Motorsikletimizi Uzun Bir Süre Saklama_Depolama Yardım...!!!

Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Merhabalar ;

Arkadaşlar önümüzdeki aylarda askere gideceğimden dolayı motorumu saklamak istiyorum.:cat:Fakat saklama yöntemleri ile ilgili sizlerin engin fikirlerinize çok ihtiyacım var.:rendeer:Motorsiklet Chopper olması nedeniyle krom kaplamalı ve nikelaj olan kısımlarının, bulunduğu nemli depodan dolayı paslanmasını veya çürümesini engellemek amacı duymuş olduğum yöntemleri sizlerle paylaşmak fikirleriniz almak istedim. Motoru su depolarının olduğu bir yerde saklamak zorundayım bu nedele motorcu bir arkadaşımız yapmış olduğu yöntemi uygulamak aklıma geliyor ama yöntemi uygulamadan önce fikir ve görüşlenizle beni aydınlatırsanız çok sevinirim...:cat:


Yöntemi adım adım yazıyorum ;

1. İlk olarak motorumuzu yıkadıktan sonra iyice kuruttuğumuza emin oluyoruz.:queen:Motoru en iyi şekilde temizliyoruz,

2. Motorumuzu bir süre çalıştırdıktan sonra sıcak motor yağını boşaltıyoruz ve yerine yeni yağı kullanma klavuzunda belirtilen seviyede dolduruyoruz,

(Ayrıca bujiyi çıkararak silindir bloğuna 15-20 ml yağ doldurularak motoru bir süre çalıştırıyoruz.):silent:

3. Motorumuzda orta ayaklık varsa, bunu kullanarak motorumuzu bırakıyoruz. Hatta mümkünse lastiklerin altına uygun tahtalar hazırlayarak zeminle temasını kesiyor, lastiklerin havasını yarısına kadar indiriyoruz,

4. Yakıt deposunu tamamen boşaltıyoruz ve bir süre havalandırdıktan sonra kapağını kapatıyoruz.Ayrıca karbüratördeki yakıtı tamamen boşaltıyoruz,

(Bazı kullanıcılarda aksine deponun paslanmaması için full yakıt doldurulması gerektiğini belirtiyorlar.):silent:

5. Akümüzü motorumuzdan ayırarak daha stabil sıcaklıkta muhafaza için evde muhafa ediyoruz,

6. Eksozu ve karbüratörun hava girişine uygun bir malzeme ile hava içine giremeyecek şekilde tıkıyoruz,



::crying::En çok kafamı karıştırıan kısmıda ;

7. Temiz bir motor yağını depodaki benzin ile bir kapta karışıtırarak bulamaç haline getirip bir fırça yardımı ile motorun bütün metal, nikelajlı, krom kaplamalı ve Boyalı kısımlarına sürerek hava ile temsını engelliyor ve nemli bir ortamda dahi olsa paslanmasının çürümesini önüne geçeceğimizi belirtiliyor,:silent:

(Diğer bir fikir olarakta gres'i yağını aynı şekilde motorun metal, nikelajlı, krom kaplamalı ve boyalı kısımlarına sürebileceğimi belirtiliyor.):silent:

8. Son olarak Baranda ile üzerini örtmeminin uygun olacağı...

(Bu konuda da başka bir görüşte, tamamen motorum hava almıyacak şelide büyük naylonlar ile kaplayarak naylonların birleşim yerlerinde yapıştırarak hava alması engellemek.)::sluu::





Arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum.Şimdiden çok çok teşekkür ederim...::sos::
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Şub 2008
Mesajlar
835
tertip nasılsın ya bende önümüzdeki ay gidiyorum seninle bi tanışamdık ya buluşalım bi ara hem orda anlatırım ben sana nası saklıcanı:D:DD:tertip olucaz bide::Dgerçi sen nası anlatçanı yazmışsın:D önümüzdeki hafta izmite gelicem parça bakmaya
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
tertip nasılsın ya bende önümüzdeki ay gidiyorum seninle bi tanışamdık ya buluşalım bi ara hem orda anlatırım ben sana nası saklıcanı:D:DD:tertip olucaz bide::Dgerçi sen nası anlatçanı yazmışsın:D önümüzdeki hafta izmite gelicem parça bakmaya

Tabi tertip müsait bir zamanda seve seve görüşmek isterim ama malum iş güç hiç bitmiyor birtürlü görüşemedik sölediğin gibi.İşin kötü yanı bende İzmit'e uzağım yakın olsam çok iyi olurdu görüşürsük.:pale:

Evet öğrendiklerimi duyduklarımı yazdım ama acaba doğrumu bu yöntem bir yanlış yapmıyayım.:queen:
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
arkadaşlar 15 ay motor durusa yazık..satın gelinece de yeni modellisini alın........
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
24 Ara 2008
Mesajlar
535
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
cek bi branda benzin muslugunuda kapa olsun bitsin :cat:
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
sana tavsiyem özellikle 15 ay yapıcaksan askerliğini motoru orta ayaklığa al tahta üzerinde felan ve depoyu fulle yağ ve yağ filtresini değiştir, evde birine yada güvendiğin bir arkadaşına anahtarı ver 2 haftada 1 çalıştırsın 15 20 dakka motorun çok uzun süre beklemesi iyi olmaz :cat:
lastikleride geldikten sonra değiştirmen iyi olacaktır ne olursa olsun motoruda bi ıslak bir kuru bez felan kullanarak kromaj kısımlarını temizlerse üzerindeki tozu bişe olmayacaktır
en azından motorun belli aralıkla çalışıp temiz tutulması çok daha iyi olacaktır işlemeyen demir pas tutarmış neticede :cat:
 
Katılım
21 Tem 2008
Mesajlar
158
Satıp asker dönüşü alman en mantıklısı.. Bu arada hayırlı teskereler...
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
arkadaşlar 15 ay motor durusa yazık..satın gelinece de yeni modellisini alın........

ben öyl yapıyorum işte satıyorum


Satıp asker dönüşü alman en mantıklısı.. Bu arada hayırlı teskereler...


Arkadaşlar çok haklısınız motoru gelice satıp yenilemek istiyorum zaten ama şimdi satarsam birdaha evdekiler motor almama izin vermezler.:wiinkk:

Şuanda benim için en uygunu paslanmasını engelleyerek saklamak motoru.:)

Teşekkür ederim...:rendeer:

cek bi branda benzin muslugunuda kapa olsun bitsin :cat:

Bulunduğu ortam nemli olduğundan paslanır düşüncesindeyim.:silent:


sana tavsiyem özellikle 15 ay yapıcaksan askerliğini motoru orta ayaklığa al tahta üzerinde felan ve depoyu fulle yağ ve yağ filtresini değiştir, evde birine yada güvendiğin bir arkadaşına anahtarı ver 2 haftada 1 çalıştırsın 15 20 dakka motorun çok uzun süre beklemesi iyi olmaz
lastikleride geldikten sonra değiştirmen iyi olacaktır ne olursa olsun motoruda bi ıslak bir kuru bez felan kullanarak kromaj kısımlarını temizlerse üzerindeki tozu bişe olmayacaktır
en azından motorun belli aralıkla çalışıp temiz tutulması çok daha iyi olacaktır işlemeyen demir pas tutarmış neticede


Evet ben şuan binmediğimden hafta bir çalıştırıyorum.Fakat benden başka kimsede yok bu işi yapacak.Paslanmaması için son maddeleri uylasam olurmu acaba...:silent:
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Temiz bir motor yağını depodaki benzin ile bir kapta karışıtırarak bulamaç haline getirip bir fırça yardımı ile motorun bütün metal, nikelajlı, krom kaplamalı ve Boyalı kısımlarına sürerek hava ile temsını engelliyor ve nemli bir ortamda dahi olsa paslanmasının çürümesini önüne geçeceğimizi belirtiliyor,


(Diğer bir fikir olarakta gres'i yağını aynı şekilde motorun metal, nikelajlı, krom kaplamalı ve boyalı kısımlarına sürebileceğimi belirtiliyor.)

Arkadaşlar bu madde üzerindeki önerileriniz nedir uygularsam bir zararı olurmu ne dersiniz...
 
Katılım
27 Nis 2006
Mesajlar
1,059
Hamit gönderdiğin link için sana burdan tşk ederim.

Malum tatlı su motorcuları :p motosikletlerlerini bu günlerde kış uykusana yatıracaklar, bende aynı şekilde... tavsiyelerin için teşekkürler.
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Hamit gönderdiğin link için sana burdan tşk ederim.

Malum tatlı su motorcuları :p motosikletlerlerini bu günlerde kış uykusana yatıracaklar, bende aynı şekilde... tavsiyelerin için teşekkürler.

Estf. rica ederim dostum. :rendeer:Söylediğin gibi yaza bomba gibi çıkmak için artık saklama olayını en doğru şekliyle yapmak gerekir.:cat::rendeer:
 
Katılım
27 Nis 2006
Mesajlar
1,059
Estf. rica ederim dostum. :rendeer:Söylediğin gibi yaza bomba gibi çıkmak için artık saklama olayını en doğru şekliyle yapmak gerekir.:cat::rendeer:

Eyvallah dostum :rendeer: artık demir atları kışa beraber uyuturuz, bu işlemleri beraber yapıcaz haberin olsun :)
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Şimdiden hayırlı teskereler..
Paslanmaması için bildiğim şey her yerini greslemek..

Bende ay sonu motoru eve sokmayı düşünüyorum..Şubatta askerlik benimde hayırlısı:)
Evdeki motora bişey yapmaya gerek yok herhalde dimi:p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst