemli depodan dolayı paslanmasını veya çürümesini engellemek amacı duymuş olduğum yöntemleri sizlerle paylaşmak fikirleriniz almak istedim. Motoru su depolarının olduğu bir yerde saklamak zorundayım bu nedele motorcu bir arkadaşımız yapmış olduğu yöntemi uygulamak aklıma geliyor ama yöntemi uygulamadan önce fikir ve görüşlenizle beni aydınlatırsanız çok sevinirim...:cat:
Yöntemi adım adım yazıyorum ;
1. İlk olarak motorumuzu yıkadıktan sonra iyice kuruttuğumuza emin oluyoruz.:queen:Motoru en iyi şekilde temizliyoruz,
2. Motorumuzu bir süre çalıştırdıktan sonra sıcak motor yağını boşaltıyoruz ve yerine yeni yağı kullanma klavuzunda belirtilen seviyede dolduruyoruz,
3. Motorumuzda orta ayaklık varsa, bunu kullanarak motorumuzu bırakıyoruz. Hatta mümkünse lastiklerin altına uygun tahtalar hazırlayarak zeminle temasını kesiyor, lastiklerin havasını yarısına kadar indiriyoruz,
4. Yakıt deposunu tamamen boşaltıyoruz ve bir süre havalandırdıktan sonra kapağını kapatıyoruz.Ayrıca karbüratördeki yakıtı tamamen boşaltıyoruz,
5. Akümüzü motorumuzdan ayırarak daha stabil sıcaklıkta muhafaza için evde muhafa ediyoruz,
6. Eksozu ve karbüratörun hava girişine uygun bir malzeme ile hava içine giremeyecek şekilde tıkıyoruz,
::crying::En çok kafamı karıştırıan kısmıda ;
7. Temiz bir motor yağını depodaki benzin ile bir kapta karışıtırarak bulamaç haline getirip bir fırça yardımı ile motorun bütün metal, nikelajlı, krom kaplamalı ve Boyalı kısımlarına sürerek hava ile temsını engelliyor ve nemli bir ortamda dahi olsa paslanmasının çürümesini önüne geçeceğimizi belirtiliyor,:silent:
8. Son olarak Baranda ile üzerini örtmeminin uygun olacağı...
Arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum.Şimdiden çok çok teşekkür ederim...::sos::
Arkadaşlar önümüzdeki aylarda askere gideceğimden dolayı motorumu saklamak istiyorum.:cat:Fakat saklama yöntemleri ile ilgili sizlerin engin fikirlerinize çok ihtiyacım var.:rendeer:Motorsiklet Chopper olması nedeniyle krom kaplamalı ve nikelaj olan kısımlarının, bulunduğu nemli depodan dolayı paslanmasını veya çürümesini engellemek amacı duymuş olduğum yöntemleri sizlerle paylaşmak fikirleriniz almak istedim. Motoru su depolarının olduğu bir yerde saklamak zorundayım bu nedele motorcu bir arkadaşımız yapmış olduğu yöntemi uygulamak aklıma geliyor ama yöntemi uygulamadan önce fikir ve görüşlenizle beni aydınlatırsanız çok sevinirim...:cat:
Yöntemi adım adım yazıyorum ;
1. İlk olarak motorumuzu yıkadıktan sonra iyice kuruttuğumuza emin oluyoruz.:queen:Motoru en iyi şekilde temizliyoruz,
2. Motorumuzu bir süre çalıştırdıktan sonra sıcak motor yağını boşaltıyoruz ve yerine yeni yağı kullanma klavuzunda belirtilen seviyede dolduruyoruz,
(Ayrıca bujiyi çıkararak silindir bloğuna 15-20 ml yağ doldurularak motoru bir süre çalıştırıyoruz.):silent:
3. Motorumuzda orta ayaklık varsa, bunu kullanarak motorumuzu bırakıyoruz. Hatta mümkünse lastiklerin altına uygun tahtalar hazırlayarak zeminle temasını kesiyor, lastiklerin havasını yarısına kadar indiriyoruz,
4. Yakıt deposunu tamamen boşaltıyoruz ve bir süre havalandırdıktan sonra kapağını kapatıyoruz.Ayrıca karbüratördeki yakıtı tamamen boşaltıyoruz,
(Bazı kullanıcılarda aksine deponun paslanmaması için full yakıt doldurulması gerektiğini belirtiyorlar.):silent:
5. Akümüzü motorumuzdan ayırarak daha stabil sıcaklıkta muhafaza için evde muhafa ediyoruz,
6. Eksozu ve karbüratörun hava girişine uygun bir malzeme ile hava içine giremeyecek şekilde tıkıyoruz,
::crying::En çok kafamı karıştırıan kısmıda ;
7. Temiz bir motor yağını depodaki benzin ile bir kapta karışıtırarak bulamaç haline getirip bir fırça yardımı ile motorun bütün metal, nikelajlı, krom kaplamalı ve Boyalı kısımlarına sürerek hava ile temsını engelliyor ve nemli bir ortamda dahi olsa paslanmasının çürümesini önüne geçeceğimizi belirtiliyor,:silent:
(Diğer bir fikir olarakta gres'i yağını aynı şekilde motorun metal, nikelajlı, krom kaplamalı ve boyalı kısımlarına sürebileceğimi belirtiliyor.):silent:
8. Son olarak Baranda ile üzerini örtmeminin uygun olacağı...
(Bu konuda da başka bir görüşte, tamamen motorum hava almıyacak şelide büyük naylonlar ile kaplayarak naylonların birleşim yerlerinde yapıştırarak hava alması engellemek.)::sluu::
Arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum.Şimdiden çok çok teşekkür ederim...::sos::
Son düzenleme: