Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Geçmiş olsun. Umarım size bir şey olmamıştır. Yoksa ayna kırılmış, motor patlamış hiç önemli değil.
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
motordan düştüm arkdaşlar. yolda tedaşın eştiği çukurlar vardı.ama üstünü örtmüşler artık hemen hemen yol seviyesindeydi giderken kaldırımda yürüyen bi kıza bakıyordum önüme baktığımda araba duruyordu önümde o çukurdan yavaş geçmek için yolun ortasında yavaşlamış çarpmamak için ön frene asıldım galiba o sırada düştüm sağ yana sağ aynanın camı kırıldı fotoğra koymak istiyorum ama nasıl kyoucam?

Geçmiş olsun, en azından motosiklet kullanırken kızlara bakmayınız.:)

Ayna ise yan sanayi uzun saplı ybr aynaları mevcut. 10 tl motorcu hayride. 5-6 lirada kargo parası tutar.
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
227
düştüğüm motor cbf değil ps.birde aynanın sadece camı kırıldı sapı çerçevesi sapasağlam çizik bile yok sadece uygun bir ayna yerleştirilecek o kadar sanayiden bulabilirim belki bilmiyorum
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
PS de su soğutmalı olmasıyla iddialı bir motor. Daha önce yeni aldığın için sormamıştım. Nasıl bir motor bu PS?
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
düştüğüm motor cbf değil ps.birde aynanın sadece camı kırıldı sapı çerçevesi sapasağlam çizik bile yok sadece uygun bir ayna yerleştirilecek o kadar sanayiden bulabilirim belki bilmiyorum

İnş. bulursun, benim de aynanın camı düşmüştüde sanayide bulamamıştık.
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
motordan düştüm arkdaşlar. yolda tedaşın eştiği çukurlar vardı.ama üstünü örtmüşler artık hemen hemen yol seviyesindeydi giderken kaldırımda yürüyen bi kıza bakıyordum önüme baktığımda araba duruyordu önümde o çukurdan yavaş geçmek için yolun ortasında yavaşlamış çarpmamak için ön frene asıldım galiba o sırada düştüm sağ yana sağ aynanın camı kırıldı fotoğra koymak istiyorum ama nasıl kyoucam?


Kırmızı olan kısım çok dikkatimi çekti,gerçekten helal olsun,kolay kolay kimse bukadar açıkca ve yaptığı hatasını kamofile etmeden direk,olanı söylemezdi diye düşünüyorum...

Tekrardan geçmiş olsun:rendeer:
 
Katılım
5 Tem 2010
Mesajlar
67
aydoganx,

yine ben::)) birşey sorcam sana. motoru ilk çalıştırdığımda şayet bir süre (2-3 dakika) gaz vermezsem hemen stop ediyor. sonra bırakınca normal rölantiye geçiyor (pat pat diye çalışıyor). bu arada gaz vermek yerine jikle yi de çekmeyi denedim ama o da pek işe yaramadı. yani jikle yi çekince normalde gaz sesinde belirgin yükselme olması gerekmez mi??benimkinde hiçbir değişiklik olmuyor da. ben mi yanlış yapıyorum. bi yardımcı olabilirsen sevinirim patron.

dogan
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
aydoganx,

yine ben::)) birşey sorcam sana. motoru ilk çalıştırdığımda şayet bir süre (2-3 dakika) gaz vermezsem hemen stop ediyor. sonra bırakınca normal rölantiye geçiyor (pat pat diye çalışıyor). bu arada gaz vermek yerine jikle yi de çekmeyi denedim ama o da pek işe yaramadı. yani jikle yi çekince normalde gaz sesinde belirgin yükselme olması gerekmez mi??benimkinde hiçbir değişiklik olmuyor da. ben mi yanlış yapıyorum. bi yardımcı olabilirsen sevinirim patron.

dogan

aydoganx hocamda cevap verir ama ben gördüm dilim döndüğünce söyliyim:)

eğer motorun bu havalarda da uzun süre çalışmıyorsa rolanti ayarına bi baktırman lazım...

gaz verme olayı cbfteki jigle otomatik jigle değil jigle çekili olsa bile gaz vererek hafif hafif ısıtmak lazım motoru o dediğiniz olay otomatik jigle olan motorlarda olur jigleyi çektiğin anda devir yükselir yada scooterlarda otomatik yükselir ve sonra kapanır...cbflerde jigle bu şekilde ama bu havalarda motor marştan sonra bi kaç kere gaz verip kendine gelmesi lazım jigle kullanmadan,hava soğuk olursa jiglesiz hayatta ısınmaz:cat:
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
jikle sadece karbüratöre daha çok benzin gitmesini sağlıyor, yani zengin karışım yapıyor. daha az hava daha çok benzin ile çalışıyor. Gaz vermezseniz stop eder. Jikle otomatik değil.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Farkındayım :) PS150 Aynası bizde 45 TL ve orjinal

Pardon o zaman :)
Topiğe olan ilginiz için teşekkürler bu arada. :rendeer: Konunun içinde birebir Honda yetkilisi bir arkadaşımızın olması güzel.

Yeri gelmişken bir soru sorayım. Acaba Honda CBF150'nin makyajlı kasası Türkiye'ye ne zaman gelecek?
3 aşağı 5 yukarı ortalama bir tarih bellimidir?
Bkz. "Honda CBF150 Yenilendi !.."

aydoganx,

yine ben::)) birşey sorcam sana. motoru ilk çalıştırdığımda şayet bir süre (2-3 dakika) gaz vermezsem hemen stop ediyor. sonra bırakınca normal rölantiye geçiyor (pat pat diye çalışıyor). bu arada gaz vermek yerine jikle yi de çekmeyi denedim ama o da pek işe yaramadı. yani jikle yi çekince normalde gaz sesinde belirgin yükselme olması gerekmez mi??benimkinde hiçbir değişiklik olmuyor da. ben mi yanlış yapıyorum. bi yardımcı olabilirsen sevinirim patron.

dogan

mücahit_89 ve TheNightHawk gerekli açıklamaları yapmış.

Arkadaşlarında bahsettiği gibi bizim motosikletlerde "jigle" otomatik değil.
İlk marş sonrası ufak bir süre gaz vermek gerekiyor.
Buna zamanla alışırsın. Mesela içinde bulunduğumuz sıcak günlerde 10-15 sn. yeterli oluyor.
Eğer 1-2 dk civarı gaz vermen gerekiyorsa rölanti ayarını biraz yükseltmen gerekebilir.

Kışın soğukta ise ortalama ısıtma süresi 1 dk. civarıdır.
 
Katılım
2 Ocak 2005
Mesajlar
436
2 hafta önce yunanistandaydım. orada yeni makyajlı kasa cbf ler 2. ele düşmüş bile.
500 - 1000 km de olaNlar 3,300 tl civarında fiatları vardı.
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,407
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
İyi akşamlar. Yarın Cbf 150 motosikletimi teslim alacağım. Aklıma geldl modeli 2010 mu 2011 mi olacak. Daha önce cbf 150 hiç kullanmadım. Tavsiyeleriniz var mıdır?
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
227
PS 150i nasıl bir motor?

PS de su soğutmalı olmasıyla iddialı bir motor. Daha önce yeni aldığın için sormamıştım. Nasıl bir motor bu PS?

valla sana şöyle diyeyim fiyatı dışında herşeyinden memnunum çünkü insana koyuyor 6500 vermek 150 cclik bi scootera gerçi maşallahı var 250lilikleri aratmıyor. dylan 5400 dü satıştan kaldırıldığında ps teki değişiklikler motoru euro3 normlarına uygun enjeksiyonlu.kasası dylana göre daha yüksek daha ağır (bkz dylan 120 ps 135 kg) ve dylana göre daha kaslı. bu değişiklikler üstüne 1100 lira koymuş bu motorun değer mi tartışılır.0-15,0-20 arası kalkışı biraz yavaş ama sonra pire gibi zıplıyor alet.kesinlikle abartmıyorum düz yolda gazı çeyrek açtığım zaman kendiliğinden 80e çıkıyor .20den sonra dehşet atılıyor motorun yakıt tüketimi rodajda 3.0,3.5 lt flndı şimdi düşmeye başladı.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:35 ----------

Kırmızı olan kısım çok dikkatimi çekti,gerçekten helal olsun,kolay kolay kimse bukadar açıkca ve yaptığı hatasını kamofile etmeden direk,olanı söylemezdi diye düşünüyorum...

Tekrardan geçmiş olsun:rendeer:

teşekkür ederim sağolun .evet biraz açıksözlüyümdür:)
ya ben motorun çizilen yerlerinin fotolarını çektim buraya aktarmak istiyorum nasıl aktaracağım konusunda kısa bi bilgi vermek isteyen varmı?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:40 ----------

İnş. bulursun, benim de aynanın camı düşmüştüde sanayide bulamamıştık.

valla dediğin gibi inş bulurum olmadı kestiririz uygun şekillerde

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:44 ----------

@Adrion
Geçmiş Olsun.

tşk ederim abi sağolasın

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:51 ----------

aydoganx,

yine ben::)) birşey sorcam sana. motoru ilk çalıştırdığımda şayet bir süre (2-3 dakika) gaz vermezsem hemen stop ediyor. sonra bırakınca normal rölantiye geçiyor (pat pat diye çalışıyor). bu arada gaz vermek yerine jikle yi de çekmeyi denedim ama o da pek işe yaramadı. yani jikle yi çekince normalde gaz sesinde belirgin yükselme olması gerekmez mi??benimkinde hiçbir değişiklik olmuyor da. ben mi yanlış yapıyorum. bi yardımcı olabilirsen sevinirim patron.

dogan

bnm eski motorum beatte de bu vardı jikleyi çek jikle açıkken biraz gez motor ısınsın sonra kapat fln
PS te yok bu olay kontağı açıyorsun dinomaya değil herşey direk aküye bağlı otomatik jikle zaten açtığın gibi FI(enjeksiyon) lambası yanıyor o sönmeden çalıştırmıyorsun
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Teknolojik motorun hali başka canım, bizde olsa jikleyi aç yavaş yavaş gazı ver filan.:p

Bu ara arkadaşlar benim motor 2-3 gün yatınca jiklesiz kesinlikle çalışmıyor, ama jikle açık olsun bir marşda alıyor. Böyle olan başka arkadaş var mı diye sorayım dedim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst