Sanal bir kazanın anatomisi, kontrol kaybına bir kala

Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Geçen cumartesi günü arkadaşımla Libadiye Caddesi istikametinden Göztepe Köprüsünü geçerek E-5 e çıkıp, Kozyatağına doğru gitmek için motorlarımızı sürüyorduk..Hızımız muhtemelen 60 km/s..

Aşağıdaki çizimde de gösterdiğim üzere tam Göztepe köprüsüne geldiğimde en sol şeritten bir anda gaza basarak direksiyonu üstüme kıran (aslında son anda fark ettiği Harem istikametine dönmek isteyen) bir aracın tacizine uğradım..
Araba sürücüsü muhtemelen dönüşü son anda fark ettiğinden dolayı tüm gücüyle ve gaza basarak direksiyonu çevirmiş olmalı..

Arkadaşım frenleyerek aracın arkasında kaldı lakin ben arabaya ondan daha yakın olduğumdan dolayı frenajın işe yaramayacağını düşünerek frenleme yerine kontra basarak sıyırmaya çalıştım ve çok şükür ki araçtan kıvırtmayı başardım..

Aracın üstümüze kırdığını gördüğüm andan itibaren kamyon kornasına benzer ses çıkaran kornamdan elimi hiç çekmememe rağmen sürücünün ısrarla üstüme sürmeye devam etmesi kornama olan güvenimi azalttı biraz :)

Beri yandan kıvırmacanın frenajdan daha güvenli olduğunu da kendi kendime kanıtlamış oldum..Kendime kanıtladım yani herkes için geçerli olmayabilir..

Motoru (daha doğrusu kendimi) arabadan kurtardıktan ve güvenli bir şekilde durduktan sonra, yan ayaklığı açtığımı ve kaskımı çıkarmadan gerisin geri arabaya doğru koştuğumu hatırlıyorum..
Sinirden gözüm dönmüştü kelimenin tam anlamıyla..
Arabaya, direk şöför kapısına doğru yöneldim..

Tam o anda adamın yanında oturan küçük kız çocuğunu ve arkada kucağında bebekle oturan muhtemelen eşini fark ettim birden..Durdum.

Adamın suratında anlamsız bir sırıtış (panik halinde muhtemelen, dalga geçme sırıtması değil), kızının gözlerinde benim arabaya koşuşumdan ve az önce yaşadıkları olaydan duyduğu korku..Adamın nutku tutulmuştu..

Söylediğim tek laf: " Beni az önce öldürüyordun, bunu bil ve farkında ol, bu sana yeter " oldu..
Ben motoru çevirip yoluma gidene kadar arabayı çalıştıramadı adamcağız..

İleride bekleyen arkadaşımın yanına gittiğimde sadece "ölüyordum" dedim ve 2 dk. dinlenip yola devam ettik..


Özetle;
Aslında ortada ciddi bir durum yok gibi görünüyor ama bunu frenlere asılmamama borçluyum diye düşünüyorum..
Frenleri sıksam muhtemelen ya ön ya arka tekeri kilitleyip, kilitlemesem bile fren mesafesi yetersizliğinden ve fren nedeniyle manevra kabiliyetimi yitireceğimden dolayı doğrusal olarak devam edip bodoslama sağ kapıdan içeri girecektim..

Neden yazdım?
Çoğumuz motorlu kurye değil ve bu tür tehlikelerle tecrübemiz az..
Dolayısıyla "Kontra tekniği hayat kurtarır, öğrenilmesi gereken ikinci tekniktir" diye düşündüğüm/hatırlatmak istediğim için yazdım.
Öğrenilmesi gereken ilk teknik frenaj elbette..

Neyse işte, canım sıkkındı bu akşam hem bunu yazdım hem de oturdum bir de çizim yaptım..Buyrun seyreyleyin :)

adsznm.png
 
Katılım
23 Mar 2010
Mesajlar
476
Öncelikle geçmiş olsun umarım bu türden olaylar başınıza gelmez bir daha. Hemen belirtmeliyim ki çizim mükemmel hele işaretleri tanımlarken kullandığınız kavramlar çok iyi. Tekrar geçmiş olsun.
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
438
Gecmıs olsun abıcım aman dıkkat kazasız belasız ıyı surusler.
 
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
351
Büyük geçmiş olsun. İyi atlatmışsınız. Birde madem köprü boyunca devam edecektiniz orta şeritten devam etseydiniz "öküz"ün görüş alanına daha yakın olacağınızdan belki oda aniden sağa kırmaya cesaret edemeyebilirdi. Bu gibi yol ayrımlarında en sağ şeritten seyretmek (eğer sağa dönmeyecekseniz) çoğu zaman tehlike oluşturuyor...
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Geçmiş olsun dileklerine teşekkürler :)

Büyük geçmiş olsun. İyi atlatmışsınız. Birde madem köprü boyunca devam edecektiniz orta şeritten devam etseydiniz "öküz"ün görüş alanına daha yakın olacağınızdan belki oda aniden sağa kırmaya cesaret edemeyebilirdi. Bu gibi yol ayrımlarında en sağ şeritten seyretmek (eğer sağa dönmeyecekseniz) çoğu zaman tehlike oluşturuyor...

Teşekkürler..

Yol bomboştu..Ne önden ne arkadan gelen giden yok ve tek yön bir yol..
Sadece iki şerit solumda giden o araç vardı..
Bu kadar fantastik bir hareketi becerebileceğini tahmin edemedim doğrusu :)
Bir de ileride refüj var..Oradan sağa girmemiz gerekiyordu..
Yolun dizaynı da acayipti..Zaten o aracın hemen sağından sürüyor olsaydım ve araba o hareketi gene yapmış olsaydı muhtemelen bunları yazamazdım :)
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
Geçmiş olsun. Ucuz atlatmışsın. Orayı iyi biliyorum. İstanbul'un beni korkutan yerlerinden biridir. iki ayrı sağa dönüş olan bu yolda araçlar yüksek hızla seyrediyor. Burada olacak bir sıkıştırmada yüksek hızda isen dağılmamak imkansız. Açık söylemek gerekirse ben orada biraz da korkunun etkisiyle sol şerit ve son hız gidiyorum. Kimse beni sıkıştırmasın diye. Ne kadar doğru yapıyorum bilemem.

Benim de içimden sürücüye hakaret yağdırmak geldi. Ama insanların bazen umulmadık hatalar yapabildiği de bir gerçek. Bir keresinde araba ile giderken oğlum aniden "baba beni burada bırakacaktın" deyince gayri ihtiyari olarak direksiyonu sağa kırdım. Bir pizzacı motosikleti az daha arka tampona yapışıyordu. Yaptığım hatanın mahcubiyetiyle pizzacıdan defalarca özür diledim. Ve çok utandım. Hatalar insanlar içindir. Kazayı atlattıktan sonra o sinirle hareket etmemekle iyi yapmışsın.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
G
Tam o anda adamın yanında oturan küçük kız çocuğunu ve arkada kucağında bebekle oturan muhtemelen eşini fark ettim birden..Durdum.

Adamın suratında anlamsız bir sırıtış (panik halinde muhtemelen, dalga geçme sırıtması değil), kızının gözlerinde benim arabaya koşuşumdan ve az önce yaşadıkları olaydan duyduğu korku..Adamın nutku tutulmuştu..

abi çok çok geçmiş olsun öncelikle
senin anlatış tarzına bakılırsa öküz arkadaş karı dırdırına maruz kalınca ani hareketler yapmış gibi bir izlenim uyandı bende:queen:
ama herşeye rağmen adamın ailesinin yanında kötü bir tepki vermemen çok şahane olmuş seni tebrik ediyorum valla şahane sabır varmış sende o sinirle ben olsam kendimi tutamazdım bende bir öküzlük yapardım ona karşı:)
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Geçmiş olsun. Ucuz atlatmışsın. Orayı iyi biliyorum. İstanbul'un beni korkutan yerlerinden biridir. iki ayrı sağa dönüş olan bu yolda araçlar yüksek hızla seyrediyor. Burada olacak bir sıkıştırmada yüksek hızda isen dağılmamak imkansız. Açık söylemek gerekirse ben orada biraz da korkunun etkisiyle sol şerit ve son hız gidiyorum. Kimse beni sıkıştırmasın diye. Ne kadar doğru yapıyorum bilemem.

Benim de içimden sürücüye hakaret yağdırmak geldi. Ama insanların bazen umulmadık hatalar yapabildiği de bir gerçek. Bir keresinde araba ile giderken oğlum aniden "baba beni burada bırakacaktın" deyince gayri ihtiyari olarak direksiyonu sağa kırdım. Bir pizzacı motosikleti az daha arka tampona yapışıyordu. Yaptığım hatanın mahcubiyetiyle pizzacıdan defalarca özür diledim. Ve çok utandım. Hatalar insanlar içindir. Kazayı atlattıktan sonra o sinirle hareket etmemekle iyi yapmışsın.

Benim evim oraya 5 dk. mesafede..Yıllardır geçtiğim yer ve kesinlikle hatalı tasarımı olan bir yer..
Bir efsaneye göre Göztepe Köprüsü bir mühendislik öğrencisinin bitirme teziymiş :mrgreen:
Ne kadar doğrudur bilmem ama köprünün yapılışı sırasında ortada dönen bir söylentiydi..
Sinir konusuna gelecek olursam, adamın yüzünden tam da senin anlattığın gibi bir durum sezdim zaten..
Üstelemememin tek nedeni de buydu..
Gerçi beni altına alsa, kolumu bacağımı koparsa gene böyle düşünürmüydük bilmiyorum..

abi çok çok geçmiş olsun öncelikle
senin anlatış tarzına bakılırsa öküz arkadaş karı dırdırına maruz kalınca ani hareketler yapmış gibi bir izlenim uyandı bende:queen:
ama herşeye rağmen adamın ailesinin yanında kötü bir tepki vermemen çok şahane olmuş seni tebrik ediyorum valla şahane sabır varmış sende o sinirle ben olsam kendimi tutamazdım bende bir öküzlük yapardım ona karşı:)

Geçmiş olun dileğin için teşekkürler..
Adam hakkındaki yorumun muhtemelen doğrudur :mrgreen:
Yukarıda da dediğim gibi mesele niyet..
Hadiseden sonra arabada herhangi bir kötü niyet sezmedim diyelim :)
 
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
637
Çok geçmiş olsun...Ben de daha önceden dile getirmiştim böyle badireler atlatınca insan belki o an çok korkmuyor refleks tepkilerle kurtarıyorsun ama sonra düşününce insan korkuyor...Hatta ben motora binerken sürerken çok rahatım ama sonra kurgular yapınca kafada, üstünden inince korkuyorum...Bir arkadaş bana kızıyordu kurgularımı anlatınca ama en azından üstünde değilken korkmak iyidir hayatta tutar,insan kendini hep yetersiz görüp geliştirmeye çalışır...Senin olayda büyük bir tecrübe olmuş bana kalırsa...Memleket mera misali öküz çok,dikkatli olmalı,tekrar geçmiş olsun...
 
Katılım
26 Eyl 2007
Mesajlar
701
@ Osrbourne Sahrayıcedit'te oturuyorum ve hergün ümraniye gidiş yolumdur. Erken saatlerde dahi kesin kaza riski oluyor. Yukarıdada örnek verilmiş gerçi ama o yol bilmeyen kişi için kötü sürprizler yapıyor... Büyük geçmiş olsun.
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
1,279
neyse ki size bişey olmamış geçmiş olsun...okurken ileriyi düşünerek kafa göz dalmıştır dedim ki sağlıklı olmasını çocuklarına ve eşine borçluymuş...sizide taktir ettim verdiğiniz tepki en mantıklısı olmuş o an böyle düşünebilme büyük erdemdir dikkatsizlikten kaynaklanıyor araba sürücüleri motor sürücülerine oranla çok ama çok dikkatsiz oluyor...
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Çok geçmiş olsun. Neden se böyle durumlarda sağ şeritte hız yapan kamyonlar hiç olmaz
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
burada bir arkadaşa babası bir tavsiye vermiş, onu da bize aktarmıştı. cümle aynen şöyleydi :

kornaya mornaya basacağına frene bas!!!

iyi ki sen o tavsiyeyi duymamışsın. demek ki tecrübe, yerine göre kullanılınca işe yarıyormuş...

geçmiş olsun :)
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
engin hocam geçmiş olsun.
ve dediğin doğru, bu gibi durumlarda fren bir işe yaramıyor malesef. benim kazadada bilinçsizde olsa frene basmadım ve kontramı yaptım naptım gerçekten hatırlamıyorum ama kaçmaya çalıştım ve gerçekten çok ucuz kurtuldum. eğer frene bassaydım ya kayıp düşerdim yada yavaşladığım için adamın kapıdan içeri girerdim.
 
Katılım
29 Kas 2009
Mesajlar
404
geçmiş olsun engin.verilmiş sadakan varmış...bu son tehliken olur inşallah...

hangimiz tehlike içinde değilizki pazar sabahıda hattatla beraber levent bp buluşma noktasına giderken böle bi öküzde bize denk gelmişti bunlardan piyasada çok var öküzlük parayla değil tabiki isteyen olabiliyor:pale:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst