Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Nis 2010
Mesajlar
26
havaların aşırı ısınması sonucu daha kalın olan 20w50 yağ kullandıklarını söylüyolar, ama bu yağ motorun bunalımlı çalışmasına neden oluyo... yani piston kolu ve krank mili zaten yağın içinde döndüğünden kalın yağ onları yoruyo.. bu yüzden yağ çok aşırı eksildiği zaman yada ince bir yağ kullanıyosanız ani performans artışı oluyo motorda'ki aslında bu sakıncalı bir durum... özellikle ilk çalıştırma ve gazlama sırasında sübap kesme gibi bir sorun kaçınılmaz oluyo... ve şu far meselesine gelirsek arkadaşlar uzun kısa anahtarı direk olarak altarnatöre bağlı ama selektör butonu varya öndeki işte o aküye bağlı motor çalışmıyo olsa bile selektör yapabiliyosunuz:cat: ben selektör butonundan sadece 4 cm lik bir kabloyla uzun kısa anahtarına bir köprü atıp arayada 2 yönlü çıt çıt anahtar koydum, bu sayede özellikle gece şehiriçi trafiğinde direk aküden alıyorum elektriği haaa uzun yola gideceksem altarnatör tarafına çeviriyorum anahtarı... yakında birde zenon takmam lazım ama nezaman kimbilir...:)
 
Katılım
18 Nis 2010
Mesajlar
26
arkadaşlar METEHAN abinin forumdan uzaklaştırıldığını öğrendim... acebe sebebini bilen varmı...
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
49
Arkadaslar 1 ay önce Honda cbf 150 aldırttım arkadasa..
Gecen hafta sağ arka kuyruk granajı catlama yapmıs. 2 kısı bınıp 8 km gıttıkten sonra. arkadasta zaten ınınce farketmıs.

Hemen servıse gıtmesını soyledım ve gıtmıs.
SERVİS;
Haklı cıkabılmek için 9 tala atmıs ama arkadası alt edememısler.. Yetkılı servıs Honda musterı hızmetlerıne sıkayet et demıs.
Bızde hem e pota hemde 2 gun arka arkaya telefon ıle arayarak sorunu bızzat kendımız bıldırdıkten sonra.

Bu pazartesı granaj garantı kapsamından degıstı.
HABERINIZ OLSUN DEDIM SIZINDE BASINIZA BOYLE BIRSEY GELIRSE. Gerekenı yaparsınız atık.
Yetkılı servısın yetersız kaldıgı yerlerde Honda musterı hızmetlerı yardıma yetısıyor..:cat:
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
Arkadaşlar birşey kafama takılıyor.Bu servislerin 20/50 yağ takıntısı nedir çözemedim :silent: Benim servis mobil1 20/50 kullanıyor.Farklı yağ kullanmak istersen kıllık yapıyor.Bende bu bakımda mobil 1 15/50 koymayı düşünüyorum.Servis yağ yakmasın diye 20/50 kullanıyo olabilirmi ?

Ustalarda dediğin gibi bir takıntı var gidiyor. .Şimdi benm motorda castrol 20/50 araba yağı var.Hava burda 40 derecde civarında o yüzden motor ısınınca çok rahat çalışıyor,ama motor sogukken debriyajımın tam ayırmadıgı oluyor.Ben araba yağı kullanılmaması taraftarıyım.Bana göre ideal olan castrol 10/50 ya da mobil1 15/50 motosiklet yağı...
 
Katılım
11 Ocak 2005
Mesajlar
107
Ustalarda dediğin gibi bir takıntı var gidiyor. .Şimdi benm motorda castrol 20/50 araba yağı var.Hava burda 40 derecde civarında o yüzden motor ısınınca çok rahat çalışıyor,ama motor sogukken debriyajımın tam ayırmadıgı oluyor.Ben araba yağı kullanılmaması taraftarıyım.Bana göre ideal olan castrol 10/50 ya da mobil1 15/50 motosiklet yağı...

Evet bu bakımda 15/50 koyabilirim büyük ihtimalle :cat:

Sayfa yine durgunlaşmış. :cyclopsan Kimse yazmadığına göre herkes gazlıyo heralde :)
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
ben burdayım da . arıza yada problem yok yazcak bişi bulamadım :)
geçen sene bilmediğimizden yazı 10/40 ile geçirdim :)
ben dağıtamadım bu cbf ya ...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:26 ----------

sdc11849copy.jpg

1148923939.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:41 ----------

8700193B3009102800100.jpg

IMG_2897.jpg

c12.jpg
 
Katılım
11 Ocak 2005
Mesajlar
107
Zaten bizim topic te arızadan çok aksesuar-yağ-lastik vs. konuşuluyor.:) Arıza yapmıyo alet napalım :p Aman nazar değmesin...

Kırmızı-Beyaz CBF gerçekten güzel duruyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Kas 2009
Mesajlar
491
arkadaşlar yağı değiştireli bir ay oldu 850 km yol yaptım çıkan yağ 400 ml bu nasıl iştir ben bu motorların yağ yaktığını biliyordum ama bu kadar yakması normalmidir en son shell vsx 10 40 koydu servis ben de dün castrol 10 40 ile değiştirdim bu arada motoru alalı bir buçuk ay kadar oluyo 30000 km de 2007 model.. acaba sıcaklardan mı yoksa başka bir sıkıntısımı var motorun öyle pek fazlada sıkıştırmıyorum...
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
yahu yağı değiştireli bir ay oldu 850 km yol yaptım çıkan yağ 400 ml bu nasıl iştir ben bu motorların yağ yaktığını biliyordum ama bu kadar yakması normalmidir en son shell vsx 10 40 koydu servis ben de dün castrol 10 40 ile değiştirdim bu arada motoru alalı bir ay oluyo 30000 km de 2007 model.. acaba sıcaklardan mı yoksa başka bir sıkıntısımı var motorun öyle pek fazlada sıkıştırmıyorum...

Yaz aylarında 10/40 çok ince kalır. Hele Antalya vs. gibi bir yerde su gibi olur o yağ.
15/50 ve SJ sınıfında motosiklet yağı kullanıp denersen sorun çözülebilir.

Birde motorun önceki sahibi nasıl kullanmış acaba? Mekanik bir sorunda olabilir.
Belirttiğin miktar çok fazla.

Benim motosiklet, en sert kullanımlarda bile 15/50 motosiklet yağını 2000 km.de 100 ile 150 gr. arası eksiltiyor ki bu durum normal.
 
Katılım
11 Ocak 2005
Mesajlar
107
Evet gerçekten çok fazla yağ eksilmiş.400 ml ile motor nasıl çalışıyor, ses vs. nasıl oluyor merak ettim. :silent: Aydoğanx' in verdiği değerler kadar eksilltiğini başka arkadaşlarda daha önce belirtmişti yanlış hatırlamıyorsam ama 600 ml eksiltmenin normal olmadığı kesin.Bence de tavsiye edildiği gibi 15/50 yağ kullan ve düzelmez ise servise bi danış derim. :cat:
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
Yaz aylarında 10/40 çok ince kalır. Hele Antalya vs. gibi bir yerde su gibi olur o yağ.
15/50 ve SJ sınıfında motosiklet yağı kullanıp denersen sorun çözülebilir.

Birde motorun önceki sahibi nasıl kullanmış acaba? Mekanik bir sorunda olabilir.
Belirttiğin miktar çok fazla.

Benim motosiklet, en sert kullanımlarda bile 15/50 motosiklet yağını 2000 km.de 100 ile 150 gr. arası eksiltiyor ki bu durum normal.

bende çok sıkıştırıp kullanıyorum 100gr anca eksiltiyor. geçen yaz bende 10-40 ile bindim . yinede o kadar yakamadım.
 
Katılım
2 Kas 2009
Mesajlar
491
Yaz aylarında 10/40 çok ince kalır. Hele Antalya vs. gibi bir yerde su gibi olur o yağ.
15/50 ve SJ sınıfında motosiklet yağı kullanıp denersen sorun çözülebilir.

Birde motorun önceki sahibi nasıl kullanmış acaba? Mekanik bir sorunda olabilir.
Belirttiğin miktar çok fazla.

Benim motosiklet, en sert kullanımlarda bile 15/50 motosiklet yağını 2000 km.de 100 ile 150 gr. arası eksiltiyor ki bu durum normal.

şimdiki koyduğum castrol'u ne yapacak bakalım olmazsa bir dahaki değişimde bir de 15 50 deneyelim

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:25 ----------

Evet gerçekten çok fazla yağ eksilmiş.400 ml ile motor nasıl çalışıyor, ses vs. nasıl oluyor merak ettim. :silent: Aydoğanx' in verdiği değerler kadar eksilltiğini başka arkadaşlarda daha önce belirtmişti yanlış hatırlamıyorsam ama 600 ml eksiltmenin normal olmadığı kesin.Bence de tavsiye edildiği gibi 15/50 yağ kullan ve düzelmez ise servise bi danış derim. :cat:

seste falan değişiklik yok da kardeş ben tesadüfen baktım 850 km de işareti bırak yağ çubuğa bile değmiyordu hemen can havliyle::sas:: değiştirdim
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
227
herkese kolay gelsin bir sorum olacak spacy 110 mu az yakar cbf 150 mi şehiriçi kullanımda
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
Bence spacy az yakar daha küçük hacim ve ENJEKSİYON var alette :)

ben cbf nin daha az yakacagını dusunuyorum tamam belkı spacyde enjeksıyon olabılır ama sonucta o bır scooter ve gazı kontrolsuz actıgın zaman yakıtı su gıbı ıctıgıde bı gercek haaa ben efendı kunlanırım devırlı gıderım cok gazı kıvırmadan bı surus saglarım gıbı durumlar olduktan sonra tabıkı enjeksıyonlu spacy yol ve kunlanım durumlarına gore daha az yakıt tuketebılır:)
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
ben cbf nin daha az yakacagını dusunuyorum tamam belkı spacyde enjeksıyon olabılır ama sonucta o bır scooter ve gazı kontrolsuz actıgın zaman yakıtı su gıbı ıctıgıde bı gercek haaa ben efendı kunlanırım devırlı gıderım cok gazı kıvırmadan bı surus saglarım gıbı durumlar olduktan sonra tabıkı enjeksıyonlu spacy yol ve kunlanım durumlarına gore daha az yakıt tuketebılır:)

Kullanım tarzı konusunda sana sonuna kadar katılıyorum,bu iki motor arasında çok ince bi çizgi var.Ama ben yine de burun farkıyla spacy alır diyorum.:)
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
227
görüşleriniz için çok teşekkür ederim peki ps 150i nin şehiriçi ve şehirdışı yakıt tüketimi nasıl olur sizce ps 150 topiği ölmüş durumda olduğu için buraya yazıyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst