Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Radyatör suyunu veya antifrizi oradan koyuyorsun Bora, radyatörün üzerindeki kapağı kullanmana gerek yok. Zaten o beyaz depodan radyatör suyunun seviyesini de görmüş oluyorsun otomatik olarak. Haznenin kapasitesini hatırlamıyorum ama, seyive ortalama olarak ortanın bikaç cm. üzerinde olmalı, kapak boğumunun alt kısmına kadar çıkmamalı, geniş haznede kalmalı.

Hımmm çok kötü bende orada hiç birşey görünmüyor :salut: boş gibi:pr:
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Nasıl yani yaa:silent: Sallayıp baksaydın iyice, yok mu hareket? Motoru yakarsın valla!
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Nasıl yani yaa:silent: Sallayıp baksaydın iyice, yok mu hareket? Motoru yakarsın valla!

:queen::queen: Evet simdi tekrar baktım yok walla:salut: Yaklaşık 0.4 Lt kadar su aldı ama biraz taşırttım yanlışlıkla. Ayrıca dikkatimi çekti su için ayrılan ufak deponun içi biraz pis gibi geldi bana sanki yosun tutmuş, yoksa eskiden katılan Antifriz olabilirmi? Emre senin motor normal rolantide kaç derecede çalışıyor bende 94 derecede rolantide çalışıyor, sanırım 110-115 de fan açıyordu.:pale:
 
Katılım
25 Mar 2008
Mesajlar
310
2007 modellerin ön amortisör ayarı nasıl yapılabilir eski modeller racing gibi üstte civatları var fakat 2007 lerin amortisörleri benim Fazerınkiyle aynı gibi görünüyor? Fikirlerinize ihtiyacım var arkadaşlar, teşekkürler.

bizim soru arada kaynamış ama tekrar ısıttım:)
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
:queen::queen: Evet simdi tekrar baktım yok walla:salut: Yaklaşık 0.4 Lt kadar su aldı ama biraz taşırttım yanlışlıkla. Ayrıca dikkatimi çekti su için ayrılan ufak deponun içi biraz pis gibi geldi bana sanki yosun tutmuş, yoksa eskiden katılan Antifriz olabilirmi? Emre senin motor normal rolantide kaç derecede çalışıyor bende 94 derecede rolantide çalışıyor, sanırım 110-115 de fan açıyordu.:pale:

Motoru biraz çalıştırıp öyle bak seviyeye tekrar, devir daim yapsın su radyatörde, ondan sonra kapat tıpayı, hava yapmasın. Benim motor yaz zamanı sürüş esnasında 80-90 derece arasında çalışıyor genelde, fan ise 105 derecede açılıyor. Seninki söylediğin 110-115 derece gibiyse termostat biraz geç açıyor gibi geldi bana.:silent:

bizim soru arada kaynamış ama tekrar ısıttım:)

Vallahi ön amortisör ayarıyla hiç işim olmadığı için nasıl ayarlandığını ben de bilmiyorum inan. :)
 
Katılım
23 May 2010
Mesajlar
26
bizim soru arada kaynamış ama tekrar ısıttım:)
Bu ayar (ön amortisör) 2004 ve öncesi modellerde var(mış). 2005 de ayar vidaları kalkmış.Dolayısıyla ayarlama imkanı yok.( Herhalde millet ayarları kurcalayıp durdu, sonra da bir yerlerde patladı) Fabrika standart bir ayar yapmıştır. Bu ayarlar çok kritik ve hayatidir. İşi iyi bilen bir servis dışında birilerinin kurcalamaması gerekir bence..Sorun nedir?
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
dün itibariyle tekrar bi 600f almak kısmet oldu, sakaryaya gittik ustamla bi motora bakmaya ama sadece sağ grenajında lokal boya olduğu söylenen motoru görünce, depo haricinde komple boyalı olduğunu gördük,
boyalı olmasına eyvallah ama motor resmen sulu boya (!) ile boyandığı için hiç içime sinmedi, öyle olunca plansız programsız bi şekilde hadi dedim bu kadar geldik basalım istanbula.
kızıltoprakta falan dolaştık 2 motor gördük beğenmedik sonra tesadüf eseri ustamın tanıdığı bi esnaf aracılığıyla 2006 bi kırmızı-siyaha talip olduk pazarlık falan filan derken aldım.
ama dün istanbulda yağmur kıyamet gibi olduğundan gece vakti yağış altında motorla ankaraya gelmeyi gözüm kesmedi, motoru arkadaşımın garajına bıraktım, arabayla geri geldik.
cumartesi otobüsle gidip alıp gelicem inşallah. Artık gelmişken bi istanbul turu da yaparım artık :)
 
Katılım
26 Nis 2010
Mesajlar
67
Yaklaşık 4 yıl ara verdikten sonra 600f ile yeniden iki teker olmak istiyorum.... Bölümün tamamnı değil ancak 30-40 sf. okuyabildim. V-strom-dl650,1300 pan eurapan, BMW f650, kawasaki 636 r gibi makineleri 1-2 günlüğüne kullandım. En uzun tecrübem v-stromda. Aşağıda ilandaki motoru biliyor musunuz?
Sahibi sağ tarafının komple boyalı olduğunu ancak makinenin motor yada hareketli parçalarında hiç bir problem olmadığını söyledi... İzmir de motoru kime götürüp gösterebilirim? Yardımcı olursanız çok sevineceğim...... Saygılar....

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-cbr-600-f-son-rakam-herseyi-yazdim/detay

ilan no:20542564

kendimden alıntı yaptım;

ilandaki aracın ekspertizini yaptırıp kaporasını ödedim :queen: iki gün içinde alıyorum. İzninizle sorularım olacak....
-İzmirde bakım yaptırmak için önerebileceğiniz güvendiğiniz bir yer var mı?
-Lastikler idare eder ama muhtemelen değiştireceğim; Aşırı hız yapmam ama arada illaki gazlayacağım. En büyük korkum; İzmirde çok karşılaştığım şey virajı alırken refüj sulamadından dolayı yola akan sular(bu yüzden daha önce 1 kere düştüm). Yol tutuşu iyi olacak bir lastik marka model önerebilir misiniz?
Saygılar Özgür Yıldız

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:22 ----------

-Birde kasko yaptırmak istiyorum(kapalı garajım yok Evin önüne parkedeceğim). Yaptıran arkadaşlar varsa hangi firmaya ne kadara yaptırdınız? Bilgi verirseniz sevinirim... (forum üstteki mesajı değiştirmeme izin vermedi....)
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
axewar;
aslında sorularına cevap yazınca sallamıyosun ama :p öncelikle hayırlı olsun... :mrgreen:

kuru zeminden aniden ıslağa geçince bence her lastik saçmalar bunun önüne kaliteli ya da farklı hamurlu lastikle geçemezsin.
onun haricinde piyasaki lastiklerin hepsi cadde kullanıcısının ihtiyacını görür.
diablo rosso lastikli motorlar görüyorum hepsinin ortası kullanılmış :) çok az kişi kullandığı lastiğin limitlerine yaklaşıyor zaten.
 
Katılım
26 Nis 2010
Mesajlar
67
axewar;
aslında sorularına cevap yazınca sallamıyosun ama :p öncelikle hayırlı olsun... :mrgreen:

kuru zeminden aniden ıslağa geçince bence her lastik saçmalar bunun önüne kaliteli ya da farklı hamurlu lastikle geçemezsin.
onun haricinde piyasaki lastiklerin hepsi cadde kullanıcısının ihtiyacını görür.
diablo rosso lastikli motorlar görüyorum hepsinin ortası kullanılmış :) çok az kişi kullandığı lastiğin limitlerine yaklaşıyor zaten.

Haklısın benim hatam oldu... Sallamamak gibi bir şey asla düşünmedim... Hem dün, hem de bu gün verdiğin tavsiyeler için çok teşekkür ediyorum.....Saygılar.:rendeer:
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
dün itibariyle tekrar bi 600f almak kısmet oldu, sakaryaya gittik ustamla bi motora bakmaya ama sadece sağ grenajında lokal boya olduğu söylenen motoru görünce, depo haricinde komple boyalı olduğunu gördük,
boyalı olmasına eyvallah ama motor resmen sulu boya (!) ile boyandığı için hiç içime sinmedi, öyle olunca plansız programsız bi şekilde hadi dedim bu kadar geldik basalım istanbula.
kızıltoprakta falan dolaştık 2 motor gördük beğenmedik sonra tesadüf eseri ustamın tanıdığı bi esnaf aracılığıyla 2006 bi kırmızı-siyaha talip olduk pazarlık falan filan derken aldım.
ama dün istanbulda yağmur kıyamet gibi olduğundan gece vakti yağış altında motorla ankaraya gelmeyi gözüm kesmedi, motoru arkadaşımın garajına bıraktım, arabayla geri geldik.
cumartesi otobüsle gidip alıp gelicem inşallah. Artık gelmişken bi istanbul turu da yaparım artık :)

Hadi hayırlı olsun Emir, kazasız belasız İnşallah.:rendeer:
Müsait olursak görüşürüz belki? :)

kendimden alıntı yaptım;

ilandaki aracın ekspertizini yaptırıp kaporasını ödedim :queen: iki gün içinde alıyorum. İzninizle sorularım olacak....
-İzmirde bakım yaptırmak için önerebileceğiniz güvendiğiniz bir yer var mı?
-Lastikler idare eder ama muhtemelen değiştireceğim; Aşırı hız yapmam ama arada illaki gazlayacağım. En büyük korkum; İzmirde çok karşılaştığım şey virajı alırken refüj sulamadından dolayı yola akan sular(bu yüzden daha önce 1 kere düştüm). Yol tutuşu iyi olacak bir lastik marka model önerebilir misiniz?
Saygılar Özgür Yıldız

Birde kasko yaptırmak istiyorum(kapalı garajım yok Evin önüne parkedeceğim). Yaptıran arkadaşlar varsa hangi firmaya ne kadara yaptırdınız? Bilgi verirseniz sevinirim...

Şimdiden hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler sana da.:rendeer:
Lastik konusunda Emir'in dediği gibi, aniden ıslak suya girişlerde o anki hızın ve suya giriş açın çok önemli, hangi lastik olursa olsun kayabilir. Benim 1-2 defa başıma geldi ve lastiğim ıslaktan çıkar çıkmaz güzel kavradı yolu, bu sayede düşmekten kurtuldum. Islak yol performansı olarak benim lastikler iyi olarak gösteriliyor (Michelin Pilot Road 2CT) ama, sen yine de iyice araştır diğer modelleri de.

Ban kaskomu Anadolu Sigorta'dan, pert ve çalıntı durumunda %25, kazalarda da %2 muafiyetli olarak 2 senedir yeniliyorum. İlk sene yaptırdığımda 1100 TL (10 taksit) ve bu sene hasarsızlık indirimiyle 735 TL ödedim.
Genelde bizim motosikletlere bu şekilde muafiyetli kasko yaptırmak daha hesaplı oluyor, aksi halde full kasko yapan firmalar 2500-3000 TL gibi rakamlardan başlıyor.
 
Katılım
26 Nis 2010
Mesajlar
67
dreamdark teşekkür ediyorum... Ruhsatı üzerime alınca sana ulaşacağım....Kasko ile ilgili olarak...
 
Katılım
26 Nis 2010
Mesajlar
67
az önce şair sigortadan 1107 tl muafiyetsiz teklif aldım detayları mail gelince yazarım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:00 ----------

kasko detaylarına bakıp dikkat etmem gereken noktaları söyleyebilirmisiniz?
Aracın tek anahtarı var yedeği yok bunu söyledim poliçeye not olarak ilave ederiz sorun olmaz dediler. Bir de kapalı garajım yok açıkta çalınma ile ilgili bir madde göremedim?
kasko.jpg
 
Katılım
6 Ocak 2009
Mesajlar
6,890
dün itibariyle tekrar bi 600f almak kısmet oldu, sakaryaya gittik ustamla bi motora bakmaya ama sadece sağ grenajında lokal boya olduğu söylenen motoru görünce, depo haricinde komple boyalı olduğunu gördük,
boyalı olmasına eyvallah ama motor resmen sulu boya (!) ile boyandığı için hiç içime sinmedi, öyle olunca plansız programsız bi şekilde hadi dedim bu kadar geldik basalım istanbula.
kızıltoprakta falan dolaştık 2 motor gördük beğenmedik sonra tesadüf eseri ustamın tanıdığı bi esnaf aracılığıyla 2006 bi kırmızı-siyaha talip olduk pazarlık falan filan derken aldım.
ama dün istanbulda yağmur kıyamet gibi olduğundan gece vakti yağış altında motorla ankaraya gelmeyi gözüm kesmedi, motoru arkadaşımın garajına bıraktım, arabayla geri geldik.
cumartesi otobüsle gidip alıp gelicem inşallah. Artık gelmişken bi istanbul turu da yaparım artık :)


hayırlı olsun...tekrardan ..
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
az önce şair sigortadan 1107 tl muafiyetsiz teklif aldım detayları mail gelince yazarım.

Kasko detaylarına bakıp dikkat etmem gereken noktaları söyleyebilirmisiniz?
Aracın tek anahtarı var yedeği yok bunu söyledim poliçeye not olarak ilave ederiz sorun olmaz dediler. Bir de kapalı garajım yok açıkta çalınma ile ilgili bir madde göremedim?

Bildiğim kadarıyla kapalı garaj şartı ile yapıyorlar kaskoyu, arayıp kapalı garaj zorunluluğu var mı diye bir sor bence.
Fiyat güzel ama, birkaç yerden daha teklif iste yine de.
 
Katılım
6 Ocak 2009
Mesajlar
6,890
Bildiğim kadarıyla kapalı garaj şartı ile yapıyorlar kaskoyu, arayıp kapalı garaj zorunluluğu var mı diye bir sor bence.
Fiyat güzel ama, birkaç yerden daha teklif iste yine de.

ben allianz sigortaya sordum 2600 tl istediler....

trafik sigortasınıda en ucuza yapan sigorta birde..
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Motoru biraz çalıştırıp öyle bak seviyeye tekrar, devir daim yapsın su radyatörde, ondan sonra kapat tıpayı, hava yapmasın. Benim motor yaz zamanı sürüş esnasında 80-90 derece arasında çalışıyor genelde, fan ise 105 derecede açılıyor. Seninki söylediğin 110-115 derece gibiyse termostat biraz geç açıyor gibi geldi bana.:silent:



Vallahi ön amortisör ayarıyla hiç işim olmadığı için nasıl ayarlandığını ben de bilmiyorum inan. :)

Emre söylediğin gibi fan 105 derecede açıyormuş :), bugün Ali Ustay'a servise gittim radyatör suyu eksikmiş ve tamamlandı :bounce: benim doldurduğum bile yetmedi :p Motor şehir içinde 102-105 derecede çalışıyor sanırım ben devirsiz kullanıyorum, sizler vitesi kaç devirde değiştiriyorsunuz uygun olan vites devri nedir beni bilgilendirirseniz sevinirim. Motor ısısı oldukça yüksek geldi bana :silent:


Ayrıca serviste bugün 24000 Km bakımı yaptık;

*Yağ (Değişti 3 Litre),
*Yağ Filitresi (Değişti),
*Hava Filitresi (Temizlendi),
*Fren Yağları Boşaltıldı (Değişti),
2-3 Elektrik aksamına sprey sıkıldı,
Zincir temizlenmeden yağlandı.

Servis güzel, işçilik iyi, pek muhabbeti sevimiyorlar ama bana nedense rakamlar da yüksek gibi geldi sizce bu işlemlerin fiyatı nekadardır:silent: Ben 350 TL gibi bir rakam ödedim. Buji değişimi içinde 250 TL gibi bir fiyat istendi fakat şuna gerekmediği söylendi. Daha önce bu konularda pek deneyimim olmadı fiyatlar konusunda bilgim yoktur neredeyse :cherry: Servisi beğendim, Ali usta bakımla ilgilenmedi :pale: yanındaki ustalar ilgilendi, ben kendisinin ilgileneceğini düşünyordum sanırım yanlış bir düşünce olmuş.:queen:

Grenajla ilgili olarak yan grenajların onarımı (ufak iki çatlak var), boyanması ve sticker için 950 TL olarak belirlendi, sizce biraz daha araştırmam gerekirmi dersiniz.:cherry: Emre senin yölendirdiğin yer aynı iş için yarısı fiyat verdi fakat bir süre bekliyelim istedi.:cat::rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:54 ----------

dün itibariyle tekrar bi 600f almak kısmet oldu, sakaryaya gittik ustamla bi motora bakmaya ama sadece sağ grenajında lokal boya olduğu söylenen motoru görünce, depo haricinde komple boyalı olduğunu gördük,
boyalı olmasına eyvallah ama motor resmen sulu boya (!) ile boyandığı için hiç içime sinmedi, öyle olunca plansız programsız bi şekilde hadi dedim bu kadar geldik basalım istanbula.
kızıltoprakta falan dolaştık 2 motor gördük beğenmedik sonra tesadüf eseri ustamın tanıdığı bi esnaf aracılığıyla 2006 bi kırmızı-siyaha talip olduk pazarlık falan filan derken aldım.
ama dün istanbulda yağmur kıyamet gibi olduğundan gece vakti yağış altında motorla ankaraya gelmeyi gözüm kesmedi, motoru arkadaşımın garajına bıraktım, arabayla geri geldik.
cumartesi otobüsle gidip alıp gelicem inşallah. Artık gelmişken bi istanbul turu da yaparım artık :)

Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız kullanman dileğiyle...:cat:
 
Katılım
6 Ocak 2009
Mesajlar
6,890
Emre söylediğin gibi fan 105 derecede açıyormuş :), bugün Ali Ustay'a servise gittim radyatör suyu eksikmiş ve tamamlandı :bounce: benim doldurduğum bile yetmedi :p Motor şehir içinde 102-105 derecede çalışıyor sanırım ben devirsiz kullanıyorum, sizler vitesi kaç devirde değiştiriyorsunuz uygun olan vites devri nedir beni bilgilendirirseniz sevinirim. Motor ısısı oldukça yüksek geldi bana :silent:


Ayrıca serviste bugün 24000 Km bakımı yaptık;

*Yağ (Değişti 3 Litre),
*Yağ Filitresi (Değişti),
*Hava Filitresi (Temizlendi),
*Fren Yağları Boşaltıldı (Değişti),
2-3 Elektrik aksamına sprey sıkıldı,
Zincir temizlenmeden yağlandı.

Servis güzel, işçilik iyi, pek muhabbeti sevimiyorlar ama bana nedense rakamlar da yüksek gibi geldi sizce bu işlemlerin fiyatı nekadardır:silent: Ben 350 TL gibi bir rakam ödedim. Buji değişimi içinde 250 TL gibi bir fiyat istendi fakat şuna gerekmediği söylendi. Daha önce bu konularda pek deneyimim olmadı fiyatlar konusunda bilgim yoktur neredeyse :cherry: Servisi beğendim, Ali usta bakımla ilgilenmedi :pale: yanındaki ustalar ilgilendi, ben kendisinin ilgileneceğini düşünyordum sanırım yanlış bir düşünce olmuş.:queen:

Grenajla ilgili olarak yan grenajların onarımı (ufak iki çatlak var), boyanması ve sticker için 950 TL olarak belirlendi, sizce biraz daha araştırmam gerekirmi dersiniz.:cherry: Emre senin yölendirdiğin yer aynı iş için yarısı fiyat verdi fakat bir süre bekliyelim istedi.:cat::rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:54 ----------



Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız kullanman dileğiyle...:cat:


buji lerirn tanesi iridyum takarsan 30 35 arası 4 tanesi 120 140 yani 110 lira felan işçilik istemişler.....

boya ve tamir ,için komple grenaj seti getirtsen ebaydan vergisiyle beraber bu kadar tutmaz sanırsam.....bana çok geldi 950 tl...
ve yapılan bakıma görede işçilik fazla gibi geldi bana...
 
Katılım
19 Eyl 2009
Mesajlar
113
Emre söylediğin gibi fan 105 derecede açıyormuş :), bugün Ali Ustay'a servise gittim radyatör suyu eksikmiş ve tamamlandı :bounce: benim doldurduğum bile yetmedi :p Motor şehir içinde 102-105 derecede çalışıyor sanırım ben devirsiz kullanıyorum, sizler vitesi kaç devirde değiştiriyorsunuz uygun olan vites devri nedir beni bilgilendirirseniz sevinirim. Motor ısısı oldukça yüksek geldi bana :silent:


Ayrıca serviste bugün 24000 Km bakımı yaptık;

*Yağ (Değişti 3 Litre),
*Yağ Filitresi (Değişti),
*Hava Filitresi (Temizlendi),
*Fren Yağları Boşaltıldı (Değişti),
2-3 Elektrik aksamına sprey sıkıldı,
Zincir temizlenmeden yağlandı.

Servis güzel, işçilik iyi, pek muhabbeti sevimiyorlar ama bana nedense rakamlar da yüksek gibi geldi sizce bu işlemlerin fiyatı nekadardır:silent: Ben 350 TL gibi bir rakam ödedim. Buji değişimi içinde 250 TL gibi bir fiyat istendi fakat şuna gerekmediği söylendi. Daha önce bu konularda pek deneyimim olmadı fiyatlar konusunda bilgim yoktur neredeyse :cherry: Servisi beğendim, Ali usta bakımla ilgilenmedi :pale: yanındaki ustalar ilgilendi, ben kendisinin ilgileneceğini düşünyordum sanırım yanlış bir düşünce olmuş.:queen:

Grenajla ilgili olarak yan grenajların onarımı (ufak iki çatlak var), boyanması ve sticker için 950 TL olarak belirlendi, sizce biraz daha araştırmam gerekirmi dersiniz.:cherry: Emre senin yölendirdiğin yer aynı iş için yarısı fiyat verdi fakat bir süre bekliyelim istedi.:cat::rendeer:
Motorun hayırlı olsun arkadaşım.

Ben 24000 km bakımını 240 tl ye halletmiştim.
4 X 1 lt tam sentetik yağ(kitapçıkta da filitre değişimde 3.75lt yazıyor)
Yağ filitresi.
Hava filitre temizliği
Ön fren müşürü değişimi
4 adet buji
Zincir bakımı v.s
Yani ödediğin rakam bana da biraz fazla gibi geldi.
Bujiler içinde araştırma yap derim net.ten.Emre daha iyi biliyor gerçi.İST. Şişli de biryer var.Tanesi 30 tl.
 
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
14
dün itibariyle tekrar bi 600f almak kısmet oldu, sakaryaya gittik ustamla bi motora bakmaya ama sadece sağ grenajında lokal boya olduğu söylenen motoru görünce, depo haricinde komple boyalı olduğunu gördük,
boyalı olmasına eyvallah ama motor resmen sulu boya (!) ile boyandığı için hiç içime sinmedi, öyle olunca plansız programsız bi şekilde hadi dedim bu kadar geldik basalım istanbula.
kızıltoprakta falan dolaştık 2 motor gördük beğenmedik sonra tesadüf eseri ustamın tanıdığı bi esnaf aracılığıyla 2006 bi kırmızı-siyaha talip olduk pazarlık falan filan derken aldım.
ama dün istanbulda yağmur kıyamet gibi olduğundan gece vakti yağış altında motorla ankaraya gelmeyi gözüm kesmedi, motoru arkadaşımın garajına bıraktım, arabayla geri geldik.
cumartesi otobüsle gidip alıp gelicem inşallah. Artık gelmişken bi istanbul turu da yaparım artık :)

yeni motorunuz hayırlı olsun,kazasız belasız binin.darısı başımıza.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst