Mondial Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Haz 2009
Mesajlar
41
Geçengün taktım beno kaskıda şakaklardan bi sıkma vardı sende de varmıydı hocam öyle bişey ?
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
ertanos hocam, ben bugün bi problem yaşadım.
ne yaptıysam çalışmadı motor.
15 dk kadar mesafede bi yere gittim. motoru durdurdum, sonra yaklaşık 1 saat kadar sonra yeniden çalıştırmayı denedim fakat çalışmadı. ayak marşı ile bastım bastım çalışmadı.
çok ilginç, ilk defa böyle bi sorun yaşadım 2500 km oldu alalı.
benimde aklıma hemen senin dediğin olay geldi, acaba benim aldığımda sahte mi diye düşündüm.
neden nasıl ayırt edilir hiç bilmiyorum. en başlarda iyi çalışıyordu ama şimdilerde bi garipleşti motor.
sesi falanda bi garip, rolantisi cok ayarsız.bi hızlanıyo, bi tekliyo. bi gariplik var ama ben anlamadım :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:57 ----------

serkan emme manifoltu nerede tam olarak ?
yarın ben bi bakim onada. bujiyi az yada cok sıktığımızı nasıl anlarız? nedir ayarı

sorunu tam açmamıştım ama aynı bu anlattığın sorunu bi süredir yaşıyorum. tam olarak sorunum bu. ilk marşta değilde bi yere giderken markete girmek için iki dk mola veriyorum dönüyorum motor çalışmıyor. 10-15 dk uğraşıyorum. ne ayak marşı nede elden yemiyor bi türlü. çalıştırana kadar neler çekiyorum.
nedenini bulursan banada söyle. :cherry:

kerem altı üstü bi yağ ve buji değiştiricem dedin geçen sefer motoru paramparça ettin iki dk'da. hadi sana yine gün doğdu. üzülüyorum senin motora valla. :cherry:
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
87
Geçengün taktım beno kaskıda şakaklardan bi sıkma vardı sende de varmıydı hocam öyle bişey ?

ilk başta sıkma yapıyor çene açılır kask rahat sıkma yok tabi :) ama zamanla alışıyorsun tom cat e

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:02 ----------

sorunu tam açmamıştım ama aynı bu anlattığın sorunu bi süredir yaşıyorum. tam olarak sorunum bu. ilk marşta değilde bi yere giderken markete girmek için iki dk mola veriyorum dönüyorum motor çalışmıyor. 10-15 dk uğraşıyorum. ne ayak marşı nede elden yemiyor bi türlü. çalıştırana kadar neler çekiyorum.
nedenini bulursan banada söyle. :cherry:

kerem altı üstü bi yağ ve buji değiştiricem dedin geçen sefer motoru paramparça ettin iki dk'da. hadi sana yine gün doğdu. üzülüyorum senin motora valla. :cherry:

dediğin sorunun çözümünü kerem arkadaşımız için söylemiştim ama genel bir sorun bu motor soğukken oluyor genelde ertanos dostum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:04 ----------

sorunu tam açmamıştım ama aynı bu anlattığın sorunu bi süredir yaşıyorum. tam olarak sorunum bu. ilk marşta değilde bi yere giderken markete girmek için iki dk mola veriyorum dönüyorum motor çalışmıyor. 10-15 dk uğraşıyorum. ne ayak marşı nede elden yemiyor bi türlü. çalıştırana kadar neler çekiyorum.
nedenini bulursan banada söyle. :cherry:

kerem altı üstü bi yağ ve buji değiştiricem dedin geçen sefer motoru paramparça ettin iki dk'da. hadi sana yine gün doğdu. üzülüyorum senin motora valla. :cherry:

bu arada siz yağ değişimlerinde kaç gr yağ koyuyorsunuz ?ve kaç vida söküyorsunuz ?
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
ilk başta sıkma yapıyor çene açılır kask rahat sıkma yok tabi :) ama zamanla alışıyorsun tom cat e

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:02 ----------



dediğin sorunun çözümünü kerem arkadaşımız için söylemiştim ama genel bir sorun bu motor soğukken oluyor genelde ertanos dostum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:04 ----------



bu arada siz yağ değişimlerinde kaç gr yağ koyuyorsunuz ?ve kaç vida söküyorsunuz ?

yağ değişiminde castrol kullanıyorum kutunun üzerinde ölçü var zaten. 750 gr. civarı. yağ çubuğuna bakarak koyuyorum. tek tahliye vidası sökülüyor başka bi şey yok.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
87
yağ değişiminde castrol kullanıyorum kutunun üzerinde ölçü var zaten. 750 gr. civarı. yağ çubuğuna bakarak koyuyorum. tek tahliye vidası sökülüyor başka bi şey yok.

bu motorlara 850 gr yağ konuyor ve 2 adet vida var biri altta yağ tapası dediklerini içinde yayın olduğu ve tel bir filtre var onun temizlenmesini öneririm her yağ değişiminde hava tutmak yeterli oluyor ve motorun sol tarafında kayış bloğunun orada karter numarasının olduğu yerdede 17 anahtarla açılan 2. vida var bu vidayı açtığınızda da yağın yaklaşık 50- 100 gr arası aktığını gözlerinizle göreceksiniz :)
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
bu motorlara 850 gr yağ konuyor ve 2 adet vida var biri altta yağ tapası dediklerini içinde yayın olduğu ve tel bir filtre var onun temizlenmesini öneririm her yağ değişiminde hava tutmak yeterli oluyor ve motorun sol tarafında kayış bloğunun orada karter numarasının olduğu yerdede 17 anahtarla açılan 2. vida var bu vidayı açtığınızda da yağın yaklaşık 50- 100 gr arası aktığını gözlerinizle göreceksiniz :)

yağ değişiminde karterdeki yağ aklıma gelmişti ama nasıl tahliye edeceğimi kestirememiştim. öğrendiğim iyi oldu. motorcularda zaten orayı ellemezler yağ değiştirirken. üstünkörü yaparlar. dikkat edicem bi dahaki sefer. :cat:
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
87
yağ değişiminde karterdeki yağ aklıma gelmişti ama nasıl tahliye edeceğimi kestirememiştim. öğrendiğim iyi oldu. motorcularda zaten orayı ellemezler yağ değiştirirken. üstünkörü yaparlar. dikkat edicem bi dahaki sefer. :cat:

işlerine öyle geliyor nasılsa siz yağ değiştirmeyi onlardan bakarak öğreniyorsunuz ondan dolayı değiştirmiyorlar birde oradan açtığınız zaman yaylı kapak olduğu için takması biraz zaman alıyor ve orjinal kapağı çok sıkacak olursanız ortadan çatlar ama sökülür sonra 3 tl gibi astronomik bir paraya yağ tapası alırsınız dandik bişeye benzer ve dökme değil nikelajlı aliminyum olur örnek kutu kolalar gibi dandik malzeme dersin ama oda işe yarar ve onu da çok sıkar benim gibi çatlatırsan dikkatli olman lazım yani :) kaç bindesin bu arada ?
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
işlerine öyle geliyor nasılsa siz yağ değiştirmeyi onlardan bakarak öğreniyorsunuz ondan dolayı değiştirmiyorlar birde oradan açtığınız zaman yaylı kapak olduğu için takması biraz zaman alıyor ve orjinal kapağı çok sıkacak olursanız ortadan çatlar ama sökülür sonra 3 tl gibi astronomik bir paraya yağ tapası alırsınız dandik bişeye benzer ve dökme değil nikelajlı aliminyum olur örnek kutu kolalar gibi dandik malzeme dersin ama oda işe yarar ve onu da çok sıkar benim gibi çatlatırsan dikkatli olman lazım yani :) kaç bindesin bu arada ?

sen 20bin'i devirdim yazmıştım sanırım. ben daha 4600 civarlarındayım. motorcu bi arkadaş bizim motorların 20 civarlarında retife istiyceğini söylemişti. bende ona ortalama 30bini var demiştim.
senin motor şu an nasıl performansta çok düşüş varmı? resimlerden gördüğüm grenajları iyi durumda. temiz kullanmışsın. peki motor?
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
87
sen 20bin'i devirdim yazmıştım sanırım. ben daha 4600 civarlarındayım. motorcu bi arkadaş bizim motorların 20 civarlarında retife istiyceğini söylemişti. bende ona ortalama 30bini var demiştim.
senin motor şu an nasıl performansta çok düşüş varmı? resimlerden gördüğüm grenajları iyi durumda. temiz kullanmışsın. peki motor?

motor rektifiye istiyor şöyle ama yağ yakma olayı var şu anda ama ben o sorunu fazla büyütmüyorum motorun gerekli bakımlarını yaptıktan sonra motorda hiçbir sıkıntı yok ben rodajı hiç basmadan yaptım emekli gibi kullandım yağ yakma problemim ise açık yağ koymamdan dolayı yani kendi hatamdan ama şöyle diyeyim motora rektefiye yapacaksan masrafı 125 tl ile 175 tl arasında değişiyor eğer 125 cc olan motorunuzu 150 cc yapmak istiyorsanız bu gayet basit piston segmanı değiştirmekle oluyor ben 125 cc kullanıyorum 150 cc ye gerek yok motor şuanda tam açılmış durumda yolda giderken bu spx diye tabir edilen mobiletler gibi ara gaz vere vere gezdim bir ay motor bir hayli açıldı şimdilerde çok fena gidiyor herşey buji ve hava filtresinde bitiyor onlar yeni oldukça motorunuzda yenidir

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:39 ----------

benim aletin fotoları güncel olan

fırınlı sprey boya sonrası paslanmış egzoz görüntüsü tamamen ortadan kalktı :)













---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:59 ----------

 
Katılım
6 Ağu 2010
Mesajlar
23
merhaba arkadaşlar :) biliyorum konu arasına balıklama atlamış oldum :D bende dün akşam motorumu teslim almış bulunmaktayım ve dün 2 saat lik bir sürüş yaptım süper geçti diyebilirim :) çok zevkli kullanması :) artık bende aranızdayım sonunda :D
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
ertanos hocam, ben bugün bi problem yaşadım.
ne yaptıysam çalışmadı motor.
15 dk kadar mesafede bi yere gittim. motoru durdurdum, sonra yaklaşık 1 saat kadar sonra yeniden çalıştırmayı denedim fakat çalışmadı. ayak marşı ile bastım bastım çalışmadı.
çok ilginç, ilk defa böyle bi sorun yaşadım 2500 km oldu alalı.
benimde aklıma hemen senin dediğin olay geldi, acaba benim aldığımda sahte mi diye düşündüm.
neden nasıl ayırt edilir hiç bilmiyorum. en başlarda iyi çalışıyordu ama şimdilerde bi garipleşti motor.
sesi falanda bi garip, rolantisi cok ayarsız.bi hızlanıyo, bi tekliyo. bi gariplik var ama ben anlamadım :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:57 ----------

serkan emme manifoltu nerede tam olarak ?
yarın ben bi bakim onada. bujiyi az yada cok sıktığımızı nasıl anlarız? nedir ayarı

bu motoru almayı planladığım için forumu okuyordum senin sorununu gördüm eğer motor halen çalışmıyorsa problemin devam ediyorsa emme subabı kitlenmiş demektir silindir ön kapağını açarak subab yarını yapabilirsin tabi biliyorsan bilmiyorsan bi ustaa yaptır.
bir diğer problemde ateşleme bobininin kablolarından kaynaklı olabilir kontrol etmende fayda var
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
87
merhaba arkadaşlar :) biliyorum konu arasına balıklama atlamış oldum :D bende dün akşam motorumu teslim almış bulunmaktayım ve dün 2 saat lik bir sürüş yaptım süper geçti diyebilirim :) çok zevkli kullanması :) artık bende aranızdayım sonunda :D

merhaba hoş geldiniz :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:15 ----------

Serkan hocam bu jantın yanındaki kırmızı çizgiyi nasıl yaparız :)

onu çekmesi biraz zahmetli dostum sabır istiyor bu parçayı yani jant şeridini her hangi bir motor yedek parça dükkanında bulabilirsiniz fiyatına gelicek olursak bizim burada 7.5 tl ye var birde kalitelisi var 15 tl hemde fosforlu ışık vurunca parlıyor

---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:22 ----------

jantlarıda boyacıların hepsi satar oto tampon boyası var sprey mat siyah akma yapmayandan aldınmı hiç jantı sökmeden yapabilirsin lastiği döndürerek hatta benim ön fren diskinde bir çizik vardı o iç kısımda onu bile gizledi yeni fotoları yarın atarım foruma
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 May 2010
Mesajlar
146
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar ben ilk sayfadan başladım ve 400 sayfayıda bitirmeye karar verdim günde 50 sayfa okuyorum 1 haftada 400 sayfayı bitiricem o kadar eğlenceli ki ilk sayfadan başlayıp okumak mutluluk duygusunu hissediyorsunuz içinizde :) herkeze 1. sayfadan başlayıp okumasını tavsiye ediyorum bildiğiniz gibi ben 17 yaşındayım tam 18 olunca alıcam motorumu yani 19 Mayısta tam yaza başlarken :) 125 T nin vişne çürüğü rengini ya da 125 ZN nin siyahını alıcam 7 8 ay kaldı param hazır sabırsızlıkla bekliyorum :) motoru alınca bol bol resimler paylaşıcam gezdiğim yerleri falan sabırsızlık ile bekliyorum.:rendeer:
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
87
bu zamana kadar değiştirdiğim parçalar 20 bini doldurmuş bulunmaktayım

1- 5 adet hava filtresi
2- 20 yi geçik buji
3- 4 adet kayış kaliteli olandan bando dedikleri japon diyorlar ama oda çin malı
4- 3 adet ön varyatör takımı
5- 6 takım ön varyatör içerisindeki bilyalar
6- 1000 km önce arka fren balataları değişti öndekininde zamanı geldi
7- diferansiyel yağı 50 numara yağ ile değişiyor ve yağdanlığınız olması gerekiyor
8- 4 adet emme manifoltu
9- 2 adet arka amortisör
10-3 adet arka çamurluk hepsi koptu gitti
11- 1 adet arka lastik
12- 2 adet benzin filtresi bendeki filtreyi 1.5 tl ye aldım ama çok iyiler şeffaflar içinde pislik var mı yok mu görebiliyorsun kapalı beyaz parça değil
13-2 adet ateşleme sargısı (yandığı taktirde demiyim de oksitlenme yaptığında motora ne yaparsan yap ateşleme yapmıyor)
14-sol elcik değişti sinyalleri kışın karın altında durursa motor sinyaller donmuş oluyor haliyle motorla karda dolaşırsan sinyal verirken elinde kalır :)
15-aynaları değiştirdim paratoner gibi oldu daha bi şirin ama yuvarlak ayna
16-arka varyatör değişti fos fıs fos fıs ses geliyordu

şimdilik hatırladıklarım bu kadar aklıma gelen olursa eklerim buraya en çok yaşadığım ve nefret ettiğim sorun sargı dan oldu elektrikle ilgili olduğu için fazla anlamıyorum ama sökmeyi takmayı beceriyorum
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
599
benim zn 2500 e geldi. subab ayarı ve kayış değişimini kendim yapabilir miyim diye düşünüyorum. bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlar var mı ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 May 2010
Mesajlar
146
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
benim zn 2500 e geldi. subab ayarı ve kayış değişimini kendim yapabilir miyim diye düşünüyorum. bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlar var mı ?

Hocam sen neler neler yaptın 2500 bakımınıda halledersin :)
 
Katılım
12 Tem 2009
Mesajlar
562
yeni gelen arkadaşlar hepiniz hoş geldiniz.

diğer arkadaşlarımda merhaba. bildiğiniz üzere 1 ay önce ağır bir kaza yapmıştım, dün servise gittim motoru teslim aldım. bu kadar uzun sürmesi birazda benim motordan soğumuş olmamdan kaynaklandı. toplam masrafı 600 tl tuttu. sigorta parayı işbank ile anlaşmalı olduğundan parayı işbankdan çektim. bizim servis sağolsun bütün parçaları değiştirmiş. sol taraf komple hatta ön gidon maşa, amatisor, arka plakalık (bunu ben kırmıştım), frenler, sinyaller, jantlar tekerlekler, arka kırmızı çanta ( artık siyah ve kaliteli takmışlar) fren telleri cartı curtu aklınıza ne geliyorsa. sol kaporta, elcikler. motorun ayarlarıyla oynamışlar acayip atikleşti. ön sperliği değiştirmişler, motorun farına göre kesmişler böyle daha kibar durmuş :)
velhasıl atladım akşam eve getirdim ilk o heyecanımı alamadım ama 40 yıllık dostum gibi bakıyorum ona artık.....
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 May 2010
Mesajlar
146
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yeni gelen arkadaşlar hepiniz hoş geldiniz.

diğer arkadaşlarımda merhaba. bildiğiniz üzere 1 ay önce ağır bir kaza yapmıştım, dün servise gittim motoru teslim aldım. bu kadar uzun sürmesi birazda benim motordan soğumuş olmamdan kaynaklandı. toplam masrafı 600 tl tuttu. sigorta parayı işbank ile anlaşmalı olduğundan parayı işbankdan çektim. bizim servis sağolsun bütün parçaları değiştirmiş. sol taraf komple hatta ön gidon maşa, amatisor, arka plakalık (bunu ben kırmıştım), frenler, sinyaller, jantlar tekerlekler, arka kırmızı çanta ( artık siyah ve kaliteli takmışlar) fren telleri cartı curtu aklınıza ne geliyorsa. sol kaporta, elcikler. motorun ayarlarıyla oynamışlar acayip atikleşti. ön sperliği değiştirmişler, motorun farına göre kesmişler böyle daha kibar durmuş :)
velhasıl atladım akşam eve getirdim ilk o heyecanımı alamadım ama 40 yıllık dostum gibi bakıyorum ona artık.....

Gözün aydın resimleri bekliyoruz :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst