Debriyaj kavramama sorunu / Kawasaki Z 750

Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
264
Merhaba arkadaşlar. Geçen gün satın aldığım yeni motorum Kawasaki z750'yi bugün uzun yolda denemek için yola çıkmıştım.

Yaklaşık 150-200 km yol yaptım, yolculuk esnasında motor viteste iken gaz kolunu biraz daha çevirdiğimde debriyajın kaçırdığını hissettim sanki ara gaz vermişim gibi oluyordu. Daha sonrasında eve gelmeye yakın iyice bu kaçırmalar arttı ve evime 1 km kala motor artık vitese geçsem bile boştaymış gibi davranmaya başladı. Ben de elimde motoru garajıma soktum. Debriyaj manetimde boşluk da var neden oldu anlamadım. Bana fikir verebilirseniz çok memnun olurum motorum şu an garajımda yatıyor..

Fikir ve önerileriniz benim için önemli, şimdiden teşekkür ederim.
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
çok büyük bir sorun değil.ama bu şekilde kullanmaya çalışma.şu anda sadece debriyaj balatalarını değiştirisin sorunun çözülür...daha büyük sorunlara sebep olmadan önce hemen biran önce bu işi yaptır...kolay gelsin...
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
264
hangi viteslerde? hepsindemi yapıyor

Evet, yani çok çok az kavrıyor. Vitesler ile alakası olduğunu sanmıyorum. Birisi debriyajın devamındaki plakalardan bahsetti, onlar aşınmış olabilir dedi ama hiçbir fikrim yok.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:23 ----------

çok büyük bir sorun değil.ama bu şekilde kullanmaya çalışma.şu anda sadece debriyaj balatalarını değiştirisin sorunun çözülür...daha büyük sorunlara sebep olmadan önce hemen biran önce bu işi yaptır...kolay gelsin...

Sorun debriyaj balatasında o halde şimdi anlaşıldı.. Teşekkürler :)
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
evet balatalarında ..gözünde büyütmeye gerek yok çok olağan bir durumdur bu.zamanla nasıl fren balatalarımız aşınır yenisi ile değiştirilirse debriyaj balataları da daha uzun sürelerde olmak kaydıyla aşınır ve değişmesi gerekir..sadece akıllı ve dürüst bir usta bulmalısın.ve anlamıyormuş gibi değilde çok iyi anlıyomuş gibi davranarak seni kandırmasını engellemelisin.genel anlamda motosikletlerde 5 adet debriyaj balatası olur.debriyaj çanağı denen parçanın içinde 1 balata 1 çelik plaka olarak dizilşirler.plakalar çoook abartı bişey olmadıkça değişmez.sadece balatalar değişir.aslında işçiliğide oldukça kolaydır..ama senin makineyi kendin söküp toplamanı önermiyorum...
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
264
evet balatalarında ..gözünde büyütmeye gerek yok çok olağan bir durumdur bu.zamanla nasıl fren balatalarımız aşınır yenisi ile değiştirilirse debriyaj balataları da daha uzun sürelerde olmak kaydıyla aşınır ve değişmesi gerekir..sadece akıllı ve dürüst bir usta bulmalısın.ve anlamıyormuş gibi değilde çok iyi anlıyomuş gibi davranarak seni kandırmasını engellemelisin.genel anlamda motosikletlerde 5 adet debriyaj balatası olur.debriyaj çanağı denen parçanın içinde 1 balata 1 çelik plaka olarak dizilşirler.plakalar çoook abartı bişey olmadıkça değişmez.sadece balatalar değişir.aslında işçiliğide oldukça kolaydır..ama senin makineyi kendin söküp toplamanı önermiyorum...

Aslında motosiklet 2009 model ve 20.000 km'de biraz olağan dışı gibi ama mekanik parçanın ne zaman sorun çıkaracağı belli olmuyor tabi. Şimdi sorun motorumu bi ustanın yanına götüremiyorum çünkü motor hareket etmiyor artık. Dediğin gibi kolay montajı olan bir şey ise en iyisi eve usta getirtmek, yardımın için çok teşekkürler..
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
biraz agresif kullanılmış anladığım kadarıyla..sert kalkışlar tekteker patinaj filan bunlar ve benzeri zorlayıcı hareketlerin sonucu erken aşınmalardır...eve usta getirmek biraz tuzlu olabilir ama ustayı bulup motoru ona götürmek(çekerek,kamyonet üstünde) daha mantıklıdır sanırım.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
@cienfuegos
Dostum demek motoru aldın. Senin adına sevindim. Hayırlı uğurlu olsun.
Kazasız belasız bol km.ler dilerim.

Soruna gelince anlaşılan o ki debriyaj balataları bitmiş.
Ulusan'dan falan fiyat al ve karşılaştır istersen. eBay'deki fiyatı EBC marka kargo dahil 100 dolar civarına geliyor.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EBC-...4929087QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Kısa sürede problemi halledip sürüşün keyfine varmanı dilerim...
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Aslında motosiklet 2009 model ve 20.000 km'de biraz olağan dışı gibi ama mekanik parçanın ne zaman sorun çıkaracağı belli olmuyor tabi. Şimdi sorun motorumu bi ustanın yanına götüremiyorum çünkü motor hareket etmiyor artık. Dediğin gibi kolay montajı olan bir şey ise en iyisi eve usta getirtmek, yardımın için çok teşekkürler..

Manette ayar butonu var çok yukarıda ise manete yaklaştır, çok aşağıda ise biraz yukarı kaydır bakalım belki alır. Umarım sadece sorun budur da bedavaya hallelmiş olsun :)
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
264
Aydogan ve sametagir tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Yarın ilk iş Ulusan'ı arayacağım, umarım fiyatı 100dolardan çok uçuk olmaz :)) Motoru alır almaz debriyaj balatalarını bitirmek de ayrı bir yetenek olsa gerek :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:52 ----------

Manette ayar butonu var çok yukarıda ise manete yaklaştır, çok aşağıda ise biraz yukarı kaydır bakalım belki alır. Umarım sadece sorun budur da bedavaya hallelmiş olsun :)

Manet ayarını yaptım, yukarıda da yazdığım gibi manette boşluk olmasına rağmen bu sorun oluştu.
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
264
Yağa katkı maddesi koymuş muydun?

Daha motoru yeni aldım yağını değiştirmedim yeni değiştiği için. Yalnız yaptığım yanlış şu oldu sanırım, debriyaj ayarını tam yapmadan kullandım motorun gücünü de tam bilmediğimden farkedemedim kavramada gittiğimi, kaçırmaya başlayınca fark ettim de o da artık çok geç oldu
 
Katılım
12 Eki 2008
Mesajlar
102
Motoru kullanırken parmaklarını kavrama mandalından çek. Anlamadan küçük bir yük , parmağının ağırlığı zaman geçtikçe balatalarını eskitecektir. Maaliyeti balatadan çok işçiliği.
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
264
Arkadaşlar bugün debriyaj balatası araştırdım biraz ve aşağıda linklerini verdiğim iki tane debriyaj balatalarını buldum.
Merak ettiğim şey şu: Kawasaki z750'nin 2007'den önceki ve sonraki modellerinde bu debriyaj balataları aynı mıdır? Benim sahip olduğum yeni kasa ve ilanda sadece z750 yazıyor, parçayı alıp yazık olsun istemiyorum. Umarım sitede z750 kullanmış olup bu konu hakkında bilgisi olan birileri vardır.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...z750-debriyaj-balatasi-ck-4503-ck4503-1/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...0-z750-debriyaj-balatasi-ck-4503-ck4503/detay
 
Katılım
5 May 2006
Mesajlar
1,946
Aslında motosiklet 2009 model ve 20.000 km'de biraz olağan dışı gibi ama mekanik parçanın ne zaman sorun çıkaracağı belli olmuyor tabi. Şimdi sorun motorumu bi ustanın yanına götüremiyorum çünkü motor hareket etmiyor artık. Dediğin gibi kolay montajı olan bir şey ise en iyisi eve usta getirtmek, yardımın için çok teşekkürler..

km ye bakma sen ister inan ister inanma bmw servisinde k1200 s in debriyajını 27 dakikada bitirdiler :)
ilk sahibi acemiymiş demekki nasıl kullanacağını bilmiyormuş ;) arkadaşlar nasıl değişeceğini açıklamış o plakaların sırasına dikkat ederek takın gerisi önemli değil :cat:
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Debriyajını sökmeden malzeme alma sakın.. Mutlaka balataları gör, kalınlığına bak, tasın kavrama yuvasını incele, saçları ölç kumpasla, baskı yaylarını kontrol et..
Sadece balata değil kavramayı sağlayan.. Debriyaj başlı başına bir fabrikadır, komple incelemeden eksik yada yalnış malzeme alma.
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
264
İlgili yorumlarınız için tekrar teşekkürler. Ustaya götürdüm motoru, dediğiniz gibi olmuş ve debriyaj balatalarını yakmışım. Usta bunun acemiliğimden olduğunu söyledi. Debriyaj ayarımın yanlış olmasından dolayı motor habire kavramada gitmekten en sonunda fire vermiş..

Yüksek cc'li motosiklete geçince iyi bilgi sahibi olmak gerekiyormuş bu da kulağıma küpe oldu. Arkadaşlar yüksek cc'li motosikletler için vereceğiniz önbilgi ve uyarılar benim için önemli. Eğer dikkat etmem gereken hususlar varsa, bu konuda beni bilgilendirirseniz memnun olurum.
 
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
735
Motorunla ilgili dikkat etmen gereken bir husus var. Ben ER6 dan geçtim Z ye. Bu alet görüntü itiabarıyla çok kıvrak görünüyor ama düşük hızlarda bir SS kadar olmasa da eziyet.

Ben dün 40 la yaptığım bir kaza yüzünden hala sargı bezlerinin içindeyim. Depom, ön grenajlarım ve motor yan kapağım kırıldı. Bence ilk iş git bir koruma takozu taktır. Kesinlikle nerden ne çıkacağı belli olmuyor.
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
264
Motorunla ilgili dikkat etmen gereken bir husus var. Ben ER6 dan geçtim Z ye. Bu alet görüntü itiabarıyla çok kıvrak görünüyor ama düşük hızlarda bir SS kadar olmasa da eziyet.

Ben dün 40 la yaptığım bir kaza yüzünden hala sargı bezlerinin içindeyim. Depom, ön grenajlarım ve motor yan kapağım kırıldı. Bence ilk iş git bir koruma takozu taktır. Kesinlikle nerden ne çıkacağı belli olmuyor.

Haklısın onu ben de farkettim, ben de er6n kullanıp ardında z750 alan birisiyim. Şehirci motor olarak er6n e hayran kalmıştım, z750 yol istiyor :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst