Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Eyl 2010
Mesajlar
9
kilometre saatii

kgreyhorese kardeş... km saatinde bi sorun yoksa eger gel anlaşalım... bi fotosunu koyma şansın warsa eger iyi olur...
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
Ve arkadaşlar bugun izin günümde her daim yapmak isteyipte yapamadığım far sorununu halledeyim dedim..

BİZİM İÇ ATOM (SOLDAKİ ) VE RENO TOROS ATOMU...


renault toros iç atomu cidden sağlam olduğu için onu tercih ettim..(20 tl )



orjinali farba markadır,yan sanayileri çok var dikkat edin eğer alacaksanız özellikle farba olmasına özen gösterin zaten üzerinde de yazıyor..




ufak bir sorun çıkıyor aslında sorun da sayılmaz..bu atom bizim motorun far çerçevesine biraz ufak kalıyor haliyle silikon yardımıyla sabitlemek gerekiyor..



daha sonra gidip h4 giriş aparatı alıyoruz 2 tl fiyatı var




son olarak ise osram h4 55/60w far almayı tercih ettim buradaki ustanın tavsiyesi üzerine..(5 tl )



ve taktıktan sonra gece olmasını bekledim. sonuç mu ? eskiye nazaran 3 kat fark var..
sadece kısaları yaktığımda yakşalık olarak 5 arabadan fazla önümü aydınlatıyor..Zifiri karanlık yer bulamadım bizim buralarda.. bulduğumda foto çekip göstereceğim.Cep tel kamerasıyla çektim gece olduğu için malum pek net değil idare edin :)




İllaki şu soruyu soracaksınız: akü kaldırıyor mu ? valla bunun cevabını şu an vermem erken daha bugun taktım ama ilerleyen zamanlarda bir değişim olursa sizinle paylaşacağım.Herkese Kazasız Sürüşler..
 
Katılım
10 Eyl 2010
Mesajlar
9
kardeş aküden yana sıkınıtı yok.... ben bi sene oldu takalı ve hiç bi sorun yaşamadım. fakat ben orjinal atomunu kullanarak yapmıştım. bu renault atomunu göstermen çok iyi oldu. bende zenon takmayı düşünüyom ve orjinal bi atoma ihtiyaç wardı... o renault atomunu göstermen harbi çok iyi oldu... çok çok teşekkürler...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:14 ----------

arkadaşlar bizim arka lastik boyutları 130/90/15. acaba 130/90/10 lastik boyutu ile arasında bi fark warmı... yani 130/90/10 bizim mctlere olurmu ??? bilgisi olan warsa paylaşırsa swinirim...
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
kardeş aküden yana sıkınıtı yok.... ben bi sene oldu takalı ve hiç bi sorun yaşamadım. fakat ben orjinal atomunu kullanarak yapmıştım. bu renault atomunu göstermen çok iyi oldu. bende zenon takmayı düşünüyom ve orjinal bi atoma ihtiyaç wardı... o renault atomunu göstermen harbi çok iyi oldu... çok çok teşekkürler...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:14 ----------

arkadaşlar bizim arka lastik boyutları 130/90/15. acaba 130/90/10 lastik boyutu ile arasında bi fark warmı... yani 130/90/10 bizim mctlere olurmu ??? bilgisi olan warsa paylaşırsa swinirim...

sende saol önemli değil, sonuçta buradaki bilgilerimizi paylaşarak eksiklerimizi tamamlamamız gerek bana da toros fikrini korsanxx adlı bülent arkadaşım vermişti saolsun bende deneyip yayınladım :mrgreen:

ben lastik olayını da araştırmıştım biraz.. sorduğum herkes olmaz dedi dublex lastik olmadığı için..yani bire bir almak gerek..
 
Katılım
31 Mar 2010
Mesajlar
292
selam beyler,
motorum 6.000 kmde ve şu zamana kadar bakım olarak düzenli bi şekilde bujisi ve yağı değiştirildi, bunlarn haricinde baska birşey yapılmadı..
size sorum, 6 bin km oldu ve artık hava filtresi, benzin filtresi debriyaj balatası vs.. değişmesi gereken bir parçası varmıdır sizce?
sağlıcakla...
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
selam beyler,
motorum 6.000 kmde ve şu zamana kadar bakım olarak düzenli bi şekilde bujisi ve yağı değiştirildi, bunlarn haricinde baska birşey yapılmadı..
size sorum, 6 bin km oldu ve artık hava filtresi, benzin filtresi debriyaj balatası vs.. değişmesi gereken bir parçası varmıdır sizce?
sağlıcakla...

hava filtreni hiç değiştirmemişmiydin ? debriyaj balatası için de erken bence..benzin filtreni de kontrol ettirirsin, ayrıca;

- bujilerini ngk cr7hsa ile
- yağını shell advance 10-40 ile
- arka dişlini 32T olan dişli ile değiştirmeni tavsiye ederim..:cat:
 
Katılım
10 Eyl 2010
Mesajlar
9
buji

hava filtreni hiç değiştirmemişmiydin ? debriyaj balatası için de erken bence..benzin filtreni de kontrol ettirirsin, ayrıca;

- bujilerini ngk cr7hsa ile
- yağını shell advance 10-40 ile
- arka dişlini 32T olan dişli ile değiştirmeni tavsiye ederim..:cat:

kardeş ben ''BOSH'' un bujisini kullanıyom we bi sıkıntı yok.. o söylediin buji nasıl daha mı iyidr acaba onu sorcaktım... we yazın yagı biraz kalın kullanıyom 15-50 şuanda yag değiştircem we 15-40 koycam... 10-40 sizce bizim mctlere biraz ince deilmi??? 10-40 ı 150 lik we scoter motorlarına koyuyolar ama tabi bu benm yorumum we herkesin motoru kendinn we kendi bilir ... ;)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:15 ----------

:wiinkk:yaa bu ne arkadaşlar serviste parçalar o kadar pahallı ki ... hawa filtresini 25 tl serwisten alıyodum... fakat nette bi bakiim dedim we 8 tl filtre 4 tl kargo =12 tlye geldi ... bu nedir yaa nolcak bu mctcilerin halii:) gerçi sözüm büyük illerde olanlardan dışarı...:wiinkk:
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
kardeş ben ''BOSH'' un bujisini kullanıyom we bi sıkıntı yok.. o söylediin buji nasıl daha mı iyidr acaba onu sorcaktım... we yazın yagı biraz kalın kullanıyom 15-50 şuanda yag değiştircem we 15-40 koycam... 10-40 sizce bizim mctlere biraz ince deilmi??? 10-40 ı 150 lik we scoter motorlarına koyuyolar ama tabi bu benm yorumum we herkesin motoru kendinn we kendi bilir ... ;)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:15 ----------

:wiinkk:yaa bu ne arkadaşlar serviste parçalar o kadar pahallı ki ... hawa filtresini 25 tl serwisten alıyodum... fakat nette bi bakiim dedim we 8 tl filtre 4 tl kargo =12 tlye geldi ... bu nedir yaa nolcak bu mctcilerin halii:) gerçi sözüm büyük illerde olanlardan dışarı...:wiinkk:


ngk kendini ispatlamış bir markadır ve motor kullanan çoğu kişi bilir, bosch kötü marka değil onu da kullanabilirsin tabikide..
yazın evet 15-50 iyidir, ama malum artık yaz sıcaklığı kalmadı ben 10-40 koyacağım. 15-50 nin bir zararı yok
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
Ve arkadaşlar bugun izin günümde her daim yapmak isteyipte yapamadığım far sorununu halledeyim dedim..

BİZİM İÇ ATOM (SOLDAKİ ) VE RENO TOROS ATOMU...


renault toros iç atomu cidden sağlam olduğu için onu tercih ettim..(20 tl )



orjinali farba markadır,yan sanayileri çok var dikkat edin eğer alacaksanız özellikle farba olmasına özen gösterin zaten üzerinde de yazıyor..




ufak bir sorun çıkıyor aslında sorun da sayılmaz..bu atom bizim motorun far çerçevesine biraz ufak kalıyor haliyle silikon yardımıyla sabitlemek gerekiyor..



daha sonra gidip h4 giriş aparatı alıyoruz 2 tl fiyatı var




son olarak ise osram h4 55/60w far almayı tercih ettim buradaki ustanın tavsiyesi üzerine..(5 tl )



ve taktıktan sonra gece olmasını bekledim. sonuç mu ? eskiye nazaran 3 kat fark var..
sadece kısaları yaktığımda yakşalık olarak 5 arabadan fazla önümü aydınlatıyor..Zifiri karanlık yer bulamadım bizim buralarda.. bulduğumda foto çekip göstereceğim.Cep tel kamerasıyla çektim gece olduğu için malum pek net değil idare edin :)




İllaki şu soruyu soracaksınız: akü kaldırıyor mu ? valla bunun cevabını şu an vermem erken daha bugun taktım ama ilerleyen zamanlarda bir değişim olursa sizinle paylaşacağım.Herkese Kazasız Sürüşler..


ohh ohh kardeşim resimde net olmasada farın yansımasından çok iyi aydınlattığını gördüm:cat: verdiğim bilgilerin işe yaradığını görmek hoş cidden. eğer far problemini çözmemiş olsaydım bende reno olayına girecektim ama bende sorun kalmadı :):queen: bu arada yeni bir far buldum benimkinin kafasından ama bu çift far girişli atoma sahip sanırım benimkinden 2 kat daha iyi olacaktır 27 tl+kargo 5tl 32 veya 35tlye bana mal olacaktır.

http://www.rialli.com/urunler/motor...9047__far-komple-cift-ampullu-125kt-seyhan15/

far bu almak isteyen siteye üye olup alabilir montaj kısmında benimle iletişime geçebilir yardımcı olurum. bunda 18/18w 2 adet far var bunları çıkarıp 35/35w 2 adet taktımı off seyreyle yolun güzelliğini:queen:
 
Katılım
31 Mar 2010
Mesajlar
292
hava filtreni hiç değiştirmemişmiydin ? debriyaj balatası için de erken bence..benzin filtreni de kontrol ettirirsin, ayrıca;

- bujilerini ngk cr7hsa ile
- yağını shell advance 10-40 ile
- arka dişlini 32T olan dişli ile değiştirmeni tavsiye ederim..:cat:


Dostum bujilerim ngk cr7hsa, motoru aldığımdan beri baska buji kullanmadım
yağım shell advance 15w-50 full sentetik
arka dişlimide motor 2bin kmdeyken 32t yaptım :)

fakat dediim gibi buji ve yağdan başka birşeyine bakılmadı, hava filtresini direk değiştireyim birde dediğin gibi benzin filtresine bakalım:)
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
ohh ohh kardeşim resimde net olmasada farın yansımasından çok iyi aydınlattığını gördüm:cat: verdiğim bilgilerin işe yaradığını görmek hoş cidden. eğer far problemini çözmemiş olsaydım bende reno olayına girecektim ama bende sorun kalmadı :):queen: bu arada yeni bir far buldum benimkinin kafasından ama bu çift far girişli atoma sahip sanırım benimkinden 2 kat daha iyi olacaktır 27 tl+kargo 5tl 32 veya 35tlye bana mal olacaktır.

http://www.rialli.com/urunler/motor...9047__far-komple-cift-ampullu-125kt-seyhan15/

far bu almak isteyen siteye üye olup alabilir montaj kısmında benimle iletişime geçebilir yardımcı olurum. bunda 18/18w 2 adet far var bunları çıkarıp 35/35w 2 adet taktımı off seyreyle yolun güzelliğini:queen:


heheh sayende kardeşim valla çok güzel oldu, heleki ön kısmının cam olmasıayrı bir güzel oldu ben hep cam olmasını istiyordum yani birazda gökte ararken yerde buldum misali :) bu arada 2 tane 35 lik ağır gelmezmi ya ?onun yerine h4 100w al bari:queen: gerçi ben 60 lık kullanıyom şimdilik bir sorun olmadı :mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:07 ----------

Dostum bujilerim ngk cr7hsa, motoru aldığımdan beri baska buji kullanmadım
yağım shell advance 15w-50 full sentetik
arka dişlimide motor 2bin kmdeyken 32t yaptım :)

fakat dediim gibi buji ve yağdan başka birşeyine bakılmadı, hava filtresini direk değiştireyim birde dediğin gibi benzin filtresine bakalım:)

hava filtreni hiç değiştirmediysen, değiştirince baya fark edeceğinmi görürsün :) ayrıca eklemeyi de unuttum arkadaşlar zinciri sakın ihmal etmeyin yağını özellikle bakımını sürekli kontrol edin.. würth ün fren balata temizleyicisi var zincirinizi yağlamadan önce bununla temizleyebilirsiniz cidden etkili basınçlıda olmasından dolayı..:cat:
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
arkadaslar elimde mct parcaları var
yedek olarak tutmak ısteyen yada ıhtıyacı olana cuzzı bır rakama verebılırım



BENZIN DEPOSU (KAPAKLARI)PLASTIKLERI TAKIM siyah
AKU&HAVA FİLTRESİ KAPAKLARI
HAVA FİLTRESİ
HAVA FİLTRE KUTUSU
BENZİN DEPOSU Siyah
ÇANTA
KUTUKLUK SAG-SOL
GAZ TELİ TAKIM
JİKLE TELİ
DEBRİYAJ TELİ
ON CAMURLUK SİYAH
GİDON BAGLANTI APARATI(RİSER)
ARKA DİŞLİ 34diş (YENİDEN FARKSIZ)
KM SAATİ 6000KM'de
BENZİN FİLTRESİ&BENZİN MUSLUGU ve baglantı demiri
ARTCI SIRT DAYANAGI

dostum bana hava filtresi kutusu ile karbüratör arasına bağ kuran y şeklindeki o plastik borudan lazım zira orjinali dışındakiler iç taraftan kaçırıyor orjinalide yok varsa sende alabilirmiiyiz p.mden mesja at fiyatı görüşelim sayfılarımla

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:27 ----------

heheh sayende kardeşim valla çok güzel oldu, heleki ön kısmının cam olmasıayrı bir güzel oldu ben hep cam olmasını istiyordum yani birazda gökte ararken yerde buldum misali :) bu arada 2 tane 35 lik ağır gelmezmi ya ?onun yerine h4 100w al bari:queen: gerçi ben 60 lık kullanıyom şimdilik bir sorun olmadı :mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:07 ----------



hava filtreni hiç değiştirmediysen, değiştirince baya fark edeceğinmi görürsün :) ayrıca eklemeyi de unuttum arkadaşlar zinciri sakın ihmal etmeyin yağını özellikle bakımını sürekli kontrol edin.. würth ün fren balata temizleyicisi var zincirinizi yağlamadan önce bununla temizleyebilirsiniz cidden etkili basınçlıda olmasından dolayı..:cat:

yok olmaz benim scooterdada vardı 2 adet 35/35w kanki felaket aydınlanıyordu yol sanki xenon vardı eşşek motorda hehehehe
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
Arkadaşlar Elimde bir çift gri ve bir çift kırmızı orjinal çantalar mevcut almak isteyenler özelden msj atabilirler..
 
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
141
Arkadaşlar bu gün bir mondial bayisine gittim ellerinde sadece kırmızı bir Mct 250 kalmış rengi hoşuma gitti, o konuda bir sıkıntım yok.
Fiyat olarak 3.050 TL diyorlar artı plaka 200 TL. Birde muayene ücreti varmış sıfır motor olduğundan 110 TL, onu biz karşılarız size ikramımız olsun diyorlar.
Sormak istediğim bir kaç şey var.
Bu benim ilk motorum olacak araştırdım başlangıç motoru için ideal. Fakat kafama takılan birkaç şey var. Bu motorda devir göstergesi olmadığından ve rodajını yaparken belli devirleri geçmememiz gerektiğinden bu konuda sıkıntı yaşarmıyım, birde bayiden sıfır aldığım motorun içinde yağ olurmu yoksa yağ alıp gidip koymam mı gerekir. Son olarak sizin ekleyeceğiniz, sıfır motor alırken dikkat etmem gereken şeyler var mı? Şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
25 Eyl 2010
Mesajlar
2
slm arkadaşlar ben ramzey Qm 250 ve mondial mtc arasında kaldım yardımcı olursanız sevinirim bu arada nakit limitim 3000 tl şimdiden tşk
 
Katılım
25 Eyl 2010
Mesajlar
2
slm arkadaşlar ben mondial 250 mtc ve ramzey Qm 250 arasında kaldım motor hakkında pek bilgim yok yardımcı olursanız sevinirim bu arada nakit limitim 3000 tl şimdiden tşk
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
Arkadaşlar bu gün bir mondial bayisine gittim ellerinde sadece kırmızı bir Mct 250 kalmış rengi hoşuma gitti, o konuda bir sıkıntım yok.
Fiyat olarak 3.050 TL diyorlar artı plaka 200 TL. Birde muayene ücreti varmış sıfır motor olduğundan 110 TL, onu biz karşılarız size ikramımız olsun diyorlar.
Sormak istediğim bir kaç şey var.
Bu benim ilk motorum olacak araştırdım başlangıç motoru için ideal. Fakat kafama takılan birkaç şey var. Bu motorda devir göstergesi olmadığından ve rodajını yaparken belli devirleri geçmememiz gerektiğinden bu konuda sıkıntı yaşarmıyım, birde bayiden sıfır aldığım motorun içinde yağ olurmu yoksa yağ alıp gidip koymam mı gerekir. Son olarak sizin ekleyeceğiniz, sıfır motor alırken dikkat etmem gereken şeyler var mı? Şimdiden teşekkürler.

merhaba;
devir göstergesini kafana takma bence sana şöyle kısa bir şey söyliyim rodaj süresinde 60-70 km nin üstüne çıkmaman yeterli..sıfır aldığında motorun içinde yağ oluyor evet ama 500 km bakımda değiştirmen gerek..Sıfır alırken dikkat etmen gereken şeyler çok yok sonuçta garantili alacaksın motorunu..Kullanılmamış olmasına bak yeter :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:06 ----------

slm arkadaşlar ben mondial 250 mtc ve ramzey Qm 250 arasında kaldım motor hakkında pek bilgim yok yardımcı olursanız sevinirim bu arada nakit limitim 3000 tl şimdiden tşk

2 side motor yapısı olarak aynılar neredeyse, tavsiyemi sorarsan mondial derim hem servis hemde yedek parça olarak mondial ramzeyden önde :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst