Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
141
@StyLeOscaR
Teşekkürler hocam motor bayide duruyor, 2-3 km yapmıştı sıkıntı olmaz herhalde, pazartesi günü gidip alayım onlar ruhsatı, plakayı hallederken benim ehliyet gelir yolları aşındırırız artık :)
Eskişehire kış gelmeden motorun rodajını helledeyim :)
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
@StyLeOscaR
Teşekkürler hocam motor bayide duruyor, 2-3 km yapmıştı sıkıntı olmaz herhalde, pazartesi günü gidip alayım onlar ruhsatı, plakayı hallederken benim ehliyet gelir yolları aşındırırız artık :)
Eskişehire kış gelmeden motorun rodajını helledeyim :)

Rica ederim..Şimdiden hayırlı olsun arkadaşım, kazasız sürüşler, korumalı sürmeye ve dikkatli olmaya özen gösterelim yeter..Forumu da iyicene okumanı tavsiye ederim yararlı bilgi paylaşımları var.. Sağlıcakla ..
 
Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
5
2 motor arasında çok karasız kaldım posedion ve 250 mct posedion için verilen paranın hiç geregi yok kanısına vardım gibi. Aslında posedion düşünmemdeki tek sebep su sogutmalı olması ama gördümki 250 mct ilede km lerce yol yapan arkadaşlar var ve bakımlarını periyodik şekilde yaptırdıkmı hemen hemen hiç yarı yolda koymayacak bi motor. 250 mct almaya karar verdim Allah izin verirse "0" alıcam artık bende bilgilerimi ve problemlerimi sizlere paylaşıcam.. =)
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
2 motor arasında çok karasız kaldım posedion ve 250 mct posedion için verilen paranın hiç geregi yok kanısına vardım gibi. Aslında posedion düşünmemdeki tek sebep su sogutmalı olması ama gördümki 250 mct ilede km lerce yol yapan arkadaşlar var ve bakımlarını periyodik şekilde yaptırdıkmı hemen hemen hiç yarı yolda koymayacak bi motor. 250 mct almaya karar verdim Allah izin verirse "0" alıcam artık bende bilgilerimi ve problemlerimi sizlere paylaşıcam.. =)

poseidon çekici gelebilir fakat kayış aktarmalı yani varyatör sistemli olduğundan 250cc gücünü alamazsın o bir nevi chooper görünümlü scooter :):queen: haa keyifli motordur bişey diyemem fakat yedek parçası pahalıdır.
mct 250 ile ben oldukça uzun uzun yollar yaptım tavsiye ederim ama unutma bu motorlar kız gibidir az seversen nazlanır yağını eksik etme benzini dibine kadar kullanma yarış motoru edasında sürme o zaman keyiflidir. ben 8100de aldım motoru 14100 oldu bugün haziranda aldım 3 ayda 6000km dersinki paketemi çıktın o motorla hayır uzuun oldukçaa uzuuun turlara hemde artçımla çıktım hiç kontak kapatmadan 230km yol bile yaptım banamısın demedi. kaliteli yağ iyi bakım 0 alırsan ben hep dedim derimde 50000km motor ömrü kesin var parça ömrü değişkendir kullanıma göre değişir.
şimdi kısmetse 150 zatla takas olacak kışa giriyoruz scooter şart haliyle :) yazın 0km bi siyah veya gri mct alıcam yada paraya kıyıp kymco downtown 300i ama şunu söyleyim mct gibi sağlam motor yok için rahat alabilirsin.
 
Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
5
Korsanx kardeşim verdigin bilgiler için çok teşekkür ederim gördümki verdigim kararda yanılmamışım 250 mct güzel bi motor. Bakım konusundada güncel olan şikayetler buji, akü ve yagın kalitesi düşüncem alır almaz bu 3 parçayı önerilen parçalarla ( daha iyileriyle ) degiştircem. =)
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
poseidon çekici gelebilir fakat kayış aktarmalı yani varyatör sistemli olduğundan 250cc gücünü alamazsın o bir nevi chooper görünümlü scooter :):queen: haa keyifli motordur bişey diyemem fakat yedek parçası pahalıdır.
mct 250 ile ben oldukça uzun uzun yollar yaptım tavsiye ederim ama unutma bu motorlar kız gibidir az seversen nazlanır yağını eksik etme benzini dibine kadar kullanma yarış motoru edasında sürme o zaman keyiflidir. ben 8100de aldım motoru 14100 oldu bugün haziranda aldım 3 ayda 6000km dersinki paketemi çıktın o motorla hayır uzuun oldukçaa uzuuun turlara hemde artçımla çıktım hiç kontak kapatmadan 230km yol bile yaptım banamısın demedi. kaliteli yağ iyi bakım 0 alırsan ben hep dedim derimde 50000km motor ömrü kesin var parça ömrü değişkendir kullanıma göre değişir.
şimdi kısmetse 150 zatla takas olacak kışa giriyoruz scooter şart haliyle :) yazın 0km bi siyah veya gri mct alıcam yada paraya kıyıp kymco downtown 300i ama şunu söyleyim mct gibi sağlam motor yok için rahat alabilirsin.

3 mayıs 2010 dan itibaren 5400 km ye dayandım bende :) kış bitsin motora neler yapacağım neler..:mrgreen: kankam yerinde olsam satmam motoru scooterımla kıyasladığımda, mct yağmurlu ve ıslak zeminde scootera göre daha iyi bence..ayrıca bildiğim kadarıyla sıfır olarak siyah kalmadı biliyorum, olsa ben alırdım :) ama bak kycmo scooterda iyidir he ona lafım yok :) bende 1-2 seneye kadar transalp düşünüyorum çok fena kafamda takıntı yaptı bu endurolar nedense, cruiser ile enduro arasında seçim yapmam lazım :(

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:37 ----------

Korsanx kardeşim verdigin bilgiler için çok teşekkür ederim gördümki verdigim kararda yanılmamışım 250 mct güzel bi motor. Bakım konusundada güncel olan şikayetler buji, akü ve yagın kalitesi düşüncem alır almaz bu 3 parçayı önerilen parçalarla ( daha iyileriyle ) degiştircem. =)

şimdiden hayırlı olsun :cat:

- bujiler ngk cr7hsa
- yağını shell advance vsx 10-40
- üzerindeki aküsü yuasadır normalde bence değiştirmene gerek yok sorun çıkarmadığı sürece.. yuasa iyidir :cat:
 
Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
5
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:37 ----------

[/COLOR]

şimdiden hayırlı olsun :cat:

- bujiler ngk cr7hsa
- yağını shell advance vsx 10-40
- üzerindeki aküsü yuasadır normalde bence değiştirmene gerek yok sorun çıkarmadığı sürece.. yuasa iyidir :cat:[/QUOTE]

Çok teşekkür ederim verdigin bilgi için notunu aldım :cat:
 
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
141
Sıfır kalmamış fabrikada, 2011 i bekleyeceksiniz dediler ben araştırırken, ama bayide kalan bulabilirsiniz belki. Ben Eskişehir de 3 bayiyi aradım sadece birinde bir tane kalmıştı onu da ben alacağım inşallah :)
 
Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
5
Sıfır kalmamış fabrikada, 2011 i bekleyeceksiniz dediler ben araştırırken, ama bayide kalan bulabilirsiniz belki. Ben Eskişehir de 3 bayiyi aradım sadece birinde bir tane kalmıştı onu da ben alacağım inşallah :)

inşallah kardeş. ben ehliyete başvurdum biraz vaktim var ama alıcagım zaman yakın illerde olursa gider alırım =)
 
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
141
@owerower

Anladım kardeşim ama eğer kalmama riskine girmeyeyim diyorsan motoru al, bayide duracağına sende dursun :) işin garanti olur en azından benim de ehliyet 1-2 haftaya çıkacak ama ben dayanamadım Cuma günü gittim motoru ayırttım yarın da gidip satın alacağım :)
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
3 mayıs 2010 dan itibaren 5400 km ye dayandım bende :) kış bitsin motora neler yapacağım neler..:mrgreen: kankam yerinde olsam satmam motoru scooterımla kıyasladığımda, mct yağmurlu ve ıslak zeminde scootera göre daha iyi bence..ayrıca bildiğim kadarıyla sıfır olarak siyah kalmadı biliyorum, olsa ben alırdım :) ama bak kycmo scooterda iyidir he ona lafım yok :) bende 1-2 seneye kadar transalp düşünüyorum çok fena kafamda takıntı yaptı bu endurolar nedense, cruiser ile enduro arasında seçim yapmam lazım :(

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:37 ----------



şimdiden hayırlı olsun :cat:

- bujiler ngk cr7hsa
- yağını shell advance vsx 10-40
- üzerindeki aküsü yuasadır normalde bence değiştirmene gerek yok sorun çıkarmadığı sürece.. yuasa iyidir :cat:

kanki ankarada 0m siah 3 tane bayide 1 er adet var 1 tanesi 2005 ki onun şanzumanı en iyisidir diğerleir 2006 ve 2007 o konuda şanslıyım tabi o zamana yeni model mondiler kapımızı çalmazsa kesin mct alırım.
valla ben ufacık sudan geçiyorum yüzüme kadar sıçratıyor önünü mönünü kapatmakta istemiyorum neyse salı günü foruma mesaj atarım ta motor kışlık bakıma giriyor diye yada artık modifiyeye hazır bi zatım oldu diye :9
işin aslı veresim yok ama bakalım işte idmanlar felan gittikçe ağırlaşacak tekerlerri kaportanın altında kalacak motor lazım heheheeheh.
eğer satmazsam kışlık bakım listem

1. ön arka teker yumuşak hamurlu ile değişecek marka ırc toplam fiyat ön 45tl arkda 90tl 135tl
2. ön cant kasnak değişecek 60tl
3. sibop hava ayarları kışa göre yapılacak bedava ben yapcam :)
4: arka cant akort olacak sehpa olmadığından 40tl
5: ön koruma demiri 250 tigerınki 40tl+ona uygun grenaj su gelmesin diye 30tl
6: zincir değişecek veya temizlenecek
yeni yağ konacak 20/50den 15/50ye geçiş 30tl

ıvır zıvır toplamda 300tl motora gidecek:cat:


kanki endurolara bindim alırsan piaggo pegaso 650 al bi arkadaşım kullanıyordu sattı bmw motor var dedi ama piaggoya göre olduğundan 650gsden veya transalpten daha güçlü ve türkiyede fiyatları çok ucuz 2. eli en fazla 7000tl motora bindim ben güzel motor çok seri yerinde durmuyor heheeh
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
kanki ankarada 0m siah 3 tane bayide 1 er adet var 1 tanesi 2005 ki onun şanzumanı en iyisidir diğerleir 2006 ve 2007 o konuda şanslıyım tabi o zamana yeni model mondiler kapımızı çalmazsa kesin mct alırım.
valla ben ufacık sudan geçiyorum yüzüme kadar sıçratıyor önünü mönünü kapatmakta istemiyorum neyse salı günü foruma mesaj atarım ta motor kışlık bakıma giriyor diye yada artık modifiyeye hazır bi zatım oldu diye :9
işin aslı veresim yok ama bakalım işte idmanlar felan gittikçe ağırlaşacak tekerlerri kaportanın altında kalacak motor lazım heheheeheh.
eğer satmazsam kışlık bakım listem

1. ön arka teker yumuşak hamurlu ile değişecek marka ırc toplam fiyat ön 45tl arkda 90tl 135tl
2. ön cant kasnak değişecek 60tl
3. sibop hava ayarları kışa göre yapılacak bedava ben yapcam :)
4: arka cant akort olacak sehpa olmadığından 40tl
5: ön koruma demiri 250 tigerınki 40tl+ona uygun grenaj su gelmesin diye 30tl
6: zincir değişecek veya temizlenecek
yeni yağ konacak 20/50den 15/50ye geçiş 30tl

ıvır zıvır toplamda 300tl motora gidecek:cat:


kanki endurolara bindim alırsan piaggo pegaso 650 al bi arkadaşım kullanıyordu sattı bmw motor var dedi ama piaggoya göre olduğundan 650gsden veya transalpten daha güçlü ve türkiyede fiyatları çok ucuz 2. eli en fazla 7000tl motora bindim ben güzel motor çok seri yerinde durmuyor heheeh

su sıçratma konusunda ne desen haklsıın :) sırf onun yüzünden yağmurluk set aldım gerçi mecbur alacaktım önden sıçratmasa havadan gelen yağmurla sucuk gibi oluyor insan :) kanka motoru satmazsan kışlık bakımını anlatmanı isteriz, satarsan da anlat gene neler yapmamız gerek vb. gibisinden. scooterdayken tecrübesizdik ve birşey yapmıyordum.. piaggio da güzel görünüyor ama ben her zaman dediğim ve motor alacak arkadaşlara söylediğim ilk tavsiyem servis ağı yaygın ve yedek parçası bol ve en az sıkıntısız markalara yönelmeleri :cat:
o yüzden honda diyorum,servisler ayağımızın altında yoksa güzel modeller var ama sadece bakınmakla yetiniyoruz :)
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
su sıçratma konusunda ne desen haklsıın :) sırf onun yüzünden yağmurluk set aldım gerçi mecbur alacaktım önden sıçratmasa havadan gelen yağmurla sucuk gibi oluyor insan :) kanka motoru satmazsan kışlık bakımını anlatmanı isteriz, satarsan da anlat gene neler yapmamız gerek vb. gibisinden. scooterdayken tecrübesizdik ve birşey yapmıyordum.. piaggio da güzel görünüyor ama ben her zaman dediğim ve motor alacak arkadaşlara söylediğim ilk tavsiyem servis ağı yaygın ve yedek parçası bol ve en az sıkıntısız markalara yönelmeleri :cat:
o yüzden honda diyorum,servisler ayağımızın altında yoksa güzel modeller var ama sadece bakınmakla yetiniyoruz :)

elbette kanka ne demek satmasam zaten resimli anlatım olacak satarsamda neler yapılması gerektiğini anlatırım.
işte o su yüzünden herşey ve benim antrenman yapıyor olmamdan kaynak:queen: 2 saat koştuktan sonra yağmurda giderken araba dışında kendi atının bastığı çukurdaki suyun yüzüme gelmesi hoş olmaz:queen::queen:
neyse kısmet bakalım neler olacak.

piaggi pegaso için parça sorunu olacağını zannetmiyorum zira motor bmw olduğundan hemen bulursun parçasını birde işçiliği daha ucuz bizim arkadaş kazalı 4bine aldı 1000tl harcadı motor sıfırlandı adeta granajlardan göstergelere kadar herşeyi yeniledi motorada bakım yapıldı sadece 1000tl tuttu 7000ede sattı bi yerde görürsen bi bak derim ingiliz atı gibi bişey hehehe
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Dostlar Merhaba;

emme manifoldu sorunu olan arkadaşlar için elimde yaklaşık 5 takım manifolt var. almak isteyenler pm atabilir.
 
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
141
Bu gün gittim motoru satın aldım. :) Mutluyum.

Motora 3.050 TL ödedim Peşin nakit, maalesef kuruş indirim yapmadılar. Plaka ruhsat v.s işler için 200 TL ödedim ayrıyeten.

Adamlar sadece 110 TL lik muayene ücretini karşılayacaklarını söylediler. Çarşamba günü motorun serviste benzini yağı konulup, aküsü takılıp trafiğe çıkmaya hazır halde elime teslim edeceklermiş. Heycanla bekliyoruz. :)

Utanarak soruyorum ::utangac:
Bu Mct 250 de de Vitesler 1 N 2 3 4 5 şeklinde mi sıralı?
Bir de motoru teslim alırken servis koyduğu yağ ve benzin için 15 - 20 TL talep eder dedi bayi, Böylelikle 3.270 TL ye Sıfır kırmızı Mct me kavuşuyorum inşallah :)
 
Katılım
16 Eyl 2010
Mesajlar
120
Bu gün gittim motoru satın aldım. :) Mutluyum.

Motora 3.050 TL ödedim Peşin nakit, maalesef kuruş indirim yapmadılar. Plaka ruhsat v.s işler için 200 TL ödedim ayrıyeten.

Adamlar sadece 110 TL lik muayene ücretini karşılayacaklarını söylediler. Çarşamba günü motorun serviste benzini yağı konulup, aküsü takılıp trafiğe çıkmaya hazır halde elime teslim edeceklermiş. Heycanla bekliyoruz. :)

Utanarak soruyorum ::utangac:
Bu Mct 250 de de Vitesler 1 N 2 3 4 5 şeklinde mi sıralı?
Bir de motoru teslim alırken servis koyduğu yağ ve benzin için 15 - 20 TL talep eder dedi bayi, Böylelikle 3.270 TL ye Sıfır kırmızı Mct me kavuşuyorum inşallah :)
Arkadasım öncelikle motorun hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız binmeni temenni ederim. Eğer aldığın motor 2005 ve 2006 model ise Şanzuman'a ve vites dişlilerine dikkat et çünkü bu modellerde fabrikasyon hatası var. Eğer giderken az birşey zorladığında vites 1 den ve 2 den atıyorsa hemen servise gitmende fayda var. Başa geldi ondan biliyorum maalesef :cherry:
 
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
141
Teşekkürler kardeşim, motor 2006 modelmiş, uyarınıza bir kaç sayfada daha rastlamıştım ama bu sorun 1 ve 2. viteslerdeyken çok yüksek devirlerde oluyor diye biliyordum. Yinede kontrol ederim, teşekkürler tekrardan.
 
Katılım
16 Eyl 2010
Mesajlar
120
Teşekkürler kardeşim, motor 2006 modelmiş, uyarınıza bir kaç sayfada daha rastlamıştım ama bu sorun 1 ve 2. viteslerdeyken çok yüksek devirlerde oluyor diye biliyordum. Yinede kontrol ederim, teşekkürler tekrardan.
Bu sorun biz kullanıcılarda sadece 1 ve 2 nci viteslerde fark ediyoruz. Benim motor bakıma alındığında bende öyle zannediyordum ama usta bir deneme yaptı bütün viteslerde atıyordu ve ileride çok büyük sorunlara yol açar maalesef bu durum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst