ertanos hocam, ben bugün bi problem yaşadım.
ne yaptıysam çalışmadı motor.
15 dk kadar mesafede bi yere gittim. motoru durdurdum, sonra yaklaşık 1 saat kadar sonra yeniden çalıştırmayı denedim fakat çalışmadı. ayak marşı ile bastım bastım çalışmadı.
çok ilginç, ilk defa böyle bi sorun yaşadım 2500 km oldu alalı.
benimde aklıma hemen senin dediğin olay geldi, acaba benim aldığımda sahte mi diye düşündüm.
neden nasıl ayırt edilir hiç bilmiyorum. en başlarda iyi çalışıyordu ama şimdilerde bi garipleşti motor.
sesi falanda bi garip, rolantisi cok ayarsız.bi hızlanıyo, bi tekliyo. bi gariplik var ama ben anlamadım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:57 ----------
serkan emme manifoltu nerede tam olarak ?
yarın ben bi bakim onada. bujiyi az yada cok sıktığımızı nasıl anlarız? nedir ayarı
Geçengün taktım beno kaskıda şakaklardan bi sıkma vardı sende de varmıydı hocam öyle bişey ?
sorunu tam açmamıştım ama aynı bu anlattığın sorunu bi süredir yaşıyorum. tam olarak sorunum bu. ilk marşta değilde bi yere giderken markete girmek için iki dk mola veriyorum dönüyorum motor çalışmıyor. 10-15 dk uğraşıyorum. ne ayak marşı nede elden yemiyor bi türlü. çalıştırana kadar neler çekiyorum.
nedenini bulursan banada söyle. :cherry:
kerem altı üstü bi yağ ve buji değiştiricem dedin geçen sefer motoru paramparça ettin iki dk'da. hadi sana yine gün doğdu. üzülüyorum senin motora valla. :cherry:
sorunu tam açmamıştım ama aynı bu anlattığın sorunu bi süredir yaşıyorum. tam olarak sorunum bu. ilk marşta değilde bi yere giderken markete girmek için iki dk mola veriyorum dönüyorum motor çalışmıyor. 10-15 dk uğraşıyorum. ne ayak marşı nede elden yemiyor bi türlü. çalıştırana kadar neler çekiyorum.
nedenini bulursan banada söyle. :cherry:
kerem altı üstü bi yağ ve buji değiştiricem dedin geçen sefer motoru paramparça ettin iki dk'da. hadi sana yine gün doğdu. üzülüyorum senin motora valla. :cherry:
ilk başta sıkma yapıyor çene açılır kask rahat sıkma yok tabiama zamanla alışıyorsun tom cat e
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:02 ----------
dediğin sorunun çözümünü kerem arkadaşımız için söylemiştim ama genel bir sorun bu motor soğukken oluyor genelde ertanos dostum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:04 ----------
bu arada siz yağ değişimlerinde kaç gr yağ koyuyorsunuz ?ve kaç vida söküyorsunuz ?
yağ değişiminde castrol kullanıyorum kutunun üzerinde ölçü var zaten. 750 gr. civarı. yağ çubuğuna bakarak koyuyorum. tek tahliye vidası sökülüyor başka bi şey yok.
bu motorlara 850 gr yağ konuyor ve 2 adet vida var biri altta yağ tapası dediklerini içinde yayın olduğu ve tel bir filtre var onun temizlenmesini öneririm her yağ değişiminde hava tutmak yeterli oluyor ve motorun sol tarafında kayış bloğunun orada karter numarasının olduğu yerdede 17 anahtarla açılan 2. vida var bu vidayı açtığınızda da yağın yaklaşık 50- 100 gr arası aktığını gözlerinizle göreceksiniz![]()
yağ değişiminde karterdeki yağ aklıma gelmişti ama nasıl tahliye edeceğimi kestirememiştim. öğrendiğim iyi oldu. motorcularda zaten orayı ellemezler yağ değiştirirken. üstünkörü yaparlar. dikkat edicem bi dahaki sefer. :cat:
işlerine öyle geliyor nasılsa siz yağ değiştirmeyi onlardan bakarak öğreniyorsunuz ondan dolayı değiştirmiyorlar birde oradan açtığınız zaman yaylı kapak olduğu için takması biraz zaman alıyor ve orjinal kapağı çok sıkacak olursanız ortadan çatlar ama sökülür sonra 3 tl gibi astronomik bir paraya yağ tapası alırsınız dandik bişeye benzer ve dökme değil nikelajlı aliminyum olur örnek kutu kolalar gibi dandik malzeme dersin ama oda işe yarar ve onu da çok sıkar benim gibi çatlatırsan dikkatli olman lazım yanikaç bindesin bu arada ?
sen 20bin'i devirdim yazmıştım sanırım. ben daha 4600 civarlarındayım. motorcu bi arkadaş bizim motorların 20 civarlarında retife istiyceğini söylemişti. bende ona ortalama 30bini var demiştim.
senin motor şu an nasıl performansta çok düşüş varmı? resimlerden gördüğüm grenajları iyi durumda. temiz kullanmışsın. peki motor?
ertanos hocam, ben bugün bi problem yaşadım.
ne yaptıysam çalışmadı motor.
15 dk kadar mesafede bi yere gittim. motoru durdurdum, sonra yaklaşık 1 saat kadar sonra yeniden çalıştırmayı denedim fakat çalışmadı. ayak marşı ile bastım bastım çalışmadı.
çok ilginç, ilk defa böyle bi sorun yaşadım 2500 km oldu alalı.
benimde aklıma hemen senin dediğin olay geldi, acaba benim aldığımda sahte mi diye düşündüm.
neden nasıl ayırt edilir hiç bilmiyorum. en başlarda iyi çalışıyordu ama şimdilerde bi garipleşti motor.
sesi falanda bi garip, rolantisi cok ayarsız.bi hızlanıyo, bi tekliyo. bi gariplik var ama ben anlamadım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:57 ----------
serkan emme manifoltu nerede tam olarak ?
yarın ben bi bakim onada. bujiyi az yada cok sıktığımızı nasıl anlarız? nedir ayarı
merhaba arkadaşlarbiliyorum konu arasına balıklama atlamış oldum
bende dün akşam motorumu teslim almış bulunmaktayım ve dün 2 saat lik bir sürüş yaptım süper geçti diyebilirim
çok zevkli kullanması
artık bende aranızdayım sonunda
![]()
Serkan hocam bu jantın yanındaki kırmızı çizgiyi nasıl yaparız![]()
benim zn 2500 e geldi. subab ayarı ve kayış değişimini kendim yapabilir miyim diye düşünüyorum. bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlar var mı ?
yeni gelen arkadaşlar hepiniz hoş geldiniz.
diğer arkadaşlarımda merhaba. bildiğiniz üzere 1 ay önce ağır bir kaza yapmıştım, dün servise gittim motoru teslim aldım. bu kadar uzun sürmesi birazda benim motordan soğumuş olmamdan kaynaklandı. toplam masrafı 600 tl tuttu. sigorta parayı işbank ile anlaşmalı olduğundan parayı işbankdan çektim. bizim servis sağolsun bütün parçaları değiştirmiş. sol taraf komple hatta ön gidon maşa, amatisor, arka plakalık (bunu ben kırmıştım), frenler, sinyaller, jantlar tekerlekler, arka kırmızı çanta ( artık siyah ve kaliteli takmışlar) fren telleri cartı curtu aklınıza ne geliyorsa. sol kaporta, elcikler. motorun ayarlarıyla oynamışlar acayip atikleşti. ön sperliği değiştirmişler, motorun farına göre kesmişler böyle daha kibar durmuş![]()
velhasıl atladım akşam eve getirdim ilk o heyecanımı alamadım ama 40 yıllık dostum gibi bakıyorum ona artık.....