Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Nis 2009
Mesajlar
43
Benimkiside sakin kullanimda 0,250 (80km de 20TL), biraz agresif/devirli/yüksek süratte yada bol aragazlı/şehiriçi kullanırsam 0,275 yakıyor. Senin motor sanırım GT250R, benim önceki motor da GT250R idi, eski motorumun tek özlediğim yanı yakıt tüketimi :) .

evet hocam gt250 benim ki yakıt çok iyi:)).. o zaman cbr600 alamıycam gsr 600 e devam:))
 
Katılım
12 Ağu 2009
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
peki bu sesi araştırmam için hangi servisi önerirsiniz?

Bugün güzel bir bakım yaptırdım motoruma ve bahsettiğimiz bu sesi güvendiğim bir ustamla araştırdık.

Sonuç: 3. vitesin bir dişlisi kırılmış ve bir dişliside biraz aşınmış.

Oksijen yada karbon tam bilmiyorum ama (sağlam olduğunu söylediği) bir kaynak yaptı ve tekrar taktı.. Şu an o ses yok ama tabi kaynağa pek güvenilmez...

Malum motoruda yeni aldık, aşınmamış çıkma bir dişli arıycam. Eğer olmazsa mecbur 0 alıcaz... :pale:
 
Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
108
Baytar_77;
hayırlı olsun inşallah gönlüne göre bi litrelik alırsın. Eğer maddi sıkıntı yoksa ben de yeni kasa 1000rr derim. zevk meselesi ama eski kasa (2008 öncesi) fazla demode gibi geliyo bana.

Yeni kasalar çok güzel ama o kadar çıkamam.. O yüzden şimdilik yine şöyle 2006 filan bakacağım temiz olursa tabi... Fiyatlar düşmeye başladı yeni yeni..:bounce:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:59 ----------

Emre haklısın 2008 lerde sorun vardı ama bi çok motor garantiden motor değiştirildi sorun kalmadı.
Servis kayıtları kontrol edilerek alındıktan sonra 2008 de alınabilir, hatta avantajlı bile olur çünkü sırf bu nedenle 08 ve 09 arasında ciddi fiyat farkı var.

ya ama yeni 1000rr çok kıvrak çok güzel ama tüm yeni ss ler gibi çok küçük :cyclopsan
600f in en sevdiğim yanı demode belki ama tombul yapısı.


Balık etlilerden hoşlananlar için tabiki 600f.. Zaten o yüzden 600f hayranı bu kadar çok:queen:
 
Katılım
12 Ağu 2009
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar hepinize saygılar sunarım... size bir sorum olacak honda cbr600 f km de kaç kuruş yakıyor acaba, hatta şöyle diyebilirim ortalama 90 100 km hız yapsak acaba km de kaç kuruş yakar şimdiden teşekkür ederim

Full trafikte (Topkapı, Aksaray, Cevizlibağ vb.) : 0,28-0,29 Kr. :pale:
Uzun yolda (150 km hıza kadar) : 0,22-0,23 Kr.
 
Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
108
Selam Baytar.
Makine daha duruyor. Herhangi bir yerde satılığa çıkarmadım. Geçen Pazar Şile-Ağva yollarında yolculu test etme imkanım oldu. Otoyolda şahane makina.. Ama virajlı ve bozuk yollarda hem ben hem yolcum rahatsız olduk.. Bir taraftan da içim elvermiyor ,makineyi çok sevdim. Satılığa çıkartırsam ilk sana söyleyeceğim.. Tabi bu arada başka bir şey almamışsan.. KM şu an 4.500 lerde...Selamlar..
Gürsel

Abi hala yeni makine almadım... Ne kadar istiyorsun özelden mesaj atabilirmisin...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:06 ----------

Merhaba arkadaşlar. Farklı ama önemli bir konu olduğu için yazmayı uygun buldum..

Biliyorsunuz ülkemizde motosiklet, bisiklet konusunda 3-5 dergi dışında gerçek anlamda doğru ve güncel bilgi veren kitap bulmak zor. Ben 2008 de Transalp motorumu aldığımda bu işi daha doğru bir şekilde öğrenmem gerektiğine karar verdim ve eğitimler aldım. Anladım ki -toplam 100 bin km kadar motosikletle yol tecrübem olmasına rağmen-daha öğrenecek çok şey var, ya da bazı bildiklerimin yalnışmış. Sonra OMM (İngiltere kökenli dernek-One More Mile riders- ) Türkiye şubesinin çevirdiği ve İngiliz polislerinin eğitim kitabı; Motosiklet Yol Sanatı kitabını okudum, hayatım değişti. 2 günlük güvenli eğitim sürüşünde bile öğrenmediğim bir ton bilgiyi bu kitabın sadece 3-5 sayfasında gördüm. Bunu yayınlara minnettarım. O kitabı arada bir alır tekrar okurum. Bu kitap motorun trafikte nasıl davranması gerektiğini anlatır. OMM nin son bombası ise Amerikalı eğitmen Lee Parks'ın Total Control kitabı Türkçeye Tam Hakimiyet olarak çevrilmiş ve basılmış.Burada yüksek performanslı sürüş teknikleri ana başlığında
-Motorunuzu kontrol altına alın
-Her defasında mükemmel çizgiyi tutturun
-Formunuzu ve tekniğinizi mükemmelleştirin
-Daha hızlı ama güvenli sürün
gibi alt başlıklarda eğitim veriyor.

Bu kitaplar malesef kitapçılarda satılamıyor çünkü dernek fatura kesemiyor. Bu yüzden kitapları ya doğrudan dernek satıyor veya onların arkadaşı eş dosta konsinye olarak veriyorlar.Bu satıştan da kar edilmiyor.(alınan fiyata veriliyor)

Bunu yazmamın bana hiç bir maddi katkısı yok,reklam falan da yapmıyorum yalnış anlaşılmasın. Tek isteğim daha çok insan bilinçli motor kullansın..Kitapları OMM Türkiye'nin sitesinden isteyebilirsiniz veya benim işyerime yakın olanlar varsa benden de temin edebilir.Ommriders.org sitesinde fiyatları yazıyor. (25 TL Yol Sanatı, 35 TL Tam Hakimiyet)

Güvenli sürüşler dilerim herkese..

Abi çok teşekkürler. En kısa zamanda faydalanmaya çalışacağızz..:cat:
 
Katılım
19 Eyl 2009
Mesajlar
113
Yeni kasalar çok güzel ama o kadar çıkamam.. O yüzden şimdilik yine şöyle 2006 filan bakacağım temiz olursa tabi... Fiyatlar düşmeye başladı yeni yeni..:bounce:

Valla dostum sen fiyatlar düşmeye başladı demişsin ama ben az önce sahibinden.com,a şöyle bir baktım.Bugünkü ilanlardan anladığım hiç de düşük fiyatlar yok.En düşük 13500tl.:silent:
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Merhaba arkadaşlar. Farklı ama önemli bir konu olduğu için yazmayı uygun buldum..

Biliyorsunuz ülkemizde motosiklet, bisiklet konusunda 3-5 dergi dışında gerçek anlamda doğru ve güncel bilgi veren kitap bulmak zor. Ben 2008 de Transalp motorumu aldığımda bu işi daha doğru bir şekilde öğrenmem gerektiğine karar verdim ve eğitimler aldım. Anladım ki -toplam 100 bin km kadar motosikletle yol tecrübem olmasına rağmen-daha öğrenecek çok şey var, ya da bazı bildiklerimin yalnışmış. Sonra OMM (İngiltere kökenli dernek-One More Mile riders- ) Türkiye şubesinin çevirdiği ve İngiliz polislerinin eğitim kitabı; Motosiklet Yol Sanatı kitabını okudum, hayatım değişti. 2 günlük güvenli eğitim sürüşünde bile öğrenmediğim bir ton bilgiyi bu kitabın sadece 3-5 sayfasında gördüm. Bunu yayınlara minnettarım. O kitabı arada bir alır tekrar okurum. Bu kitap motorun trafikte nasıl davranması gerektiğini anlatır. OMM nin son bombası ise Amerikalı eğitmen Lee Parks'ın Total Control kitabı Türkçeye Tam Hakimiyet olarak çevrilmiş ve basılmış.Burada yüksek performanslı sürüş teknikleri ana başlığında
-Motorunuzu kontrol altına alın
-Her defasında mükemmel çizgiyi tutturun
-Formunuzu ve tekniğinizi mükemmelleştirin
-Daha hızlı ama güvenli sürün
gibi alt başlıklarda eğitim veriyor.

Bu kitaplar malesef kitapçılarda satılamıyor çünkü dernek fatura kesemiyor. Bu yüzden kitapları ya doğrudan dernek satıyor veya onların arkadaşı eş dosta konsinye olarak veriyorlar.Bu satıştan da kar edilmiyor.(alınan fiyata veriliyor)

Bunu yazmamın bana hiç bir maddi katkısı yok,reklam falan da yapmıyorum yalnış anlaşılmasın. Tek isteğim daha çok insan bilinçli motor kullansın..Kitapları OMM Türkiye'nin sitesinden isteyebilirsiniz veya benim işyerime yakın olanlar varsa benden de temin edebilir.Ommriders.org sitesinde fiyatları yazıyor. (25 TL Yol Sanatı, 35 TL Tam Hakimiyet)

Güvenli sürüşler dilerim herkese..

Çok çok teşekkürler hemen Yol Sanatı adlı kitabi sipariş ettim. Merakla bekliyorum...:rendeer::cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:08 ----------

Arkadaşlar benim motorun zincirini yağlarken dikkatimi çekti zincirin alt tarafından yukarı doğru bastırdığımda korumalık kısma değiyor. Resimleri yükleyemedim gerginliği nasıl ölçmeli, gerginlik hangi seviyede olmalı (zincirin alt kısmı yukarı bastığımda 1 Cm kadar hareket edip demire değmeli mi) ve nasıl gerebilirim, hangi vidalarla oynamalıyım.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Merhaba arkadaşlar. Farklı ama önemli bir konu olduğu için yazmayı uygun buldum..

Biliyorsunuz ülkemizde motosiklet, bisiklet konusunda 3-5 dergi dışında gerçek anlamda doğru ve güncel bilgi veren kitap bulmak zor. Ben 2008 de Transalp motorumu aldığımda bu işi daha doğru bir şekilde öğrenmem gerektiğine karar verdim ve eğitimler aldım. Anladım ki -toplam 100 bin km kadar motosikletle yol tecrübem olmasına rağmen-daha öğrenecek çok şey var, ya da bazı bildiklerimin yalnışmış. Sonra OMM (İngiltere kökenli dernek-One More Mile riders- ) Türkiye şubesinin çevirdiği ve İngiliz polislerinin eğitim kitabı; Motosiklet Yol Sanatı kitabını okudum, hayatım değişti. 2 günlük güvenli eğitim sürüşünde bile öğrenmediğim bir ton bilgiyi bu kitabın sadece 3-5 sayfasında gördüm. Bunu yayınlara minnettarım. O kitabı arada bir alır tekrar okurum. Bu kitap motorun trafikte nasıl davranması gerektiğini anlatır. OMM nin son bombası ise Amerikalı eğitmen Lee Parks'ın Total Control kitabı Türkçeye Tam Hakimiyet olarak çevrilmiş ve basılmış.Burada yüksek performanslı sürüş teknikleri ana başlığında
-Motorunuzu kontrol altına alın
-Her defasında mükemmel çizgiyi tutturun
-Formunuzu ve tekniğinizi mükemmelleştirin
-Daha hızlı ama güvenli sürün
gibi alt başlıklarda eğitim veriyor.

Bu kitaplar malesef kitapçılarda satılamıyor çünkü dernek fatura kesemiyor. Bu yüzden kitapları ya doğrudan dernek satıyor veya onların arkadaşı eş dosta konsinye olarak veriyorlar.Bu satıştan da kar edilmiyor.(alınan fiyata veriliyor)

Bunu yazmamın bana hiç bir maddi katkısı yok,reklam falan da yapmıyorum yalnış anlaşılmasın. Tek isteğim daha çok insan bilinçli motor kullansın..Kitapları OMM Türkiye'nin sitesinden isteyebilirsiniz veya benim işyerime yakın olanlar varsa benden de temin edebilir.Ommriders.org sitesinde fiyatları yazıyor. (25 TL Yol Sanatı, 35 TL Tam Hakimiyet)

Güvenli sürüşler dilerim herkese..

Gürsel abi teşekkürler paylaşım için, dediğin gibi tecrübeli bir kullanıcı için bile bu şekilde faydalı olabiliyorsa, mutlaka edinilmeli bu kaynaklar.

evet hocam gt250 benim ki yakıt çok iyi:)).. o zaman cbr600 alamıycam gsr 600 e devam:))

GSR600'ün yakıt tüketimi düşük mü zannediyorsun? O da 4 silindir makina, 600F 250 krş yakıyorsa o da 230 krş yakar, o kadarcık fark için değer mi sence? :)

Arkadaşlar benim motorun zincirini yağlarken dikkatimi çekti zincirin alt tarafından yukarı doğru bastırdığımda korumalık kısma değiyor. Resimleri yükleyemedim gerginliği nasıl ölçmeli, gerginlik hangi seviyede olmalı (zincirin alt kısmı yukarı bastığımda 1 Cm kadar hareket edip demire değmeli mi) ve nasıl gerebilirim, hangi vidalarla oynamalıyım.

Zincirini motor boştayken kontrol et, alttan bastırdığında esneme payı en fazla 2,5 - 3 cm. kadar olmalı.
İstersen önce bilen biri yaparak göstersin sana ama, kendin yapacaksan da aşağıdaki şekilde yapılıyor :
Yine motor boşta olmalı. Zinciri germek için arka maşanın sağ ve sol civatalarını gevşeteceksin, sonra maşanın dikine giren ve 2 tarafta bulunan zincir gerginlik ayar vidasıyla gerginliğini ayarlayıp, 2 tarafı da aynı ölçüdeki çentiklere göre ayarlayacaksın.
İşin bittikten sonra sağ-sol civataları iyice sıkmayı unutma. :)
 
Katılım
9 Haz 2008
Mesajlar
680
Zincirini motor boştayken kontrol et, alttan bastırdığında esneme payı en fazla 2,5 - 3 cm. kadar olmalı.
İstersen önce bilen biri yaparak göstersin sana ama, kendin yapacaksan da aşağıdaki şekilde yapılıyor :
Yine motor boşta olmalı. Zinciri germek için arka maşanın sağ ve sol civatalarını gevşeteceksin, sonra maşanın dikine giren ve 2 tarafta bulunan zincir gerginlik ayar vidasıyla gerginliğini ayarlayıp, 2 tarafı da aynı ölçüdeki çentiklere göre ayarlayacaksın.
İşin bittikten sonra sağ-sol civataları iyice sıkmayı unutma. :)

Şu meretin orta sehpasını bu yüzden seviyorum :) Önden bastır arka teker ile istediğin gibi oyna :cat:
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Gürsel abi teşekkürler paylaşım için, dediğin gibi tecrübeli bir kullanıcı için bile bu şekilde faydalı olabiliyorsa, mutlaka edinilmeli bu kaynaklar.



GSR600'ün yakıt tüketimi düşük mü zannediyorsun? O da 4 silindir makina, 600F 250 krş yakıyorsa o da 230 krş yakar, o kadarcık fark için değer mi sence? :)



Zincirini motor boştayken kontrol et, alttan bastırdığında esneme payı en fazla 2,5 - 3 cm. kadar olmalı.
İstersen önce bilen biri yaparak göstersin sana ama, kendin yapacaksan da aşağıdaki şekilde yapılıyor :
Yine motor boşta olmalı. Zinciri germek için arka maşanın sağ ve sol civatalarını gevşeteceksin, sonra maşanın dikine giren ve 2 tarafta bulunan zincir gerginlik ayar vidasıyla gerginliğini ayarlayıp, 2 tarafı da aynı ölçüdeki çentiklere göre ayarlayacaksın.
İşin bittikten sonra sağ-sol civataları iyice sıkmayı unutma. :)

Emre çok teşekkür ederim yardımın için. Zincir germeye gerek yok ozaman bende çok normalmiş gergi :queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:59 ----------

Şu meretin orta sehpasını bu yüzden seviyorum :) Önden bastır arka teker ile istediğin gibi oyna :cat:

:mrgreen::cat::rendeer:
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
Bugün güzel bir bakım yaptırdım motoruma ve bahsettiğimiz bu sesi güvendiğim bir ustamla araştırdık.

Sonuç: 3. vitesin bir dişlisi kırılmış ve bir dişliside biraz aşınmış.

Oksijen yada karbon tam bilmiyorum ama (sağlam olduğunu söylediği) bir kaynak yaptı ve tekrar taktı.. Şu an o ses yok ama tabi kaynağa pek güvenilmez...

Malum motoruda yeni aldık, aşınmamış çıkma bir dişli arıycam. Eğer olmazsa mecbur 0 alıcaz... :pale:

geçmiş olsun.
nasıl oldu bu tamirat anlatır mısın ?
şanzıman açıldı herhalde ?
maliyet ne oldu işçiliğin ?
 
Katılım
12 Ağu 2009
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
geçmiş olsun.
nasıl oldu bu tamirat anlatır mısın ?
şanzıman açıldı herhalde ?
maliyet ne oldu işçiliğin ?

Ustanın işleri yoğundu, benimde vaktim yoktu arkadaş götürdü motoru. (Hatırlamıyorum ama karbon yada oksijen) kaynak dedi. Dediğim gibi kaynağa pek güvenmiyorum. Elinde o parça yoktu, olsaydı değiştirecektim.
 
Katılım
10 Ara 2008
Mesajlar
122
Gökhanım bozdun motoru yine diimi :salut: ?????? o kadar söylüyorum fazla kurcalama şu aleti :bounce:, pisihlet değil ki bu :p...
 
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
59
Herkese merhaba,

15 gün önce hayalimi gerçekleştirip ilk motosikletimi aldım ve 600F kullanıcıları arasına dahil oldum.
(Kırmızı-siyah, 2006 model, 18000 kilometrede)
Bir haftadır buradaki her satırı atlamadan okudum. Şimdi yazma sırası bende :)

Motosikleti servisine gösterip aldım ama işe yeni başlamış ve anlamayan bir servis elemanına denk gelmişim. Granajına bakıp "sorun yok abi" dedi ve aldım!

Sizden yardımınızı rica ediyorum...

*En büyük problemim, motosikletimin hararet yapması. Motoru, hakkını vererek doğru devirlerde kullandığıma emin olabilirsiniz.
Uzun yol giderken ram air den giren hava motoru soğutuyor ama şehir içinde, sürekli duruş ve kalkışlarda kısa sürede 104-106 dereceyi görüyorum.
104 derecede fan çalışmaya başlıyor. 106 dereceyi geçmiyor.
Eski sahibi bu durumun normal olduğunu söyledi. Beni bu konuda aydınlatmanızı rica ediyorum.
(MaRaNtZz 115 dereceden bahsetmiş. şaşırdım!)

Eski sahibi bakımlarını yaptığını söylemişti ama hiç rahat değilim çünkü yalan söylediği ortada.
Yağını ve yağ filtresini değiştireceğim. Hava filtresini temizleteceğim.
*Bir de motor soğutma suyunu kendim değiştirmek istiyorum. Antifriz olmadan sadece içme suyu koysam olur mu? (Bodrum gibi bir yerde antifriz gerekmez galiba)

*Birinci viteste giderken, vites kutusundan vızıltı sesi geliyor. Diğer viteslerde o ses yok. Normal midir? Değilse sorun ne olabilir?

*Ayrıca birinci viteste sabit ve düşük hızda giderken motosiklet ileriye doğru sıçramalar yapıyor. İleri-geri sarsılıyor. Elcikten veya hava filtresinden olabilir mi?

*Bir diğer problemim sele yüksekliği... Boyum 167cm. Üstündeyken geriye hareket ettirmekte zorlanıyorum. (dreamdark ve mtlkzlsln beni anlayabilir. Sanırım aynı boydayız. yanlış hatırlıyorsam kusuruma bakmayın lütfen)
Yol gösterirseniz bahsettiğiniz alçaltma kitinden temin etmek istiyorum.

Ayrıca denge topuzunu çok merak ediyorum. Fiyatı, şekline göre çok pahalı! Bana denge topuzunun çalışma mantığını ve gereklilik durumunu basit şekilde anlatabilirseniz çok sevinirim.

Forumun bu bölümüne can kattığı için dreamdark'a özellikle teşekkür etmek istiyorum. Ayrıca katlanabilir plakalık 1.sınıf bir çalışma olmuş. Tebrikler

En güzel günler sizin olsun
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
18 Kas 2005
Mesajlar
1,141
dostum anlattığın herşey normal bütün 600f lerde olan şeyler sordugun şeyler konusunda için rahat olsun motorunda hayırlı uğurlu olsun güle güle kullan :)
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Herkese merhaba,

15 gün önce hayalimi gerçekleştirip ilk motosikletimi aldım ve 600F kullanıcıları arasına dahil oldum.
(Kırmızı-siyah, 2006 model, 18000 kilometrede)
Bir haftadır buradaki her satırı atlamadan okudum. Şimdi yazma sırası bende :)

Motosikleti servisine gösterip aldım ama işe yeni başlamış ve anlamayan bir servis elemanına denk gelmişim. Granajına bakıp "sorun yok abi" dedi ve aldım!

Sizden yardımınızı rica ediyorum...

*En büyük problemim, motosikletimin hararet yapması. Motoru, hakkını vererek doğru devirlerde kullandığıma emin olabilirsiniz.
Uzun yol giderken ram air den giren hava motoru soğutuyor ama şehir içinde, sürekli duruş ve kalkışlarda kısa sürede 104-106 dereceyi görüyorum.
104 derecede fan çalışmaya başlıyor. 106 dereceyi geçmiyor.
Eski sahibi bu durumun normal olduğunu söyledi. Beni bu konuda aydınlatmanızı rica ediyorum.
(MaRaNtZz 115 dereceden bahsetmiş. şaşırdım!)

Eski sahibi bakımlarını yaptığını söylemişti ama hiç rahat değilim çünkü yalan söylediği ortada.
Yağını ve yağ filtresini değiştireceğim. Hava filtresini temizleteceğim.
*Bir de motor soğutma suyunu kendim değiştirmek istiyorum. Antifriz olmadan sadece içme suyu koysam olur mu? (Bodrum gibi bir yerde antifriz gerekmez galiba)

*Birinci viteste giderken, vites kutusundan vızıltı sesi geliyor. Diğer viteslerde o ses yok. Normal midir? Değilse sorun ne olabilir?

*Ayrıca birinci viteste sabit ve düşük hızda giderken motosiklet ileriye doğru sıçramalar yapıyor. İleri-geri sarsılıyor. Elcikten veya hava filtresinden olabilir mi?

*Bir diğer problemim sele yüksekliği... Boyum 167cm. Üstündeyken geriye hareket ettirmekte zorlanıyorum. (dreamdark ve mtlkzlsln beni anlayabilir. Sanırım aynı boydayız. yanlış hatırlıyorsam kusuruma bakmayın lütfen)
Yol gösterirseniz bahsettiğiniz alçaltma kitinden temin etmek istiyorum.

Ayrıca denge topuzunu çok merak ediyorum. Fiyatı, şekline göre çok pahalı! Bana denge topuzunun çalışma mantığını ve gereklilik durumunu basit şekilde anlatabilirseniz çok sevinirim.

Forumun bu bölümüne can kattığı için dreamdark'a özellikle teşekkür etmek istiyorum. Ayrıca katlanabilir plakalık 1.sınıf bir çalışma olmuş. Tebrikler

En güzel günler sizin olsun

Öncelikle hoşgeldin,motorun hayırlı olsun dostum;

Bu arada hemen bir hatayı düzelteyim benim yazmış olduğum "115" derece sanırım yanlış yazmışın 106 olacaktı.

Çalışma ısısına gelince bende de çalışma ısısı aynı değerlerde :) Hatta motoru çalışsın diye rolantide bırakınca hiç dokunmadığım halde fan açıp kapıyor:silent:
(Aynen 104 de fan açıyor 106'da kapatıyor bendede)

Radyatör suyuna sadece su katabilirsin nede olsa Bodrum :cat:
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
static;
hayırlı olsun motorun
arkadaşların dediği gibi hararet sorunun yok tüm 4 silindir makineler benzer hararet seviyelerinde çalışırlar.

ASLA soğutma suyunu antifirizsiz sade su koymayın. antifriz donmayı engeleller ama bunun yanında sudan farklı olarak bloktaki su kanallarının ve radyatörü de kouru paslanmayı engeller. ayrıca antifrizli su normal suya göre daha etkin soğutma sağlar.
Yaz kış ya da bodrum erzurum demeyin antifrizden kaçmayın...
 
Katılım
26 Nis 2010
Mesajlar
67
Herkese merhaba,

15 gün önce hayalimi gerçekleştirip ilk motosikletimi aldım ve 600F kullanıcıları arasına dahil oldum.
(Kırmızı-siyah, 2006 model, 18000 kilometrede)
Bir haftadır buradaki her satırı atlamadan okudum. Şimdi yazma sırası bende :)

Motosikleti servisine gösterip aldım ama işe yeni başlamış ve anlamayan bir servis elemanına denk gelmişim. Granajına bakıp "sorun yok abi" dedi ve aldım!

Sizden yardımınızı rica ediyorum...

*En büyük problemim, motosikletimin hararet yapması. Motoru, hakkını vererek doğru devirlerde kullandığıma emin olabilirsiniz.
Uzun yol giderken ram air den giren hava motoru soğutuyor ama şehir içinde, sürekli duruş ve kalkışlarda kısa sürede 104-106 dereceyi görüyorum.
104 derecede fan çalışmaya başlıyor. 106 dereceyi geçmiyor.
Eski sahibi bu durumun normal olduğunu söyledi. Beni bu konuda aydınlatmanızı rica ediyorum.
(MaRaNtZz 115 dereceden bahsetmiş. şaşırdım!)

Eski sahibi bakımlarını yaptığını söylemişti ama hiç rahat değilim çünkü yalan söylediği ortada.
Yağını ve yağ filtresini değiştireceğim. Hava filtresini temizleteceğim.
*Bir de motor soğutma suyunu kendim değiştirmek istiyorum. Antifriz olmadan sadece içme suyu koysam olur mu? (Bodrum gibi bir yerde antifriz gerekmez galiba)

*Birinci viteste giderken, vites kutusundan vızıltı sesi geliyor. Diğer viteslerde o ses yok. Normal midir? Değilse sorun ne olabilir?

*Ayrıca birinci viteste sabit ve düşük hızda giderken motosiklet ileriye doğru sıçramalar yapıyor. İleri-geri sarsılıyor. Elcikten veya hava filtresinden olabilir mi?

*Bir diğer problemim sele yüksekliği... Boyum 167cm. Üstündeyken geriye hareket ettirmekte zorlanıyorum. (dreamdark ve mtlkzlsln beni anlayabilir. Sanırım aynı boydayız. yanlış hatırlıyorsam kusuruma bakmayın lütfen)
Yol gösterirseniz bahsettiğiniz alçaltma kitinden temin etmek istiyorum.

Ayrıca denge topuzunu çok merak ediyorum. Fiyatı, şekline göre çok pahalı! Bana denge topuzunun çalışma mantığını ve gereklilik durumunu basit şekilde anlatabilirseniz çok sevinirim.

Forumun bu bölümüne can kattığı için dreamdark'a özellikle teşekkür etmek istiyorum. Ayrıca katlanabilir plakalık 1.sınıf bir çalışma olmuş. Tebrikler

En güzel günler sizin olsun

Benim de denge topuzlarından birisi yok. Yükseliş honda çiftine 90 tl fiyat verdi.(takmak dahil).(tanesi 40 tl 10 tl montaj). 600f için üretilmiş farklı tipte denge topuzu taksam çok problem olur mu?(renk yazı vs.)
Hararet normal bende de (izmir) şehir içinde 2-3 dk da 100 derece üzerine çıkıyor.103-105 derece gibi de fan açıyor. Servis normal olduğunu söyledi.

Yanlız antifrizle ilgili olarak, donma seviyesini düşürüyor ama kaynama ısısını arttıryordur(Emin değilim). Sadece içme suyu koyarsanız 105 derece fan açmadan motordaki su kaynayacaktır....
 
Katılım
19 Eyl 2009
Mesajlar
113
Herkese merhaba,

15 gün önce hayalimi gerçekleştirip ilk motosikletimi aldım ve 600F kullanıcıları arasına dahil oldum.
(Kırmızı-siyah, 2006 model, 18000 kilometrede)
Bir haftadır buradaki her satırı atlamadan okudum. Şimdi yazma sırası bende :)

Motosikleti servisine gösterip aldım ama işe yeni başlamış ve anlamayan bir servis elemanına denk gelmişim. Granajına bakıp "sorun yok abi" dedi ve aldım!

Sizden yardımınızı rica ediyorum...

*En büyük problemim, motosikletimin hararet yapması. Motoru, hakkını vererek doğru devirlerde kullandığıma emin olabilirsiniz.
Uzun yol giderken ram air den giren hava motoru soğutuyor ama şehir içinde, sürekli duruş ve kalkışlarda kısa sürede 104-106 dereceyi görüyorum.
104 derecede fan çalışmaya başlıyor. 106 dereceyi geçmiyor.
Eski sahibi bu durumun normal olduğunu söyledi. Beni bu konuda aydınlatmanızı rica ediyorum.
(MaRaNtZz 115 dereceden bahsetmiş. şaşırdım!)

Eski sahibi bakımlarını yaptığını söylemişti ama hiç rahat değilim çünkü yalan söylediği ortada.
Yağını ve yağ filtresini değiştireceğim. Hava filtresini temizleteceğim.
*Bir de motor soğutma suyunu kendim değiştirmek istiyorum. Antifriz olmadan sadece içme suyu koysam olur mu? (Bodrum gibi bir yerde antifriz gerekmez galiba)

*Birinci viteste giderken, vites kutusundan vızıltı sesi geliyor. Diğer viteslerde o ses yok. Normal midir? Değilse sorun ne olabilir?

*Ayrıca birinci viteste sabit ve düşük hızda giderken motosiklet ileriye doğru sıçramalar yapıyor. İleri-geri sarsılıyor. Elcikten veya hava filtresinden olabilir mi?

*Bir diğer problemim sele yüksekliği... Boyum 167cm. Üstündeyken geriye hareket ettirmekte zorlanıyorum. (dreamdark ve mtlkzlsln beni anlayabilir. Sanırım aynı boydayız. yanlış hatırlıyorsam kusuruma bakmayın lütfen)
Yol gösterirseniz bahsettiğiniz alçaltma kitinden temin etmek istiyorum.

Ayrıca denge topuzunu çok merak ediyorum. Fiyatı, şekline göre çok pahalı! Bana denge topuzunun çalışma mantığını ve gereklilik durumunu basit şekilde anlatabilirseniz çok sevinirim.

Forumun bu bölümüne can kattığı için dreamdark'a özellikle teşekkür etmek istiyorum. Ayrıca katlanabilir plakalık 1.sınıf bir çalışma olmuş. Tebrikler

En güzel günler sizin olsun

Bence de kesinlikle anti-friz eklemelisin suyun içine.Anti-friz sadece suyun donma ısısını düşürmüyor.İçindeki kimyasallar motorun soğutma kanallarındaki korozyonu ve kışırı da engelliyor.Anti-frizin ısı transferi sadece suya göre daha fazla.Kitapta yanlış hatırlamıyorsam suyun % 40 ı anti-friz diyordu.<<sen belkide % 20 ekleyebilirsin, buda aşağı yukarı 1- 1,5 su bardağı kadar.
Birde motoru rölantidie 5 dak. dan fazla çalıştırmayın diye biliyorum.
Motorun hayırlı olsun:cat:
 
Katılım
9 Haz 2008
Mesajlar
680
*Bir diğer problemim sele yüksekliği... Boyum 167cm. Üstündeyken geriye hareket ettirmekte zorlanıyorum. (dreamdark ve mtlkzlsln beni anlayabilir. Sanırım aynı boydayız. yanlış hatırlıyorsam kusuruma bakmayın lütfen)
Yol gösterirseniz bahsettiğiniz alçaltma kitinden temin etmek istiyorum.

'static

Yeni motorun hayırlı uğurlu olsun, darısı askerden sonra benim başıma :)
Benim de boy 169 :mrgreen:

GT250R da ve 600F de sadece 1 ayağım tam basıyor yere diğer ayağım parmak ucuyla zor yetişiyor. Motor üzerinde geri geri gitmekte, artçıyı bindirip indirirmekte, rampaya-kaldırıma çıkmakta inmekte bende çok zorlanıyorum...
Şu alçaltma kiti çok işe yarıyor gibi görünüyor. :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst