- Katılım
- 12 Nis 2007
- Mesajlar
- 2,059
Cbf bana kalırsa sıklıkla sibop ayarı istemiyor, elimizdeki 32000 km deki cbf e sadece iki kez sibop ayarı yapıldı, 4000 de ve 16 binde, 16 bindekine bence gerek yoktu, sibop sesi vs yoktu motorda ama bide baktım sipop ayarı yaptık abi falan oldu, bende iyi dedim ne biliyim. Sibop ayarı kaçmadıkça sibop ayarı yaptırmayın. Bu arada sibop ayarı teknik olarak neden bozulur, bozulmayan neden bozulmuyor, bunun bi açıklaması varsa, bunu da bilen arkadaşlar varsa yazabilirler öğrenmiş oluruz.
Motor bunu sesinden, şıkırtılı, vuruntulu çalışmasından belli eder. Ve bu belirtiler yoksa sibop ayarı ihtiyacı yoktur. Cbf için konuşursak her şu km de bir sibop ayarı ister... diye bişey yok. Servislerin oyununa gelmeyin, sibop ayarı ne kadar çok ayar bozulmadan gereksizce ellenirse, ilerki zamanlarda sıklıkla ayar kaçırma durumu karşınıza çıkabilir. Bazı servisler hiç demesek, neredeyse her 4000 de bir sibop ayarı yapacaklar.
evet haklısın bende bu fikirlerdeyim ama cbf nedense çoğu cbf daha doğrusu belirli kmden sonra siboplardan sesler gelmeye başlıyor haliyle servise gösteriyoruz serviste sibop ayarı diyo..metehan abi mesela 50-60 bine geldi 8 bin 10 bn kmdebir sibop ayarı yapıyordu servisteki ustası yani cbfte bu sibop sorunu yok değil var ama kullanımdan mı yoksa kronikmi onu bilmiyorum ve anlamış değilim...