Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Cbf bana kalırsa sıklıkla sibop ayarı istemiyor, elimizdeki 32000 km deki cbf e sadece iki kez sibop ayarı yapıldı, 4000 de ve 16 binde, 16 bindekine bence gerek yoktu, sibop sesi vs yoktu motorda ama bide baktım sipop ayarı yaptık abi falan oldu, bende iyi dedim ne biliyim. Sibop ayarı kaçmadıkça sibop ayarı yaptırmayın. Bu arada sibop ayarı teknik olarak neden bozulur, bozulmayan neden bozulmuyor, bunun bi açıklaması varsa, bunu da bilen arkadaşlar varsa yazabilirler öğrenmiş oluruz.

Motor bunu sesinden, şıkırtılı, vuruntulu çalışmasından belli eder. Ve bu belirtiler yoksa sibop ayarı ihtiyacı yoktur. Cbf için konuşursak her şu km de bir sibop ayarı ister... diye bişey yok. Servislerin oyununa gelmeyin, sibop ayarı ne kadar çok ayar bozulmadan gereksizce ellenirse, ilerki zamanlarda sıklıkla ayar kaçırma durumu karşınıza çıkabilir. Bazı servisler hiç demesek, neredeyse her 4000 de bir sibop ayarı yapacaklar.

evet haklısın bende bu fikirlerdeyim ama cbf nedense çoğu cbf daha doğrusu belirli kmden sonra siboplardan sesler gelmeye başlıyor haliyle servise gösteriyoruz serviste sibop ayarı diyo..metehan abi mesela 50-60 bine geldi 8 bin 10 bn kmdebir sibop ayarı yapıyordu servisteki ustası yani cbfte bu sibop sorunu yok değil var ama kullanımdan mı yoksa kronikmi onu bilmiyorum ve anlamış değilim...
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
evet haklısın bende bu fikirlerdeyim ama cbf nedense çoğu cbf daha doğrusu belirli kmden sonra siboplardan sesler gelmeye başlıyor haliyle servise gösteriyoruz serviste sibop ayarı diyo..metehan abi mesela 50-60 bine geldi 8 bin 10 bn kmdebir sibop ayarı yapıyordu servisteki ustası yani cbfte bu sibop sorunu yok değil var ama kullanımdan mı yoksa kronikmi onu bilmiyorum ve anlamış değilim...

Ya, bu arada kusura bakma, slm sız girmişim, Yalova-Çınarcık gezisinde beraber olmuştuk, abinde gelmişti galiba, Metehan ve Sedat ta vardı :) Motoru satalı 4 ay oldu, bu yüzden pek aktif girmiyorum ama takip ediyorum.

Bu gibi sorunlar marka model ve km değerleri aynı olsa dahi motordan motorada farklılık gösterebiliyor. Teknik olarak ne sebep olur buna bilemiyorum.
Kullanım tarzı belkide değiştirir kimbilir.

Motoru satalı 4 ay oldu ama inanın hala aklım cbf te. Herkeze slm.
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
ne kadar etki etti bu sibop ayarı 10 krş yakıyodu 60 kuruşa mı indi yakıtı:)cbfte en sevmediğim şey sürekli sibop ayarı istemesi benim cup bile cbf kadar istemiyo:pr::mrgreen:

bu arada hala cupla dolaşıyorum bulamadım birtane temiz cbf istanbuldaki en temiz cbf benimmiş demek bende satmışım:mrgreen:

BEnimki işin ucunu kaçırmıştı 100km/3.5 litreye çıkmıştı yakıt, ayardan sonra 2.5 litrenin altına indi.Şimdi sanki bedava gidiyor gibi hissediyorum. :cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:02 ----------

Cbf bana kalırsa sıklıkla sibop ayarı istemiyor, elimizdeki 32000 km deki cbf e sadece iki kez sibop ayarı yapıldı, 4000 de ve 16 binde, 16 bindekine bence gerek yoktu, sibop sesi vs yoktu motorda ama bide baktım sipop ayarı yaptık abi falan oldu, bende iyi dedim ne biliyim. Sibop ayarı kaçmadıkça sibop ayarı yaptırmayın. Bu arada sibop ayarı teknik olarak neden bozulur, bozulmayan neden bozulmuyor, bunun bi açıklaması varsa, bunu da bilen arkadaşlar varsa yazabilirler öğrenmiş oluruz.

Motor bunu sesinden, şıkırtılı, vuruntulu çalışmasından belli eder. Ve bu belirtiler yoksa sibop ayarı ihtiyacı yoktur. Cbf için konuşursak her şu km de bir sibop ayarı ister... diye bişey yok. Servislerin oyununa gelmeyin, sibop ayarı ne kadar çok ayar bozulmadan gereksizce ellenirse, ilerki zamanlarda sıklıkla ayar kaçırma durumu karşınıza çıkabilir. Bazı servisler hiç demesek, neredeyse her 4000 de bir sibop ayarı yapacaklar.

Ben sıfır aldım motosikleti 16.000 km dir ilk kez yaptırdım. O da dediğim gibi yakıt meselesinden yoksa bi şikayetim yoktu. Yalnız subap ayarı için erken geldi bu km ama memnunum şimdi..
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
Cbf bana kalırsa sıklıkla sibop ayarı istemiyor, elimizdeki 32000 km deki cbf e sadece iki kez sibop ayarı yapıldı, 4000 de ve 16 binde, 16 bindekine bence gerek yoktu, sibop sesi vs yoktu motorda ama bide baktım sipop ayarı yaptık abi falan oldu, bende iyi dedim ne biliyim. Sibop ayarı kaçmadıkça sibop ayarı yaptırmayın. Bu arada sibop ayarı teknik olarak neden bozulur, bozulmayan neden bozulmuyor, bunun bi açıklaması varsa, bunu da bilen arkadaşlar varsa yazabilirler öğrenmiş oluruz.

Motor bunu sesinden, şıkırtılı, vuruntulu çalışmasından belli eder. Ve bu belirtiler yoksa sibop ayarı ihtiyacı yoktur. Cbf için konuşursak her şu km de bir sibop ayarı ister... diye bişey yok. Servislerin oyununa gelmeyin, sibop ayarı ne kadar çok ayar bozulmadan gereksizce ellenirse, ilerki zamanlarda sıklıkla ayar kaçırma durumu karşınıza çıkabilir. Bazı servisler hiç demesek, neredeyse her 4000 de bir sibop ayarı yapacaklar.

a.s üstad benim cbf de su anda 29000 km geldi ve benden önceki sahibide hiç subap ayarı yaptırmamış ve bende yaptırmadım yaklaşık olarak 1 seneden beri kunlanıyorum hiç bir sıkıntı gözlemlemedim şu ana kadar ancak şuda varki ben isteseyfim servisim ve ustam çoktannnn benim motorada subap ayarı yapmıştı ancak bende subapların çok kuncuklanmasını ve ayarlamasının faydalı olmayacagının görusundeyım ve bu nedenden yaptırmadım ancak 30000 kmye geldıgınde belkı yaptırabılırım :) ancak şu ana kadar ciddi anlamda bı sorun teşkil etmedi ne yakıt nede dengesiz ve gürültülü çalışma vb gibi sıkıntı sorunum yok allaha şükür:)
 
Katılım
30 Mar 2010
Mesajlar
31
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar, bu akşam park halindeki cbf'ime, hemen önünde araç geri geri gelirken çarpıp düşürdü.motoruma 2 metre uzaktaydım, sesi duyup arkamı döndüğümde cbf yerlerdeydi :(
yan sehpahada direksiyonu kitli haldeyken ve sağ ayna üstünde kaskım varken yere düşen cbf'imdeki hasarlar: gösterge camı paramparça,rüzgarlıkta derin çizik ve çatlaklar,üst koruma demiri grenajla sıfır olarak yamuldu(grenaj sağlam) sağ kumanda kolu yukarı doğru kaydı, sağ ayna yamuldu gidon sağlam kaldı allahtan...ve kaskımın vizörü derin çizikler içinde,korumasıda büyük ölçüde azalmıştır sanıyorum:(
hemen tutanak tuttum ve ehliyet ruhsat fotokopilerini çektirdim(araç ve motor) aracın sigorta poliçesinide aldım. çarpanın tel adres adı soyadı v.s. benim ve motorumun başına gelen ilk kaza hemde park halinde :(
sormak istediğim arkadaşlar ,ben ilk önce motoru servisime götürüp tutanak poliçe v.s. onlara,motorla birlikte teslim edip tamir süresinimi beklemeliyim yoksa direk çarpan aracın sigorta şirketine ulaşıp tutanakları onlaramı yollamalıyım.bu süreç nasıl işler pek bir bilgim yok açıkcası ve kaza akşam saatlerinde oldugu için malesef bu işler yarına kaldı.bilgisi olan yardımcı olabilirmi ne yapacağım konusunda.. şimdiden teşekkürler. çok uzun yazdım ama kusuruma bakmayın..
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
227
kolay gelsin arkdaşlar birşey sormak istiyorum size
benim ps motorum var kuşadasından aldım satıcıdan rica ettik evimizin önüne kadar getirdi ve getirdiği ilk günden beri (motor 1050 km oldu)ön disk frende bir sürtme sesi var sizce bunun sebebi ne olabilir yardımcı olur musunuz
 
Katılım
22 Ağu 2010
Mesajlar
415
Arkadaşlar en son kaç yılında ürteliyor bu motor hala üretimde mi yani 2010 üretimli var mı ? Bu arada 4.100TL yazıyor fiyatı. Peşin parayla alan var mı kaç lira indirim yapıyorlar? birde test sürüşü yapmak istiyorum Kocaeli'de ikamet ediyorum nasıl test sürüşü yapabilirim ? Makinenin şu anki fiyatı nedir? Kilometre başı ortalama kaç litre benzin yakar(normal şartlarda kullanıcaksın 100km yi geçmeden fazla dağ bayır çıkmadan) ?
 
Katılım
30 Mar 2010
Mesajlar
31
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar en son kaç yılında ürteliyor bu motor hala üretimde mi yani 2010 üretimli var mı ? Bu arada 4.100TL yazıyor fiyatı. Peşin parayla alan var mı kaç lira indirim yapıyorlar? birde test sürüşü yapmak istiyorum Kocaeli'de ikamet ediyorum nasıl test sürüşü yapabilirim ? Makinenin şu anki fiyatı nedir? Kilometre başı ortalama kaç litre benzin yakar(normal şartlarda kullanıcaksın 100km yi geçmeden fazla dağ bayır çıkmadan) ?

Üretimi devam ediyor üstadım. ben mayıs 2010 da aldım 4.150tl peşin(plaka +ruhsat dahil anahtar teslim fiyatı.İstanbul/d&b motor'dan alındı) indirim söz konusu bile değil benim bildiğim hiç bir bayiide :) ama güzel şık bir anahtarlık hediye ediyorlar :))) test sürüşü konusunda birşey diyemeyeceğim fakat kullanımı rahat,kendi segmentinde hep tercih edilen bir motor şu ana kadar bu motoru tercih edipte memnun olmayanı ben görmedim.13 litre toplam kapasite depo ile 430-460 km civarı yol yapıyor.100km hızı çokta fazla geçemezsiniz zaten.bu motorların ortalama süreti 120 -125 km/sa en fazlaa....

kısa bir örnek: 3700km lik bir karadeniz turu yapıldı ve 350tl yakıt ücreti... ekonomisi, uzun yol rahatlığı,ucuz yedek parça,kendi segmentindeki bir çok motordan daha heybetli duruşu ve honda olmasının güzel bir tarafı kullanıcının küçük kusurlarını bertaraf etmesi :D acemiliği atmak içinde birebir motor yani.. fabrika çıkışı DURO marka lastikleri haricinde...
memnunum.memnunuz.memnunlar :)
 
Katılım
9 Ağu 2010
Mesajlar
257
AydoganX kardeşim sğl yeni üyeyim birebir msj gönderemiyorum motorumu alalı 5 gün oldu ama halaa çok heycanlıyım uyku tutumuyo bee tepesinden inmek istemiyorum :p demir kısrağım benim cbf ile çok mutluyum allah eksikliğini göstermesin herkese hayırlı ramazanlar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:13 ----------

Sıfır almayı düşünen arkadaşlar bence acele etmemeliler manisa ordu aş 4150 tl nakit +200 tl plaka ruhsat masrafları 4350 tl yi buluyordu sabrettim uzun zaman araştırdım ve 3150 tl ye 2010 model 6800 km de buldum bitane 1000 tl cebime kaldı onunlada güzel bir kask mont pantolon ve eldiven aldım çok akıllıca şuan için piyasada sıkı bir pazarlıkla 3200 3300 civarı bulunabiliyor yada en azından manisada böyle

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:18 ----------

Arkadaşlar motosiklet 6 bin km bakımına girmiş şuan 7 bin km de ilk çalıştırdığımda soğuk iken bir sorun yok sadece motor sesi 20-30 km kadar gittikten sonra makine ısınınca inceden çok az bir çıtırtı sesi geliyor ilk gün subaplardan olabilir diye düşündüm servise gittim o sesin normal olduğunu ve tüm cbf 150 lerde kronik olduğunu söylediler bende hiç vakit kaybetmeden başka bir cbf e bindim aynı sesi oda yapıyordu çok ince bir ses adamın beynini tırmalıyor sinir ediyor kafayı taktım o sese sizlerin motosikletlerindede bu ses varmıdır varsada bir çözüm yolu bulan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim teşekkürler

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:25 ----------

Bursa manisa 290 km 27 tl yaktı benim motor 93 kuruşa tekamul ediyo bence çok iyi kokluyor mubarek bu arada yeni gelecek cbf 150 lerde 2010 ybr lerdeki karburötör sistemi olucakmış kelebek diyorlar nekadar gaz verirsen okadar yakıt öyleymiş ustasından duydum ben anlamam:p zaten bu aletler az yakıyor birde o sisteme geçildiğinde hepten beleşe gezeriz artık işin birde şu boyutu var o cbf ler 4500-5000 tl civarı olucaklarmış ki öyle olursa bizim cbf lerde artık 3500-4000 civarı olurlar elinizdekilerin kıymetlerini bilin arkadaşlar benden söylemesi hem şuanki 2010 2011 kasalar yani bizim kullandıklarımız yenilerinden çok daha fazla yakışıklı ben gördüm çok kötü olmuş:pr: cbf bunu hak etmiyordu egzoz gidon stickerler ve sinyaller değişmiş ve bahsettiğim karburötör başka bir değişiklik yok
 
Katılım
14 Haz 2010
Mesajlar
29
AydoganX kardeşim sğl yeni üyeyim birebir msj gönderemiyorum motorumu alalı 5 gün oldu ama halaa çok heycanlıyım uyku tutumuyo bee tepesinden inmek istemiyorum :p demir kısrağım benim cbf ile çok mutluyum allah eksikliğini göstermesin herkese hayırlı ramazanlar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:13 ----------

Sıfır almayı düşünen arkadaşlar bence acele etmemeliler manisa ordu aş 4150 tl nakit +200 tl plaka ruhsat masrafları 4350 tl yi buluyordu sabrettim uzun zaman araştırdım ve 3150 tl ye 2010 model 6800 km de buldum bitane 1000 tl cebime kaldı onunlada güzel bir kask mont pantolon ve eldiven aldım çok akıllıca şuan için piyasada sıkı bir pazarlıkla 3200 3300 civarı bulunabiliyor yada en azından manisada böyle

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:18 ----------

Arkadaşlar motosiklet 6 bin km bakımına girmiş şuan 7 bin km de ilk çalıştırdığımda soğuk iken bir sorun yok sadece motor sesi 20-30 km kadar gittikten sonra makine ısınınca inceden çok az bir çıtırtı sesi geliyor ilk gün subaplardan olabilir diye düşündüm servise gittim o sesin normal olduğunu ve tüm cbf 150 lerde kronik olduğunu söylediler bende hiç vakit kaybetmeden başka bir cbf e bindim aynı sesi oda yapıyordu çok ince bir ses adamın beynini tırmalıyor sinir ediyor kafayı taktım o sese sizlerin motosikletlerindede bu ses varmıdır varsada bir çözüm yolu bulan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim teşekkürler

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:25 ----------

Bursa manisa 290 km 27 tl yaktı benim motor 93 kuruşa tekamul ediyo bence çok iyi kokluyor mubarek bu arada yeni gelecek cbf 150 lerde 2010 ybr lerdeki karburötör sistemi olucakmış kelebek diyorlar nekadar gaz verirsen okadar yakıt öyleymiş ustasından duydum ben anlamam:p zaten bu aletler az yakıyor birde o sisteme geçildiğinde hepten beleşe gezeriz artık işin birde şu boyutu var o cbf ler 4500-5000 tl civarı olucaklarmış ki öyle olursa bizim cbf lerde artık 3500-4000 civarı olurlar elinizdekilerin kıymetlerini bilin arkadaşlar benden söylemesi hem şuanki 2010 2011 kasalar yani bizim kullandıklarımız yenilerinden çok daha fazla yakışıklı ben gördüm çok kötü olmuş:pr: cbf bunu hak etmiyordu egzoz gidon stickerler ve sinyaller değişmiş ve bahsettiğim karburötör başka bir değişiklik yok

Bahsettiğin ses ile 16000 km yol yaptım ve sonrasında egzantirik gergisini değişimi yapıldı ve ses tamamen oradan kalktı.Birde sibop ayarı yapıldı.

Bu sesi sadece sibop ayarı ile kesmek mümkün değil.egzantirik gergisininde değişmesi gerekiyo..

Sırf bu ses yüzünden motoru satmaya kalktım.Çok sinir bozucu bir ses.Ama sonunda sorunum kökten çözüldü.
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
arkadaşlar öndisk'in deliklerinden bir kaçını genişletmem lazım.

normal matkap ile halledilebilirmi?
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
arkadaşlar öndisk'in deliklerinden bir kaçını genişletmem lazım.

normal matkap ile halledilebilirmi?

ön diskdeki o delikler ne işe yarıyorki ve neden genişletiyorsun,matkapla olursa yanlarında çapaklar kalır buda balatayı çizer büyük ihtimal iyice zımparalamak düzeltmek lazım...
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,407
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
Selam, depo kılıfı aldım 35 TL. takma parası 25 TL. istedi servis kendim takarım dedim. Grenajın kafa kısmını sökemedim. Sonuç; tıpış tıpış servis yolları taştan.
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
ön diskdeki o delikler ne işe yarıyorki ve neden genişletiyorsun,matkapla olursa yanlarında çapaklar kalır buda balatayı çizer büyük ihtimal iyice zımparalamak düzeltmek lazım...

abus marka bir disk kilidim var,comet için almıştım fakat cbf in deliklerine olmuyor.

iki deliği genişletmem lazım.
 
Katılım
22 Ağu 2010
Mesajlar
415
Arkadaşlar. Sanırım şu anki fiyatı 4.150 TL. Nakit olarak 1000 TL ile 2000 TL arası vercem. Dicem bana anahtar teslim 4000 TL ye ayarla. Geri kalanı da kredi kartına taksitle. '. el işine hiç girmicem çünkü bu ilk motorum...
 
Katılım
30 Mar 2010
Mesajlar
31
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar. Sanırım şu anki fiyatı 4.150 TL. Nakit olarak 1000 TL ile 2000 TL arası vercem. Dicem bana anahtar teslim 4000 TL ye ayarla. Geri kalanı da kredi kartına taksitle. '. el işine hiç girmicem çünkü bu ilk motorum...

1150tl nakit verirseniz 3000tl'ye kadar kredi kartına taksit yapıyor çoğu bayii... 6 -8 ay taksit... bence 100 tl daha ekleyip motor ve üst koruma demirlerinide alır almaz taktırın... yani kısaca motorun sıfırı 4250tl gelir diyebiliriz..
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
Arkadaşlar. Sanırım şu anki fiyatı 4.150 TL. Nakit olarak 1000 TL ile 2000 TL arası vercem. Dicem bana anahtar teslim 4000 TL ye ayarla. Geri kalanı da kredi kartına taksitle. '. el işine hiç girmicem çünkü bu ilk motorum...

honda tüm bayiilerin iskonto olayını iptal etti diye biliyorum.

fiyatta indirim yapamıyorlar ama yanında anahtarlık filan hediye ediliyor
 
Katılım
30 Mar 2010
Mesajlar
31
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
honda tüm bayiilerin iskonto olayını iptal etti diye biliyorum.

fiyatta indirim yapamıyorlar ama yanında anahtarlık filan hediye ediliyor

D&B MOTOR SİTESİNDE GEÇEN İBARE......
KREDİ KARTLARINIZA MOTOSİKLET ALIMLARINDA 3,000-TL AKBANK 8 AY WORLDCARD,GARANTİ VE HSBC KARTLARINIZA İSE
6 AY VADE FARKSIZ TAKSİT YAPIYORUZ.

Bende sıfır almıştım, peşin para.bir kuruş inmediler ama evet çok iyi bir anahtarlık hediye edilmişti :) :)
 
Katılım
22 Ağu 2010
Mesajlar
415
Anahtarlık anahtarlık dediğin nedir arkadaşlar bu evimizin anahtarlarıan taktığımız BMW-MERCEDES-Peugeot Vs. Gibi bişey değil mi ? yoksa bu motosiklet için selenin altında bulunana anahtar takımı mı =) Bu arada bu CBF 150 Nin sele altı var mı ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst